Jos se tosiaan paikoillaan ollessaan tärisee, lähtisin etsimään tasapainotuksen ongelmia ehkä turbiinin kohdilta, jos siinä olis jotain? Jos laatikko ja eri kone toimi ilman tärinää molemmissa autoissa erikseen ennen yhdistämistä, niin vikaa etsisin liitoskohdasta.
Ei se minusta vaikuta epätasapainolta, vaan jolatin ihan perus resonanssilta. Laatikon kunnosta ei ole varmuutta, kun tämä auto oli ostohetkellä konevikainen, niin en ole ajanut autolla metriäkään ennen projektointia.
Kumit jos on ehjiä niin jostain syystähän se tuenta varmaan alkaa pohjaamaan.
Tässä se juttu saattaa olla. Tuli nimittäin itsellekin mieleen, että pitäisiköhän moottoriin laittaa se ylätuki, mikä menee alunperin etuvetoisessa kannesta siihen poikkitukeen. Jos tärinä johtuukin siitä, että koneen kumityynyt pohjaa.
Lisäksi sellaistakin mietin, että etu- ja takavetoasennuksissahan moottori pyrkii kääntymään kuormitettaessa eri suuntaan ja nyt mulla on kuitenkin kumityynyt niin päin, mitä ne kuuluu etuvetoisessa olla, eli periaatteessa väärinpäin. En tiedä miten iso merkitys sillä alipainejutulla on, mikä menee kumityynyihin ja mitä se tekee, mutta enivei ovat kuitenkin ristissä. Toisaalta tärinä tuntuu ja kuuluu ihan selvästi kardaanitunnelista ja kannatinkumissakin on selvät jäljet heilumisesta, joten omasta mielestä kardaani on tärinän lähde, mutta se, että mikä saa sen kardaanin tärisemään, onkin jo sitten eri juttu