KL-varaosat  Race.fi

Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"

  • 812 Vastauksia
  • 298757 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6374
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #630 : 25.02.2013, 16:35:33 »
et miettiny tätä vaihtoehtoa , ihan kivahan toi on ja luo sitä orkkis fiilistä .Tosin ei taida olla ihan bolt on tuohon vanhakoppaan

Kyllä se jossain välissä oli mielessä, mutta tuo nykyinen radio käveli vastaan varaosa-autosta ja on se romulokerokin ihan hyvä olla olemassa. Paikalleen se olisi varmaan sopinut aika helpolla, ellei ei jopa suoraan.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #631 : 25.02.2013, 17:50:01 »

Sais tuollaisen siihen varmaan aika kivuttomasti onhan siinä se tavarareikä grammarin alla.
Muuten kyllä kiertäisin ko. alkuperäiset soittimet hyvinkin kaukaa. On meinaan aika onnettomia vehkeitä.
SC-901 oli omassani pari viikkoa ja sit riitti ja vaihtoon. Ihan ok se toimi mutta, kun oli parempaan tottunut, niin ei hermo kestänyt kattella.
Noissa orggisrammareissa on muuten tosi valtavia eroja, mikä on sinällään aika outoa. Kun audiohihhulointiin lähdetään, niin orggismankka 940:ssä olikohan CR-903 oli äänenlaadultaan aivan toista luokkaa kun halpamallin LG, Alpine, Panasonic tai Pioneer, melko lailla peräkkäin testattuna. Tartti vaan pientä suurempaa puukotusta että siihen sai audiotulon fiksuhkosti tehtyä, ja onneksi kyseinen aparaatti herkesi vielä toimimasta operoinnin jälkeen.


Muoks: voi olla 902:kin, en tosiaan muista varmaksi. Se aineki näyttäis samalta.
« Viimeksi muokattu: 26.02.2013, 00:10:40 kirjoittanut TVS »
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #632 : 25.02.2013, 21:18:10 »
Noissa orggisrammareissa on muuten tosi valtavia eroja, mikä on sinällään aika outoa. Kun audiohihhulointiin lähdetään, niin orggismankka 940:ssä olikohan CR-903 oli äänenlaadultaan aivan toista luokkaa kun halpamallin LG, Alpine, Panasonic tai Pioneer, melko lailla peräkkäin testattuna. Tartti vaan pientä suurempaa puukotusta että siihen sai audiotulon fiksuhkosti tehtyä, ja onneksi kyseinen aparaatti herkesi vielä toimimasta operoinnin jälkeen.

Meniköhän tuo ration tyyppi nyt ihan oikein? Ei netti ainakaan tuollaisesta mitään tiedä.
Tuo 901 on ainakin Alpinen tekele samoin sen perässä ollut 4x100W vahvari.
Mutta alkaa meneen vähän OT:ksi.

Poissa dometic

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 566
  • V70 D5 --- 240 B???
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #633 : 27.02.2013, 10:27:20 »
Mee käymään Porissa Hifi-konexissa. Jarkko taikoo sieltä sulle hyvään hintaan pari sopivaa sarjaa ja näet niistä heti fyysisen koon.
Vikakoodien lukua Torquella Huittisissa.

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #634 : 27.02.2013, 10:30:27 »
Mee käymään Porissa Hifi-konexissa. Jarkko taikoo sieltä sulle hyvään hintaan pari sopivaa sarjaa ja näet niistä heti fyysisen koon.

