RallyBaron  Samppasport

Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"

  • 812 Vastauksia
  • 298781 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6374
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #330 : 05.11.2012, 19:38:37 »
Joko kardaani on lyhennetty?

On, mutta vaikutus ei ollut toivottu. Kyllä se tärinä mun mielestä muuttui, mutta ei missään tapauksessa hävinnyt kokonaan. Pidemmällä koeajolla tärinä ilmeni myös moottorijarrutuksessa. Muuten se tärisee vähän satunnaisesti ja tuntuu, että koko ajan kuitenkin aina vaan vähemmän. Paikallaankin vaihde päällä jarrua vasten kaasuteltaessa oli havaittavissa samaa tärinää, joten ei se sen puolesta oikein kardaanistakaan voi tulla. Paikallaan kun sai tärinän aikaiseksi kaasuttamalla, niin sellainen pieni tärinä  jatkui vielä tyhjäkäynnilläkin, niin kauan, kun vaihde oli päällä. Tosi outoa, voisikohan johtua siitä, että laatikon öljykanavissa olisi vielä ilmaa??

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1472
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #331 : 05.11.2012, 20:49:56 »
miten kun naitit tuon d5 vetolevy 960 turbiinin kanssa ( eikö se näin menny ) oisko   tubiini  epäkeskossa ?

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6374
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #332 : 05.11.2012, 20:52:32 »
miten kun naitit tuon d5 vetolevy 960 turbiinin kanssa ( eikö se näin menny ) oisko   tubiini  epäkeskossa ?

Se sopi siihen ilman mitään kikkailuja. En usko, että vika on siellä asti. Eräältä taholta tuli jo ehdotukseksi kardaanin kannatinkumi tai taka-akselin rekationgot.

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8962
  • Teiden tukko
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #333 : 05.11.2012, 21:23:44 »
On, mutta vaikutus ei ollut toivottu. Kyllä se tärinä mun mielestä muuttui, mutta ei missään tapauksessa hävinnyt kokonaan. Pidemmällä koeajolla tärinä ilmeni myös moottorijarrutuksessa. Muuten se tärisee vähän satunnaisesti ja tuntuu, että koko ajan kuitenkin aina vaan vähemmän. Paikallaankin vaihde päällä jarrua vasten kaasuteltaessa oli havaittavissa samaa tärinää, joten ei se sen puolesta oikein kardaanistakaan voi tulla. Paikallaan kun sai tärinän aikaiseksi kaasuttamalla, niin sellainen pieni tärinä  jatkui vielä tyhjäkäynnilläkin, niin kauan, kun vaihde oli päällä. Tosi outoa, voisikohan johtua siitä, että laatikon öljykanavissa olisi vielä ilmaa??

Mulla oli manuaalilaatikko kyseessä ja se oli vain yksinkertaisesti niin sohlo että siitä tuli ne ravistukset ja jyristykset.

Äkkiä sanoisin kanssa ettei se kyllä kardaanista tule jos kerran tekee sitä paikoillaankin. Voiko öljykanaviin edes jäädä ilmaa, miten ne on suunniteltu? Itsellä ei ole koskaan ollut tarvetta perehtyä automaattilaatikon sielunelämään.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8962
  • Teiden tukko
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #334 : 05.11.2012, 21:24:37 »
Eräältä taholta tuli jo ehdotukseksi kardaanin kannatinkumi tai taka-akselin rekationgot.

Voiko kardaanin tukikumikaan tuota aiheuttaa jos se täristää jo paikoillaan kaasutellessa?  ???
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1472
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #335 : 05.11.2012, 21:31:22 »
Äkkiä sanoisin kanssa ettei se kyllä kardaanista tule jos kerran tekee sitä paikoillaankin.

tota vähän meinasinkin . mulla on nimitäin semmonen täry tuolla että se ravisteli kun ostin ja nytt rupee kohta ole vaihettu kaikki paitsi vetolevy ja tärinä tallella


Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #336 : 06.11.2012, 08:50:01 »
Mulla 164:ssa aw laatikolla oli vedossa omituista jyrinää. Muutin perän asentoa eri pituisilla ylätukivarsilla , vaihdoin kardaanin takapätkän yms. ja se jyrinä ei hävinnyt. Lopulta laatikko hajosi, tosin 2.vaihteen panta tai levyt väsyi, kun vaihto venyi pirun pitkälle...
Kesti laatikko 3500km reilua 500nm rääkkiä, radalla, vartilla ja kadulla...

Vaihdoin manuaalin ja kaikki jyrinät hävisi...
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6374
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #337 : 06.11.2012, 08:58:33 »
Vaihdoin manuaalin ja kaikki jyrinät hävisi...

Mullakin olisi jo optio vahvistettuun tinakoneen M90:iin, mutta se sitten vasta viimeinen vaihtoehto :(

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13583
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #338 : 06.11.2012, 10:19:00 »
Mullakin olisi jo optio vahvistettuun tinakoneen M90:iin, mutta se sitten vasta viimeinen vaihtoehto :(
Avasitkos sinä tota lootaa enempää kuin vaan suodattimen ja öljyjen vaihdon? ettei olis jotain kulumaa?
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6374
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #339 : 06.11.2012, 10:52:13 »
Avasitkos sinä tota lootaa enempää kuin vaan suodattimen ja öljyjen vaihdon? ettei olis jotain kulumaa?

En mä tosiaan sitä sen ihmeemmin tutkinut enkä purkanut. Niin puhdasta ja siistiä siellä sisällä oli, että en purematta niele sitäkään, että laatikko olisi rikki. Mahdollistahan sekin tietysti on :-\

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #340 : 06.11.2012, 15:56:07 »
Onko sen laatikon öljynpaineet kunnossa? En tiiä voiko se aiheuttaa tuollaista mutta tuli mieleeni.

Poissa A.J.H

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1154
  • vrcf Original
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #341 : 06.11.2012, 18:33:29 »
bimmereissä on tärinää jos vaihtaa kaksoismassavauhtipyörän kiinteään limppuun, mutta se tuskin tässä on ongelma, kun ei oo manuskaali. Jos se tosiaan paikoillaan ollessaan tärisee, lähtisin etsimään tasapainotuksen ongelmia ehkä turbiinin kohdilta, jos siinä olis jotain? Jos laatikko ja eri kone toimi ilman tärinää molemmissa autoissa erikseen ennen yhdistämistä, niin vikaa etsisin liitoskohdasta.
Ford Escort '83 1,6, myyty. 240 sedan '87 B200E, myyty. 940 sedan '95 230FK aut, kattokerho. 940 wagon '95 B230FT aut, myyty. V90 '98 B6304 aut, myyty. BMW 318d '03 paalissa. S80 '03 D5 aut myyty. 740 '90 B230F Raatokiito, Pajero '89, Mercedes 1313 '76 Elmeri. XC90 '08 D5 aut executive.
1800ES '73 harrasteautona kimpassa isäpuolen kanssa

Poissa Masked Jackal

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 854
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #342 : 06.11.2012, 18:50:27 »
En voi välttyä ajatukselta, että etenkin tämmöisessä (hienossa) sekasikiössä sheikkaaminen voisi johtua komponenttien keskinäisistä asemointivirheistä? Kumit jos on ehjiä niin jostain syystähän se tuenta varmaan alkaa pohjaamaan.

Oli hiljan yks V70 jossa tärrääminen em. tilanteessa sai alkunsa siitä kun ilm. vaihteistoremontin yhteydessä oli yläkumin tuenta jätetty hillittömään pänninkiin.
Pultin kun aukaisi niin kone kallistui valehtelematta muutaman sentin takas oikeaan asemaansa.
Oli ilmeisesti tiukattu paikat jonkun ollessa vielä tuettuna :)
** Jos se ei heitä niin se nakkaa **

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6374
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #343 : 06.11.2012, 19:41:37 »
Jos se tosiaan paikoillaan ollessaan tärisee, lähtisin etsimään tasapainotuksen ongelmia ehkä turbiinin kohdilta, jos siinä olis jotain? Jos laatikko ja eri kone toimi ilman tärinää molemmissa autoissa erikseen ennen yhdistämistä, niin vikaa etsisin liitoskohdasta.

Ei se minusta vaikuta epätasapainolta, vaan jolatin ihan perus resonanssilta. Laatikon kunnosta ei ole varmuutta, kun tämä auto oli ostohetkellä konevikainen, niin en ole ajanut autolla metriäkään ennen projektointia.


Kumit jos on ehjiä niin jostain syystähän se tuenta varmaan alkaa pohjaamaan.

Tässä se juttu saattaa olla. Tuli nimittäin itsellekin mieleen, että pitäisiköhän moottoriin laittaa se ylätuki, mikä menee alunperin etuvetoisessa kannesta siihen poikkitukeen. Jos tärinä johtuukin siitä, että koneen kumityynyt pohjaa.

Lisäksi sellaistakin mietin, että etu- ja takavetoasennuksissahan moottori pyrkii kääntymään kuormitettaessa eri suuntaan ja nyt mulla on kuitenkin kumityynyt niin päin, mitä ne kuuluu etuvetoisessa olla, eli periaatteessa väärinpäin. En tiedä miten iso merkitys sillä alipainejutulla on, mikä menee kumityynyihin ja mitä se tekee, mutta enivei ovat kuitenkin ristissä. Toisaalta tärinä tuntuu ja kuuluu ihan selvästi kardaanitunnelista ja kannatinkumissakin on selvät jäljet heilumisesta, joten omasta mielestä kardaani on tärinän lähde, mutta se, että mikä saa sen kardaanin tärisemään, onkin jo sitten eri juttu :)

Poissa bertti

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 347
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #344 : 06.11.2012, 20:39:40 »
 En tiedä miten iso merkitys sillä alipainejutulla on, mikä menee kumityynyihin ja mitä se tekee.
tolla on iso merkitys,alipaine tekee kumeista(kovemat),(tiukemmat). ;)

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron