Autoracing  KL-varaosat

Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"

  • 812 Vastauksia
  • 298753 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2096
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #645 : 01.03.2013, 11:56:06 »
http://www.powerset.fi/autohifi/gz/gzub1000act.html
Tuosta esimerkki.. plug and play  ;)

Taikka kotelon rakennusta ja vastaavaa touhua pioneerin kaveriksi..
http://www.powerset.fi/autohifi/pioneer/ts-sw2501s2.html
« Viimeksi muokattu: 01.03.2013, 11:58:23 kirjoittanut Divi »
240 -86 @buildingbrick240

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #646 : 01.03.2013, 12:07:17 »
En muista, mutta oliko tässä selkänoja kaadettu vuan lattiaksi? Jos selkänojan poistaisi ja tekisi kotelon siihen istuinosan tilalle. Pelkällä vanerilla saa helposti sellaisen 45l kotelon, siihen jos laittaa vaikka sen Divin mainitseman Pioneerin lituskan ja virittäis 4"refleksillä. Soundin pitäis olla aika sivistynyt :P

Vahvistimeksi joku mikä antaa vaikka subille 200-400w ja jossa ois vielä kanavapari tolle hertzin erkka sarjalle ;)

Poissa hazaa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 340
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #647 : 01.03.2013, 12:44:22 »
Noi aktiivi lituskat (tai ainakin parhaat niistä) voi olla ihan riittäviä ns. normikäytössä.
Mulle ei riittäisi, mutta en suoralta kädeltä niitä kuulematta tuomitse. Häviää ne oikealle
subille, mutta saattaa olla ihan OK.

Nykyään löytyy hyvinkin pieniin koteloihin meneviä elementtejä, jos se tilansäästö on
tärkeä kriteeri. Mulla on testikäytössä ollut LJ Audion 6,5" elementti alle viiden litran
kotelossa. Ihan oikea subi se on, mutta ehkä niitä pitäisi olla kaksi samassa kotelossa.
Saisi hiukan enemmän painetta aikaiseksi. Nuo ei ole ihan halvimmasta päästä, mutta
oikein hyviä.

Tollanen aktiivi littana olisi budjettiratkaisu. Ei tarvitsisi ostaa päätettä.

EDITTIÄ: vaikka tuollainen http://vanha.autostudio.fi/product_info.php?products_id=8253
tai tuollainen http://vanha.autostudio.fi/product_info.php?cPath=21_44_129&products_id=7013

Hintaahan noillakin jo on, mutta tuskin halvempaa kannattaa ostaa. Samalla rahalla saa
sitten käytetyn 4-kanavaisen päätteen ja subielementin...
« Viimeksi muokattu: 01.03.2013, 13:10:45 kirjoittanut hazaa »

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6374
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #648 : 01.03.2013, 20:13:22 »
Kulmamies hifistelee osa 2 ;D

Laiton ne kojetaulun kaiuttimen paikalleen ja kyllähän se vähän niin on, mitä asiantuntijat täällä sanoikin, että olisivat voineet jäädä sinne kauppaankin. Kyllähän niistä hyötyä on, mutta aika vähän. Kytkin ne nyt niin, että faderilla saa säädettyä paljonko niistä kuuluu ääntä. Faderin ollessa keskiasennossa ääni menee tosi puuroksi, kun ne elementit siellä kojetaululla ovat niin pienet. Faderin ollessa kokonaan ovikaiuttimille huomaa hyvin, että joku ääni puuttuu, mutta muuten on paljon selkeämpi ääni. Sopivasti säätöä ja keskiäänet (mun mielestä), kuten esim. kitaran soitto kuuluu paremmin. Säätö on nyt ovikaiuttimille 8:ssa, kun säätöalue menee +-15 asti.

Vähäsen se subbari nakottaisi. Voisi sitten jumputtaa kilpaa kylillä pyörivien mopautojen kanssa.

Hifistelyistä kun päästään, niin seuraavaksi on vuorossa tuning-osio :) Maalaamossa on hierottavana se kauan sitten tekemäni 940/850R etupuskuri, 960 helmamuovit, add-on takalippa ja uudemman 960:n vesikourun listat. Onko tämä nyt sitten sitä OEM-tuningia :2funny:

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12511
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #649 : 01.03.2013, 22:53:06 »
Ettei vain olisi koelaudan kajareissa menny plus ja miinus töpselit sekaisin? Silloin menee ääni sekaisin kun vaiheet on sekaisin ja faderilla saa puuroutumisen pois. Kokeile vaihtaa niissä johdot toisinpäin.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa JL

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 229
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #650 : 01.03.2013, 23:16:31 »
Kulmamies hifistelee osa 2 ;D

Vähäsen se subbari nakottaisi. Voisi sitten jumputtaa kilpaa kylillä pyörivien mopautojen kanssa.

