Carcom Oy  Elekma

Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"

  • 812 Vastauksia
  • 298747 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6374
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #270 : 14.10.2012, 19:22:28 »
mahtuuko konepelli kii ?

vai onko kuvakulma sellanen et näyttäs moottorinsuoja kolisevan peltiin

Millipeliä :D Varmuuden asiaan sitten, kun konepelti on paikallaan. Tässä vaiheessa, harjanvarren avulla tehtyjen mittausten perusteella, tilanne on vielä vähän siinä ja siinä.

The moose

  • Vieras
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #271 : 14.10.2012, 19:24:48 »
näyttäishä sellanen pahka 900 pellissä melko häjyltä  :P

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #272 : 14.10.2012, 20:45:57 »
Oon joskus muuten oikeesti mittaillu, että 940:sen konepellin niitä "pahkan" reunoja jos soppelisti korottais ja tekis pelliin samanlaisen mötkön keskelle kun voimakeula-200:sessa niin siihen sais vanhakoppasesta seiskasta sorvattua maskin(tarvii kaventaa), tuumailin että ei olis muilla  ;D. Voimakeula-900 olis jotaki erilaista, kokeiles hahmotella  ;)
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6374
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #273 : 16.10.2012, 20:02:18 »
mahtuuko konepelli kii ?

vai onko kuvakulma sellanen et näyttäs moottorinsuoja kolisevan peltiin

Mahtui :) Todella jämpti se oli, mutta meni kuitenkin ensiyrittämällä kiinni asti. Lyhensin kuitenkin moottorikopan toisen puolen kiinnitystappeja reilun puolit senttiä, niin mahtuu nyt vielä vähän paremmin ja mikä tärkeintä, moottorikoppa tuli nyt huomattavasti nätimpään asentoon, eli täysin vaakasuoraan. Saattahan tuo vielä laahata siihen konepellin äänieristeeseen, mutta pääasia, että ei ota peltiin kiinni.

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #274 : 17.10.2012, 06:42:18 »
Ne kiinnitystapitha on lähtöjäänkin toisella puolella pitemmät kuin toisella. Oisko ne näyttäny hyvältä jos pitkät ois siirtäny takapäähän.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6374
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #275 : 17.10.2012, 07:33:06 »
Ne kiinnitystapitha on lähtöjäänkin toisella puolella pitemmät kuin toisella. Oisko ne näyttäny hyvältä jos pitkät ois siirtäny takapäähän.

Aivan :) Se kopan etupää laskisi vielä lisääkin, jos saisi takapäätä ylemmäs ja nyt koneen asento näyttää muutenkin melko pystyltä. Paljoa ei ole varaa nostaa takaa, kun tulipellissä kulkevat johdot ja letkut tulevat vastaan, mutta saisi sitä varmaan vähäsen.

 -H-

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6374
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #276 : 17.10.2012, 21:21:33 »
Tänään puuhailin lisää Webaston kimpussa. Jatkoin ajastinkellon asennuskehyksen tekoa, laitoin tankiiin ulosoton polttoainelinjalle ja asensin polttoainepumpun. Samalla vaihdoin kaikki klemmarit tankkiin menevistä letkuista, kun olivat aika pahasti hapantuneita. Otin myös tankkausputkesta pois sen läpän, joka estää väärän pistoolin tunkemisen tankkiin.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6374
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #277 : 19.10.2012, 20:35:20 »
Vaihteiston sähköt kytketty valmiiksi. Otin purkuautosta sumareiden katkaisian, jonka valjastin nyt automaatti/manuaali-toiminnon valintakytkimeksi. Sitten otin peilin säätönumiskan, jonka laitoin vaihdevivuksi. Oivat pakat löytyi kojetaulun kahdesta tyhjästä katkaisinpaikasta. Toiseen se sumareiden kytkin ja toisen reiän peitelevyyn integroin sen peilinsäätönupin. Ei tuota manuaalipuolta varmaan tule juurikaan käytettyä, mutta ymmärsin ohjeista, että sen tulisi kuitenkin olla kytkettynä :(

Periaatteessa auto olisi nyt koeajokunnossa, kunhan tarkastaa/ohjelmoi laatikon boksin vielä toimintakuntoon. Käytännössä en kuitenkaan mene koeajolle, ennen kun perävälitys on vaihdettu. Sen homman olin budjetoinut viikonlopuksi, mutta eipä ole tähän hätään perätyökaluja ja millään paskoilla en siihen hommaan ryhdy, kun Volvo-spesialverktygitkin on mahdollista saada lainaan 8)

Kuvia on tullut otettua viimeaikoina vähän kehnosti, mutta eipä tässä nyt mitään mullistavaa ole tapahtunutkaan.

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5703
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #278 : 20.10.2012, 01:19:01 »
jaa että volvon napitkin sai ihan uuden käyttö tarkoituksen  O0

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6374
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #279 : 21.10.2012, 15:14:22 »
jaa että volvon napitkin sai ihan uuden käyttö tarkoituksen  O0

Tässä kuva



Sain välityksen ja lukonkin vaihdettua. Nyt tuli siis 3,15 välitys ja Juhau:n Amazonista mulle takaisin kotiutunut Danan kitkalukko uusilla kitkalevyillä ja Karpiolan ristitapeilla.



Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2398
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #280 : 21.10.2012, 15:47:42 »
Julman kokoinen pinion!
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #281 : 21.10.2012, 16:07:08 »
Siistiä toimintaa koko projekti taas kuten totuttua!  :)

Itse ehkä vielä tekisin keulaswapin ja tottakai takapuskurin ja ehkä sisustankin vaihtaisin uusikeulaiseen, mutta kiinnostava projekti tämä on ilman sitäkin. :)

Julman kokoinen pinion!
Arvaas sit minkäkokonen on 2,56 välitteisessä bmw typ188 perässä joka tossa mun raaserissa on :D
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1472
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #282 : 22.10.2012, 16:07:21 »
Vaihteiston sähköt kytketty valmiiksi. Otin purkuautosta sumareiden katkaisian, jonka valjastin nyt automaatti/manuaali-toiminnon valintakytkimeksi.

mikä juttu tää on ? onko jotain siihen suprastikkiin liityen vai   :o

Sain välityksen ja lukonkin vaihdettua. Nyt tuli siis 3,15 välitys ja Juhau:n Amazonista mulle takaisin kotiutunut Danan kitkalukko uusilla kitkalevyillä ja Karpiolan ristitapeilla

onko sulla joku volvo "specialverkhtungen" että saat toi pinjongin heti oikealle paikalle ? vai ootko ihan kosketus värillä vaan hakennu sen paikan

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #283 : 22.10.2012, 20:53:51 »
Onko sulla joku volvo "specialverkhtungen" että saat toi pinjongin heti oikealle paikalle ? vai ootko ihan kosketus värillä vaan hakennu sen paikan
Oisko tossa vastaus :)
Käytännössä en kuitenkaan mene koeajolle, ennen kun perävälitys on vaihdettu. Sen homman olin budjetoinut viikonlopuksi, mutta eipä ole tähän hätään perätyökaluja ja millään paskoilla en siihen hommaan ryhdy, kun Volvo-spesialverktygitkin on mahdollista saada lainaan 8)

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6374
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #284 : 22.10.2012, 21:02:43 »
mikä juttu tää on ? onko jotain siihen suprastikkiin liityen vai   :o

onko sulla joku volvo "specialverkhtungen" että saat toi pinjongin heti oikealle paikalle ? vai ootko ihan kosketus värillä vaan hakennu sen paikan

Joo Suprastickiä saa halutessaan ohjattua manuaalisestikin, kuten uudempia Geartronicejakin.

Eipä Volvon perissä juurikaan säätöihin tarvitse koskea, vaikka välitys vaihtuukin perästä toiseen. On siihen kyllä olemassa oikein työkalukin, mutta se on mun lainalaatikosta vuosien saatossa kadonnut jonnekin. 99% Volvon välityksistä ja tasauspyörästöistä on täysin vaihtokelpoisia keskenään, ilman, että tulee tarvetta säätää hammaskosketusta. Pinjoniakselin laakereiden esijännitys on ainut säätämistä ja kokeilemista vaativa juttu.

 

Futurez  Kulkukoira