Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Projektipäiväkirjat => Aiheen aloitti: AtAi - 22.05.2011, 12:48:02
-
Volvo 850 GLT - Sportswagon -96
(http://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/946488_267654666711678_823667920_n.jpg)
(http://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/942545_267814176695727_1688006108_n.jpg)
Merkki: Volvo
Malli: 850 GLT
Luokka: Endurance Saloon
Moottori: 2.5litrainen rivi5, vapaasti hengittävä, teho ?
Vaihteisto: 5v manuaali + 4.00 perävälitys.
Renkaat & Vanteet: Volvo Argon 15" & Hankook RS-2
Alusta: BC-racing, ulosjouston rajoittimet takana
Sisusta: Ratasäännön kaaret, kuppipenkki, 6pistevyöt, ylimääräiset poistettu.
http://www.facebook.com/TrelletEnduranceTeam
Yhteistyökumppanit:
-AD Reactor
-Promopaja
-Maalaisleipomon Herkkupirtti
-Salon Telttapojat
-Yleismies RAULI PAJU oy
Aloitusviesti oli:
(http://arran.kuvat.fi/kuvat/Trellendurance/Saloon%20projekti%20855/21052011232.jpg/_big.jpg)
Tästä tehdään todellinen sportswagon.
Tällähetkellä speksit:
-500tkm rullattu koppa
-200tkm ajettu tekniikka
-tomaatti
Mitä tullaan laittamaan purkamaan pois:
-R-puskurin vaihto vakioon
-umpiot + xenonit
-sumarit vaihdetaan halvempiin :D (ja kevyempiin)
-sisusta
-aftermarket takalippa
-xc-maski
-abs
-bägit
-kattokaiteet
ja paljon muuta, suurin osa näistä kierrätyskeskukseen myyntiin kun kunnot arvioitu, kuvattu ja hinnoiteltu.
Mitä muita muutoksia tulossa:
-Manuaalivaihteisto
-Tehoa, enemmän=parempi, norrbackille lähtee hattu kun pystytään irrottelemaan, ja muunkin tehoon tarvittavan suunnitellun ulkoistetaan andrelle.
-Liite J:n mukaiset kaaret
-kuppistool & 6pistevyöt
-bc racing säädettävä alusta
-ehkä 300mm+ laikat jos nykyset ei riitä
-em. riippuen vannevalinta joko 15" tai 16"
Kuten varmaan päätellä voi, haussa suomen tehokkain vapari 850...
Osia hankittu:
-Taakse vakaaja -kiits arska11
Hankintalistalla:
-Argon alkuperäisvanteita
-alustan uudet puslat
-
Tuleeko tähän d24?
-
Tuleeko tähän d24?
Ei takuulla tule.
Allekironnut saattais olla kiinnostunu tuosta R-puskimesta jos ei sille oo jo ottajaa.
-
onneksi ei ole modetunnareita, muuten kowalski sietäis pari viikkoa jäähyä aloittamalla topicin kommentointi heti asiattomasti.
Allekironnut saattais olla kiinnostunu tuosta R-puskimesta jos ei sille oo jo ottajaa.
Ei oo vielä ottajaa. 4.6 on päivä jolloin ainakin suurin osa ylimääräisestä osasta koitetaan purkaa pois, sitten kuntoarvio->kierrätyskeskus.
Tavoitteena on että vähintään imu&pakosarjat saadaan norrbackille mitattavaksi ja ihmeteltäväksi kesäkuun aikana, toivottavasti kansikin.
Takaraja kokoauton valmistumiselle on maaliskuu2012, toivotaan että aikaisemmin, mutta se riippuu osaomistusvolvokassan tuloista & menoista. Parasta olis kun pääsis ennen lumia vielä ulkoiluttamaan alastarolla.
-
Niin, siis oletan että vissiin meinaat ajaa kilpaa tms. tällä vaikka missään ei niin luekaan ?
-
Aloituskuva vaihdettu parempaan.
Tarkemmissa tutkailuissa takalippa lienee v70N lippa.
Niin, siis oletan että vissiin meinaat ajaa kilpaa tms. tällä vaikka missään ei niin luekaan ?
Juu, kilpuri tehään, näissähän olis kadulle niin paljon rajoituksia
-
Toivotaan että kuva pysyy toimivana nyt.
Tänään edisty sen verran että haettiin 93mallinen laatikonluovuttaja.
-
Laatikon luovuttaja paljastuikin 94malliseksi tuossa viikolla, loppuvuodesta 93 käyttöön otettu, vielä vanhan mallin puskurit ja isot valot, mutta jo 5pulttiset navat.
Sen ja tämän ylimääräisistä osista laitettu myynti-ilmoitus markkinaosastolle.
Hommat eteni itse projektin osalta:
Tuli peräkärryllinen säilytettävää ja iso kasa jätettä.
Penkkien välistä yms löytyi 2eur ja yli 50ruotsin kruunua.
E: tämä on varmaan toinen 850 T.Kn projektin lisäksi jossa tarvii peltiä vaihdella. Takapenkin ulkoreunan kiinnityspaikkojen kohdalta kun näkyy läpi :'(
-
Laatikon luovuttaja paljastuikin 94malliseksi tuossa viikolla, loppuvuodesta 93 käyttöön otettu, vielä vanhan mallin puskurit ja isot valot, mutta jo 5pulttiset navat.
Sen ja tämän ylimääräisistä osista laitettu myynti-ilmoitus markkinaosastolle.
Kaikkiin -94 mallin 850 Volvoihin tuli 5 pulttiset navat, mutta uudet puskurit tuli vain T5 ja 20v malleihin ;). Mopomallit sai uudet puskurit vasta -95 vuosimalliin.
-
Tänään auton vasenpuoli lähes perattu, siis johtosarjat, vasemmalta taakse ja eteen sulakerasialta, ja vielä käy ja tarvittavat valot pelaa :2funny:
Etuovista kevennettiin keskuslukon moottorit mäkeen ja sisäovenkahvat modifioitiin vähän toisen näköseks. Takapuskurin palkki lähti mäkeen ja takapuskurin sisältä paljastu HITSATTAVAA :o
Pakoputki poistettiin, mutta lambdan säästämiseks tarvi laikata pätkä putkea kun ei lähteny ees pitkillä putkipihdeillä vääntäen. ;D
Vieläkin jäi norbackille saamatta sarjat irti kun sierra-kilpuri vei nii kauan aikaa...
-
Juu, kilpuri tehään, näissähän olis kadulle niin paljon rajoituksia
Mitä sarjaa meinaatte alkaa ajamaan?
-
Miks farmarimalli? Sedanihan on jäykempi koriltaan ihan vakionakin ja taitaa olla painojakaumakin vähä tasasempi?
Ajoihan ne btcc:ssäkin kyllä farkulla... :)
-
Miks farmarimalli?
Koska farmarimalli
Sedanihan on jäykempi koriltaan ihan vakionakin ja taitaa olla painojakaumakin vähä tasasempi?
Vakiojäykkyydellä ei hirveästi ole merkitystä, koska tärkeimmät saumat vahvistehitsataan, ja tulee kaaret jäykistämään sitten lopun.
Mitä etua tasasemmasta painojakaumasta? Ei mitään, koska jos etuvetosen meinaa saada kääntymään mutkaan niin sen pitää ns. nostaa toista takapyörää, joten se on ihan hyvä että 57% painosta on etupäässä.
Ajoihan ne btcc:ssäkin kyllä farkulla... :)
Niimpä.
Mitä sarjaa meinaatte alkaa ajamaan?
Kestävyysajoa.
Aika jännää muuten, tässä on vakiona pakosarja peltisarjatyylinen ratkaisu, ei mikään kamala epämääräinen valumötti.
-
Jos oikein muistan niin jotain etua BTCC sarjassa tuosta farkkukorista oli koska seuraavalle vuodelle se muistaakseni kiellettiin :)
-
Aika jännää muuten, tässä on vakiona pakosarja peltisarjatyylinen ratkaisu, ei mikään kamala epämääräinen valumötti.
Lähes kaikissa etuveto vapareissa on tommonen ratkasu... mutta myös niitä valumöykkyjä on olemassa mutta enemmän semmonen arpa juttu jos on koneen kupeessa semmonen... vissiin jossain 140 hv laama versiossa voi olla semmonen...
-
Mielenkiintoinen projekti, varsinkin kun itse olen aikalailla samoilla kriteereillä kasannut omaa samanlaista autoa, tosin eri koneella. Meinasitko itse taivutella kaaret vai ostaa jostain valmiiksi taivutellut?
-
Tätä kyllä pitänee muistaa seurailla!
Mielenkiintoinen "ralliauto" ::)
Ja vielä samalla koneella mitä mulla.
-
Jos oikein muistan niin jotain etua BTCC sarjassa tuosta farkkukorista oli koska seuraavalle vuodelle se muistaakseni kiellettiin :)
VÄÄRIN, ei kielletty, vaan vuodelle 95 sallittiin semmoiset spoilerit että niitä ei olis sääntöjen mukaan saanu farmariin asennettua (ilmeisesti ei saa ylittää auton kattolinjaa korkeudessa eikä takapään pystylinjaa pituussuunnassa), joten volvo ns. pakotettiin vaihtamaan sedaniin koska ei olis ollu mitää mahdollisuutta pärjätä jos aerodynaaminen pito puuttuu lähes kokonaan.
Meinasitko itse taivutella kaaret vai ostaa jostain valmiiksi taivutellut?
Kaaret teetetään autoon paikalleen asennettuna, sen takia koska säännön mukainen putki on sen verran tyyristä ettei sillä viiti montaa harjotusvetoa ottaa :pomo:
Voin sanoa jos joku meinaa 850n johtosarjoja perata, niin aikaa viikko ja pari koppaa kaljaa, niin sais kerralla vedettyä kaikki turhat pois.
-
Vaikuttaa mielenkiintoiselta projektilta, täytyypäs alkaa seuramaan 8)
Mihin kaikkialle korinsaumoihin vedätte hitsisaumaa korinvahvistuksessa, mahtaisiko siitä löytyä kuvia?
Niin ja oliko takapuskurin takapuolella pehmeitä yllätyksiä :D
-
Mihin kaikkialle korinsaumoihin vedätte hitsisaumaa korinvahvistuksessa, mahtaisiko siitä löytyä kuvia?
Tulee kuvia kun päästään vaffistus vaiheeseen, vielä on tunneiksi ja taas tunneiksi korikitin poistoa ja eristeiden.
ps. volvolla nuo ohkasimmat "eristeet" aika hyvin liimattu >:(
Niin ja oliko takapuskurin takapuolella pehmeitä yllätyksiä :D
Ei kovin paljon, toisella puolella puskurin ja sisälokarin kulmassa ja sitten puskuripalkin kiinnityspaikoissa, mutta muuten yllättävän vähän.
-
VÄÄRIN, ei kielletty, vaan vuodelle 95 sallittiin semmoiset spoilerit että niitä ei olis sääntöjen mukaan saanu farmariin asennettua (ilmeisesti ei saa ylittää auton kattolinjaa korkeudessa eikä takapään pystylinjaa pituussuunnassa), joten volvo ns. pakotettiin vaihtamaan sedaniin koska ei olis ollu mitää mahdollisuutta pärjätä jos aerodynaaminen pito puuttuu lähes kokonaan.
Niin muisti petti, mutta muistin että joku sääntömuutos tuli jonka takia siirtyivät sedaniin. Tiedä sitten oliko tuosta farkusta aerodynamisesti etua sedaniin verrattuna jos ajaa ilman suuria spoilereita.
Hitto joskus pitäis vielä laittaa tuommoinen 850 BTCC-lookkeri :).
-
Tätä topiccia joutuu kyllä itekki silmäilemään, sen verran harvinaista matskua tulossa. :)
Se vakio-peltisarja on käsittääkseni ihan kohtuullisen mallinenkin jopa. Olihan peltisarjoja 400-sarjassakin, vinokoneen perään ovat mokomat köyhäilly ja pistäny tuon valumöntin. :P
-
Onkos tällä suunnalla tapahtunu mitään??
-
Onkos tällä suunnalla tapahtunu mitään??
Viikon tai parin päästä mennään taas rakentamaan. Viime kerralla oli kannen irrottelu menossa mutta se jäi vähän kesken, kun kukaan ei huomannu sitä imusarjan tukirautaa :buck2: No ehkä syynä oli paikallinen kelloaikakin sillon.
Vauhti kiristyyy kunhan saadaan kuljetuskalusto talvehtimiskuntoon, niin sitten voi rakentelupäivät pyhittää kokonaan tälle, nyt se on 70% kuljetuskaluston laittoa ja 30% tätä. Onneks kausi loppus niin ei vie enää tosta 30%sta omaa osuuttaan kilpurin pajatus kuntoon.
Tuli kyllä rakennusmotivaatiota kun kausi päättyi 3.sijaan. Ja 2.sijaan Rankingissa http://mallasracing.info/Hanaa_2011/Hanaa_Ranking_Racing_2011.pdf (rankingissa luokat 1&2 sekaisin, niin näyttää 4.sijaa vikasta kisasta)
-
Kansihilppeet on tungettu 2muovilaatikkoon, ja ny pitää hommata niille kyyti pohojanmaalle.
Vaihdelaatikko ja bensatankki on enää kopasta irrotettavien osien listalla, sen jälkeen pääsee kasaamaan. Ens kuun alussa olis tarkoitus askarrella pääkaaren ja sivukaarien mallit teettämistä varten. Täytyy varmaan teettää ylimääränen setti omiin varastoihin jos tulevaisuudessa keksii jotain perverssiä rakentaa itellekkin väärävetoisesta.
-
Eilen sain haltuuni taakse vakaajan tähän, kiitos arska11, oikeen muuta edistystä ei oo vielä tapahtunu, näillä näkymin rakennus jatkuu 19.päivä, kun ei muulloin sovi muulle porukalle.
PS. Jos jollain on asiaa Varsinaisesta Suomesta-> Pohojanmaa, niin YV. tars noi kansihilppeet saada tekijälle. S*
-
Ens kuun alussa olis tarkoitus askarrella pääkaaren ja sivukaarien mallit teettämistä varten. Täytyy varmaan teettää ylimääränen setti omiin varastoihin jos tulevaisuudessa keksii jotain perverssiä rakentaa itellekkin väärävetoisesta.
Onko sulla jotain arviota kuinka paljon kaaret tulee maksamaan. Saattaisin myös olla kiinnostunut hommaamaan kaaret omaani?
-
Onko sulla jotain arviota kuinka paljon kaaret tulee maksamaan. Saattaisin myös olla kiinnostunut hommaamaan kaaret omaani?
Pääkaari ja sivukaaret about 200e irtoputkena, sis. materiaali(Se kylmävedetty vähähiilinen mikälie ihmeökyputki, mitä AKK vaatii).
Tietty varmaan jos useemmat väännättää samalla, niin saa jonkun verran rabattia.
Loppuosa kaaristahan on periaatteessa suoraa putkea ja sitten tarvittavat lattialatat. Katuautossa varmaan kattoon poikittaisputki ja jonkun näkönen pääkaaren takatuki sekä ehkä oviristikot. Jos kiinnostusta on niin kannattaa yvllä kirjoitella, niin toi suorat pätkätkin tulee halvemmaks varmaan kun ostaa kerralla kunnnon nipun putkea kuin se että hakee yhen kangen rautafirmasta.
