Samppasport  Futurez

Äänestys

Mikä sisusta olisi paras punaiseen autoon?

Nykyinen harmaa nahkasisusta
8 (40%)
Sininen plyysi (tai puolinahka)
3 (15%)
Harmaa plyysi
2 (10%)
Beige nahka (tai puolinahka)
2 (10%)
Beige plyysi
0 (0%)
Punainen nahka
5 (25%)

Äänestäjiä yhteensä: 20

Volvo 940 GL D24TIC 1995 "Melkein Classic"

  • 85 Vastauksia
  • 14842 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1466
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 GL D24TIC 1995 "Melkein Classic"
« Vastaus #75 : 16.08.2021, 21:37:02 »
Onko tietoa missä kunnossa loota on? Rupee olee sen ikäisiä jo että jos ei tiedä niin ainakin suodattimen puhdistus sekä o-renkaiden vaihto ei tee pahaa

Poissa EmppuS

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 227
  • Toistaitoinen tohelo
Vs: Volvo 940 GL D24TIC 1995 "Melkein Classic"
« Vastaus #76 : 16.08.2021, 21:47:51 »
Onko tietoa missä kunnossa loota on? Rupee olee sen ikäisiä jo että jos ei tiedä niin ainakin suodattimen puhdistus sekä o-renkaiden vaihto ei tee pahaa
Myyjä ei edes tiennyt laatikon ajokilometrejä ;D
Perushuollot teen totta kai, etenkin kun laatikon historia on aika tuntematon. Aikapommihan toi on :P
-88 740 GLE B200E

Entiset: -95 940 GL D24TIC, -90 740 GL B200F, -91 850 GLT B5244S

Poissa EmppuS

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 227
  • Toistaitoinen tohelo
Vs: Volvo 940 GL D24TIC 1995 "Melkein Classic"
« Vastaus #77 : 12.09.2021, 22:42:04 »
Tänne ei ole tullut jaariteltua mitään hetkeen, joten pölötetäänpäs vähän.
Ruostetta löytyy koko ajan lisää mitä ihmeellisemmistä paikoista. Pohjaa pitää tutkia lisää, että millaista reikäjuustoa se mahtaa olla. Leimaamisenkin aika vajaan parin viikon päästä, mutta epäilen ettei välttämättä mene läpi muu kuin katsastusmiehen ruuvimeisseli ;D
Tällä hetkellähän koko auto ei edes käynnisty helpolla, ja käy muutenkin oudosti. Kuumana vasta tuntuu että kaikki toimii.
Asiaa ei auta se, että kauhea tinakonekuume iski... yhtä ykköskoppaista 965:ta harkitsin, mutta se ehti mennä.
Jos joku sellaista tarjoaisi, niin aika heikkona olisin ::) Tuota kukaan tuskin vaihdossa haluaisi, mustan savun sijasta putkesta tulee valkoista ja sinistä :buck2:
Laatikkoakaan en jaksanut vaihtaa, pari M46:tta on ehtinyt pyörähtää tallissa mutta mennyt heti kaupaksi, ennen kuin ehdin edes ajatella asennusta.

(Sivumainintana vielä, nokkamukeja mulle on turha tarjota ellei ole superhalpa ja megaökyvarusteilla, koska kyllä tuo vanhempi keula on paljon parempi S*)


Jos jollakulla on mk1 965 ja haluaisi oikeasti deekunrotiskoon vaihtaa niin saa laittaa yyveetä, mitään helmiäkään ei kannata tarjoilla koska välirahaa en maksele tähän hätään. Pentujenkin pilaamat kontit käy, pappalookkiin ne palaa mun käsissä kuitenkin :P
Autokuume on kamala sairaus :idiot2:

Eipä välttämättä enää tarvetta, lisää rautaromua tulossa eikä edellistäkään saatu hävitettyä :idiot2:
« Viimeksi muokattu: 21.09.2021, 15:23:52 kirjoittanut EmppuS »
-88 740 GLE B200E

Entiset: -95 940 GL D24TIC, -90 740 GL B200F, -91 850 GLT B5244S

Poissa EmppuS

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 227
  • Toistaitoinen tohelo
Kun auto nyt saa lähiaikoina sisälle päivitystä (tai pappalookkia) niin suorituskyky pitää saada sen mukaiseksi. Vakiopumppu löytää tiensä takaisin moottoriin, ja yhdestä varaosa-autosta tulee myös tavallinen ahdin D24T:stä. Tankkilaite sisäisellä pumpulla vaihtuu myös varaosa-autosta olevaan normaaliin deekun tankkilaitteeseen. Oudot lukemat polttoainemittarissa saattavat johtua myös väärästä tankkilaitteesta.
Tuo muokkailtu pumppu ja ahdin ovat jo varattuina, että niitä ei tarttee kysellä, sori :'(
Jos näillä muokkauksilla saisi kulutustakin alemmas. Ei mitään hajua mitä tuolla lisäpumpulla on haettu, koska tuommoinen tuskin parantaa polttoaineen syöttöä, ennemmin lisää ongelmia :uglystupid2:
Kauppaa on vähän hierottu myös uudesta prokkiksesta. Muuta en vielä sano, kuin että siinä on Galvanoidut Listat Edessä, koska pitäähän sitä nyt aina pari ökyvolvoa olla :D
-88 740 GLE B200E

Entiset: -95 940 GL D24TIC, -90 740 GL B200F, -91 850 GLT B5244S

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1466
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 GL D24TIC 1995 "Melkein Classic"
« Vastaus #79 : 22.09.2021, 08:29:33 »
Tuolla tankinsisäisellä haetaan varmuutta siihen että jakajapumppu ei hörppää tyhjää, en kyllä usko että vakio turbolla tarvetta moiseen

Poissa EmppuS

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 227
  • Toistaitoinen tohelo
Vs: Volvo 940 GL D24TIC 1995 "Melkein Classic"
« Vastaus #80 : 22.09.2021, 16:17:30 »
Tuolla tankinsisäisellä haetaan varmuutta siihen että jakajapumppu ei hörppää tyhjää, en kyllä usko että vakio turbolla tarvetta moiseen
Sen takia se saakin häippäistä, tässä autossa on deekuksi kyllä järkyttävä kulutus. Maantielläkin reippaasti yli kymppi :buck2:
-88 740 GLE B200E

Entiset: -95 940 GL D24TIC, -90 740 GL B200F, -91 850 GLT B5244S

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1466
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 GL D24TIC 1995 "Melkein Classic"
« Vastaus #81 : 22.09.2021, 20:44:58 »
Jotain pielessä jos noin vie, mutta tarviiko sen enemmän spekuloida jos kerran pumppu vaihtuu

Poissa EmppuS

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 227
  • Toistaitoinen tohelo
Vs: Volvo 940 GL D24TIC 1995 "Melkein Classic"
« Vastaus #82 : 22.09.2021, 21:10:30 »
Jotain pielessä jos noin vie, mutta tarviiko sen enemmän spekuloida jos kerran pumppu vaihtuu
Sitä minäkin, katsotaan vakio-osilla millaisia lukuja tulee. Jos ei muuta niin koko motti vaihtoon sitten. Kyllä noita D24-koneita saa, jos osaa etsiä :)
-88 740 GLE B200E

Entiset: -95 940 GL D24TIC, -90 740 GL B200F, -91 850 GLT B5244S

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: Volvo 940 GL D24TIC 1995 "Melkein Classic"
« Vastaus #83 : 22.09.2021, 21:15:24 »
Kyllä omankin kokemuksen mukaan 12mm nestepää kuluttaa seka-ajossa jotain 9-litraa 100km. Tuollaisella M90 laatikolla ja 3,54 perällä. Vakiopumpulla jotain 7-8 litraa, seka-ajossa ja maantie jotain 7-litraa....

Poissa EmppuS

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 227
  • Toistaitoinen tohelo
Vs: Volvo 940 GL D24TIC 1995 "Melkein Classic"
« Vastaus #84 : 22.09.2021, 21:38:41 »
Kyllä omankin kokemuksen mukaan 12mm nestepää kuluttaa seka-ajossa jotain 9-litraa 100km. Tuollaisella M90 laatikolla ja 3,54 perällä. Vakiopumpulla jotain 7-8 litraa, seka-ajossa ja maantie jotain 7-litraa....
Tässä kun on vielä luistava automaatti niin kulutus vaan nousee. Ajatus taloudellisesta dieselistä ei ole oikein toteutunut tämänhetkisillä kulutuksilla. Kaupungissa en onneksi paljoa aja, mutta siellä kulutus vasta törkeä on. Joku kulutusmittari olisi mielenkiintoinen, vaikka varmaan pyörtyisin rattiin niistä luvuista :buck2:
-88 740 GLE B200E

Entiset: -95 940 GL D24TIC, -90 740 GL B200F, -91 850 GLT B5244S

Poissa EmppuS

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 227
  • Toistaitoinen tohelo
Vs: Volvo 940 GL D24TIC 1995 "Melkein Classic"
« Vastaus #85 : 28.09.2021, 11:53:27 »
Ylihuomenna leima, ja lambadat hyppii kojetaulussa silmille tuntemattomasta syystä :buck2:
Tässä on erikoisia sähkövikoja muutenkin, syyksi epäilen huonoa maadoitusta jossain päin koria. Sisävalot elävät omaa elämäänsä, sähköikkunat pimenivät ja niin edelleen.
Otan varmaan lambdavalon polttimon irti kokonaan, tuskinpa se pakollinen dieselissä on. Vissiin joku uudempien deekujen juttu, en ole ainakaan 740:ssä nähnyt? Epäilen vahvasti onko tässä edes alkuperäinen mittaristo...

Tarkoitus olisi palauttaa tähän veivilasit orkkishenkeen, ja muutenkin karsia jälkiasenteisia vikakoht... anteeksi siis lisävarusteita. Ei jaksaisi sähköjen kanssa tapella, kun on muutakin tekemistä.
Sisustaa tästä kauppasin, ja se on menossa kokonaisuudessaan vaihtoon. Harmaa sedanin takanahkapenkki vielä löytyy, jos jotakuta kiinnostaa.
-88 740 GLE B200E

Entiset: -95 940 GL D24TIC, -90 740 GL B200F, -91 850 GLT B5244S

 

RallyBaron  Samppasport