All or nothing  ;)
Älä lähde teinien kanssa "jumputtelemaan", mikäli et ole varma "voitostasi".
Niillä mopoautopojilla isi maksaa tsydeemit autoihin mopoihin, niistä voi löytyä
kunnollakin ruutia - pistä patteri iskukuntoon  :pomo:


Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6374
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #651 : 16.03.2013, 13:38:58 »
Otinpa itseäni viimeinkin niskasta ja laitoin kierroslukumittarin toimintaan. Mittaristoon olin jo aiemmin vaihtanut diesel-mallin kiekkamittarin, siis sellaisen, joka toimii laturin W-signaalilla. Netin syövereistä löysin TÄMÄN ja vahvistamaan ymmärrykseni, purin D24 koneen kupeessa olleen laturin ja tutkin siitäkin, että miten tuo W-nasta on toteutettu.

Homma oli kohtuu yksinkertainen ja tuon D5:n laturin takapäässä olevan muovikannen alta löytyi nuo kaikki käämien päät, joten yhteen niistä oli varsin kätevä tinata kiinni uros-puolinen abikoliitin. Muovikuoreen piti tehdä myös sopiva reikä, jotta liitin jää kurkaamaan siitä reiästä, kun kuori on paikallaan. Siihen omavalmisteiseen W-nastaan oli jo valmiiksi vetämäni johto näppärä kytkeä ja a'vot mittari alkoi toimimaan. Jännää oli se, että miten nuo latureiden kierrosluvut täsmäävät, mutta aika hyvin se taitaa pitää paikkaansa. Tyhjäkäynnillä näyttää noin 700r ja 80km nopeudessa 1700r, joka on varsin lähellä laskelmieni mukaisia kierroksia.

Lisäksi laitoin eilen iltapuhteina katalysaattorin takaisin, kun alkoi kyllästyttämään se pahanhajuinen pakokaasu. Kulkupuoli muuttui luonnollisesti hieman vaisummaksi, mutta ero ei ole kovin merkittävä. Mukavaa on se, että putkistosta tullut hienoinen humina väheni ja ennen kaikkea se paha haju häipyi.

Pitäisi saada ennen kesärengaskautta takakaariin tehtyä lisää tilaa ja laitoin kierrätyskeskukseen vuokrausilmoituksen kaarimankelista, mutta aika kehnosti on tullut tarjouksia ;) Voisihan tuon ehkä jotenkin muutenkin saada toteutettua, mutta kaarien mankelointi on niin trendikästä, että sitä olisi kiva kokeilla.

Maalaamossa ruuhkaa.... eli puskuria ja helmoja odotellessa.

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #652 : 16.03.2013, 14:41:35 »
Kaarimankeli syntyy näppärästi jokakodin tykötarpeista, peltivanne, helmatunkki ja rN -koneen yläpusla (jossa lasikuitupinta).  O0


Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #653 : 16.03.2013, 20:58:54 »
Kaarimankeli syntyy näppärästi jokakodin tykötarpeista, peltivanne, helmatunkki ja rN -koneen yläpusla (jossa lasikuitupinta).  O0

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Hieno keksintö

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6374
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #654 : 17.03.2013, 17:49:20 »
Kaarimankelin tekemistä varten inspiraatiota odotellessa sain tehtyä valmiiksi toisenkin pitkään keskeneräisenä roikkuneen homman, eli cruisen.

Tein jo silloin alunperin kaasupolkimen vivustoihin tälläisen


Tänään tein alkuperäiselle alipainekellolle telineen


Ekaksi laitoin kaasuvaijerin alkuperäisestä reiästä ja kiinnitin vaijerin suoraan tuohon aiemmin tekemäni vivun uloimpaan reikään. Ideana tuolla monimutkaisella vivustolla on se, että cruisen toimiessa kaasupoljin ei turhaan liikkuisi. No eipä kuitenkaan ekalla yrityksellä cruise toiminut, koska vipu oli niin jäykkä, että alipanekello ei jaksanut liikutella kaasua. Asetetun nopeuden se piti tasaisella, mutta ylämäessä auto hyytyi, eikä myöskään nopeuden lisääminen onnistunut.

Siispä tein vivuston päähän jatkokappaleen ja siirsin kaasuvaijerin pois alkuperäisestä reiästä pari tuumaa ylemmäs




Samalla kun tuohon tuli taas yksi vipu lisää, niin lisäksi tuli toinenkin hyvä ominaisuus. Nyt kun painaa normaalisti kaasua, niin tuo vipu kääntyy tuosta saranasta, eikä cruisen vaijeri liiku turhaan kaasua poljettaessa. Tämä koko systeemi auttoi sen verran, että nyt cruise toimii täydellisesti S*

Joskus projektin alussa sanoin, että D5:n kanssa hastavimmat jutut tulevat kiekkamittarin ja cruisen kanssa ja nyt sain tänä viikonloppuna molemmat toimimaan. Piti vaan mennä kehityksessä sen verran taakse päin, että nyt nuo molemmat toimivat siten, kuten alunperinkin dieselmoottorisessa 900-sarjassa.

Tässä vielä kuva siitä eilen tekemästäni W-nastasta
« Viimeksi muokattu: 17.03.2013, 19:19:29 kirjoittanut Kulmamies »

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5703
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #655 : 17.03.2013, 18:38:50 »
 hienoa :kukkia:

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6374
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #656 : 23.03.2013, 19:54:41 »
Käyttökokemuksia taas arkiajeluista, eli cruisessa on jotain pikku häikkää. Vika on mahdollisesti alipainepumpussa tai jarrupolkimen alipainekytkimessä. Oireina on, että enimmäisellä käyttökerralla nopeus ei tahdo asettua haluttuun, vaan kestää aika pitkään (1min) ennen kuin nopeus pysyy itsestään säädetyssä arvossa. Seuraavat kerrat kaikki toimii ihan normaalisti ja ilman viiveitä, toimii itseasiassa parhaiten, mitä ikinä olen tällaista alipainetoimista cruisea missään autossa käyttänyt. Varastossa olisi toinen alipainepumppu ja se on vaihtolistalla, kunhan vaan inspiraatio iskee.

Kierroslukumittarin toimintaan laittaminen taisi olla virhe. Nyt meinaan tajuaa sen, kuinkä päin persettä tuo bensakoneen turbiini toimii noin harvan perävälityksen ja matalakierroksisen dieselmoottorin kanssa. Ihan tosissaan on alkanut houkuttelemaan manuaalilaatikko. Tai sitten täytyy teettää erilainen turbiini jossain asiantuntevalla automaattilaatikkokorjaamolla.

Sain vuokralle kaarimankelin ja äsken kävin rullaamassa takakaaret. Homma onnistui lähes 100 prosenttisesti, sillä apukuskin kaaresta tuli täydellinen, mutta kuskinpuoleiseen tuli tehtaan jäljiltä hieman eri tavalla asetettujen peltien takia pari pikku nänniä pintapeltiin. Jäljet ovat todella pieniä, eivätkä juurikaan haittaa, mutta harmittaa kuitenkin sen takia, kun jos ne pellit olisivat olleet kuten toisellakin puolella, niin niitä ei olisi tullut. Muokkaisn myös sisälokareita niin, että ne sai vielä paikalleen käännetyistä kaarista huolimatta. Toinen muovilokari jäi vielä muokkaamatta, kun loppu kropasta virta kesken, kun päivällä puuhailin vaihteeksi yhden ruttuprojektin parissa.

Kesärengaskelejä odotellessa edelleen...
« Viimeksi muokattu: 23.03.2013, 19:56:49 kirjoittanut Kulmamies »

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #657 : 23.03.2013, 20:37:03 »

Kierroslukumittarin toimintaan laittaminen taisi olla virhe. Nyt meinaan tajuaa sen, kuinkä päin persettä tuo bensakoneen turbiini toimii noin harvan perävälityksen ja matalakierroksisen dieselmoottorin kanssa. Ihan tosissaan on alkanut houkuttelemaan manuaalilaatikko. Tai sitten täytyy teettää erilainen turbiini jossain asiantuntevalla automaattilaatikkokorjaamolla.
Onko tuossa selitys korkealle polttoaineen kulutukselle, jota aiemmin mietit?

Poissa bertti

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 347
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #658 : 23.03.2013, 20:38:38 »
manuaali,manuaali :pomo: :pomo: :pomo: :pomo:

Paikalla janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4112
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #659 : 23.03.2013, 20:41:14 »
Paljonkohan tuommonen turbiinin modaus suunnilleen maksaa, ootko jo kyselly?

Onko sulla joku hyvä resepti tuohon kaarien mankelointiin, varmaan ainakin lämmität maalipintaa vai kuinka?

 

RallyBaron  Samppasport