-
Tankki revittiin pois polttoainelinjoineen, joitain ylimääräsiä kiinnitysrautoja korista poistettiin, ja tomaatti loota saatiin irti apurungon pudottamista vaille, kaveri käy huomen tiputtaas apurungon alas että saadaan tomaatti pois.
Seuraavalla kerralla luvassa taka-akselin täysmittainen kunnostus, vahvistehitsaus, sekä kiinnityspisteiden vahvistehitsaus. Massan poisto b-pilarista taakseppäin ja ruostevaurioiden korjaus takapäästä. Kamerankin vois muistaa ottaa matkaan :2funny:
-
Transportaatio ongelmat ratkottu ainakin kannen menomatkalta. 2lla välilaskulla norrbackille; Naantali & Kuortane.
Loppuviikosta lienee perillä. Lähiviikkoina varmaan voidaan ootella että tulee todo-lista kannen osalta sieltä suunnalta.
Kaarimalli käyn tekemässä varmaan viikon päästä jos kaverille sopii, niin saadaan kaariasiakin etenemään.
-
Oli tiistaina jo perillä :o Nyt ootellaan että mitä kaikkea keksii todo-listalle.
Ei tulekkaan uutta BCracingia vaan vähän käytetty kun sopuhintaan sattu sellanen tulemaan eteen, on jo valmiiksi jousivaihtoehtojakin, tosin ovat varmaan löysän sorttisia ratakäytöön, mutta pääsee hyvin alkuun.
-
Kehitys:
-Kannen TODO lista saapuu seuraavan 2viikon aikana.
-Huomenna menen tekemää kaarimallia tallille.
-Alustasarja haetaan myyjältä sunnutaina.
-Renkaista soiteltu ympäriinsä.
Vielä tars osia myydä että kassavirtaa olis sisäänpäinkin edes vähän :-\
-
Jokos on kaarimalli tehtynä? :P
-
Jokos on kaarimalli tehtynä? :P
Pääkaaresta tehtiin sillon viimeviikolla, etukaari jäi alaosaa vaille, kun ei keksitty kumpi linjaus olis parempi :buck2:
-
Tänään vuorossa oli tosiaan takapää, kyllä siihen vaan aikaa menee kun pohjan putsaa, vahvistehitsaa ja maalaa, ns. takapenkin etureunasta taakseppäin, akseli purettiin täysin osiin, suuri osa pulteista ja muttereista vaihdettiin, pistettiin paljon kuparitöhnää väliin, että sitten kun tarvii availla jossain kisapaikalla niin ei mee 3työkalua, hermot ja menestys. Uudet puslat tuli kaikki sekä käsijarruromut poistettiin kokonaan ja jarrukilpi. BCracingin takapään hilut asennettiin. Nyt on kiva kun kaikki on valkosta paitsi BCt alustassa, tai ne oli valkosta mutta hanskat sotkin vähän, ja ny on harmaita läikkiä, putsataan ja vedetään vielä akseliin ja pohjaan toinen kerros maalia. Sisäpuolelta poistus ylimääräsiä kiinnikerautoja millä ei ole funktiota. Korroosiotakin löytyi yllättävän paljon takapäästä kun putsaili, eikä autolla ole sentään ikää kuin suunnilleen 15v. Fotoja tuloo, kun jaksan kikkailla kameran kanssa, nyt on virta pois, kun 12h+ ropattiin menemään.
-
Kansa vaatii kuvia!
Joko tää pian näyttää tältä:
(http://www.volvotips.com/wp-content/uploads/Volvo_855_BTCC_850_Estate_racing.jpg)
-
Lé kuvapostaus:
(http://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/s720x720/399803_2459245361606_1266327312_31992068_1743062185_n.jpg)
(http://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/s720x720/399803_2459245401607_1266327312_31992069_309578386_n.jpg)
(http://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/s720x720/399803_2459245441608_1266327312_31992070_352865678_n.jpg)
(http://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/s720x720/399803_2459245481609_1266327312_31992071_78418246_n.jpg)
(http://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/s720x720/399803_2459245521610_1266327312_31992072_762659318_n.jpg)
TÄH? Asentajilla paskaset hanskat vai? :2funny:
No seuraavalla kerralla kun pohjassa edetään eteenpäin, niin tarvii putsata hanskoista jääneet liat pois ja vetää vielä toinen kerrostuma maalia pintaan. Loppu vaan tunnit päivästä.
Kansa vaatii kuvia!
Joko tää pian näyttää tältä:
(http://www.volvotips.com/wp-content/uploads/Volvo_855_BTCC_850_Estate_racing.jpg)
Toivottavasti maaliskuun loppuun mennessä, ilman noin rumia teippauksia. Ja putki tulee pihalle takaoven kohdalta helmasta, ettei tarvii koittaa veivata taka-akselin yli.
-
Näyttää mielenkiintoiselta ja aika paskaselta hommalta, näytti pohja olevan ehkä ihan vähän ruosteisempi kuin omassa. Onko muuten tuo BC racingin sarja se mikä on tarkoitettu 98-00 S70 volvoon ja tuleekos tohon takapäähän ollenkaan pohjaanlyönti kumia kun näyttää olevan ihan omanlainen tuo jousen yläpää?
-
Näyttää mielenkiintoiselta ja aika paskaselta hommalta, näytti pohja olevan ehkä ihan vähän ruosteisempi kuin omassa. Onko muuten tuo BC racingin sarja se mikä on tarkoitettu 98-00 S70 volvoon ja tuleekos tohon takapäähän ollenkaan pohjaanlyönti kumia kun näyttää olevan ihan omanlainen tuo jousen yläpää?
Pintaruostetta oli joo pohjassa melkoisesti, varsinaiset reikäpaikat löyty sisälokareista ja 2.alimmaisessa kuvassa näkyvästä "ilmanulostulopömpelistä", ennen vanhaan autoissa oli tossa kohtaa vararengaspöntöt :P Oikeen takakaaren takakulma oli kadonnut johonkin, kaaren tehtiin vaan joku paikka, ei viittiny kuitenkaan kaarta alkaa vaihtaa kun voi lyödä vetoa että jos siihen olis lähteny niin joku olis ekassa kisassa jo antanut vauhtia siihen kohtaan, nyt tehtiin helpommin, tarvinnee keväämmällä tasoitusta ja pintamaalia se kohta vielä.
Eikö nää ruasteettomat tuantiautot oo hyviä, joku tämmösenki raahannu viime vuonna Suomeen :idiot2: Luulis että ruosteisia Volvoja täällä on tarpeeks omastakin takaa.
BCracing s70 sarja kyllä.
Ei tuu ei mitään pohjauskumia.
Ruostuneet ylälautaset kustomoitiin tuon bcyläpään kokoisiksi, niin löyty vielä vahvaa peltiä niistä lautasista, tarvitsee käyttää sitä, koska tota ei saa ilma orig "tappia" millään kiinni tota yläpäätä.
-
Menee ehkä vähän OT mutta vielkä sulla on tuo maski tallessa? Kiinnostais.
-
KAARET TILATTU. Tuleekin täys valmis putkisetti aikataulullisista syistä, budjetoitu aika meinaan ylitetty taas.
Tuurilla voi ehtiä perjantaiksi, joten apinat sais häkkinsä jo lauantaina kun on seuraava rakennuspäivä, mutta jossei, niin kyllä tossa muutenkin riittää puuhaa.
Kannesta terveisiä että kaippa se sopivasti valmistuu siihen mennessä kun voidaan siirtyä koneen kimppuun ylipäätään. :buck2:
-
KAARET TILATTU. Tuleekin täys valmis putkisetti aikataulullisista syistä, budjetoitu aika meinaan ylitetty taas.
