Carcom Oy  Ateho

Team Recycle Racing Finland - 850 T5 -> T4

  • 368 Vastauksia
  • 166371 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa leka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 692
  • www.vrcf.fi
Hieno peli!

Onko moottori garretin kanssa mukavampi / miten se muuttui alkuperäiseen nähden?

t. Leka
144-70

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7974
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Hieno peli!

Onko moottori garretin kanssa mukavampi / miten se muuttui alkuperäiseen nähden?

t. Leka

Ahtimen vaihto muutti auton luonteen aivan erilaiseksi. Pikku Mitsulla paineet nousivat maksimiin jo alle 2 500 rpm, eli oli todella alhaalta heräävä. Toisaalta ahdin meni tukkoon myös aikaisin, eli esimerkiksi nelosella tuntui, ettei tapahdu enää juurikaan mitään. Päivittäisessä ajossa kaupungissa ja nurkissa tuollainen pikkuahdin on aivan ylivertainen.

Isommalla ahtimella ns herääminen siirtyy huomattavasti ylemmäs. Nyt autossa alkaa tapahtumaan + 3600 rpm alueella ja 4000 jälkeen meno alkaa todella maistumaan. Tällä ahtimella jaksaa vetää kunnolla rajoittajalle saakka riippumatta vaihteesta.

Omaan käyttöön / käyttötarkoitukseen tämä isompi ahdin on just passeli. Täytyy siinä autossa olla voimaa myös moottoritienopeuksilla.
« Viimeksi muokattu: 28.11.2015, 12:28:00 kirjoittanut JuHaU »

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7974
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Jos tuo 380hv ei riitä niin en tiedä sitten..  :idiot2:

Mutta asialliset katulukemat O0 Kesällä taitaa eturenkaita vituttaa  :D

No ei riitä vetää 4 500 rpm jälkeen laihalle. Isommat on siis hakusessa.

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7974
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Nyt on hankinnassa isommat suuttimet ja imm pitää myös suurentaa. Keväällä penkkiin sitten säätämään softa kohdilleen. Eli alkuperäisellä ruiskulla koitetaan vielä jatkaa hetken aikaa.

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7974
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Moottoriprojektia pukkaa taas kerran. 2 takoalakertaa olen jo tähän tehnyt, mutta molemmat ovat lähteneet maailmalle hyviin koteihin.

Seuraavan resepti on

RN moottorin kevyempi 90 mm (2.3 l) kampiakseli. Kaulat kiillotettu ja tasapainotettu.


RN lohko öljyruiskuilla porattuna 81.50 mm Wössnerin takomännille

T5 kovapalakansi
« Viimeksi muokattu: 21.04.2016, 23:00:41 kirjoittanut JuHaU »

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5703
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Moottoriprojektia pukkaa taas kerran. 2 takoalakertaa olen jo tähän tehnyt, mutta molemmat ovat lähteneet maailmalle hyviin koteihin.

Seuraavan resepti on

RN moottorin kevyempi 90 mm (2.3 l) kampiakseli. Kaulat kiillotettu ja tasapainotettu.
(Kuva poistettu lainauksesta.)

RN lohko öljyruiskuilla porattuna 81.50 mm Wössnerin takomännille
(Kuva poistettu lainauksesta.)

T5 kovapalakansi
Maailmalle ne koneet tosiaan on lähteneet mutta siitä en tiedä onko koti hyvä :D Voi olla alakerralle pienoinen pettymys, jos ei tulekkaan semmoisia tehoja kuin mihin se rakennettiin :D

Tutun näköisiä kuvia ja hyvältä näyttää tälläkin kertaa O0 :D

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Maailmalle ne koneet tosiaan on lähteneet mutta siitä en tiedä onko koti hyvä :D Voi olla alakerralle pienoinen pettymys, jos ei tulekkaan semmoisia tehoja kuin mihin se rakennettiin :D

Tutun näköisiä kuvia ja hyvältä näyttää tälläkin kertaa O0 :D
Joo, mutta onhan täällä ennenkin nähty kun ärrään laitetaan 500hp koneeseen 19T perään :D


Miten se dieselin lohko, eikös se ois ollu "sitä jotain", ei niitä täälläpäin montaa taida olla tehty... ::)
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7974
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
668 cc korkeaohmiset suuttimet ostettu. Katsotaan kuinka näiden kanssa saadaan pelittämään vakioruiskulla.

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7974
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Uuden moottorin alakerta on nyt kasattuna. Täytyy käydä kaupasta ostaa uusi rakotulkkikin, kun se hävis jonnekin.








Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2911
  • "Noku mä haluan"
Uuden moottorin alakerta on nyt kasattuna. Täytyy käydä kaupasta ostaa uusi rakotulkkikin, kun se hävis jonnekin.

(Kuva poistettu lainauksesta.)

*nuuuuh*

Nyt haisee voima  :o Paljon on kuullut, että rakotulkkia lyötäisiin yläpään rakoihin, mutta vielä harvemmin nähnyt toteutettuna. Kohta tipua viedään ja vauhdilla :juhau:

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7974
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Muovikassillinen öljypumppuja avattu. Käyttöön tulee 160 tkm ajettu pumppu -04 mallisesta 2.5 vaparista.


Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7974
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Uusi kansi ja imusarja tulevat 2004 mallisesta vapari V70 moottorista. Tuo imusarja ja varsinkin kaasuläppä on helpompi sovittaa tästä kuin T5 alkuperäisestä, jossa
on kaasuläppä keskellä alhaalla.





Kansi menossa tasohiontaan ja ventiilijousien vaihtoon.





« Viimeksi muokattu: 06.02.2016, 22:52:36 kirjoittanut JuHaU »

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7974
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
668 cc korkeaohmiset suuttimet ostettu. Katsotaan kuinka näiden kanssa saadaan pelittämään vakioruiskulla.

Näiden kaveriksi valmistui tänään 71 mm imm. Pinta-alan muutos on 35 % alkuperäiseen verrattuna. Hyvin sen sai sovitettua alkuperäiseen ilmanputsarin kanteen.




Poissa Voimarauta

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 224
  • Recycle Racing
Uuden moottorin alakerta on nyt kasattuna. Täytyy käydä kaupasta ostaa uusi rakotulkkikin, kun se hävis jonnekin.


Et tällaista modausta innostunut tekemään (Jimmy de Ville, Engine Addict) :)

Volvo Amazon B20T -71
Volvo XC90 D5 -06

 

Carcom Oy  Ateho