Eikös sinulla ole pihassa molemmat mallit 940 ja 960 mistä verrata.. Eikös 960 ainakin konepelti ole pitempi, eli tulee siihen tuulilasin alle, liekkö sitten tuossa rintapellissä eroa...
Juu siinähän niitä on
Molempien konetilat on ihan saman kokoiset. Rintapelti hieman eri muotoinen, mutta toissan siitä keskeltä yhtä pitkiä. Mietin tuota ruotsalaisen kommenttia, että 2cm siirretty moottoria alkuperäisestä. Hänellä tuo auto oli alunperin D24:lla, jossa on jo valmiiksi laatikko edempänä, mitä bensaversioissa. Tilaa siis varmaan on riittävästi, mutta mun pitää vaan siirtää konetta enemmän, kuin tuo 2cm. Toisaalta paskaakos tässä arpomaan, kun kohta lähtee 960:stä kone, niin sittenpähän pääsee mittailemaan.
Äsken sain 70:n siihen malliin, että saa tuupata sen pihalle. Vielä ei tohdi kuitenkaan hävittää sitä, kun varmasti vielä jotain pikkujuttuja siitä tarvitaan. Yksi tarvittava osa ainakin on vielä tankissa oleva polttoainepumppu. Pitää lainata sellaista työkalua, että saa sen hassun muovimutterin tankista auki.
Mietiskelin myös, että jos ei kääntäisikään ahdinta "oikein päin" vaan antaisi sen olla tuolleen, että kompurakotelo osoittaa rintapeltiin päin. Saisi hienosti siihen päälle sen alkuperäisen lämpösuojapellin ja ei tarvitsisi muutella öljylinjoja. Ahtoputken ja ilmanputsarin imuputken saisi kulkemaan hienosti vierekkäin koneen kupeessa.