Tilasitko luuppalalta vai mistä, paljon tuli hintaa? :P
-
Tilasitko luuppalalta vai mistä, paljon tuli hintaa? :P
Luuppalalta, 500e speciaaliputkilla, alkuperäinen tarjous oli halvempi.
Jaha, just saavuttu kotio, kun kauheella väännöllä varaosakosla lastattu kuljetukseen, aamulla sitten silmä kirkkaana kytkimen nosto kohti tallia 9.00 ja rakentamaan kilpuria taasen, saattanan sähkövinssi vittuili niin tarvi kuormaliinoilla räikätä kyytiin :buck2:
-
pohja etuakseliin asti hiottu ja vahvistehitsattu paripaikkaa ja maalia, sisältä lähti ylimääräisiä kiinnikkeitä korirakenteesta. Kaaretkin tuli, nätit paketit oli tallilla ei ehtiny vielä avaamaan, päivä meni vähän hyväntekeväisyydelle kun pääsin lähtemään tallille vasta puolen päivän jälkeen. Ens kerralla sitten manualisoimis romppeita irrotetaan varaosa-autosta kilpurin rakennuksen jatkamisen lisäksi.
-
Nelisen päivää vietetty aikaa viime postauksen jälkeen tallilla, vieläkään ei oo mitään valmista, sisältä löyty vahvistehitsattavaa ja kaikkea uutta tekemistä on keksitty, viimeksi sentään saatiin vakaaja poistettua edestä ja laitettua coilit eteenkin, valitettavasti tuli 4cm liian pitkät jouset eli keula on vielä liian korkeella, mutta kun pääsee toukokuusssa toivon mukaan radalle niin koitetaan onko noi liian jäykät, jossei ole niin tilataan oikeanmittaiset tollaset 8kiloset, jos on niin tilataan varmaan 6,5 tai 7 kiloset oikeen mittaset. Takana on oletettavasti liian löysät, mutta riippuen ton ensitestin tuloksesta niin voi olla että noi pitkä 8kiloset laitetaan taakse ainakin kokeiluun.
Kaaret on yhä paketissa kun kaveri alko jännittään omia kaariasennustaitojaan, ja nyt tehdään vähän matemaattisia toimenpiteitä että tietää voidaanko ottaa ulkopuolinen hitsaamaan häkkiä apinoille.
FSpecille lähti just reilun seittemän sadan tilaus kaiken maailman pienistä, kuten penkistä vöistä yms. pienistä.
BjörkMotorsportille on tehty ostoslista, ja jossei muuta keksitä listalle niin sieltä tilataan vähän polttoainejärjestelmän osia.
(http://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/429718_2837128128439_1266327312_32130428_585453543_n.jpg)
Motonetista haetaan bosch 044 jossain vaiheessa, A) laatupumppu B) halvempi kuin "racepumppu"
Vielä on siis hommaamatta about 107komponenttia eli tekemistä riittää vielä pitkään.... *kahvia->
Pohjanmaalta tuli terveisiä että lähiviikkoina kansi alkaa olla valmis.
-
25.3 Taka-akselille tehty jarrut, biltema satulat & palat. Jarruputket rakennettu Thaaraan asti siitä eteenpäin sitten kun sisusta on maalattu että voi asennella jarrupaineensäädintä yms. Pari korroosio korjausta vielä tehty, pohjaa ja sisälokareita maalattu vielä uudestaan. Takaluukkuun toinen lukkosokka asennettu yms. pientä tehty.
2.4 Sunnuntaina tehtiin etutolppien ympärystän vahvistehitsaukset loppuun, rakennettiin keskikonsoliin alumiinipaneeli, jossa obdpistoke, päävirtakatkaisija sekä 2xtupsyt.töpseliä, tämän viereen "radioaukkoon" tuli sähkölasien ja peilien napit. Alustaa jumpattiin uudestaan, eteen tuli 7kilon jouset ja 8kiloset laitettiin taakse, näillä sitten jossain vaiheessa ensitesti. Vauhtipyörä asentui paikalleen.
Vaihteiston kanssa taistelu jatkui, Kulmamieheltä saatiin edullisesti pitempi sivuakseli ehjä yksilö, no siinä sitten loota kasaan niin siirtimen siirrin jäi jotenkin väärään väliin ja se meni poikki, niimpä tietenkin, myös laatikon kuoresta lähti yhen pultin kohdalta pala, kun se sai vähän kyytiä kun V-kerroin oli niin korkeella, nyt todennäkösesti vedetään rahotuskierros pystyyn että ostetaan ehjä loota, ja myöhemmin kunnostetaan tämä varalle, potkii vaan niin pahasti vastaan taas vaihteeksi. Kaarien hitsauksessakin taidetaan päätyä ulkoistamiseen, kun kaikkeen pieneen hierontaan menee niin paljon aikaa että kaikki aikataulut kusee...
9.4
Tossa 11.00 tallille, mukana tankki ja polttoainelinjaston osia, kannen hain eilen Norrbackilta, jo edelliskerralla tallille vein penkkiä ja kaikkea muuta "pientä". Torstaina kaveri haki moponetistä vähän jakohihnaa yms. koneen niputusta varten, sekä sen 044bossilaisen. Tänään tulee tallille apujoukkoja tiimin vakiojäsenten lisäksi joten edistysvauhti pitäis olla hurja, tulee peltityömies mikä laitetaan ulkokuorta vielä sipistelemään jos ehtii laittaa siihen, mutta tärkeintä että kaarien hitsaaja tulee tallille! S*
Ensi ulkoilutuksen toive ajankohta siirretty: jos ennen Juhannusta pääsis koittamaan, eli kisakaste tulis sitten syksyn kisoissa. Puuttuu vielä meinaan niin paljon kaikkea pientä ja kaikkea kallista ja kaikkea pientä&kallista... ja renkaat :buck2:
-
Taisimpa siellä motonetissä olla myymässä niitä osia :o
-
Kaariammattilainen opasti: LISÄÄ VAHVISTEHITSEJÄ, no voe hyvvee päivää, taas palo lankaa sitten, kun oviaukonkin reunat tarvi hitsuutella. Luuppalan kaaret osottautu sopimattomiksi, soitettiin samantien sille ja kysyttiin notta mitä vattua. Tilanne korjaantunee lähiviikkoina. Mutta taas siirtys tuo mikä siirtää muita tekemisiä pirusti. Tankille kiinnitysraudat rakensin, konehuonemaalattiin ja akkutelineestä tehtiin evo2, tällä kertaa älymiinistä, kun vanha oli peltinen ja rujo ilmestys. Ja kaikkee pientä, mutta taas vastoinkäymisiä. No toivotaan että seuraavat kaaret on sopivat, kaarihitsari ainakin lupautu tuleen parin päivän hälyajalla sitten heti kun ollaan saatu oikeen malliset putket.
-
Uus häkki on apinoille rakennettu viikko sitten, eilen pojat viimeisteli sen.
Puuttuvat osat bensalinjastoon pitäs tulla alkuviikosta ja varmaan huomenna haen jarrupaineen säätimen.
Enää puuttuu varmaan venttiilinpainimet, vaihdeloota ja etupuskuri tarvittavista osista, tai vaihdelaatikkoon yks pieni osa ja toinen puoli kuorta, kun ne otti vähän osumaa.