Tais olla kamat jo tilauksessa.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6374
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #635 : 28.02.2013, 20:30:12 »
Tänään sain ovien kaiutinasennukset soittokuntoon. Oviin tuli nyt orkkispaikoille 5,25" Hertzit ja niiden diskantit laitoin peilikolmioihin. Kojetaululle en vielä ehtinyt laittaa niitä toisi pienempiä, mutta kuten tässä jo asiantuntijatkin sanoivat, niin soi se aika pirun maukkaasti jo noillakin, mitä nyt sain asennettua. Aika rajusti pitää säätää balancea oikealle, jotta kuskin pukilla musiikki kuuluu tasaisesti. Yksinään tällä pääasiassa tulee ajettuakin, joten ei sillä nyt niin suurta väliä ole, mutta lieneekö se ihan normaalia? Mahtaisiko ne kojetaululle tulevat pikkukaiuttimet tasata tuota toispuoleista fiilistä? Nyt saattaa ääni kuulostaa hantin penkiltä kuunneltuna aika mielenkiintoiselta. Kaikenkaikkiaan olen todella tyytyväinen, että noinkin kohtuullisella sijoituksella saa aikaan näin hyvää ääntä. Mitähän se jossain oikeissa hifilaitteissa...

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2096
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #636 : 28.02.2013, 20:39:16 »
Tänään sain ovien kaiutinasennukset soittokuntoon.
O0

Aika rajusti pitää säätää balancea oikealle, jotta kuskin pukilla musiikki kuuluu tasaisesti. Yksinään tällä pääasiassa tulee ajettuakin, joten ei sillä nyt niin suurta väliä ole, mutta lieneekö se ihan normaalia?
Normaalia on, ja se määrä taas riippuu elementtien suuntauksista. Jos diskanttien kupit on säädettävät, niin koita miltä kuullostaa jos suuntaat niitä enemmän ristiin, eikä ihan suoraan kuskia päin. Yhtälailla voit kokeilla toiseen suuntaan eli kohti kuskia. Myös elementtien etäisyys kuskista vaikuttaa, eli jos elementit on peilikolmioissa niin kuskin puoleinenhan on hyvinkin lähellä. Jos ne taas laittaisi kojetaulun nurkkiin niin suhteessa niiden etäisyys kuskiin olis lähempänä toisiaan. Selitinköhän vähän sekavasti. Noh enivei kokeilemalla nämä hommat on melkein aina tehtävä, kun elementit on enemmän tai vähemmän yksilöitä, ja auto on aika arvaamaton paikka akustisesti.

Mahtaisiko ne kojetaululle tulevat pikkukaiuttimet tasata tuota toispuoleista fiilistä?
Epäilen mutta koittamallahan se selviää jos ne elementit sulla jo on.  ;)
240 -86 @buildingbrick240

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #637 : 28.02.2013, 21:09:16 »
Tänään sain ovien kaiutinasennukset soittokuntoon. Oviin tuli nyt orkkispaikoille 5,25" Hertzit ja niiden diskantit laitoin peilikolmioihin. Kojetaululle en vielä ehtinyt laittaa niitä toisi pienempiä, mutta kuten tässä jo asiantuntijatkin sanoivat, niin soi se aika pirun maukkaasti jo noillakin, mitä nyt sain asennettua. Aika rajusti pitää säätää balancea oikealle, jotta kuskin pukilla musiikki kuuluu tasaisesti. Yksinään tällä pääasiassa tulee ajettuakin, joten ei sillä nyt niin suurta väliä ole, mutta lieneekö se ihan normaalia? Mahtaisiko ne kojetaululle tulevat pikkukaiuttimet tasata tuota toispuoleista fiilistä? Nyt saattaa ääni kuulostaa hantin penkiltä kuunneltuna aika mielenkiintoiselta. Kaikenkaikkiaan olen todella tyytyväinen, että noinkin kohtuullisella sijoituksella saa aikaan näin hyvää ääntä. Mitähän se jossain oikeissa hifilaitteissa...

Onhan kaiuttimien vaiheistus oikein?
Enkä nyt tarkoita pelkästään, että + + ja - -, vaan elemetti tai jakosuodn voi olla kytketty sisäisesti väärin päin.
Mikäli vaiheet on ristissä ääni kuuluu vaimentuneenä epämääräisestä suunnasta.

Jos saat jostain esim. HiFi lehden testi CD:n niin siinä on vaihetesti, jolla tuo on helposti testattu.

