Autodiagnoosi  Carcom Oy

Volvo 744 turbo++ ic -90 FL

  • 246 Vastauksia
  • 91764 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa P11S1

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1446
Vs: Volvo 744 turbo ic -90 FL
« Vastaus #105 : 13.03.2016, 21:11:36 »
Kiitos selvennyksestä.

Mulla on tässä ainakin lukollinen korkki. Eli silloin vois tuon letkun tulpata kokonaan?

Pönttö tuli poistettua kun alunperin ainakin yksi letkuista murteella ja moottori hörppi siitä ilmaa imusarjaan. Päätin siinä sitte samalla kun letkuja tutki niin poistaa koko pöntön. Eikä sitä asiaa sen enempää tullu mietittyä siinä, letku vaan tuohon ja filtteri päähän. Jotkut on tulpannu sen? tai tunkenu vaan runkopalkin sisään. Pitää varmaan paikkaa muutta johonkin auton alle tai runkopalkin tienoille.

Nyt kun oikein tarkkaan muistelee niin kesällä yli 20 asteen lämpötiloissa saattoi vähän bensa höyryt tuoksua konetilas ihan kuten ennenkin kun letkut oli murteella ja osittain poikki.

Lainaus
Hienolta näyttää uudistukset autossa ja konehuone muutenkin.
Kiitoksia! Jakopää koppa tulee jossain kohtaa paikalleen ja pohjamuovi pitäisi käydä ostamassa uusi samantien kun ehtii.
Ja muutenkin tulee vielä siistittyä konehuonetta ahdinpäivityksen mukaan.
744turbo ic++ -90 / 764turbo jenkki -85 / 945GL -95 / V70 2.5 20v -99 / Hilux LN110 -89
Purussa 700/900 volvoja

Poissa P11S1

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1446
Vs: Volvo 744 turbo ic -90 FL
« Vastaus #106 : 15.03.2016, 00:45:46 »
Noniin nyt on:
-Jakopään koppa asennettu
-Oranssit polttimot parkkeihin 5w/21w
-Jäähdytysnesteen paisuntasäiliö pesty
-Sähköflektille uusi anturi ja todettu toimivan alkuperäisillä johdotuksilla ja releistyksillä
-Välillä putosi yksi pytty pois pelistä. Syy oli suuttimelle menevän johdon liittimessä.
-Täysillä vedättäessä tukehtui juuri ennen rajotinta. Imi imuputken lyttyyn, korjattu oongelma..
-Keskikonsoli kasattu ja v70 käsinoja mukitelineillä.
-Alpine cde-123r soitin mikä jäi kartanosta
-Viimeinen osa cruisea poistettu ja asennettu muovinen kaasuvaijerin rulla.
-Ja se kaikkein tärkein asia, bensatankilta tuleva höyryjen kierrätyspömpelin letku on TULPATTU!!  P>

Sellainenkin mukava asia on pakko todeta että kone ei enää kalkata missään tilanteessa samalla tavalla kuin ennen. (Ennen alakerran kolina kaikui rakennusten seinistä takaisin kun ajeli)

On se vaan laatikko. Uudet rubbercompit pitäs vetästä puskuriin.


Säiliö on niin värjääntynyt että tuon parempaa ei siitä saanut. Parani kuitenkin sen verran että nyt pinnan näkee.


EDIT: Puristuspaineet mitattu. Kaikki kunnossa ja ihan tasaiset. (olis pitäny mitata ennen remonttia myös)
« Viimeksi muokattu: 19.07.2017, 22:04:17 kirjoittanut P11S1 »
744turbo ic++ -90 / 764turbo jenkki -85 / 945GL -95 / V70 2.5 20v -99 / Hilux LN110 -89
Purussa 700/900 volvoja

Poissa P11S1

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1446
Vs: Volvo 744 turbo ic -90 FL
« Vastaus #107 : 22.03.2016, 23:15:09 »
Nyt on joku 400km sisäänajoa ajeltu. Täyskaasu vetoja, kytkinpommia ja kuminpolttoa ynnä muuta epämäärästä. Toistaseks toimii...

Laatikkoon pitäs vaihtaa öljyt ja kattoo onko sielä edes öljyä sen mitä pitäs. Edelleen sitä helmaa hitsata ja katti putkeen niin sais leiman hankittua, jonka jälkeen sitte vois puuhastella seuraavaa.  :P

Ahtimeksi tuli hankittua ''holset''
12# jaettu pesä
siivet:
Imu 54mm
pako 60mm


Pitäs olla ihan ok pulssi sarjalla ja bilteman 50mm portilla. Valmiina ostetun pakosarjan sain myös modattua autoon sopivaks ja tehtyä portille lähdön. Jos siitä pikkuhiljaa sais taas edistymään ja joskus jopa ''valmiiksi'' Kuvia taas lisää kun saa aikaseks tehtyä jotain. Välillä pitäny vähän hojoa rakentaa kans! Ja NKS talvehtii edelleen, jos johonkin miittiin sen kaivelis esille.