-
Miten on tuleeko auto Jurvaan näytille tai kiertämään rataa? :)
-
Miten on tuleeko auto Jurvaan näytille tai kiertämään rataa? :)
No tavotteet on olemassa kun vaan saadaan läjään niin kyllä jos sinne asti saa raahattua niin kyllä se pitää käydä ottamassa tuntumaa kuinka suuren virheen tuli tehtyä aihion valinnassa :2funny: , pitihän tämän alkuperäisen suunnitelman mukaan olla 26.5 kisakunnossa, EI OLE, joten seuraava deadline lie juuri tuo kesämiitti, jos kassavajetta olis saanu sen verran paikattua myytävillä osilla että viimeisteltyä siihen mennessä, kun ei tarvii olla Botniaring 600seen(30.6-1.7) mennessä valmis, kun 0testauksella ei kannata mennä 13h kisaan.
(http://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/581238_381107548606732_100001224691898_1136965_1650156814_n.jpg)
-
Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 60 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.
Joko alkaa olla testauskuosissa?
-
Poijaat vihdoin saatu taas tallille viimelauantaina, hipoiltiin konetta nippuun lisää, tankkausreikä tehtiin ja pumppupaketin teline saatiin valmiiksi, se on ens lauantaina luvassa sitten bensalinjojen vetoa, takapäähän menevien sähköjen jemmausta yms.
Tankki mennee muutostettavaksi vihdoin sitä seuraavalla viikolla, että saadaan tarvittavat liittimet vaihdettua järkeviin.
Pari muuttujaa ollu, mutta pakko nyt sitten saada heti lumien sulamiseen mennessä nippuun, kun vanha kilpuri on periaatteessa jo myyty. ::)
(http://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/548439_3912581334097_22970448_n.jpg)
-
Tänä lauantaina en ehtinyt itse tallille, mutta kuulemma kone alkaa olla jo nipussa ja konehuoneen sisäpuolella laatikon kera. Viime lauantaina irroteltiin loota varaosa-autosta ja samalla pari tyyppiä kasas alakertaa.
Tämän lauantain edistykseen myös johtojen uudelleen linjaus takapäähän, ja tankkausputken rakentelua, kummatkin kuulemma jäi vielä vähän kesken.
Viime lauantailta pari fotoa:
(http://lh4.googleusercontent.com/-OAji5qvLccE/ULuszs-dS7I/AAAAAAAAAPQ/AWYZbWn58zc/s753/2012-11-24+17.09.04.jpg)
(http://lh6.googleusercontent.com/-fAEmLyxajlA/ULuszfuKK4I/AAAAAAAAAPM/os2XGsxYnpY/s753/2012-11-24+17.44.36.jpg)
-
kylläpäs on mielenkiintoinen rojekti! mitäs tälle muuten kuuluu? niin ja seurantaan ;)
-
Nyt oltu 2viikon välein lauantaipäivä tallilla, seuraava nyt 2.2, hemmetti kun tossa on kaikkea nyprättävää aina enemmän mitä sitä ajattelee, taaskin oli tähän päivään yli 20kohdan ostoslista, vaikka muka melkeen kaikki kama jo tallilla :buck2:
Tilanne tällähetkellä:
- Alusta: valmis, takajouset vaihdetaan jäykempiin kun mamasanilta vaan saapuu tilaus.
- Polttoainejärjestelmä: Takaosan osalta valmis, tankkausputki ja linjojen veto eteen vielä edessä, olis jo vedetty mutta aikasemmilla kerroilla ei ollu vielä suojaputkea linjoille, nyt pitäs olla
- Moottori: jakohihna + imusarja + sytkä irti vielä
- Konehuone muuten: laatikko ja akku puuttuu
- Sähköjärjestelmä: Takapäänsähköjen jatkaminen, lisäjarruvalot ja päävirtakytkimelle 2liitintä.
- Sisällä alkaa oleen aika valmista.
ja ulkopuoli kaipaa maalia.
Hommaa riittää aika paljon, kun kausi alkaa huhtikuun lopussa ja sitä ennen pitäs saada säädettyä ja nippuun ja testattuakin. Vanha kilpuri jo myyty eli sitten ei voi ajaa millään jossei tää oo valmis. :pomo:
-
Tilanne tällähetkellä:
- Alusta: valmis, takajouset vaihdetaan jäykempiin kun mamasanilta vaan saapuu tilaus.
- Polttoainejärjestelmä: Takaosan osalta valmis, tankkausputki ja linjojen veto eteen vielä edessä, olis jo vedetty mutta aikasemmilla kerroilla ei ollu vielä suojaputkea linjoille, nyt pitäs olla
- Moottori: jakohihna + imusarja + sytkä irti vielä
- Konehuone muuten: laatikko ja akku puuttuu
- Sähköjärjestelmä: Takapäänsähköjen jatkaminen, lisäjarruvalot ja päävirtakytkimelle 2liitintä.
- Sisällä alkaa oleen aika valmista.
ja ulkopuoli kaipaa maalia.
-Jouset tuli, ei ehtiny vaihtamaan oli niin paljon muuta hommaa.
-pari liitintä piti vaihtaa toisenmallisiin, suojaputki oli liian pientä, nuken bensakisko saapui. Linjaa vedeltiin vähän kiinni koriin.
-moottori taisteli vielä moottoriryhmää vastaan, availivat venakoppaa pariin kertaan, 8h aherruksella samaan vaiheeseen missä oli muka jo.
-johtoja kiinnitelty, akun telinettä sovitettu, ilmaputsarikotelosta poistettu lämpimän ilman läppä.
-lisäjarruvalot asennettu, takapään sähköjä siistitty. Päävirtakytkinliittimet asennettu.
-Kojelaudan päällinen modifioitu ajankuluksi, penkin kiinnitys valmis. Sisällä olevat jarruputkista taaempi tehty.
emäntä oli kanssa tallilla jeesiis, kaiken muun avittamisen lisäks koitti hinkkailla laseissa olevaa maalipölyä.
12viikkoa kauden alkuun :crazy2:
-
Teillähän taitaa tulla vielä kiire ennen kauden alkua ::) Onko muuten moni kiloiset ja minkä mittaiset jouset tuonne takapäähän?
-
Teillähän taitaa tulla vielä kiire ennen kauden alkua ::) Onko muuten moni kiloiset ja minkä mittaiset jouset tuonne takapäähän?
Tulee, kun pitäs saada nippuun, ja kokoajan tulee vastoinkäymisiä, ja pitäs ehtiä sisäänajaan ja jotkut säädötkin alustaan hakeen ennen kauden alkua. :o Nyttenkään ei oo tiedossa vielä että koska seuraavaks päästään tallille.
200mm ja 16kg... nykyset on 260 ja 8... Voi olla että joudutaan, tai varmasti joudutaankin kikkaileen jäykkyyksien kanssa jossain vaiheessa, mutta tosta 16kilosesta on parempi lähtee suuntaan tai toiseen. Pitänee kaikki ylimääräset jouset joku päivä inventoida ja laittaa markkinapuolelle myyntiin.
(http://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/73734_4369057745722_518339040_n.jpg)
Enemmän kuvamateriaalia luvassa keväämmällä.
-
Meneeks teillä polttoainelinjat sisällä vai miks suojata?
-
Meneeks teillä polttoainelinjat sisällä vai miks suojata?
Joo sinne olis tarkotus tunkea, mutta nyt mitä tiirailin, niin näyttää JP-autotuningillakin menevän ilman suojia, joten taidetaan myökin jättää aluputki pois tuosta letkun päältä.
-
(http://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/482459_135260199976477_704959225_n.jpg)
Konttori alkaa näyttää ihan konttorilta.
Prkl kun listattiin asioita mitä oikeesti tarvii tehä, paperille, niin yllättävän pitkä lista vielä, sitten vielä suurempaa turhautumista aiheutti, kun jonkun hyvin pienen puuttuvan nippelin takia ei saanu jotain asiaa tehtyä listalta lainkaan. Esim. läpivienti ANliittimien mukana ei tullu muttereita millä kiristää liitin peltiin. Ja virranjakaja on kadonnu johonkin, alko muuten oleen kone aika hyvässä vaiheessa. Tulee punanen jäähdneste ja waterwetter sen kaveriksi.
Takapäähän menevien johtojen kanssa väännettiin uudestaan, nyt ne on vihdoin takavalonkupeessa mutta joka ikinen noin 35cm liian lyhkäsiä, tarvii jatkaa.
-
Tuollakin voi seurata http://www.facebook.com/TrelletEnduranceTeam
Taas saatiin jotain mutta liian vähän aikaan, kauden alkuun 48päivää.
(http://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/541467_231686550308490_1242060107_n.jpg)
Pakoputki on hiiren verran kesken.
(http://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/483837_231686573641821_1244860271_n.jpg)
entisöity ilmanputsari
(http://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/559734_231686686975143_415301831_n.jpg)
Imusarja
(http://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/75038_231686553641823_767495433_n.jpg)
konehuoneessa vähän sekamelskaa vielä, kuvan jälkeen vähän heitetty lisää osia konehuoneeseen ja todettu että näemmä laatikon ylimenevä johtosarjan muovi erimallinen manuaalissa ja automaatissa.
-
Tänään oli vaan 6h tallipäivä erillisten kiireiden takia, savujen otto jäi paria puuttuvaa klemmaria ja nesteitä vaille.
-
(http://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/63970_236204073190071_2042084495_n.jpg)
Vähän johtoja pitää vielä niputtaa ja muuta pientä nypittävää, konehuoneessa, kuitenkin ens kerralla pitäs jo saada savut, nimittäin;
6weeks to go
Kohta tulee paniikki. *karkuun->
-
Tänään vihdoin savut, vaikka aprillipäivä onkin, pieniä vastoinkäymisiä kun eka valu kabiiniin jostain jäähdytinnestettä kun se vuoto saatiin kiristyksellä kuriin niin sitten polttoainelinjaston pari liitosta osottautu vähän turhan kiireellä tehdyksi, pari kippoa tars olla takapään alla että sai tiputtelevat kalliit aineet talteen.
Sitten selvis että bensapaineensäädinkin oli väärinpäin arvottu, ja oli vähän korkee tyhjäkäynti kun yks alipainelähtö oli vielä jääny tulppaamatta, nämä fiksattuna, kävi aika mukavan racesti :2funny: Vähän on meteliä kun pakosarjan laipasta 60cm putkea ja sen jälkeen simonssin huilu eikä muuta. Pakko oli vaan tänään saada savut että edes teoriassa voi saada kauden alotukseen ajoon.
26päivää kauden alkuun
E: Videopärinää Naamakirjassa http://www.facebook.com/TrelletEnduranceTeam
-
Eilen taas askarreltiin, ite ehtisin vaan loppupäivästä muutamaksi tunniksi, aamun aikana pojat oli kiristäny polttoainelinjan liitoksia, kun joku kasaaja oli unohtanu kiristää V:> Ei vuotanu enää bensaa. Konehuoneesta paikannettiin pienet jäähdytinnestevuodot ja korjattiin. Moottorin ylätukikin vihdoin eksy paikalleen, pakoputki rakennettiin loppuun ja kaikkea muuta pientä. Bensapaineensäätimen kanssa oli ongelmaa taa, taitaa tarvita hommata toisenlainen säädin, 3bar paineella auto kävi pirun rikkaalla jostain syystä, pitää sitäkin tutkailla, ja takavalojen sähköt tarvii katella uusiks.
Viikolla käytiin tilaamassa siniseltä alkuperäinen poikkituki eteen.
-
Nyt liikkuu ja pysähtyy omin voimin, ai ihana tuota vitosen laulua kun käytiin vähän koeajolla S*
-
(http://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/525381_4746790188797_1071606790_n.jpg)
-
(http://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/525381_4746790188797_1071606790_n.jpg)
S* :smitten:
Nyt liikkuu ja pysähtyy omin voimin, ai ihana tuota vitosen laulua kun käytiin vähän koeajolla S*
laitappa vitosen laulusta sitte videota :pomo:
-
Komee on, koskas tällä olis tarkoitus päästä radalle?
-
Komee on, koskas tällä olis tarkoitus päästä radalle?
Tarkoitus oli nyt tulevana sunnuntaina vielä tuossa pari kuukautta sitten, mutta kuten aina, yllätyksiä tulee, siirretty deadline toukokuun kisaan, paikka tietenkin Alastaro, liekkö 25.päivä tjsp. Pitää vaan toivoa ettei tuu 22.päivän penkityksessä mitään yllätyksiä.
Pääpiirtteittäin alkaa olee valmista, vielä pientä nyppimistä on ja paljastuneiden ongelmien korjailua sekä pintaan oikeaoppinen väritys ;)
-
En malttanu olla laittamatta lyhyttä mutta ihanaa äänipätkää fb-sivustolle. Katotaan koska saadaan pidempää.
Sivuhan oli http://www.facebook.com/TrelletEnduranceTeam
-
(http://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/321623_260129714130840_456747616_n.jpg)
-
http://motoren.files.wordpress.com/2011/06/volvo-850btcc.jpg tällänenkö siitä on tulossa? fb:ssä kattelin sitä "puoli valmis" kuvaa.
-
http://motoren.files.wordpress.com/2011/06/volvo-850btcc.jpg tällänenkö siitä on tulossa? fb:ssä kattelin sitä "puoli valmis" kuvaa.
Aika ninja ku keksisit :P
Ainoo oikee väritys tuohon kilpuriin.
-
(http://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/946488_267654666711678_823667920_n.jpg)
Tänään viimeisteltiin, vähän tuuletusputkea kuskille, kisapalat etujarruihin, sammutinta kiinni.
Oikeestaan tekemistä jäi, sumuvalon vianetsintä ja vähän teippailua, 2viikkoa niin pitäs olla kisaamassa jos penkissä ei tuu ongelmia.
-
UUH, komea on :)
Saas nähdä jos tällä pääsis joskus maksukuskina ajeleen, taitaa olla jono vaan aikas pitkä S*
-
(http://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/946488_267654666711678_823667920_n.jpg)
Tänään viimeisteltiin, vähän tuuletusputkea kuskille, kisapalat etujarruihin, sammutinta kiinni.
Oikeestaan tekemistä jäi, sumuvalon vianetsintä ja vähän teippailua, 2viikkoa niin pitäs olla kisaamassa jos penkissä ei tuu ongelmia.
:smitten: ihana!
-
Saas nähdä jos tällä pääsis joskus maksukuskina ajeleen, taitaa olla jono vaan aikas pitkä S*
Kassatilanne on sitä mieltä että maksukuskeille on aina tilaa :2funny:
Ettei ole turha huumoripostaus, niin laitetaan vielä toinen kuva:
(http://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/942545_267814176695727_1688006108_n.jpg)
Kilvenpaikalle on tällä hetkellä yhteistyökumppanineuvottelu menossa, vielä olis kyllä muutenkin tilaa yhteistyökumppaneille ::)
-
Pakko onnitella onnistuneen olosesta lopputuloksesta... paljonko se teho tavote oli orkinaalihan puski sen 300 joten tässä lienee 200+ tavoite? ja tietenkin se lukee jossain kun jaksais kahlata ja joku sen tähän kohta lainaakin.
-
Millä renkailla endurancea ajetaan, varmaan on koot määrätty jne? Hieno tästä tosiaan tuli, penkistä tuloksia odotellessa... ja tietty incaria kisoista :)
-
Onse nätti S*
-
Hitto tuli hieno. Lueskelin topiccia alusta, alussa tavoite taisi olla 2012 kausi, mutta onneks ette oikonu. Harmi ettei tuossa sarjassa saa laittaa kunnon kokoisia vanteita alle niin tuis kunnon lookkeri S*
-
Pakko onnitella onnistuneen olosesta lopputuloksesta... paljonko se teho tavote oli orkinaalihan puski sen 300 joten tässä lienee 200+ tavoite? ja tietenkin se lukee jossain kun jaksais kahlata ja joku sen tähän kohta lainaakin.
200+ ja mahdollisimman alhaalla on tavoite, koska polttoaineenkulutus, jos maksimitehoa haettaisiin, niin tosta koneesta noitten säätöjen puitteessa joku 230kin vois olla ihan mahdollista..
Millä renkailla endurancea ajetaan, varmaan on koot määrätty jne? Hieno tästä tosiaan tuli, penkistä tuloksia odotellessa... ja tietty incaria kisoista :)
Hankook RS-2
15 tai 16" vanne.
Maksimileveys 205, minimiprofiili 50.
Hitto tuli hieno. Lueskelin topiccia alusta, alussa tavoite taisi olla 2012 kausi, mutta onneks ette oikonu. Harmi ettei tuossa sarjassa saa laittaa kunnon kokoisia vanteita alle niin tuis kunnon lookkeri S*
Joo, semmoset tavotteet oli, mutta yllättävän paljon vie aikaa, vaikka tallilla rakennuspäivinä keskimäärin kuitenkin 4ukkoa auton kimpussa. Vieläkin paremmin olis voinu tehdä... mutta mutta... epävirallisesti sanottuna ehkä uus koppa parin kauden päästä jos virtaa riittää.
Tässä oli ajatuksen tän valmistumisen jälkeen itselle tehdä samannäkönen kilpuri kaudelle 2014 yhteen toiseen luokaan, mutta nyt se jäi toistaseks kun pukkas tuo 240n pelastaminen, niin se vie kaiken liikenevän rahan.
Tervetuloa vain kaikki, jos tekemisen puutetta: 25.5 lauantaina 17-20 Alastarolle kattelemaan kun testaillaan. Ja 26.5 12-18 on kisa sitten Alastarossa. Nämä siis jossei penkissä tule liian suuria yllätyksiä :D
Näemmä kisa peruttu, vielä ilmoittamattomasta syystä. Mutta jos ratavaraus nyt vapautuu, niin tää näkyy sunnuntaina testaamassa.
-
Kassatilanne on sitä mieltä että maksukuskeille on aina tilaa :2funny:
Otetaan tämä siis lupauksena ;) Tarkoitus tosin harjoitella ensin noissa jäsentenvälisissä...
Tervetuloa vain kaikki, jos tekemisen puutetta: 25.5 lauantaina 17-20 Alastarolle kattelemaan kun testaillaan. Ja 26.5 12-18 on kisa sitten Alastarossa. Nämä siis jossei penkissä tule liian suuria yllätyksiä :D
Voisi jopa tulla paikalle, kun on vielä lomaa 8)
-
Mutta jos ratavaraus nyt vapautuu, niin tää näkyy sunnuntaina testaamassa.
Jos olis aikaa niin kiinnoistais kyllä nähdä auto.
Joko olette saannu punnittua auton?
-
Jos olis aikaa niin kiinnoistais kyllä nähdä auto.
Joko olette saannu punnittua auton?
Ollaan; yllättävän paljon laihtunu, mutta silti vielä ylipainoinen, tarkkalukema on luokiteltu salaiseksi. Ideoita on mm. varusteista tinkimistä että pääsis minimpainon alle, mutta mutta, katotaan ny ensin miten kulkee tämmösenä.
Penkistäkin tuli vähän miedommat läpyskät mitä oli odotus, mutta on tää silti suomen tehokkain vapari850. Koitetaan kannen tekijän kanssa selvittää että missä on puuttuvat hevoset. Mutta sanotaanko näin, että ajettavuus on varmaan hyvä kun vääntö 1500rpm->rajottimelle yli 200Nm koko ajan 8)
-
rajotin 7500rpm?
vissiin teho jäänyt alle sen 200
laaja vääntökäppyrä on kyllä mukava paljonko on huippuvääntö 245?
-
rajotin 7500rpm?
laaja vääntökäppyrä on kyllä mukava paljonko on huippuvääntö 245?
Rajotin vakiolukemissa, eli oliko se ny 6500. Hevosia varmaan vois löytyä lisää sillä että rajotinta siirtäis ylemmäs ja nokan ajotusta säätäis... mutta mutta, se ei oikeen oo optimi huudattaa kauheesti, jos tars vielä kohtuullisella kulutuksella päästä, katotaan, voi olla että rajotin säätyy ylemmäs tässä kun etitään parasta kombinaatiota, tää on jokatapauksessa nyt alkukesän säädöt ainakin.
Huippuvääntö yli 250Nm
-
Ollaan; yllättävän paljon laihtunu, mutta silti vielä ylipainoinen, tarkkalukema on luokiteltu salaiseksi.
Mystistä. Kiinnostais vaan, että saako 850 farkun laihdutettua alle 1200kiloiseksi.
-
Jotain mennyt pieleen virityksessä ja painonpudotuksessa kun ei voi kertoa?
Tehoa tuli lisää 15hv?
-
Oikein, ei kaikkea tarvikkaa kertoa.
Mutta komia tämä on
-
Mystistä. Kiinnostais vaan, että saako 850 farkun laihdutettua alle 1200kiloiseksi.
Helposti!
Mutta meitin minimipaino kun on 1050kg, niin se tuo omat haasteensa. :buck2: No jos tuosta kylmästöinnistä luovuttaisiin, vaikka se loppuajovuorosta parantaa vauhtia, kun pysyy vielä hereillä, toi on aika lämmin paikka tuo ohjaamo kun tahkoo vajaan tunnin rataa.
Tehoa tuli lisää 15hv?
Kyl sitä enemmän tuli, mutta odotukset oli aika korkeet, katotaan mihin näillä pääsee, sunnuntain kun kisa peruuntu, niin haetaan alastarossa vähän alustasäätöjä ja auton opettelua.
-
Ollaan; yllättävän paljon laihtunu, mutta silti vielä ylipainoinen, tarkkalukema on luokiteltu salaiseksi. Ideoita on mm. varusteista tinkimistä että pääsis minimpainon alle, mutta mutta, katotaan ny ensin miten kulkee tämmösenä.
Penkistäkin tuli vähän miedommat läpyskät mitä oli odotus, mutta on tää silti suomen tehokkain vapari850. Koitetaan kannen tekijän kanssa selvittää että missä on puuttuvat hevoset. Mutta sanotaanko näin, että ajettavuus on varmaan hyvä kun vääntö 1500rpm->rajottimelle yli 200Nm koko ajan 8)
Elä kovin paukuttele henkseleitä tehokkaimmalla jos et aio laittaa esille paljonko irtos ;)
-
Kuulostaako tämä farkku samalta kuin tämä? S* Tai jos lähelle niin ei paha
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=clRsCLFYwYE#t=100s (http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=clRsCLFYwYE#t=100s)
-
Helposti!
Mutta meitin minimipaino kun on 1050kg, niin se tuo omat haasteensa. :buck2:
Osaatko sanoa paljonko ilmastoitu 855 painaa, jos siitä riisuu lattiamatot, takapenkit ja takaluukun lattialevyt?
-
Osaatko sanoa paljonko ilmastoitu 855 painaa, jos siitä riisuu lattiamatot, takapenkit ja takaluukun lattialevyt?
Jos lattiamattojen alta kaikkialta äänieristeetkin, niin helposti alle sun kaipaaman 1200kg, tarkkaa ei pysty sanoon kyllä.
-
Jos lattiamattojen alta kaikkialta äänieristeetkin, niin helposti alle sun kaipaaman 1200kg, tarkkaa ei pysty sanoon kyllä.
