Proturbo  Autodiagnoosi

Jussi.L:n motivaatio romut. Rat 740, 242L Turbo ja 242 turbo

  • 474 Vastauksia
  • 168688 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: Jussi.L:n motivaatio romut. Rat 740, 242L Turbo ja 242 turbo
« Vastaus #450 : 22.03.2014, 14:01:02 »
Eilisen 10 tunnin tallipäivän saldoa



Kylki hepattuna etureunasta. Tuin sen takaa kiristysliinalla niin sain haettua etureunan kohalleen. Ekan kerran tein niin että heppasin kyljen molemmista päistä, mutta keskeltä se jäi pirun korkeelle. Sitten heppaukset auki ja uudelleen sovitus. Sitten aloin sovittaan sitä paikalleen niin että täppäsin sitä pikku hiljaa kiinni edestä taaksepäin, ja aina täpin jälkeen kiristin liinaa. Ja paikalleenhan se osu.

Takavalon, ja tankinkorkin paikka aiheutti päänvaivaa.



Kuitenkin kun sain takavalopaikan niin ne istu jotenkuten toistensa kanssa.







Ja koko rulianssi valmiina



Hitsattavaa korissa:

-Repsikan sisähelma
-Helman ja lattian väliin suiro
-Sisälokariin suiro
-"Munapussi"

Sen lisäks ovet pitää korjata.

Kohta sais porakoneen teräsharjalla putsata saumat, ja liimata ne. Sen jälkeen maali päälle.
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2247
Vs: Jussi.L:n motivaatio romut. Rat 740, 242L Turbo ja 242 turbo
« Vastaus #451 : 22.03.2014, 14:05:25 »
Ei jumalauta...  :D Justiinsa sen näköinen työmaa, että ei tulis ikinä valmiiksi jos samaan ite ryhtyis. Pakko nostaa hattua!

Tekniikka lukikin jo aikasemmin, mutta millä askilla tämä olis tarkotus niputtaa?

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: Jussi.L:n motivaatio romut. Rat 740, 242L Turbo ja 242 turbo
« Vastaus #452 : 22.03.2014, 14:12:06 »
Ei jumalauta...  :D Justiinsa sen näköinen työmaa, että ei tulis ikinä valmiiksi jos samaan ite ryhtyis. Pakko nostaa hattua!

Tekniikka lukikin jo aikasemmin, mutta millä askilla tämä olis tarkotus niputtaa?

 -H-

Kun tähän taitaa semmonen perus mopomoottori tulla niin budjetoin ja laitan m47.

E: Tänään puutöiden ja topicin päivittämisen jälkeen menin vielä tallille vähä räkiin.



Eli tuhosin toisenkin etulokarin ja tein "munapussin" reunan. Ja mälväsin vähän kittiä kuskin puolelle.

« Viimeksi muokattu: 22.03.2014, 18:48:15 kirjoittanut Jussi.L »
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: Jussi.L:n motivaatio romut. Rat 740, 242L Turbo ja 242 turbo
« Vastaus #453 : 23.03.2014, 19:06:08 »
Tänään hinkkasin saumoja teräsharjalla puhtaaks, ja maalasin puhtaat pellit ja saumat. Liimasin repsikan sisäkaaren. Ja jotta perän saa laittaa paikalleen levitin pintaruosteiden päälle 1/3 pellavaöljyä 2/3 tervaa seosta. Nyt tarvis ostaa uus lamelli laikka että sais pintapellien saumat hioa ja pohjamaalata. Sitte perä paikalleen. Yhdestä runkopalkista löyty reikä  >:( Ja unohdin hitsauslistasta mainita etummaiset runkopalkit, joista lähti palat pois huonon lattian yhteydessä.

E: Hitsauslistasta kuitenkin poistu tänään repsikan munapussi, koska sain sen valmiiks.
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: Jussi.L:n motivaatio romut. Rat 740, 242L Turbo ja 242 turbo
« Vastaus #454 : 28.03.2014, 21:19:26 »
Varaosa farkusta otettu perä alas ja laitettu 242 paikalleen. Nyt sai auton tuupattua ulos ja alotettua kittaukset. On se vaan niin perse hommaa verrattuna toho hitsaamiseen, vaikkei sekään parasta auton laitossa oo.

Tuli ehkä xc242 ku laitoin farkun jouset punaisten "madallusjousien" tilalle. "Madallusjouset" kun oli vissiin vakiosta katkotut eikä pysyny kupeissa. Vanhat jousikupitki kun oli iha paskana niiden takia. Vaihdoimpa ne farkusta samalla. "Madallusjouset" heitin romuun. Olisin varmaan polttanu ne jos ne palais. Vihaan yli kaiken niin paljon katkottuja jousia että ne ei pysy paikallaan  :tickedoff:

Ja kuveja kun auto oli ulkona









Hitsauslistassa on enää runkopalkkien päät, ja repsikan ovi. Kuskin ovea tutkailin ja se ei tarvi ku puhallusta hiekalla.  :)
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa Masuli

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1184
    • Flickr!
Vs: Jussi.L:n motivaatio romut. Rat 740, 242L Turbo ja 242 turbo
« Vastaus #455 : 28.03.2014, 21:44:05 »
Hyvännäköstä väkertämistä. Koska vanteita levitellään?

Vihaan yli kaiken niin paljon katkottuja jousia että ne ei pysy paikallaan  :tickedoff:

Nehän on kaikkein helpoimmat asentaa?  :pomo:
Mut sukellus on in, ei sen tarvii edes näyttää hyvältä
Volvo 965 "T6" RE85
http://masitech.ddns.net

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: Jussi.L:n motivaatio romut. Rat 740, 242L Turbo ja 242 turbo
« Vastaus #456 : 28.03.2014, 21:56:08 »
Hyvännäköstä väkertämistä. Koska vanteita levitellään?

Nehän on kaikkein helpoimmat asentaa?  :pomo:

Sitte ku on rahaa  :D Täytyy kattoo hakeeko isä kasikymppiin uudet kesärenkaat ni sais siinä samalla vanhat renkaat peltivanteilta pois. Ja mun asennuksessa jousien mitta ratkas vaan sen että ei saanu iskarin yläpäitä niin helpolla kiinni. Tunkilla ku vähän avitti perän molemmista reunoista vuorotellen ni sai yläpäät paikalleen. Tuli muuten perästä yllättävän jäykkä, pompin vetokoukun päällä koko painolla ni ei siltikä paljo jousta, ja iskarit on kunnossa kun jälkipomppu on ihan olematon.
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: Jussi.L:n motivaatio romut. Rat 740, 242L Turbo ja 242 turbo
« Vastaus #457 : 29.03.2014, 21:22:00 »
Mää en sitte jaksa hinkata noita pohjia enää. Korjasin tänään repsikan oven alareunan, ja tottahan seki pitää sitte kitata  >:( Nyt alkaa jo oleen aika sama vaikka kylki oliski vähän epätasanen, koska sitä kittiä joutuu laittaan muuten nii jumalattomasti. Ehkei sillä nyt tässä yksilössä oo nii väliä, ja jos joskus lähtee iteltä kiertoon ni tehköön joku paremmin.

Mietin tänään maalaisko sitä konehuoneen vai ei. Kaveri kyllä sano että se tarvis maalata. Voi olla niin että hinkkaan senki puhtaaks ja vetelen mattamustan päälle. Konepelliä mietin että veteliskö mattamustaks kokonaan, vai vaan alapuolen. Tois ehkä mukavan kontrastin autoon musta konepelli, jos maalais puskurin alalipan oranssiks? Vai onkohan se liian amis?

Timo_R hoiti mulle tänään litran oranssia. Meinasin miranolilla vedellä ensin mutta Timppa suositteli jotain vähän parempaa maalia. Sävy on nyt sitten "käsipallokentän oranssi"  :D Hain marketista myös vaahtomuovitelan ja kaukalon. Tallin ainoo hengityssuojain meni särki, tarvii hakee uusi ennen ku voi jatkaa hommia.
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3434
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: Jussi.L:n motivaatio romut. Rat 740, 242L Turbo ja 242 turbo
« Vastaus #458 : 29.03.2014, 21:44:40 »
Älä kehtaa, mä hinkkaan näitä 5pv viikossa työkseni niin ei se niin hirveetä voi olla.
Vähän maalais järkeä siiihen hommaan niin rupee sujumaan  ;)
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: Jussi.L:n motivaatio romut. Rat 740, 242L Turbo ja 242 turbo
« Vastaus #459 : 29.03.2014, 21:59:24 »
Älä kehtaa, mä hinkkaan näitä 5pv viikossa työkseni niin ei se niin hirveetä voi olla.
Vähän maalais järkeä siiihen hommaan niin rupee sujumaan  ;)

Mun taidoilla ei kyllä palkoille pääsis  :D Oon yhtä c kadettia ollu kans junnuna kittaamassa, ja käytettiin varmaan yhteensä 10 kiloo kittiä. Voi jeesus mikä homma. Automaalari sitä kävi aina välillä katteleen että mitä paikkaa pitää vielä tehdä. Se maalari sano että jos hän 7 kertaa kittaa ja tulee hyvä niin hän on tyytyväinen. Voisko siis pitää nyrkkisääntönä että ennen ku vähintään 7 kertaa on kitattu ni ei oo hyvä? Mulla 5 kerta menossa.
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3434
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: Jussi.L:n motivaatio romut. Rat 740, 242L Turbo ja 242 turbo
« Vastaus #460 : 29.03.2014, 22:02:12 »
Mun taidoilla ei kyllä palkoille pääsis  :D Oon yhtä c kadettia ollu kans junnuna kittaamassa, ja käytettiin varmaan yhteensä 10 kiloo kittiä. Voi jeesus mikä homma. Automaalari sitä kävi aina välillä katteleen että mitä paikkaa pitää vielä tehdä. Se maalari sano että jos hän 7 kertaa kittaa ja tulee hyvä niin hän on tyytyväinen. Voisko siis pitää nyrkkisääntönä että ennen ku vähintään 7 kertaa on kitattu ni ei oo hyvä? Mulla 5 kerta menossa.
Siis tuo kitttaus on ihan maalaisjärjestä kiini.
Kämmenellä pyyhkii pitkin kitattua pintaa ja tunnustelee mikä kohta on koholla ja mikä alempana.
Harmi kun on niin pitkä välimatka niiin olisi voinut pari vinkkiä antaa suoraan kasvotusten....
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: Jussi.L:n motivaatio romut. Rat 740, 242L Turbo ja 242 turbo
« Vastaus #461 : 29.03.2014, 22:04:56 »
Siis tuo kitttaus on ihan maalaisjärjestä kiini.
Kämmenellä pyyhkii pitkin kitattua pintaa ja tunnustelee mikä kohta on koholla ja mikä alempana.
Harmi kun on niin pitkä välimatka niiin olisi voinut pari vinkkiä antaa suoraan kasvotusten....

Juu no sen verran mullaki maalaisjärkee on ku täällä mettässä asun. Tästä aiheesta vois vaikka jonkun topicinki pystyttää? Sinne vois kuvien kanssa vinkkejä laitella.
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: Jussi.L:n motivaatio romut. Rat 740, 242L Turbo ja 242 turbo
« Vastaus #462 : 31.03.2014, 20:26:48 »
Konehuone sai väriä päällensä.



Reseptinä mastonin 121 ja suti. Nyt vaan jännittää jäikö maalia tarpeeks konepellin maalamiseen  :-\ Ovet on ihan paskaa molemmat. Toista oli joku jo rutosti kitannu ja toisen hitsasin ja se meni kyllä ihan niinku sen yhden satusedän pääsiäinen. Ja vähä jarruttaa toi työttömyys autohommia ku ei o rahaa spraymaaleihin saatika kittiin.  :'( Nyt täytyy vaan keksiä jotain muuta mitä voi tehdä ilman rahaa. Kopan ruosteet taidan ensi hinkata lamellilaikalla ja sitte hiekkapuhaltaa. Takalasin saa kans irrottaa, niin on helpompi maalata.
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2117
    • Instagram kuvat
Vs: Jussi.L:n motivaatio romut. Rat 740, 242L Turbo ja 242 turbo
« Vastaus #463 : 02.04.2014, 05:40:46 »
Oliksä käyny kattomassa Huhtamossa yhtä 242 volvoa? Joku oli käyny kattoo kylkipalan toivossa, mutta oli tossakin aika huono just tuo sama kylki, jonka omaaskin vaihdoit. Ostin meinaan pois sen aihion :) Kattoo mitä keksii kun paperiasiat selviää.


Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: Jussi.L:n motivaatio romut. Rat 740, 242L Turbo ja 242 turbo
« Vastaus #464 : 02.04.2014, 17:13:24 »
Oliksä käyny kattomassa Huhtamossa yhtä 242 volvoa? Joku oli käyny kattoo kylkipalan toivossa, mutta oli tossakin aika huono just tuo sama kylki, jonka omaaskin vaihdoit. Ostin meinaan pois sen aihion :) Kattoo mitä keksii kun paperiasiat selviää.



Juu kävin kattoon mutta huusi kylki niin paljon kittiä että ostamatta jäi. Enkä siitä muuta sitten olis tarvinnukkaa. Ovet ehkä, muttei nekään parhaimmat mahdolliset ollu.

Mutta hyvä että sekin pääsi laittoon eikä jokkikseen. Jotenki oon tykästyny näihin uudempiin missä on 6 ruutuset valot, ja perus 240 keula. Niitä kun tuntuu olevan jo vähemmän ku niitä vanhempia. Aika paljon on tainnu uudempia mennä tohon F-Cup:in ja sprintti autoiks.
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

 

RallyBaron  Samppasport