RallyBaron  Samppasport

Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"

  • 812 Vastauksia
  • 298781 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6374
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #120 : 03.09.2012, 15:59:47 »
No onhan se, ei vaan tullu ekana rekisteröityä tuota :) Mainitsit tässä topikissa, jotta tähän koneen jatkoksi istuu M90, meneekö se suoraan, ja tiisselin vai bensiinin laatikko pitää olla? Ja kumpi manuaali aski 5-lovisista olisi hyvä tälläisen koneen jatkoksi, toi M90 vai Getrag 265 ???

6-sylinterinsen 24 venttiilisen bensamoottorin perässä ollut M90 sopii suoraan. Tämä lienee myös järkevin vaihtoehto, kun 265 Getragin sovituksessa on oma hommansa.

Pitää nyt katsella miten tuon laatikon sähköt saa toimimaan, tiedä vaikka pitäisi siirtyä manuaaliin, kun kaveritkin vit...ilee...

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #121 : 03.09.2012, 16:07:53 »
6-sylinterinsen 24 venttiilisen bensamoottorin perässä ollut M90 sopii suoraan. Tämä lienee myös järkevin vaihtoehto, kun 265 Getragin sovituksessa on oma hommansa.

Pitää nyt katsella miten tuon laatikon sähköt saa toimimaan, tiedä vaikka pitäisi siirtyä manuaaliin, kun kaveritkin vit...ilee...

On sitä muutamakin tapaus tuttavapiirissä, kun ensin ollaan väkisten haluttu geartronic ja sit, kun auto on ostettu ja  oon kysynyt jonkun ajan kuluttua, että käytätkö sitä manuaalitoimintoa, niin vähän häpeillinen vastaus on ollut, että "ei oo tullut käytettyä, kun se tomaatti on niin mukava..." no mitäs siitä sit kannattaa ylimääräistä maksaa, jos ei edes sen ominaisuuksia käytä.

Mullakin oli nuorempana joku päähänpinttymä, että automaattia ei tule ikinä.
Nyt on molemmissa autoissa tomaatti, enkä mitään manuaalia käyttöautoon enää halua.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6374
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #122 : 03.09.2012, 16:11:31 »
Mullakin oli nuorempana joku päähänpinttymä, että automaattia ei tule ikinä.
Nyt on molemmissa autoissa tomaatti, enkä mitään manuaalia käyttöautoon enää halua.

Sama vika :) Nyt on ollut taloudessa ensimmäinen automaatti noin 2 kuukautta ja piti sitten heti saada sellainen tähänkin projektiin. Tai tämähän oli alunperinkin, mutta se vain lisäsi ostohaluja.

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #123 : 03.09.2012, 16:17:20 »
6-sylinterinsen 24 venttiilisen bensamoottorin perässä ollut M90 sopii suoraan. Tämä lienee myös järkevin vaihtoehto, kun 265 Getragin sovituksessa on oma hommansa.

Pitää nyt katsella miten tuon laatikon sähköt saa toimimaan, tiedä vaikka pitäisi siirtyä manuaaliin, kun kaveritkin vit...ilee...
Kiitos tiedoista. Mites tuo M90 kestää vääntöä? Eikös se liian nopea vaihteen vaihto losauta laatikon entiseksi, lähinnä kolmosen synkroa mietin, mutta sehän ei liene paha rasti vahvistaa? Millainenkos kytkin asetelma kyseisen kombinaation kaveriksi tulisi valikoida, jos haaveilee +500Nm ? :P Rakenna vaan sellaiseksi, kuin olet suunnittellut, hyvä siitä tullee ;)

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #124 : 03.09.2012, 16:32:20 »
Mullakin oli nuorempana joku päähänpinttymä, että automaattia ei tule ikinä.
Nyt on molemmissa autoissa tomaatti, enkä mitään manuaalia käyttöautoon enää halua.
Menee ehkä vähän vääntämiseksi, mutta mulla on 2 automaattivolvoa ollu, molemmat haparoin perustein ostettuja ja molempien suurin vika on se että ne on automaatteja, ja nykysessä se on niin suuri vika että auto lie pakko myydä jossei tuolle saa jotain tehtyä, päähän ton kanssa hajoaa...
Vaan nyt hypätään kaikkien suureksi yllätykseksi aiheeseen: Kuten söör Kulmamies on tuuminut, tätä voisi ohjata manuaalisesti eteenvievien vaihteiden välillä, eli tehdä se Clarksonin manaa "flappy paddle non-proper gearbox" ;D. Se automaagivolvo, josta mulla on nyt puolet, on sattumalta juurikin 960, ja olenpa kovasti tuuminut tuota systeemiä ja todennut että eihän tuommosen ohjaushärvelin sähköosat maksa viittäkymppiä, ohjelma vaan tarttee ite tehä ja suunnitella jotenkin fiksu logiikka tuolle turbiinilukon käytölle (olisiko esim pitkä painallus lukon kytkentä) ja parille muulle pikkujutulle, ja perehtyä nuihin ECU:lle menevien piuhojen sisältämään dataan. Ja tästä jatkuukin yhä aihetta viistäen, eli mitähän niissä piuhoissa menee/tulee jotka kulkee ECU:n ja lootanohjauksen välillä, nopeustieto? Momentinvähennyspyyntö? Vaihteen päälläolotieto?
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #125 : 03.09.2012, 19:15:13 »
Menee ehkä vähän vääntämiseksi, mutta mulla on 2 automaattivolvoa ollu, molemmat haparoin perustein ostettuja ja molempien suurin vika on se että ne on automaatteja, ja nykysessä se on niin suuri vika että auto lie pakko myydä jossei tuolle saa jotain tehtyä, päähän ton kanssa hajoaa...
Mullakin oli joskus tollanen päähänpinttymä, loppu kyllä siihen kun sai ajaa oikeita autoja joissa tarpeeksi iso moottori ja tomaatti sen jatkeena (eikä mitään puolmoottorisia T6 leikkikaluja vaan ihan 12 pyttysiä UUSIA vehkeitä). :)

Tästä automaatti vs manuaali vois laittaa vaik topicin pystyyn ettei sotketa tätä turhaan :)

Ja kulmamies rakentaa mitä tahtoo, muut tekee mitä osaavat taas kerran, se on jo nähty useaan kertaan! :)
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8962
  • Teiden tukko
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #126 : 03.09.2012, 20:22:15 »
Ihan kaikkeahan ei välttämättä tarvitse edes foorumilla kertoa mitä muutoksia oman autonsa sielun elämään tekee  ;)

Erittäin hyvin sanottu. O0
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #127 : 03.09.2012, 22:03:14 »
Menee ehkä vähän vääntämiseksi, mutta mulla on 2 automaattivolvoa ollu, molemmat haparoin perustein ostettuja ja molempien suurin vika on se että ne on automaatteja, ja nykysessä se on niin suuri vika että auto lie pakko myydä jossei tuolle saa jotain tehtyä, päähän ton kanssa hajoaa...
Vaan nyt hypätään kaikkien suureksi yllätykseksi aiheeseen: Kuten söör Kulmamies on tuuminut, tätä voisi ohjata manuaalisesti eteenvievien vaihteiden välillä, eli tehdä se Clarksonin manaa "flappy paddle non-proper gearbox" ;D. Se automaagivolvo, josta mulla on nyt puolet, on sattumalta juurikin 960, ja olenpa kovasti tuuminut tuota systeemiä ja todennut että eihän tuommosen ohjaushärvelin sähköosat maksa viittäkymppiä, ohjelma vaan tarttee ite tehä ja suunnitella jotenkin fiksu logiikka tuolle turbiinilukon käytölle (olisiko esim pitkä painallus lukon kytkentä) ja parille muulle pikkujutulle, ja perehtyä nuihin ECU:lle menevien piuhojen sisältämään dataan. Ja tästä jatkuukin yhä aihetta viistäen, eli mitähän niissä piuhoissa menee/tulee jotka kulkee ECU:n ja lootanohjauksen välillä, nopeustieto? Momentinvähennyspyyntö? Vaihteen päälläolotieto?

Tossa muutama sivu sitten linkitin juttuun, jossa oli valmis ohjelmakin jaossa.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #128 : 04.09.2012, 23:39:55 »
Tossa muutama sivu sitten linkitin juttuun, jossa oli valmis ohjelmakin jaossa.
Niin teit, siitäpä innostuneena nuita asioita kyselinkin. Kun tietää, mitä nuissa puhoissa menee, eihän se ole mikään ameriikantemppu ohjelmoida prossua myös käskemään eculle se momentinvähennys ja laittaa se myös ohjaamaan tuota linjapainesolkkua vaihdonpehmennykseen, ja napata vielä jostakin kaasuläpän asentotieto jotta reilummalla vedolla saa jättää tuon pehmennyksen poies. Ja nopeustietoa voisi hyödyntää idioottivarmuudeksi eli jos tuon ohjelman kanssa heität kepistä vapaan ja pykälän takas päälle vauhdista niin käy hassusti kun se arpoo ykkösen siinä kohtaa. Eli tuommoseen pohdintaan niitä tietoja olisin kaivannut, etenkin kun ne liippaa aiheeseenkin jollakin tasolla. Pahoitteluni silti sepälle kevyesti off-topicihtavasta sivujuonesta ::)
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6374
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #129 : 05.09.2012, 09:52:28 »
Niin teit, siitäpä innostuneena nuita asioita kyselinkin. Kun tietää, mitä nuissa puhoissa menee, eihän se ole mikään ameriikantemppu ohjelmoida prossua myös käskemään eculle se momentinvähennys ja laittaa se myös ohjaamaan tuota linjapainesolkkua vaihdonpehmennykseen, ja napata vielä jostakin kaasuläpän asentotieto jotta reilummalla vedolla saa jättää tuon pehmennyksen poies. Ja nopeustietoa voisi hyödyntää idioottivarmuudeksi eli jos tuon ohjelman kanssa heität kepistä vapaan ja pykälän takas päälle vauhdista niin käy hassusti kun se arpoo ykkösen siinä kohtaa. Eli tuommoseen pohdintaan niitä tietoja olisin kaivannut, etenkin kun ne liippaa aiheeseenkin jollakin tasolla. Pahoitteluni silti sepälle kevyesti off-topicihtavasta sivujuonesta ::)

Tästäpä oiva aasinsilta tuohon Suprastickiin. Eli siinä ei ole mahdollisuutta kytkeä tuota linjapainesolenoidia toimintaan, joten hieman jännittää, että miten rajuja vaihtoja tuo alkaa tekemään, kun joskus saa auton ajoon.

Vaihteita ohjaavat solenoidit sekä turbiinilukkoa pystyy ohjaamaan mielin määrin, mutta tosiaan paineita ei pysty rajoittamaan. Näin siis ainakin itse olen ymmärtänyt :(

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #130 : 05.09.2012, 09:58:06 »
Tästäpä oiva aasinsilta tuohon Suprastickiin. Eli siinä ei ole mahdollisuutta kytkeä tuota linjapainesolenoidia toimintaan, joten hieman jännittää, että miten rajuja vaihtoja tuo alkaa tekemään, kun joskus saa auton ajoon.

Vaihteita ohjaavat solenoidit sekä turbiinilukkoa pystyy ohjaamaan mielin määrin, mutta tosiaan paineita ei pysty rajoittamaan. Näin siis ainakin itse olen ymmärtänyt :(
Toi on kyl aika paha ongelma, tosin näissä AW30 laatikoissa nyt niin nättiä muutenkaan tuo toiminta ole, esim uudempiin 6-8 vaihteisiin verrattuna. Vaihde suoraansanoen jysähtää päälle tyhjäkäynnillä, kun ei linjapainetta rajoiteta hirveesti silloin, ja vaihdot on mitä on. Verrokkina 234tkm ajettu ZF 6HP26A ja AW30-43 jolla ajettu 127 tkm ja AW:ssä uudet öljyt, ZF:ässä alkuperäiset. :)

Kai näissä on jo PWM solenoidi linjapaineelle, vai onko siellä vaan on/off tyyppinen joka vähän rajoittaa painetta?

Ei kai se nyt niin amerikan temppu ole tuolle linjapainesolenoidille rakentaa ohjausta... olis voinu toi ms-shift vai mikä sen nimi nyt oli, ollu fiksumpi valinta (tosin en tiedä onko siinäkään tuota linjapainesolenoidin ohjausta)
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2398
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #131 : 05.09.2012, 10:33:43 »

Kai näissä on jo PWM solenoidi linjapaineelle, vai onko siellä vaan on/off tyyppinen joka vähän rajoittaa painetta?

Ei kai se nyt niin amerikan temppu ole tuolle linjapainesolenoidille rakentaa ohjausta... olis voinu toi ms-shift vai mikä sen nimi nyt oli, ollu fiksumpi valinta (tosin en tiedä onko siinäkään tuota linjapainesolenoidin ohjausta)

Kylllä noissa on reilin paineen säätö PWM:llä ja paineanturilla.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa pukema

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 411
  • SVK #1148
    • www.pukema.com
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #132 : 05.09.2012, 11:06:14 »
Mulla vaihtaa aika nätisti 1-2(-3), melkein huomaamatta. Nelosen kytkeytyminen saa sitten kyllä samppanian läikkymään takapenkillä. Suprastick manual mode siis käytössä limussa ja laatikossa uudet öljyt. Pitäis vähän paneutua suprastickin säätöihin niin eiköhän käytös vielä parane ja saa automaatti tilanki toimimaan :idiot2:
760 Turbo 1988, 960 Pullman Limousine 1996, 960 Executive Level I 1996, S90 Pullman Limousine 1998, S90 T6 1998
S80 V8 2007, S80 V8 Executive 2008
Chrysler Viper GTS 2000
Cadillac Fleetwood Limo 1978

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6374
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #133 : 06.09.2012, 09:16:46 »
Mulla vaihtaa aika nätisti 1-2(-3), melkein huomaamatta. Nelosen kytkeytyminen saa sitten kyllä samppanian läikkymään takapenkillä. Suprastick manual mode siis käytössä limussa ja laatikossa uudet öljyt. Pitäis vähän paneutua suprastickin säätöihin niin eiköhän käytös vielä parane ja saa automaatti tilanki toimimaan :idiot2:

Tämä oli hyvä uutinen. Sullakaan ei siis ole sitä linjapaineensäätöä käytössä?


Käytännön uutisia projektista sen verran, että kone ja laatikko ovat lopullisesti paikallaan :)

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8962
  • Teiden tukko
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #134 : 06.09.2012, 12:25:01 »
Käytännön uutisia projektista sen verran, että kone ja laatikko ovat lopullisesti paikallaan :)

Melko nopeaa toimintaa laadun kuitenkaan kärsimättä.  :o
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

 

Futurez  Kulkukoira