RallyBaron  Samppasport

Jussi.L:n motivaatio romut. Rat 740, 242L Turbo ja 242 turbo

  • 474 Vastauksia
  • 168827 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2281
Omaan -75 242:seen ainakin kävi -73 142:seen ostettu keskiö.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Maalaushommat ollu mielessä 242L:n kanssa mutta kun tarvii auto olla ajossa niin ei oikein viitti sitä palastella tallille maalia varten. Kuitenkin tänään hiekkapuhalsin 142 oven ja pohjamaalasin puhalletut paikat.

Raato 242 selvittelin tänään paperihommia, ja rekisteriote on tuttavalla hallussa. Ja koska kaveri niin paljon sitä koria kinus nyt kun se on hitsattu niin myin sen.

Tilalle tulee aikalailla jotain samanlaista. Rekisteriotteessa vaan on jotain muuta kun b19k.

Jos joku kuvaili talvimiitissä tota mun roskapönttöö ni kuvat saa julkistaa tässä topicissa. Se olis ihan kiva juttu  :)
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: Jussi.L:n motivaatio romut. Rat 740, 242L Turbo ja 242 turbo
« Vastaus #437 : 26.02.2014, 20:56:43 »
Örf.

Naamakirjassa oli kuva rekisteriotteesta ja nyt paljastan lopun auton.
Vuosimallia 83. Jos tämä joskus valmistuu niin väriksi tulee se kauan kaipaamani oranssi tai kirkas keltainen. Ja moottoriksi bXX/b230+LH.2.4+Garrett T03





Takakulmassa oli "pieni" kolarivaurio.



Sitte tuli pari muuttujaa ja löyty vähän kittiä.





Sitte meni vähän käpy





Eikä kaikki hitsattava rajotu tohon. Taitaa olla vähä hommmmia. Tätä nyt tuskin tehään nii jäätävää tahtia ku mitä tota punasta.

REWARD 242 varaosa-auto tai 242 apparin takakylki  ::)
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Jussi.L:n motivaatio romut. Rat 740, 242L Turbo ja 242 turbo
« Vastaus #438 : 26.02.2014, 21:36:13 »
Örf.

Naamakirjassa oli kuva rekisteriotteesta ja nyt paljastan lopun auton.
Vuosimallia 83. Jos tämä joskus valmistuu niin väriksi tulee se kauan kaipaamani oranssi tai kirkas keltainen. Ja moottoriksi bXX/b230+LH.2.4+Garrett T03


Eikä kaikki hitsattava rajotu tohon. Taitaa olla vähä hommmmia. Tätä nyt tuskin tehään nii jäätävää tahtia ku mitä tota punasta.

REWARD 242 varaosa-auto tai 242 apparin takakylki  ::)


Mikset ostanu multa niitä lasikuitukylkiä sillon kun kauppasin ;)
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Sato|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 381
Vs: Jussi.L:n motivaatio romut. Rat 740, 242L Turbo ja 242 turbo
« Vastaus #439 : 27.02.2014, 00:04:42 »
Pikku paikka takanurkkaan  :D
S80 D5 AWD -10 | 940 Turbo -96 | 242DL -82 | 960 16v Turbo -90

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: Jussi.L:n motivaatio romut. Rat 740, 242L Turbo ja 242 turbo
« Vastaus #440 : 27.02.2014, 19:54:48 »
Pikku paikka takanurkkaan  :D

Joo ja vähä muuallekin.  ::) Tää on viä ehkä jopa aika paljon huonompi aihio kun se minkä sulta ostin...
Tänään alottelin hitsauksia. Taidot ehkä sen verran karttunu että siitä räkimisestä löytää jotain miellyttävääkin. Hommaa auttaa aika paljon jo niinkin yksinkertanen työkalu kun rullamitta. Kuskinpuolen helman ja lattian mätäpaikat on jo yli puoliks tehtynä. Seuraavan kerran kun tätä hitsaan niin sen saa varmaan valmiiks. Myös kuskin kylkeä avasin helman yläreunasta n.4cm ylöspäin että sain sieltä sisältä tyhjennettyä n.2kg sumen maantietä. Katoin että mitä ihme töhnää siä on niin sehän oli vaan ihan kuraa kauhee kerros. Mietintää aiheuttaa millä korvataan munapussin reuna. Yhteen kaksataseen tein kyljen puolelle palaset etulokareitten päällimmäisestä kanttauksesta.