Löytyy tuo image netistäkin nimellä:
Testi CD - Testaa Äänentoisto Järjestelmäsi - HIFI

On näitä muitakin: tosta
http://www.audiocheck.net/audiotests_polaritycheck.php
kun latailee hiiren oikealla saa jotkut mp3:t tallennettua millä saanee testatua (en ole testannut).

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6374
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #638 : 01.03.2013, 07:38:55 »
Onhan kaiuttimien vaiheistus oikein?

Omien kytkentöjen osalta yritys oli ainakin kova :) Pitää vielä tehdä lopullinen varmistus, kun joutuu radion takaa muutenkin muuttamaan kytkentöjä niiden kojetaulun pikkukaiuttimien takia.

Poissa hazaa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 340
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #639 : 01.03.2013, 08:43:37 »
Kyllä tuo balanssi asia kuulostaa ihan normaalilta. Asian saa korjattua vain sillä prosessorilla.
Projekti oli siis onnistunut. Pian huomaat kaipaavasi sitä subia  ;)

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6374
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #640 : 01.03.2013, 10:20:57 »
Kyllä tuo balanssi asia kuulostaa ihan normaalilta. Asian saa korjattua vain sillä prosessorilla.
Projekti oli siis onnistunut. Pian huomaat kaipaavasi sitä subia  ;)

Kaipaan jo :2funny: Onko sellaisista litteistä aktiivisubbareista mihinkään? En haluaisi mitään tolkutonta pönttöä takakoppaan.

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #641 : 01.03.2013, 10:24:37 »
Kaipaan jo :2funny: Onko sellaisista litteistä aktiivisubbareista mihinkään? En haluaisi mitään tolkutonta pönttöä takakoppaan.
Kyllä ne varmaan sulle riittäs. :P Tosin eipä nuo nykysubbarit mitään tolkutonta pönttöä vaadi jos ei kärsi painevammasta.
Jäitä housuun!

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #642 : 01.03.2013, 10:55:42 »
Kaipaan jo :2funny: Onko sellaisista litteistä aktiivisubbareista mihinkään? En haluaisi mitään tolkutonta pönttöä takakoppaan.

No ei niillä kyllä oikeasti yhtään mitään tee, ei niistä ainakaan matalaaaa bassoa saa.
Mulla oli joskus testissä tuollainen valmis aktiivisubi, hohhoijaa, se oli ihan turha kapistus.
Mutta se on tietty millaista bassoa tavoittelee.
Ite tykkään sellaisesta, joka toistaa sikamatalalle.

Sinne käännetyn takapenkin allehan mahtuis varmaan joku kohtuulisen kokoinen suljettu boksi ja vahvistin vaikka tekis boksin lasikuidusta, sillä pääsis jo paljon pidemmälle.




Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2096
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #643 : 01.03.2013, 11:35:28 »
Kyllähän aktiivilla ihan hyvin pärjää  :o autosoundin palstalla olisi tuomolalla uusi käytetty myynnissä esim. Itsellä on nyt hattuhyllyllä kaksi pientä 8 tuumaista free airina ja mukavasti potkii nekin. Tosiaan takapenkin jalkatilaan voisi sopivan suljetun kotelon kans saada vaikkapa pioneerin 10 tuumaiselle lituskalle, menee pieneen tilaan ja humppaa mainiosti. Tässä nyt tuskin mitään 2x12" porttikoteloa ollaan haaveilemassa.
240 -86 @buildingbrick240

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #644 : 01.03.2013, 11:39:50 »
Kyllähän aktiivilla ihan hyvin pärjää  :o autosoundin palstalla olisi tuomolalla uusi käytetty myynnissä esim. Itsellä on nyt hattuhyllyllä kaksi pientä 8 tuumaista free airina ja mukavasti potkii nekin. Tosiaan takapenkin jalkatilaan voisi sopivan suljetun kotelon kans saada vaikkapa pioneerin 10 tuumaiselle lituskalle, menee pieneen tilaan ja humppaa mainiosti. Tässä nyt tuskin mitään 2x12" porttikoteloa ollaan haaveilemassa.

Potkii varmaan, muttei niistä mitään matalaa bassoa tule.

 

Futurez  Kulkukoira