No helffeetti ei muuta kun laihduttamaan ja atin päänahkaa tavoittelemaan ;)
Ja pistähän kierrosaikoja tänne alastaron testipäivän jälkeen.
-
Oi kun tuo on hyvä ajaa radalla S*
Harmi vaan että pikku robleemien takia jäi ajot noin 30kierrokseen, eka autoon tutustumista, sitten vähän vauhdin nostoa, 1.40 alle meni jo helposti kevyellä vauhdin nostolla. Tosta vielä pari sekkaa kovempaa ajamalla ja sekka tuoreemmilla kumeilla. Mutta nyt påistetaan vielä turhia varusteita, niin pitäs silläkin vauhti parantua.
-
Oi kun tuo on hyvä ajaa radalla S*
Harmi vaan että pikku robleemien takia jäi ajot noin 30kierrokseen, eka autoon tutustumista, sitten vähän vauhdin nostoa, 1.40 alle meni jo helposti kevyellä vauhdin nostolla. Tosta vielä pari sekkaa kovempaa ajamalla ja sekka tuoreemmilla kumeilla. Mutta nyt påistetaan vielä turhia varusteita, niin pitäs silläkin vauhti parantua.
Eli 1.35 on ihan realistinen aika alastarolla?
-
Eli 1.35 on ihan realistinen aika alastarolla?
On, sitten siitä etiäppäin tarvii taikoa lisää hevosia jostain.
Incaria yhen tiimiläisen tutustumiskierroksista uuteen autoon tulee jossain vaiheessa, kun youtubeen vaan latautuu.
Edit: http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=34190.msg613254#msg613254
-
Mikä tärkeintä niin auto näyttää nopealta 8)
-
Mikä tärkeintä niin auto näyttää nopealta 8)
Ja kuullostaa ja tuntuu, vielä kun kellon saa olemaan samaa mieltä niin S* S* S*
Kiitos kellotuksesta, oli vähän vaan kaikilla pelko perseessä ettei siinä kohassa riko mitään niin ei kukaan muuta tehny ku ottanu vähä tuntumaan mummoillen.
-
http://www.youtube.com/v/LLceYjgjcGA
Ei malta olla jakamatta kansalle.
-
http://www.youtube.com/v/LLceYjgjcGA
Ei malta olla jakamatta kansalle.
Hienot äänet S*
Mutta mitä tuolta facebookin kautta katselin niin oli vähän tullu takapakkiakin? Jotain koneesta menny ja maalipintakin kärsiny perästä? ???
-
Komeata S* Virittäjien seuraavalle tuotantokaudelle? :pomo:
-
Mutta mitä tuolta facebookin kautta katselin niin oli vähän tullu takapakkiakin? Jotain koneesta menny ja maalipintakin kärsiny perästä? ???
Jotain pientä ykköspytyssä, ilmeisesti pultin väsymisestä johtuen, kyl tässä on taas varmaan jo ens sunnuntaina remontit tehty, mutta samalla kehitetään muuten kaikkea uutta, niin mennee muutama viikko taas ennen kun on kaikki kehitystyö installoitu autoon.
Komeata S* Virittäjien seuraavalle tuotantokaudelle? :pomo:
Taitaa olla liian hidas siihen ohjelmaan. :P
-
Jotain pientä ykköspytyssä, ilmeisesti pultin väsymisestä johtuen, kyl tässä on taas varmaan jo ens sunnuntaina remontit tehty, mutta samalla kehitetään muuten kaikkea uutta, niin mennee muutama viikko taas ennen kun on kaikki kehitystyö installoitu autoon.
Taitaa olla liian hidas siihen ohjelmaan. :P
Onhan siinä hitaampiaki ollut ;) Hieno peli joka tapauksessa :)
-
Jotain pientä ykköspytyssä, ilmeisesti pultin väsymisestä johtuen, kyl tässä on taas varmaan jo ens sunnuntaina remontit tehty, mutta samalla kehitetään muuten kaikkea uutta, niin mennee muutama viikko taas ennen kun on kaikki kehitystyö installoitu autoon.
Oliko lyönyt myös liekkiä pakoputkesta kun katsoin kuvasta että tarrat kuplinu puskurista?
(https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/942227_275747649235713_683401130_n.jpg)
-
Pakoputkihan on sivulla, tainnu liekit tulla jostain muualta :D
Olikos tässä muuten öljyllä erillistä jäähdytintä, vai pysyykö öljy sopivissa asteissa ilmankin?
-
Olikos tässä muuten öljyllä erillistä jäähdytintä, vai pysyykö öljy sopivissa asteissa ilmankin?
Tulee tämän keikan jälkeen kyllä, ihan siitä syystä että jos se sieltä karkaa, niin se on sen verran viileämpää ettei tule värinvaihdoksia niin helposti. Jos ymmärsit tästä vaikeasta lauseesta :)
-
Tulee tämän keikan jälkeen kyllä, ihan siitä syystä että jos se sieltä karkaa, niin se on sen verran viileämpää ettei tule värinvaihdoksia niin helposti. Jos ymmärsit tästä vaikeasta lauseesta :)
Värinvaihdokset kalsareihin vai autoon? ;D
-
Eli öljyistä lähtenyt vähän liekkiä... :D
-
Vähän harrastettu painonhallintaa, turhia varusteita poistaen.
Muuten 80A laturi painaa 1,6kg vähemmän kun 100A !
-
Ei malta olla jakamatta kansalle.
Noihin ääniin ei sitten kyllästy millään.
-
Oltiin tänään Alastarossa
http://www.youtube.com/watch?v=usJ4MDXNHdk
Muuten ei menny kyllä ihan ku strömssöössä... mutta tällä kertaa ei mitään isoa hajonu, vain taas parin euron osa, mitä ei sitte ollu mukana, no tallilla se vaihtoon, ja pari muuta uppgradea kabiiniin ja vaihteensiirtoon, niin taas ollaan nopeempia. Kaippa tää Pärnuun mennessä on lastentautinsa sairastanu. ;D
-
Pärnun tulosten mukaan Volvo kävi pyörähtämässä vain jokusen kierroksen... Ja loppukauden kisoissa ei volvoa ole näkynyt, onko ongelmia?
Pari noita 20v tinamoottoria joskus tehnyt, ne kiertokanget eivät ole kovinkaan vahvoja ja tuntuvat nuo koneet aika herkästi tuhoutuvat voiteluhäiriöihin. Toivottavasti volvo palaa taas radalle, sen verran komea on tuo 5 pyttyisen ääni. :)
-
Miten tämä projekti on edistynyt?
-
Taisi tiimi mennä kaput
-
Pärnun tulosten mukaan Volvo kävi pyörähtämässä vain jokusen kierroksen... Ja loppukauden kisoissa ei volvoa ole näkynyt, onko ongelmia?
Joo uuden vain 350tkm ajetun alakerran huohotusongelmia oli jonkun verran.
Miten tämä projekti on edistynyt?
Tuollahan se päämajalla seisoo oottaen että joku tekis sille jotain.
4/6 tiimin jäsenestä ajaa CRXllä nyt kilpaa, niin siittä voi sitten vähän ynnäillä, onko tekijöitä, varsinkin kun räxä levii vähän väliä... Jos sitä vaikka sen 81porauksella olevan lohkon jostain naarais, niin vois talven aikana saada laitteet huohottamattomaksi versioksi, niin ehkä 2015 kesällä autolla comeback, tai stten metästys alkaa että saatas uutta motivoitunutta porukkaa ajamaan ja tekemään.
-
Toivottavasti löytyy kuskeja ja tekijöitä, jotta pääsette taas ajamaan.
Hyviä kuskeja tahtoo olla vaikea löytää, raha ja ajotaito ei yleensä kohtaa... 8)