Esa (alias) Esbel soitteli tänään häiritäkseen mun hitsaamisia. Sillä olis 142 takakylki, ja aloin miettiin jos siitä alkais soveltaan kylkee tähän. Sit tarvis vaan muokata tuo takakulma johon takavalo tulee kiinni, ja sehän tarkottaa että siihenkin tarvii laittaa kittiä  :( Jos löytäis osiks jostain 244 niin siitä sais sen takavalon paikan, ja ehkä vähä muutakin. ylemmän hitsaussauman saa hyvin piiloon kylkilistan alle kun ne listat on ne uudemman mallin leveemmät.

Ja tottavie jos tän hitsaan valmiiks ni toivon ansainneeni paikan historian kirjoissa.
« Viimeksi muokattu: 27.02.2014, 19:57:14 kirjoittanut Jussi.L »
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa Kontti76

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Vs: Jussi.L:n motivaatio romut. Rat 740, 242L Turbo ja 242 turbo
« Vastaus #441 : 27.02.2014, 23:11:09 »
Hyvä siitä tulee! Tämmöiset pihdit oli omassa projektissa kätevät isompien peltiliitosten kanssa. tekee pokkauksen toiseen peltiin, ja hitsattavalle puolelle painaa toisilla leuoilla reikiä, niistä tulppahitsaa kiinni.

http://www.biltema.fi/fi/Tyokalut/Kasityokalut/Pihdit-ja-Sakset/Reika--ja-taivutuspihdit-12092/

Miinuspuolena noita käytettäessä tulee 2 peltiä päällekkäin, mutta puskuun hitsaaminenkin on omanlaistaan hommaa..

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Vs: Jussi.L:n motivaatio romut. Rat 740, 242L Turbo ja 242 turbo
« Vastaus #442 : 28.02.2014, 06:47:42 »
Ei stna, tääkin on vielä olemassa!
Kaveri hyläs joku 5 vuotta sitten talven jälkeen kun oli niin mätä ja laitto kiertoon.  :2funny:
« Viimeksi muokattu: 28.02.2014, 06:52:16 kirjoittanut janne81 »

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: Jussi.L:n motivaatio romut. Rat 740, 242L Turbo ja 242 turbo
« Vastaus #443 : 28.02.2014, 10:18:12 »
Ei stna, tääkin on vielä olemassa!
Kaveri hyläs joku 5 vuotta sitten talven jälkeen kun oli niin mätä ja laitto kiertoon.  :2funny:
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Hyvä että hylkäs niin tää pääty mulle edullisesti. Ja eihän pellityöt kalliita oo mutta aikaa vieviä. Ja mulla ei muuta ooka kun aikaa. Ja motivaatioo antaa se kun ajattelee auton arvoa valmiina :)
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: Jussi.L:n motivaatio romut. Rat 740, 242L Turbo ja 242 turbo
« Vastaus #444 : 28.02.2014, 10:35:01 »
Hyvä siitä tulee! Tämmöiset pihdit oli omassa projektissa kätevät isompien peltiliitosten kanssa. tekee pokkauksen toiseen peltiin, ja hitsattavalle puolelle painaa toisilla leuoilla reikiä, niistä tulppahitsaa kiinni.

http://www.biltema.fi/fi/Tyokalut/Kasityokalut/Pihdit-ja-Sakset/Reika--ja-taivutuspihdit-12092/

Miinuspuolena noita käytettäessä tulee 2 peltiä päällekkäin, mutta puskuun hitsaaminenkin on omanlaistaan hommaa..