« Viimeksi muokattu: 19.07.2017, 22:04:28 kirjoittanut P11S1 »
744turbo ic++ -90 / 764turbo jenkki -85 / 945GL -95 / V70 2.5 20v -99 / Hilux LN110 -89
Purussa 700/900 volvoja

Poissa P11S1

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1446
Vs: Volvo 744 turbo ic -90 FL
« Vastaus #108 : 25.03.2016, 18:36:10 »
Aloitin ruosteiden fiksauksen ihan perus paikasta ottamalla takapuskuri irti. Yllättävän vähän löytyi mitään. Vähän oli maalin alla kupruillut, ne putsasin pellille ja ruosteenestot pintaan parilla kerroksella. Runkopalkit oli yllättäen aivan täynnä ajan saatossa kertynyttä pölyä ja muuta töhnää. Päästin painepesurilla pyöräkotelon aukoista niin kauan vettä että runkopalkit tuli täysin puhtaiks. Antaa nyt kuivua rauhassa, sitte tökötit siään ja puskuri takaisin.  :)


Niin ja eikö tosiaan kellään ole puskurin alle helmaa missä ei ole koukun reikää? Jos semmonen löytyy niin yv.tä
« Viimeksi muokattu: 19.07.2017, 22:04:35 kirjoittanut P11S1 »
744turbo ic++ -90 / 764turbo jenkki -85 / 945GL -95 / V70 2.5 20v -99 / Hilux LN110 -89
Purussa 700/900 volvoja

Poissa P11S1

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1446
Vs: Volvo 744 turbo ic -90 FL
« Vastaus #109 : 28.03.2016, 21:53:37 »
Vanteisiin ei kans koskaan tunnu olevan tyytyväinen... Tuli ostettua kaverilta tälläiset foorumilla ennenkin pyörineet rinkulat. Jos näitä tähän sovittelis tossa kesällä ja pääsis vaikka madallus puuhiin samalla. Jotain lättyjä pitää myös väliin kehitellä.  :buck2:

Volvo Capella (BBS)
18x8"
et48

« Viimeksi muokattu: 19.07.2017, 22:04:41 kirjoittanut P11S1 »
744turbo ic++ -90 / 764turbo jenkki -85 / 945GL -95 / V70 2.5 20v -99 / Hilux LN110 -89
Purussa 700/900 volvoja

Poissa P11S1

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1446
Vs: Volvo 744 turbo ic -90 FL
« Vastaus #110 : 04.04.2016, 23:24:25 »
Vanteita piti vähän hahmotella miltä vois näyttää auton alla. Kyllä ne siihen vois jopa sopia. :P

Taakse modailin nyt v70 mk1 lesjön madallus vieterit. Pitää vielä laikalla hakea sopivaa korkeutta. Ihan testimielessä kokeiluun minkälaiset olis. Jos ei olis ihan niin pintakovat mitä laikatut kuormat.

Takaluuku tuli tyhjennettyä kokonaan ja pestyä vetellä jokapuolta. Vielä pitää matto pestä ja pistää takaisin.

« Viimeksi muokattu: 19.07.2017, 22:04:54 kirjoittanut P11S1 »
744turbo ic++ -90 / 764turbo jenkki -85 / 945GL -95 / V70 2.5 20v -99 / Hilux LN110 -89
Purussa 700/900 volvoja

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5703
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: Volvo 744 turbo ic -90 FL
« Vastaus #111 : 05.04.2016, 00:09:27 »
aika maukkaat vanteet  S*

Poissa P11S1

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1446
Vs: Volvo 744 turbo ic -90 FL
« Vastaus #112 : 05.04.2016, 17:53:26 »
 -H-. Antaas kattoo miltä näyttää kun saa auton alle. Ei viittis millään sisälokareita leikellä tai pokkauksia kääntää. Joten ei ihan kaarelle parane tuoda.  :-\ Spacereita täs funteerannu mistä hommais.
744turbo ic++ -90 / 764turbo jenkki -85 / 945GL -95 / V70 2.5 20v -99 / Hilux LN110 -89
Purussa 700/900 volvoja

Poissa Masuli

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1184
    • Flickr!
Vs: Volvo 744 turbo ic -90 FL
« Vastaus #113 : 05.04.2016, 21:28:58 »
Helpoimmalla pääsee, kun ottaa ne sisäloksut pois ;)
Mut sukellus on in, ei sen tarvii edes näyttää hyvältä
Volvo 965 "T6" RE85
http://masitech.ddns.net

Poissa P11S1

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1446
Vs: Volvo 744 turbo ic -90 FL
« Vastaus #114 : 05.04.2016, 22:59:01 »
Helpoimmalla pääsee, kun ottaa ne sisäloksut pois ;)
Mitäs jos juur viime kesänä asensin tähän taakse semmoset kun ei ollut. Nyt jo täytys ottaa pois  :D

Tänään kävin noutamas helmaan peltiä niin saa paikkaa ruveta tekemään. Myös öljynsuodattimen nappasin jos vaihtas ns sisäänajo öljyt pois.
Etupuskurista lähti kumimaalit painepesurilla kätevästi, kun muutaman millin päästä päästi.
744turbo ic++ -90 / 764turbo jenkki -85 / 945GL -95 / V70 2.5 20v -99 / Hilux LN110 -89
Purussa 700/900 volvoja

Poissa P11S1

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1446
Vs: Volvo 744 turbo ic -90 FL
« Vastaus #115 : 10.04.2016, 23:02:34 »
Noniin viimein pääsi sen helman kimppuun, on sitä nyt jo koko talvi suunniteltu yhtä paikkaus hommaa...  :D


Kuvia


Ensin mätä osa pois. Tuli vähän turhankin reilusti leikattua. Myös helman etupäästä joutu pienen palan ottamaan pois kun löyty jonkun edellisen omistajan mukava pakkeli/joku muu töhnä paikka...


Hiekkapuhalsin kaikki mitä tuosta kolosta pystyi. Muualla ei ruostetta ollutkaan. Tuohon keskelle kertynyt vaan.



Ruosteenestot parilla kerroksella pintaan. Maalasin myös hitsattavan paikan takapuolta ennen hitsaamista.



Siinä paikka hitsattuna. Edestä joutui aikalailla isomman palan kalvamaan mitä tuossa vaiheessa näkyy.


Ja ruosteenestot pinnassa. Ihan ok tuli vaikka tais olla toinen kerta koskaan kun helmaa hitsailee.. No addonit tuohon päälle on tulossa kuitenkin. Kotelonsuojaa pitää vielä lutrata päistä kunnolla helman sisään.


Nämä addonit on jo tainnu pari vuotta odottaa kohdetta. Onneks ei ole mihinkään ehtinyt paikalleen tai niitä ei olis enää. :D Aloitin homman vanhojen liimojen poistamisella. Kyllä olikin jonkun levittämät siat piukassa... Millä yleensä porukka näitä on liimannut?


Sovittelin myös näitä 18'' vanteita 25mm lätyllä kun sai lainaan. Mahtus näköjään nipinnapin olemaan jo sillä. Mutta jää turhan sisälle. Vähintään 30mm spacerin vaatii eteen. Taakse joku 40.


Siinä vielä kuva perän korkeudesta täysimittasilla v70 mk1 lesjö madallusjousilla. Siinäkin kuvassa niin toista täytys surkeesti saada alemmas ja toista paljon ylemmäs...  :D  :idiot2:
« Viimeksi muokattu: 19.07.2017, 22:05:24 kirjoittanut P11S1 »
744turbo ic++ -90 / 764turbo jenkki -85 / 945GL -95 / V70 2.5 20v -99 / Hilux LN110 -89
Purussa 700/900 volvoja

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2385
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: Volvo 744 turbo ic -90 FL
« Vastaus #116 : 11.04.2016, 18:09:38 »
Volleen maavaraa ja Lantikka tonttiin. Juuri näin!  O0

(Vitsivitsi)
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa Masuli

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1184
    • Flickr!
Vs: Volvo 744 turbo ic -90 FL
« Vastaus #117 : 11.04.2016, 21:47:16 »
Tai sitten molemmat länään?  V:>
Mut sukellus on in, ei sen tarvii edes näyttää hyvältä
Volvo 965 "T6" RE85
http://masitech.ddns.net

Poissa P11S1

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1446
Vs: Volvo 744 turbo ic -90 FL
« Vastaus #118 : 13.04.2016, 00:02:41 »
Volleen maavaraa ja Lantikka tonttiin. Juuri näin!  O0

(Vitsivitsi)
Tullu kyllä huomattua edellisten volvojen kanssa että ei se alusta ole koskaan hyvä. Ensin haluaa madaltaa ja yhtäkkiä on laittamas jääkiekkoja vakiojousten lisäks...  :D

Tai sitten molemmat länään?  V:>
Madallettua hojoa en oo kyllä nähny, jos ei niitä alkuperäsiä lasketa mitkä on kottikärryn pyörillä ja toiseen suuntaan taipuneilla lehtijousilla.  ;D


Nyt löyty toinenkin tälläinen tanko alustaan. Saa niksuun ja tähän asennella paikalleen jossain kohtaa.



Addonien maalauksen yhteydessä peilit tulee ainakin korinväriin ja olen myös suunnitellu puskureitten maalaamista classic ysi tyyliin. Katotaan nyt miten tulee tehtyä. Ja löyty viimein helmakin missä ei ole sitä koukun reikää.  :)
« Viimeksi muokattu: 19.07.2017, 22:05:36 kirjoittanut P11S1 »
744turbo ic++ -90 / 764turbo jenkki -85 / 945GL -95 / V70 2.5 20v -99 / Hilux LN110 -89
Purussa 700/900 volvoja

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: Volvo 744 turbo ic -90 FL
« Vastaus #119 : 13.04.2016, 00:15:06 »
Tullu kyllä huomattua edellisten volvojen kanssa että ei se alusta ole koskaan hyvä.
Kokemuksen kautta se hyväks saa.  ;)

 

Autoracing  KL-varaosat