Carcom Oy  Ateho

Äänestys

Maskivaihtoehto 1 oor 2

Maski 1.
Maski 2.

V70R AWD -97 (-98) [vuori]

  • 283 Vastauksia
  • 88871 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5879
Vs: V70R AWD -97 (-98) [vuori]
« Vastaus #30 : 02.09.2011, 10:33:04 »
Tuosta takapoikkituesta on pakko vielä kommentoida senverran, että itse en ainakaan keksi sille mitään hyötyä.
Edessä kun on McPherson, jossa iskaritolpan yläpäähän oikeasti tulee sivuttaisvoimaa, on tuo poikkituki oikein hyvä.
Takana taas kun iskariin ei kohdistu mitään sivuttaista voimaa, eikä iskarin yläpää edes ole samanlainen "torni" kuin edessä, niin tangolla siinä välissä ei ole mitään tekoa...

Jos jäykistettä haluaa, niin ennemmin vaikka etsii sellaisia auton alustaan tulevia tukiristikkoja, etuvetoon ainakin on moisia saatavilla...


Onkos toi putki 2,5" vai?

En ole kysellyt edes moista välitankoa taakse.
Ei tuolla nimenomaan ole mitään virkaa tuolla takana.
AWD:hen ei taida saada alustaan mitään lisätankoja, eikä sinne kyllä mahdukkaan enään mitään.

Putki on 70mm, eli baut 2 3/4"
Chrysler PT Cruiser :smoke:

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5879
Vs: V70R AWD -97 (-98) [vuori]
« Vastaus #31 : 03.09.2011, 15:07:19 »
Nyt olis takapöntöt asenneltu. ::)



Ääniä ei ainakaan voi moittia, suht koht samat mitä alkuperäisilläkin.
Ei tullu ei, vitosen pörinöitä. :idiot2:
Chrysler PT Cruiser :smoke:

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5879
Vs: V70R AWD -97 (-98) [vuori]
« Vastaus #32 : 05.09.2011, 20:53:41 »
Nyt olis uus urbo paikoillaan. S*
Oli kuin olikin, vanha 16T.

On muuten hivenen ahtaat paikat. :buck2:
Pari numeroa liian isot käjet ja niveliä pitäs olla pari lisää.. :2funny:

Eikä helpottanu asiaa, et joutu turbon ottamaan ekax pois, ennenkuin sai vanhan DP:n vex.
Kun, ei kehdannut kulmavaihteen ulostuloa irroitella, kardaanin kyllä joutui ottamaan, etupäästä.

Onnex on kulmavaihteen ulostulokin kondiksessa, onhan nyt kuitenkin uus varalla.

DP ja etuputkikin on heppailtu kasaan.
Huomen jatkuu, hitsaten saumat loppuun ja välipätkä tukivarren ylitykseen asti.

Tässä muutama huonohko kuva.



Chrysler PT Cruiser :smoke:

Poissa ZuluR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 583
  • Suomen Yhteyshenkilö NordicR.com
    • http://v-tuning.fi
Vs: V70R AWD -97 (-98) [vuori]
« Vastaus #33 : 05.09.2011, 21:37:35 »
Hyvältä näyttää

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: V70R AWD -97 (-98) [vuori]
« Vastaus #34 : 05.09.2011, 21:43:41 »
Hyvältä näyttää

Komppaan, tosi hyvältä näyttää.  8) Onko uus 18T vai 19T? Koska liikkuu?

Kerro sitte persdynotuntemukset. 8)
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5879
Vs: V70R AWD -97 (-98) [vuori]
« Vastaus #35 : 05.09.2011, 21:58:49 »
Hyvältä näyttää

Kiitän.

Komppaan, tosi hyvältä näyttää.  8) Onko uus 18T vai 19T? Koska liikkuu?

Kerro sitte persdynotuntemukset. 8)

Kiitän.

19T

Toivottavasti huomenna, kiirettä kyllä pitää tuohon dedlainiin, mut yritetään. :o
Chrysler PT Cruiser :smoke:

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: V70R AWD -97 (-98) [vuori]
« Vastaus #36 : 06.09.2011, 09:27:54 »
Mikäs 16T:n kohtalo? Alkoiko olemaan ehtoon puolella vai kaipasitko vain lisää menohaluja? :D
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5879
Vs: V70R AWD -97 (-98) [vuori]
« Vastaus #37 : 06.09.2011, 10:36:51 »
Mikäs 16T:n kohtalo? Alkoiko olemaan ehtoon puolella vai kaipasitko vain lisää menohaluja? :D

Ensmäinen syy oli, hukkaportin kellon väsyminen.
275tkm takana, ni eihän tuo uusi enään muutenkaan ole.
Pientä välystä on havaittavissa pakopuolella vanhassa, muuten vaikuttas ok:lta.

Reilut 200€ ois ollu hukkiksen kello, alkuperäinen + muut kilkkeet, nin en nähnyt järkevänä investointina.

Ja tietysti menohalujen kasvattaminen. :pomo:
Uudet oli vielä saman hintaisia koosta riippumatta, ainakin 16T-19T.


E:
Saa nähä ehtiikö kerkiääkö, vielä ennen lumien tuloa rullille.. 8)

Tänään tulikin rokulipäivä putkihommiin.. :pupu:
« Viimeksi muokattu: 06.09.2011, 10:46:23 kirjoittanut sjos »
Chrysler PT Cruiser :smoke:

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: V70R AWD -97 (-98) [vuori]
« Vastaus #38 : 06.09.2011, 11:02:16 »
On muuten hivenen ahtaat paikat. :buck2:
Pari numeroa liian isot käjet ja niveliä pitäs olla pari lisää.. :2funny:

Eikä helpottanu asiaa, et joutu turbon ottamaan ekax pois, ennenkuin sai vanhan DP:n vex.
Kun, ei kehdannut kulmavaihteen ulostuloa irroitella, kardaanin kyllä joutui ottamaan, etupäästä.


Juu. Vadiksesta kun kattoo kuvat ahtimen vaihdosta niin kyllä näyttää helpolta kun ei ole kulmavaihhdetta tiellä. Itellä on ahdin vielä yhdellä mutterilla kiinni. Tänään tarkoitus ottaa irti.
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5879
Vs: V70R AWD -97 (-98) [vuori]
« Vastaus #39 : 06.09.2011, 11:08:33 »
Juu. Vadiksesta kun kattoo kuvat ahtimen vaihdosta niin kyllä näyttää helpolta kun ei ole kulmavaihhdetta tiellä. Itellä on ahdin vielä yhdellä mutterilla kiinni. Tänään tarkoitus ottaa irti.

Kyllä.

Taitaa olla kuskinpuolen alimmainen.. ??
Oli sitten veemäinen availla, on rukkaset ruvella. :'(

Pienempi käsinen pääsee heittämällä alakautta tuohonkin käsix, omat käpälät ei mahtunu mistään raosta.
Myöskin öljyn paluun etummainen tuotti tuskaa.
Öljyn paluu on vielä laittamatta kiinnekkin, tiedä sitten miten sen sinne taiteilee.
Ainakin alkup tiiviste on fiksusti ajateltu, pieni pidennys lirvake mistä saa pidettyä kiinni.
Tarvikkeessa ei oo.. :-[
Chrysler PT Cruiser :smoke:

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: V70R AWD -97 (-98) [vuori]
« Vastaus #40 : 06.09.2011, 11:12:59 »
Kyllä.

Taitaa olla kuskinpuolen alimmainen.. ??
Oli sitten veemäinen availla, on rukkaset ruvella. :'(

Pienempi käsinen pääsee heittämällä alakautta tuohonkin käsix, omat käpälät ei mahtunu mistään raosta.
Myöskin öljyn paluun etummainen tuotti tuskaa.
Öljyn paluu on vielä laittamatta kiinnekkin, tiedä sitten miten sen sinne taiteilee.
Ainakin alkup tiiviste on fiksusti ajateltu, pieni pidennys lirvake mistä saa pidettyä kiinni.
Tarvikkeessa ei oo.. :-[

juu. ja tuo öljynpaluun etummainenkin kiinni.. Millä sen taiteilit auki? Ite en tahdo keksiä sopivaa räikkä jatkopala härdelliä mikä tonne taittuis.
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5879
Vs: V70R AWD -97 (-98) [vuori]
« Vastaus #41 : 06.09.2011, 11:19:03 »
juu. ja tuo öljynpaluun etummainenkin kiinni.. Millä sen taiteilit auki? Ite en tahdo keksiä sopivaa räikkä jatkopala härdelliä mikä tonne taittuis.

Taiteilua se olikin.
Bilteemasta on isompi setti kuusiokolo yms paloja.
n. 70mm pikä 5mm:n kuuskolo + 1/4 räikkä just mahtu.

Mukavasti on se putki siinä edessä vielä.

Mukavassa muna-asennossa polvillaa tuli vietettyä aika jos toinenkin koneenpäällä.
Eikä tippunu avaimet käsistä, sit montaa kertaa lattialle.. :tickedoff:

Jus soitin Autosalpaan ja löyty hyllystä tiivisteet paluuputkeen. *taavih->

E:
Sellainen havainto/oivallus.. tuli tunkatessa havaittua että, on aika jäykkä kopaltaan tuo äRRä.
Isolla hallitunkilla nostaessa, nousee kolme fillaria ilmaan, ei jää kun vastapuolen etupyörä maahan.
Siis takapäästä nostettaessa.
« Viimeksi muokattu: 06.09.2011, 11:25:35 kirjoittanut sjos »
Chrysler PT Cruiser :smoke:

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5879
Vs: V70R AWD -97 (-98) [vuori]
« Vastaus #42 : 08.09.2011, 23:01:27 »
Päivitetään pari kuvaa putki operaatiosta.

Siinä olis DP:n lähtö valmiina.
Vetäsin villatakin päälle..



Siinä se olis ängetty paikoilleen.



Ei ole liikoja tiloja enään..

Loppu pukistosta uupuis n. 30cm pätkä, etuputken ja väliputken välille.
Eiköhän tuon huomenna saa päätökseen.
Ihan heti en kyllä ala uudestaan tekemään, sen verran ahdasta ON.

Joustokin olisi pitänyt laittaa tuohon alkupätkään, muttakun ei mahu.
Toivottavasti toimii nykysessä paikassaan, eli heti tuon laipan jälkeen.
« Viimeksi muokattu: 08.09.2011, 23:05:11 kirjoittanut sjos »
Chrysler PT Cruiser :smoke:

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5879
Vs: V70R AWD -97 (-98) [vuori]
« Vastaus #43 : 09.09.2011, 18:17:16 »
Nyt olis putkisto tehtynä. :o

Koeajollakin käyty.
Hieman resonoi putki johonkin, tosin ainoastaan tiukassa jarrutuksessa.
Vedossa ei kuulu mitään.
Täytyy tytkia, kunhan hakee ensin paikkansa kunnolla.

Kyllä sieltä jonkun verran vetoja tuli lisää..
Vieläkun tulis se TCV venttiili.

Samalla uusasin kaikki alipaine/paine letkut, mitä tuli turbolle.
Laittelin myös klemmareilla kiinni ne, ettei ainakaan vuotoja pitäis olla.

Saa nähä, täytyykö tuo termo tecci heittää kuuseen.
Käryää ja sauvuaa ihan kamalasti.
Myös putkestä lähti ja paloi heti kaikki maalit veke.
Arvaten tuli jumalatoin savu ja käry kabiiniinkin..

Huohotus putket pitäin vielä uusia, ottivat hieman kipeetä.
Jotain jumalattoman kovaa muovia, mikä ei kestä taivuttelua yhtään.

Chrysler PT Cruiser :smoke:

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: V70R AWD -97 (-98) [vuori]
« Vastaus #44 : 09.09.2011, 18:19:35 »
Nyt olis putkisto tehtynä. :o

Koeajollakin käyty.
Hieman resonoi putki johonkin, tosin ainoastaan tiukassa jarrutuksessa.
Vedossa ei kuulu mitään.
Täytyy tytkia, kunhan hakee ensin paikkansa kunnolla.

Kyllä sieltä jonkun verran vetoja tuli lisää..
Vieläkun tulis se TCV venttiili.

Samalla uusasin kaikki alipaine/paine letkut, mitä tuli turbolle.
Laittelin myös klemmareilla kiinni ne, ettei ainakaan vuotoja pitäis olla.

Saa nähä, täytyykö tuo termo tecci heittää kuuseen.
Käryää ja sauvuaa ihan kamalasti.
Myös putkestä lähti ja paloi heti kaikki maalit veke.
Arvaten tuli jumalatoin savu ja käry kabiiniinkin..

Huohotus putket pitäin vielä uusia, ottivat hieman kipeetä.
Jotain jumalattoman kovaa muovia, mikä ei kestä taivuttelua yhtään.
Kyllä se käry siitä hälvenee.. Taitaa vaan rasvat palaa putken pinnalta?
Ja mitä niihin huohotus putkiin jotka kanteen tulee niin tuossa omassa on ainaski pehmosta. Liekkö vaihtunu materiaali uudempaan tai sitten sulla vaan kovettunu?
« Viimeksi muokattu: 09.09.2011, 18:21:13 kirjoittanut Rusakko »
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

 

Ateho  Elekma