Mikäs haitta siitä on että pellit on päällekkäin? Autot nyt kasataan ihan tehtaallakin päällekkäisillä saumoilla. Väliin voi laittaa volvon primeriä nro 1161816 ja wurthilläkin on hyvää se hitsiprimer
« Viimeksi muokattu: 28.02.2014, 10:44:57 kirjoittanut The_OttoB »
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: Jussi.L:n motivaatio romut. Rat 740, 242L Turbo ja 242 turbo
« Vastaus #445 : 28.02.2014, 11:43:28 »
Mikäs haitta siitä on että pellit on päällekkäin? Autot nyt kasataan ihan tehtaallakin päällekkäisillä saumoilla. Väliin voi laittaa volvon primeriä nro 1161816 ja wurthilläkin on hyvää se hitsiprimer

240 ainaki on tykänny ruostua niistä paikoista missä on kahden pellin saumat, eli pellit päällekkäin. Mutta onpahan nää +25 vuotta vanhojaki jo ::)
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: Jussi.L:n motivaatio romut. Rat 740, 242L Turbo ja 242 turbo
« Vastaus #446 : 01.03.2014, 21:34:21 »
Räin tänään kuskinpuolen lattian valmiiks. Kuskinpuolen hitsattavia on vielä munapussi, helmaa 35cm matkalta, ja sisähelmat. Takakaari on jo osakseen hitsattu. Peräluukusta varmaan täytyy hitsailla pyöräkotelon reunat, ne kun on aina vakio mätäpaikka.

Kaari sovitettuna



Seittemän tuntia vierähti tallilla. Pari tollasta rykäsyä vielä ja alkaa varmaan oleen kuskinpuoli valmis.
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: Jussi.L:n motivaatio romut. Rat 740, 242L Turbo ja 242 turbo
« Vastaus #447 : 04.03.2014, 18:23:38 »
Hitsasin "munapussin" reunan ja pohjan. Sitte hinkkasin saumat ja maalasin hitsatut kohdat.



Ja oon aika saakelin tyytyväinen "munapussin" uuteen reunaan





Toteutin sen näin



Pohjasta näyttää tältä. Tuosta puuttuu pari pellinpalaa jotka hitsasin vielä kuvan oton jälkeen. Ei kyllä pitäny mutta löysin motivaatioo niin paljon että tein sen loppuun.

« Viimeksi muokattu: 04.03.2014, 18:25:48 kirjoittanut Jussi.L »
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: Jussi.L:n motivaatio romut. Rat 740, 242L Turbo ja 242 turbo
« Vastaus #448 : 10.03.2014, 20:13:45 »
Ei oo päässy ny räkiin ku loppu kaasu  :(
Sen verran tehtiin että käännettiin auto toisin päin talliin ja aloin repsikan puolta rakenteleen. Hyvää vauhtia on uutta pelliä tullu, eikä oo kovin v-mäisiä paikkoja ollu  :) JA MÄÄ TARVIN SEN KYLJEN NY HEI  ::) Tankki myöa tipahti pois ja siä oli jotain ihmeellisiä virityksiä pensapumpun suhteen. Ovet aiheuttaa pään vaivaa että korjaisko ne vai metsästäiskö jostain ehjät...

Ruosteen/pohjamaalin/Volvon punasesta veivasin portin tankoo kireemmälle. Nyt on 1bar ja kakkosella on ajoittain pitovaikeuksia  :-\
 :D

Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: Jussi.L:n motivaatio romut. Rat 740, 242L Turbo ja 242 turbo
« Vastaus #449 : 19.03.2014, 22:22:05 »
Kuskinpuolen sisähelma ja penkinkiinnitys pelli hitsattu kasaan. Repsikan puolen helma on kylkeen asti valmis, ja pohjamaalissa.

Huomenna näillä näkymin pääkaupunki seudulta kotiutuu 142 kylki. Kun sen saa paikalleen niin hitsauksien suhteen alkaa loppusuora  *taavih-> Kun hitsaukset on tehty niin täytyy äheltää lukoton perä varaosa farkusta tuohon valkoseen. Auto tarvii saada pyörilleen että saa kitit hioa tallin ulkopuolella, sitä pölyä on niin keleesti muuten ympäri tallia. Mitäs kittiä kannattas käyttää? Joskus kuulin jotain legendaa hiilikuitukitistä, ja sen halkeamattomuudesta  ??? Vai ostanko vaan jotain perus wurthin muovikittiä?

Kuvia ei oo tullu päiviteltyä kun ketään tuskin kauheesti kiinnostaa suorat pellinpalat lattioissa ja helmoissa. Lisään kuvia ku saadaan auto taas ulos.

Kyljen hitsauksessa projekti ottaa niin ison harppauksen, että täytyy olla oikein tyytyväinen.  :)
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy