Futurez  Kulkukoira

Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"

  • 812 Vastauksia
  • 298806 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6375
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #300 : 26.10.2012, 09:18:43 »
Varmista että varmasti on oikea COM- portti käytössä.

Kyllä se on ok ja asetuksetkin on ohjeiden mukaiset. Tosiaan "säätöohjelman" etusivu tulee näkyviin ja siinä näkyy joitain tietoja, mutta mikään käsky ei mene perille, kun näppiksestä painelee.

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #301 : 26.10.2012, 11:36:18 »
pitääkö tuon kaapelin olla muuten suora vai ns nollamodeemi kaapeli
http://koti.mbnet.fi/~huhtama/ele/index.php?si=ml03.sis

Paikalla Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #302 : 26.10.2012, 11:40:21 »
Jostain supranstickin ohjeista tavasin, että suora.

Paikalla Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #303 : 26.10.2012, 11:42:09 »
Olikos käyttöjärjestelmä XP, vai joku muu?
Jos on Vista tai 7 voi olla ongelmia kansioden kirjoitusongelmien kanssa.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6375
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #304 : 26.10.2012, 12:00:45 »
Olikos käyttöjärjestelmä XP, vai joku muu?
Jos on Vista tai 7 voi olla ongelmia kansioden kirjoitusongelmien kanssa.

XP

Kävin äsken ostamassa uuden suoraankytketyn sarjakaapelin, niin kokeillaan sillä nyt vielä. Jos ei toimi, niin seuraavaksi sitten sarjaportillinen kone jostain lainaan.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6375
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #305 : 26.10.2012, 17:41:22 »
Kävin äsken ostamassa uuden suoraankytketyn sarjakaapelin, niin kokeillaan sillä nyt vielä. Jos ei toimi, niin seuraavaksi sitten sarjaportillinen kone jostain lainaan.

Jeejee! Nyt toimii, mutta sitä en vielä tiedä kummassa oli vika. Nyt oli siis se uusi kaapeli ja sain töistä lainaan sarjaportillisen Panasonic Toughbookin. Pitää vielä testa omalla koneella, adapterilla ja uudella sarjakaapelilla.


Sellainen määriteltävä arvo jäi vielä vähän arvailujen varaan, että mitäköhän kuuluu laittaa nopeusanturin pulssimääräksi? Perässähän on 48 hammasta ja singnaali on nyt kytketty samaan johtoon, josta nopeussignaali menee alunperinkin laatikon boksille. Jossain kohtaahan signaali muutetaan 12 pulssiseksi, mutta missäköhän? Sen mitä äsken tutkailin, niin auton nopeusmittari ja laatikon saama nopeus eivät täsmänneet, mutta eroa oli kuitenkin liian vähän ottaen huomioon nuo vaihtoehdot 12 tai 48. Saisihan tuon varmaan kokeilemalla haettua paikalleen, mutta olisi mielenkiintoista tietää mitä on tekemässä :)

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #306 : 26.10.2012, 18:27:35 »
Sen mitä äsken tutkailin, niin auton nopeusmittari ja laatikon saama nopeus eivät täsmänneet, mutta eroa oli kuitenkin liian vähän ottaen huomioon nuo vaihtoehdot 12 tai 48. Saisihan tuon varmaan kokeilemalla haettua paikalleen, mutta olisi mielenkiintoista tietää mitä on tekemässä :)
Olisko siinä sama kun kakssatasissa, ettei noi varsinaiset nopeusmittarit ei ole arvoa x tai 4x kilometrillä? Eli ei ole vain kahta vaihtoehtoa montako impulssia nopeusmittari tarvii kilometriä kohden.
No kun halvalla sai.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6375
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #307 : 26.10.2012, 18:33:55 »
Olisko siinä sama kun kakssatasissa, ettei noi varsinaiset nopeusmittarit ei ole arvoa x tai 4x kilometrillä? Eli ei ole vain kahta vaihtoehtoa montako impulssia nopeusmittari tarvii kilometriä kohden.

Nämä jutut liittyy mun mielestä vain vaijerilla toimiviin mittareihin.

Näissä on kaikissa malleissa perässä 48-hampainen kehä, mutta jossain kohtaa ja jostain syystä pulssin rajataan 12, eli luetaan vain joka neljäs pulssi. Uskoisin, että asia on niin kun "sjs" sanoi "Maken" projektipäiväkirjassa, että 48 pulssia käytetään vain abs:ssä varten ja nopeusmittari ja cruise ym. muut jutut käyttää 12 pulssia.

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #308 : 26.10.2012, 18:38:27 »
Nämä jutut liittyy mun mielestä vain vaijerilla toimiviin mittareihin.

Näissä on kaikissa malleissa perässä 48-hampainen kehä, mutta jossain kohtaa ja jostain syystä pulssin rajataan 12, eli luetaan vain joka neljäs pulssi. Uskoisin, että asia on niin kun "sjs" sanoi "Maken" projektipäiväkirjassa, että 48 pulssia käytetään vain abs:ssä varten ja nopeusmittari ja cruise ym. muut jutut käyttää 12 pulssia.
Ainakin justiinsa vaihdoin tohon sedaniin mittarintaustan kun ei voinu mittaria vaihtaa kun oli eroo impulssien määrässä vaikka sähköllä toimii. Vai tarkotitko edes sitä?
No kun halvalla sai.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6375
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #309 : 26.10.2012, 18:40:28 »
Ainakin justiinsa vaihdoin tohon sedaniin mittarintaustan kun ei voinu mittaria vaihtaa kun oli eroo impulssien määrässä vaikka sähköllä toimii. Vai tarkotitko edes sitä?

Aaa! 200-sarjassahan on kahta eri mallia, kun on abs:t tai ei. Perässä on 12- tai 48-hammasta, mutta se 200-sarjasta tässä topikissa :2funny:

Poissa wh

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 992
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #310 : 26.10.2012, 18:55:08 »
Aaa! 200-sarjassahan on kahta eri mallia, kun on abs:t tai ei. Perässä on 12- tai 48-hammasta, mutta se 200-sarjasta tässä topikissa :2funny:
Elä nyt aina pilkkaa 200 sarjaa, hyvä muotoilu siinä on
volvoja - onhan noita.

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #311 : 26.10.2012, 19:14:06 »
Yleensä vika ei ole sarjaporttiadapterissa, vaan sen asetuksissa, bittinopeudessa, pariteetintarkistuksessa tai vaan valittu ohjelmasta väärä sarjaportti.

Tervetuloa IT maailmaan. Tämä ei väite ei todellakaan pidä paikkaansa.

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #312 : 26.10.2012, 19:22:32 »
Tuolla on tarinaa 960:n nopeuspulsseista.
http://240sidan.com/b6304.html
242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6375
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #313 : 26.10.2012, 19:33:58 »
Tuolla on tarinaa 960:n nopeuspulsseista.
http://240sidan.com/b6304.html

Kiitos! Tuolla sanottiin, että laatikon boksille menee 48 pulssia ja moottorinohjaukselle sekä cruiselle 12.

Kokeilin 48 pulssin asetusta äsken ja auton nopeusmittarin ja laatikon näyttämä nopeusero oli tasan puolet. Auton mittari näytti 30, niin tietokoneen ruudulta oli luettavissa laatikolta 15km/h nopeus.

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #314 : 26.10.2012, 19:46:25 »
Yleensä vika ei ole sarjaporttiadapterissa, vaan sen asetuksissa, bittinopeudessa, pariteetintarkistuksessa tai vaan valittu ohjelmasta väärä sarjaportti.

Kuten kollega sekokupu tuossa jo totesikin, ei valitettavasti ole ihan näin yksinkertaista. Ja sanon tämän noin 5 vuoden kokemuksella erilaisista sarjaporttiliitäntäisistä oheislaitteista ympäristössä, joissa niiden toiminta on ns. bisneskriittistä.

Natiiviportti on paras ja varmasti toimiva. Kaikkien muiden kanssa homma on enemmän tai vähemmän tuuripeliä.

Mutta se näistä porteista, kyseessä on lievästi sanoen sivujuonne.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron