Carcom Oy  Elekma

Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"

  • 812 Vastauksia
  • 298806 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2096
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #135 : 06.09.2012, 13:59:32 »
Sen verran vois musta kuitenkin nyt hidastaa, että ehtis kuvia ottaa ja laitella.  :D
240 -86 @buildingbrick240

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #136 : 06.09.2012, 14:16:24 »
Sen verran vois musta kuitenkin nyt hidastaa, että ehtis kuvia ottaa ja laitella.  :D
Tätä minä ja varmaan moni muukin odotamme...
« Viimeksi muokattu: 07.09.2012, 08:56:54 kirjoittanut Taavi.H »

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6375
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #137 : 06.09.2012, 16:35:59 »
Sen verran vois musta kuitenkin nyt hidastaa, että ehtis kuvia ottaa ja laitella.  :D

Tuosta eteenpäin

Vaihteiston kannatinpalkkia pitää vielä hieman muokata, kun kumityyni jäi vähän pänniin. Muuten kaiken kaikkiaan kone asettui ihan nätisti, mutta ehkä etupalkin ja öljypohjan välissä saisi olla aavistus enemmän tilaa.

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #138 : 07.09.2012, 08:58:49 »
Kulmamiehen luvalla hieman siivoilin pois noita aiheeseen liittymättömiä juttuja. Jätetään ne mukavien jutustelut vaikka tonne höpinäosastolle tai sitten tuossa Autotallissa tapahtuu -topiciin. -H-
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6375
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #139 : 07.09.2012, 21:54:41 »
Nyt kun natsitaavi on siivonut vapaamuotoiset höpinät pois (kuten projektiosion ohjeetkin vaativat), niin lienee taas aika päivitykselle :D

Tänään karkasin töistä kotiin puoliltapäivin, kun oli hieman hiljaista. Siksipä sain aikaan melko paljon ja olen perin tyytyväinen päivän aikaan saannoksiin.

Löysin tallin vintiltä 51mm paksun kardaanin etupätkän, joka oli riittävän pitkä lyhennysaihioksi. Alkuperäisen jatkaminen olisi ollut turhan monimutkaista, joten tuollaisen liian pitkän lyhentäminen oli kustannustehokkaampaa :D

Jatkoin myös vaihdevipuja ja asensin ne paikalleen yhdessä sopivan pituisen ja uudelleen maalatun kardaanin kansssa.


Sitten siirryin konehuoneen puolelle ja laitoin kaikki kennot paikalleen. Tässä oli suuri apu pihalla seisovasta purkuautosta, jossa oli ollut turbovinokone. Siitä sain paremman ilmastoinnin lauhduttimen, coolerin ja kaikenmaailman putkia tähän projektiin.


Flektiin piti vaihtaa moottorin V70:n flektistä, koska se toimii jollain ihme väyläsysteemeillä ja nopeuden säätö on siis portaatonta. Homma hankaloitti se, että flektin siivet piti ottaa kuitenkin 960:n flektistä, kun V70:n vastaava oli liian suuri 960:n koteloon. Tämä puolestaan vaati sen, että sähkömoottoriin piti vaihtaa siipien kiinnitysholkki. Käyttöön tulevan 960:n holkin onneksi sain ulsovetäjällä irti, mutta V70:n moottoriin ei ulosvedin sopinut, joten piti käyttää hieman väkivaltaa.


V70 moottori, 960:n siipien kiinnitysholkki ja 960:n flketin kotelo.


Ja koko komeus paikallaan.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6375
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #140 : 08.09.2012, 20:18:30 »
Lauantain ratoksi innostuin asentamaan konehuoneeseen sähkörasioita. Alkuperin piti tehdä ahtoputki ja egr:n adapteri, mutta hahmotellesani käytettävissä olevaa tilaa, sovittelin sähkörasioita eri paikkoihin ja sitten innostuin tekemään niille telineitä. Samaan kasaan ajautui myös ohjaustehostimen öljysäiliö. Vähän nuo näyttää ainakin näin aluksi hassulta, kun ovat noin tiiviisti ja järjestyksessä tuossa kulmassa.



Päivän alkuperäinen suunnitelma oli tehdä siis ahtoputki. Siihen aion valjastaa FK moottorin orkkis ahtoputken. Tyhjäkäyntimoottorin letkuliitännän tilalle pitää tehdä paikka ahtopaine/lämpötila-anturille



Sain melkein kaikki moottorin ja ohjainyksikön johdotuksetkin kytkettyä paikalleen. Vielä hillitön nippu johtoja vedettävänä ohjaamoon, mutta tulipellissä oleva läpivienti on auttamatta liian pieni, jotta siitä saisi sen cemmille menevän liittimen tungettua läpi :P

Poissa Juke-Maza

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1344
  • Keskinkertaista yritetään mutta paskaa tuppaa.....
    • JAM Motorsports Club
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #141 : 09.09.2012, 10:16:04 »
Uskomatonta  :o
Vetää kyllä sanattomaksi taas kerran nämä herran asennukset.
Kuvia lisää!

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6375
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #142 : 09.09.2012, 10:21:21 »
Kuvia lisää!

Allekirjoituksen linkistä pääsee suoraan Photobucketiin, jossa on kaikki kuvat. Tähän topikkiin laitan vain osan kuvista ;)

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13583
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #143 : 09.09.2012, 10:51:27 »
Onko siinä CEM-liittimen johtonipussa V70:ssä ollut kaulus? tai oliko siinä edes semmoista, meinaan vaan että jos siinä se kaulus on niin otat nohevana mallia seitenkympin aukosta ja sirralla sorvaat aukon sopivaksi ja taas on hyvä...

Tosin jos siinä ei ole ja luulenpa ettei ole kerta sitä ei ole tähän jo tehty...

meneekö kikkailuksi leikata orkkisaukko isommaksi ja sitten hitsata taas kasaan??
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6375
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #144 : 09.09.2012, 11:03:18 »
Onko siinä CEM-liittimen johtonipussa V70:ssä ollut kaulus? tai oliko siinä edes semmoista, meinaan vaan että jos siinä se kaulus on niin otat nohevana mallia seitenkympin aukosta ja sirralla sorvaat aukon sopivaksi ja taas on hyvä...

Tosin jos siinä ei ole ja luulenpa ettei ole kerta sitä ei ole tähän jo tehty...

meneekö kikkailuksi leikata orkkisaukko isommaksi ja sitten hitsata taas kasaan??

V70:ssä on alunperin noin 10x15cm kokoinen reikä tuulilasin alla olevassa kaukalossa ja sen reiän päälle kuuluu sellainen muovilaatikko, jonka läpi johtosarjat menevät hyttiin. Tämä vaihtoehto on vielä tutkimatta, mutta pitäisi ottaa tuosta 960:stä myös se kaukalon suojamuovi pois ja katsoa olisiko siellä tilaa tuolle em. muovilaatikolle.

Mietin myös sen reiän sahaamista isommaksi ja sen sahatun palasen voisi tehdä jotenkin ruuveilla kiinnitettväksi, jolloin reikään sopisi vielä orkkis läpivientikumi.

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9008
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #145 : 09.09.2012, 11:44:46 »
Sain melkein kaikki moottorin ja ohjainyksikön johdotuksetkin kytkettyä paikalleen. Vielä hillitön nippu johtoja vedettävänä ohjaamoon, mutta tulipellissä oleva läpivienti on auttamatta liian pieni, jotta siitä saisi sen cemmille menevän liittimen tungettua läpi :P

Ne piuhat ovat varmaankin niin pysyvästi liittimessä kiinni, ettei pysty käyttämään auki ja takas nippuun kajuutan puolella?

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6375
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #146 : 09.09.2012, 20:21:04 »
Ne piuhat ovat varmaankin niin pysyvästi liittimessä kiinni, ettei pysty käyttämään auki ja takas nippuun kajuutan puolella?

Joo mä luulen, että on liian visainen homma.


Tänään sain tehtyä eiliset hommat, eli egr:n putki ja ahtoputki. Lisäksi sain paikalleen yhden lämmityslaitteen vesiletkun, ylä- ja alavesiletkun ja ohjaustehostmen säiliön letkut.

Egr


Ylävesiletku ja ahtoputki, jossa näkyy myös mappianturi


Hipistelin myös vielä vähäsen sähköjohtoja ennen ahtoputken asennusta, kun sitten niihin ei pääse enää käsiksi. Ilokseni huomasin, että ei ilmamassamittarin johtoa pidäkkään jatkaa. Kaikki moottorin sähköhommat saa siis tehtyä neljää sulaketta lukuunottamatta plug'n play tyyliin. Aika hienoa :)

Poissa volpatti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 138
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #147 : 09.09.2012, 20:58:09 »
Oisit jättäny tuon egr:än laittamatta kokonaan. Ei tarvi ohjelmasta poistaa sitä,jos jättää sen sähkömoottorin johonpäähän. Ei anna vikakoodia sitte.  :)

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6375
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #148 : 09.09.2012, 21:00:03 »
Oisit jättäny tuon egr:än laittamatta kokonaan. Ei tarvi ohjelmasta poistaa sitä,jos jättää sen sähkömoottorin johonpäähän. Ei anna vikakoodia sitte.  :)

Katsastussetä vaatii, että sen on oltava paikallaan. Sille mä en voi mitään, jos se ajan myötä karstottuu umpeen ;)

Poissa volpatti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 138
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #149 : 09.09.2012, 21:03:46 »
Niin no ois umpiputken laittanu tuohon ja katkassu sen tapin siitä moottorista. Itellä ei ole koko systeemiä paikoillaan. Pakosarjastaki reikä hitsattu umpeen.  ;)

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron