Autoracing  KL-varaosat

Autoverojen määritys autoon

  • 9 Vastauksia
  • 3681 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JuhaKHJ

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 142
  • www.vrcf.fi
Autoverojen määritys autoon
« : 12.01.2012, 15:07:03 »
Minkä moinen autovero tullee jos ostaa V70 vuosimallia 1998 tai 99 ja dieselinä automaattilaatikolla? Siinä ei vielä taida olla hiilidioksidipäästöjen mukaan veron tason määrittyminen vaan  mennee painon mukaan? Ja kokonaismassa taitaa olla 2100 kieppeillä?

Eli lähinnä kun tuo autovero nousee ensi vuonnakin.
-General Motors Finlandin toiveesta entinen Opelisti-

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: Autoverojen määritys autoon
« Vastaus #1 : 12.01.2012, 16:43:13 »
Minkä moinen autovero tullee jos ostaa V70 vuosimallia 1998 tai 99 ja dieselinä automaattilaatikolla? Siinä ei vielä taida olla hiilidioksidipäästöjen mukaan veron tason määrittyminen vaan  mennee painon mukaan? Ja kokonaismassa taitaa olla 2100 kieppeillä?

Eli lähinnä kun tuo autovero nousee ensi vuonnakin.
Mulla on -00 mallinen Tdi automaatti joka varmasti on painavimmasta päästä. Kokonaisaino on 2040kg.

Poissa JuhaKHJ

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 142
  • www.vrcf.fi
Vs: Autoverojen määritys autoon
« Vastaus #2 : 12.01.2012, 22:47:31 »
Mulla on -00 mallinen Tdi automaatti joka varmasti on painavimmasta päästä. Kokonaisaino on 2040kg.



Eikös se ole niinkuin ensimmäisiä kakkoskoppaisesta seiskakymppisestä?  :) Olen vielä rookie- tasolla noissa Volvojen malleissa.

Onko siinä ilmoitettu jo päästöt? Autovero listan mukaan olisi siinä vuodessa 233,97€ jos ei päästöjä ole kerrottu? Kokonaisveroksi dieselveron kanssa ilmeisesti tulisi jotai 500 ja 600 väliltä?
-General Motors Finlandin toiveesta entinen Opelisti-

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: Autoverojen määritys autoon
« Vastaus #3 : 12.01.2012, 22:55:37 »


Eikös se ole niinkuin ensimmäisiä kakkoskoppaisesta seiskakymppisestä?  :) Olen vielä rookie- tasolla noissa Volvojen malleissa.

Onko siinä ilmoitettu jo päästöt? Autovero listan mukaan olisi siinä vuodessa 233,97€ jos ei päästöjä ole kerrottu? Kokonaisveroksi dieselveron kanssa ilmeisesti tulisi jotai 500 ja 600 väliltä?
On ensimmäistä mallia.

Ei ole päästöjä ilmoitettu vaan painon mukaan mennään. Jonnekkin siihen suuntaan se varmaan on. En oo perehtyny vielä.

Poissa Puavo

  • Riimittelevä konsultti
  • Administrator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1609
  • Mafia Connections
Vs: Autoverojen määritys autoon
« Vastaus #4 : 13.01.2012, 10:30:48 »
Tekstistäsi päätellen pohdit ajoneuvoveron suuruutta.
Volvo 244 DL -84 -> Volvo 245 GLi -87 -> Volvo 244 Turbo -81 -> Volvo V70 I Classic ->  Toistaiseksi Volvotta

Poissa JuhaKHJ

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 142
  • www.vrcf.fi
Vs: Autoverojen määritys autoon
« Vastaus #5 : 13.01.2012, 15:20:27 »
Tekstistäsi päätellen pohdit ajoneuvoveron suuruutta.


No periaatteessa pohdin sitä mutta kyllä kaitten niitä joutuu ajattelemaan molempia.  :) Tärkein olis hahmottaa hiukan että mihin tasoon suunnittelemassani autossa verot yleensä asettuu että tulisko paljon muutosta nykyhetkeen.
-General Motors Finlandin toiveesta entinen Opelisti-

Poissa jyrkiboy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 115
  • www.vrcf.fi
Vs: Autoverojen määritys autoon
« Vastaus #6 : 12.02.2013, 22:05:04 »
Vanhaan lankaan voisi jatkaa autovero keskustelua. Uusi päätös Kouvolan hallinto-oikeudesta pistää miettimään mikä onkaan oikea autoveroprosentti tuontiautolle. Yleisesti tuontivero ennen kaikkea tätä hapatusta oli max 29% (ennen EU:ta ja korjatkaa jos olen väärässä) ja nyt autoja verotetaan jopa yli 40% verolla. Eli mistä voisi alkaa kaivella noita menneiden aikojen veroprosentteja Volvoille esim 1.7.1997? Oma ärrä kun sain muikeat 40% veroprosentin marraskuussa 2012. Nyt pitää vielä katsoa paperit läpi paljonko mun S80 verot oli. Joutunee varmaankin valituksen rustaamaan tullille.
Olen Jyrki ja ajan V70 R awd. Autoa piristetty tarralla.

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5880
Vs: Autoverojen määritys autoon
« Vastaus #7 : 12.02.2013, 22:13:19 »
Mulla oli äRRässä 05/12 vero% 33,2
Rekattu 1,10,1999

Kas kummaa, autoverosta ei mennytkään alv:tä  :)
Chrysler PT Cruiser :smoke:

Poissa jyrkiboy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 115
  • www.vrcf.fi
Vs: Autoverojen määritys autoon
« Vastaus #8 : 12.02.2013, 22:26:02 »
Juuri lueskelen aiheesta tarinaa
http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/tulli-karsi-jalleen-tappion-autoverotusta-koskevassa-valituksessa

Täytyy tosiaankin kaivaa kaikki paperit esiin ja katsoa mitä siellä oikeasti lukee. Nöyränä lampaana olen vain maksanut mitä isäntä (lue tulli) on määrännyt. Voisi saada muutaman eurosen takaisinkin :)
Olen Jyrki ja ajan V70 R awd. Autoa piristetty tarralla.

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5880
Vs: Autoverojen määritys autoon
« Vastaus #9 : 12.02.2013, 22:29:55 »
Itsekkiin ajatellut laitella valitusta menemään.
Nyt tosin ko autot aika hinnakkaita olleet netissä, mm. parkin 17k€ :idiot2:

Tuohon lätkäsivät 8044€ verotus arvoksi.
Chrysler PT Cruiser :smoke:

 

Autoracing  KL-varaosat