Elekma  Autoracing

Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"

  • 812 Vastauksia
  • 297119 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 252R

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 479
  • v70 TDI-99 and volvo 940 2.3tic
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #15 : 11.08.2012, 19:53:04 »
no nyt räjähti pankki, tuota on suunniteltu monet sauna/talli-illat ja kukkaa ei oo sitä aikaan saanu aikaisemmin :) onnea ja menestystä projektiin, tämä olis pitäny jo tehtaalla tehä  ;) nythän siitä tulee ku tehtaalla tehty ;)
LH&ostrich

Poissa volpatti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 138
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #16 : 11.08.2012, 21:42:43 »
Laitappa yv hintaa tuolle v70:pin loppuroville sitte,ku olet ottanu mitä tarvitset.  ;) Ois korille käyttöä.  :)

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #17 : 11.08.2012, 21:57:40 »
Seurantaan menee! Mielenkiintoinen projekti kaiken kaikkiaan, jälleen. :)
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Paikalla Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6328
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #18 : 12.08.2012, 09:55:17 »
aiotkos pitää sitten molemmat dieselit itelläs 940 ja tämän 960 vai lähteekö toinen jollekkin ?

Hieman aikaista pohtia tällaisia juttuja, mutta mahdollisesti tuo 940 lähtee myyntiin.

Poissa Kupru

  • Kaidemestari
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2326
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #19 : 12.08.2012, 10:51:14 »
Seuraamma projektin edistymistä.
Siitä ei ole epäilystäkään mitä sieltä tulee: jotain mykistävää!
V70 Classic ja S80 T6 Executive, Tyttärellä S40
Apina ei tunne ketään, mutta apinan tuntee kaikki.
Nyt apina ajaa talven Jeepillä V8 eco...

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #20 : 13.08.2012, 11:07:03 »
Kaikkea se lähtee yrittää  :P tekemää
Fixed.

Nyt näyttää jopa fiksulta talkoolta, jos takavetoa diiselöi deekua "selkeästi paremmalla" koneella niin tällä se pitäs tehä, tuo TDI on kuitenkin vähän semmonen väliinputoaja. Odotan jännityksellä tarkempia speksejä tuosta moottorinohjauksen askartelusta, D5+m90 olis aika jepa setti käyttövermeeseen.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa A.J.H

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1152
  • vrcf Original
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #21 : 13.08.2012, 12:12:56 »
Harjoittele nyt tuon kanssa, jos satun voittaan lotossa muutakin kuin 4 oikein, voisin pitää tuon V90 ja teetättää Laitilan autotehtaalla siihen vastaavan swapin  :)
Ford Escort '83 1,6, myyty. 240 sedan '87 B200E, myyty. 940 sedan '95 230FK aut, kattokerho. 940 wagon '95 B230FT aut, myyty. V90 '98 B6304 aut, myyty. BMW 318d '03 paalissa. S80 '03 D5 aut myyty. 740 '90 B230F Raatokiito, Pajero '89, Mercedes 1313 '76 Elmeri. XC90 '08 D5 aut executive.
1800ES '73 harrasteautona kimpassa isäpuolen kanssa

Paikalla Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6328
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #22 : 13.08.2012, 20:17:23 »
Odotan jännityksellä tarkempia speksejä tuosta moottorinohjauksen askartelusta.

Toistaiseksi näyttää siltä, että pääsee jopa helpomalla, mitä tdi:n kanssa. Suurimmat ongelmat tulee kierroslukumittarin ja cruisen kanssa. Myös hehkun merkkivalo pitää jotenkin soveltaa, mutta eipä se toisaalta ole edes ihan välttämätön, kun kuitenkin se palaa niin vähän aikaa.

Tänään aloin purkamaan sähköjohtoja V70:stä ja näyttää siltä, että johtoa tarvitaan verrattain vähän. Luonnollisestikin tarvitaan ECM ja CEM, sekä niiden lisäksi ajoneston avainrengas ja konehuoneen sulake/relekeskus. CEM:in kupeesta otin 9 relettä pois ja kojetaulun päädyssä olevasta sulakerasiasta otin kolmea sulaketta lukuunottamatta kaikki pois ja konehuoneen sulakerasiastakin nypin suurimman osan sulakkeista pois. Kaikista ylimääräisistä sähkölaitteista ja ohjainyksiköistä otin myös kaikki johdot irti ja edelleen auto lähtee käymään ja tottelee kaasua normaalisti. Varmaan vielä menee jossain vaiheessa sormi suuhun, mutta kuten sanoin, niin toistaiseksi vaikuttaa melko yksinkertaiselta. Johtosarjat sopivat mitä suurimalla todennäköisyydellä paikalleen ilman muutoksia ja jatkamisia, paitsi ilmamassamittarin johtoa pitää jatkaa. Tietysti jännitteensyötöt ja sulakkeet pitää rakentaa jotenkin fiksummin, kun että laittaa tuosta sen ison sulakerasian, johon jättäisi vain kolme sulaketta.


Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #23 : 13.08.2012, 20:59:48 »
Ei voi kyllä muutakun ihailla tuota tietotaitoa. Hieno auto on tulossa varmasti  -H-
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2388
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #24 : 13.08.2012, 23:31:12 »

 Varmaan vielä menee jossain vaiheessa sormi suuhun, mutta kuten sanoin, niin toistaiseksi vaikuttaa melko yksinkertaiselta.

Ei jaksa muistaa, mutta olisikohan ABS:silla ja mittaristolla jotain sanottavaa kun auto liikkuu. Tuon ruiskutussoftan koko on jotain ihan järkyttävää, yhessä purkissa (Bosch diesel) oli 1200 säädettävää parametriä, josta voi siis rakentaa taulukoita.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa rokkiarska

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 276
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #25 : 13.08.2012, 23:32:45 »
No huhhuh! Mahtava homma hohtava mamma.
Tätä on pakko seurata. Taas.
amazon B20 - 71
Entisiä: xc90 D5 - 04, S80 B5204T4 - 99, 960 B6254 -96
V70 B5244S classic -00, Amazon B20 -69, 945 B230F -95, 945 B230FK -96, 960 B6304 -95, 945 B230F -94, 740 B200E -88, 245 B230F -92 940 B230FT classic -98, 240 B200K -87 145 B20 -74, 144 B20 -71,740 B200K -84, 740 B230FB -90, 145 B20 -71,  745 B200ET -88

Paikalla Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6328
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #26 : 14.08.2012, 20:47:45 »
Tänään jatkui mittailut ja testailut. Sain katsottua vikakoodeja ylimääräisten johtojen ollessa irti, eli siinä mielessä positiivista, että obd-pistoke toimii vielä. Vikakoodeja oli tietysti aika runsaasti, mutta ainut mikä teoriassa saattaa vaikuttaa moottorin toimintaan, oli koodi jarrupolkimen asentoanturista. Tämä tieto tulee moottorinohjausboksille jarrujen ohjainyksiköltä, joten tottakai se tieto nyt puuttuukin, kun jarruista on piuhat irti. Pikainen puhelu alan ammattilaiselle ja hän sanoi, että niitä asentoantureita on vaihdettu viallisena jonkin verran ja ainoat oireet ovat olleet herja ajotietokoneen ruudussa ja toimimaton cruise. Ei siis liene tässä tapauksessa erityisen haitallinen vikakoodi. Kokeilin myös "ajaa" autolla nosturin päällä, eikä mitään haitallisia koodeja tullut.

Sen verran tuli takapakkia, että autossa ollutta Ardic lisälämmitintä ei saa toimimaan. Ensinnäkin, että sen sai edes testerillä laitettua päälle, se vaati takapään sähköjen ohjainyksikön REM kytkemisen takaisin paikalleen. Siitä huolimatta lämmitintä ei saa käynnistettyä ilman testeriä, eli suunnittelemani yleismallinen ajastinkello ei siis toimi, vaan lämmitin tarvitsee vielä lisäksi jotain kummallista kanttiaaltoa keskusohjainyksiköstä CEM:stä

Nyt on testailut kuitenkin siinä vaiheessa, että saa varmaan alkaa purkamaan johtosarjoja pois ja sen jälkeen nyppäistä moottori irti. Sen jälkeen onkin sitten vuorossa 960:n tekniikan irroitus ja D5:n konvertointi pitkittäisasennusta silmälläpitäen.
« Viimeksi muokattu: 09.09.2012, 09:39:50 kirjoittanut Kulmamies »

Poissa large

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 112
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #27 : 14.08.2012, 21:38:36 »
Jes. Tartuitpa sitten härkää sarvista ja laitoit D5 takapotkuprojektin käyntiin. Muut vaan aikoo ja suunnittelee...
Mikä D5 versio on kyseessä? Jäikö tallin nurkkiin muuten viime syksynä siitä eräästä vaihtomoottorista se takapotkukonversioon paremmin soveltuva venttiilikoppa, jossa öljykorkki oli koneen etupäässä?

Paikalla Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4630
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #28 : 14.08.2012, 21:41:47 »
Jes. Tartuitpa sitten härkää sarvista ja laitoit D5 takapotkuprojektin käyntiin. Muut vaan aikoo ja suunnittelee...
Mikä D5 versio on kyseessä? Jäikö tallin nurkkiin muuten viime syksynä siitä eräästä vaihtomoottorista se takapotkukonversioon paremmin soveltuva venttiilikoppa, jossa öljykorkki oli koneen etupäässä?

Tuossa projektin nimessähän se versio lukee ;) Tämä on 163hp versio.
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

Paikalla Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6328
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #29 : 15.08.2012, 07:31:52 »
Jes. Tartuitpa sitten härkää sarvista ja laitoit D5 takapotkuprojektin käyntiin. Muut vaan aikoo ja suunnittelee...
Mikä D5 versio on kyseessä? Jäikö tallin nurkkiin muuten viime syksynä siitä eräästä vaihtomoottorista se takapotkukonversioon paremmin soveltuva venttiilikoppa, jossa öljykorkki oli koneen etupäässä?

Se viime syksyinen projekti meni kiertoon melkein heti :) Tämä moottori on vuodelta -04, eli sellaisella alumiinisella venttiilikopalla ja ilman pyörreläppiä ja hiukkassuodatinta. Öljykorkkikin on ihan oikeassa päässä.

 

RallyBaron  Samppasport