KL-varaosat  Race.fi

240 B230FT

  • 625 Vastauksia
  • 227286 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa HenkkaJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • TAK ry
Vs: 240 B230FT, ensiautosta rivakaksi kesäautoksi
« Vastaus #435 : 18.03.2019, 19:54:14 »
Joo, jäi kirjottamatta, että holkki hitsataan kiinni. O0 Nylock mutterin lukituksen kesto mietityttää, paljonko lie kestää lämpöä? Aattelin kovinta locktiteä lukitteeksi. Sitkeemmät pultit on hankinnassa, vaikka nuokin tod.näk. kestää, M12 koko.

Tai sitten ihan normaalit mutterit ja nordlock-prikat alle? Ovat toki hintavia mutta pitävät kiristettyinä kuin tauti.
TAK: Teekkarien Autokerho ry
''Jos tuosta ei tule tallikieltoa niin on se saatanan kumma.''

Projekti: Volvo 960 T6 Twincharger

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: 240 B230FT, ensiautosta rivakaksi kesäautoksi
« Vastaus #436 : 19.03.2019, 15:43:30 »
Tai sitten ihan normaalit mutterit ja nordlock-prikat alle? Ovat toki hintavia mutta pitävät kiristettyinä kuin tauti.

http://tuotteet.etra.fi/fi/g20811586/nord-lock-aluslevyt-din-25201-a4

Toi vois olla hyvä. Näyttäs Etrassa olevan, pitää vierailla ja samalla ottaa 12.9 pulutit matkaan :P
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: 240 B230FT kesäautoksi + talvirassi
« Vastaus #437 : 24.03.2019, 15:14:54 »
Parina päivänä tullut puuhasteltua auton takapään kanssa. Palikoiden yhdistämistä, pari uutta tukea ja kittaamista. Teen nyt tuosta ns. valmiin, ja otan joskus muotin jos hurjaksi alan. Kittinä käytin jostain alelaarista kokeeksi ostettua hiilikuitukittiä, seuraavaksi päälle normi poluyesteri kitti. Väritystä mietin, että vetääkö koko alaosan valkoiseksi, vai jätänkö keskelle mustaa.

Kuvatuksia ihmeteltäväksi :)







Aeromotorsilta Virosta on tulossa tiivisteitä moottoriin, sekä uusi jakopään setti ilman vesipumppua, sillä vanha ei ole kovin vanha. Remmiä olen käyttänyt irti jo pari kertaa niin parempi vaihtaa. Tekniikka puoleen ei taida e85 muutoksen lisäksi tulla mitään uutta, ellen ala pakosarjaa porttaamaan ::)

Käytin kikkaretta ulkosalla tallin siivouksen ja huuhtelun vuoksi.





E: tekstiin muutosta ja parit kuvat
« Viimeksi muokattu: 24.03.2019, 17:51:53 kirjoittanut puppet »
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: 240 B230FT
« Vastaus #438 : 20.04.2019, 12:30:01 »
Prum prum :sundaydriver:



Akku oli kuollut tallissa, tämä olikin jo talvi autossa kyykännyt exide. Olin myös saanut jotenkin uuteen bensaletkuun reiän aikaiseksi, muutama paineistus ennen käynnistystä rikkoi letkun ja komea suihku oli taattu. Pätkä letkua pois ja uusi yritys. Sain auton tallista ulos :)
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: 240 B230FT
« Vastaus #439 : 21.04.2019, 11:39:14 »
Auto säädetty -025 immulle. Auto ajettiin 5-vaihteisena säätötoimenpiteeseen, sekä... pois  :D  Mennään nyt tämä kesä ainakin vielä vanhalla paineella, ja muutenkin nykyisellä setillä, m90 ilmaantuessa tointille aletaan hassuttelemaan. Kruisailumielessä (ja talvikotteron jälkeen) tämä riittää meikäläiselle ihan hyvin. Tavotenopeus saavutetaan kohtuullisessa ajassa ja takarekaissa säilyy pinta entisellään :D josko tänään kunnostuisi vielä ottamaan kameralla jonkun kuvan, kun tuo ilmakin on niin  S*
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: 240 B230FT
« Vastaus #440 : 21.04.2019, 16:10:46 »
 *W->






Jos pinnoissa olevia virheitä ei oteta huomioon, niin nyt se on sellanen mitä suunnittelinkin ja pääni sisällä sen kuvittelin  :)
« Viimeksi muokattu: 21.04.2019, 16:14:01 kirjoittanut puppet »
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: 240 B230FT
« Vastaus #441 : 27.04.2019, 08:38:46 »
Viikko ajeltu tämä pääsääntöisenä kulkuvälineenä. Havaittuja ongelmia on muutama: Kuumana käynnistyminen on pitkähkön vieterin päässä, tästä käyty säätäjän kanssa keskustelua. Etu jarrut ulvoo käännettäessä esim. parkkiruutuun lämmettyään. Palat jäi vaihtamatta, uudet on hyllyssä. Kokeillaan ensin palan vaihtoa ::). Penkit narisee ja pakoputki ottaa johonkin kiinni päästäen ajoittain resonointi ääniä.

Positiivisina asioina, polttoainepumppu ei enää huuda ja auto kulkee aikalailla köykäsemmin kun 10-tappinen 8-pätkä :D Lisäksi 3-vuotias poika lähes vaatii tätä joka hemmetin reissulle  :idiot2:
« Viimeksi muokattu: 27.04.2019, 08:40:46 kirjoittanut puppet »
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa oh850

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 886
  • TDI POWER
Vs: 240 B230FT
« Vastaus #442 : 27.04.2019, 23:46:23 »
Lisäksi 3-vuotias poika lähes vaatii tätä joka hemmetin reissulle  :idiot2:

Kyllä, sairaus on ilmeisesti tarttuvaa. Kyllä meilläkin lapset mieluiten kaksnelikympin kyytiin hyppää, emäntä ei niin mielellään :D

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: 240 B230FT
« Vastaus #443 : 04.05.2019, 07:51:31 »
Jarrupalat vaihdettu, vanhat TRW palat, sekä nämä uudet Boschit oli turhan jämäkät satulaan, satulat on Biltemalaiset. Takapaloista piti päästää rälläkällä n.3mm leveyttä pois vaihtaessa, näistäkin olisi voinut vähintään maalin poistaa. Satunnaisia ulahduksia kuuluu apparin puolelta, ajellaan vähän aikaa ja seurataan tilannetta...

Startin pitkä vieteri lienee poistettu bittiä nikkaroimalla :juhau:  Nyt tärähtää käyntiin niinkun kuuluukin. Seuraavaksi pitäisi puottaa putkisto alas ja puristaa pari kohtaa lyttyyn, jos pääsisi noista resonanssi äänistä.
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: 240 B230FT
« Vastaus #444 : 26.05.2019, 11:01:49 »
Auto pelannut hyvin, ajokilometrejä en kyllä osaa heittää, mutta päivittäisessä ajossa ollut.

Mukulaa hakiessa päiväkodista kuskin peilinlasi otti ja lähti. 10 vuotta se on siinä väpättänyt, jonka olen mieltänyt vaijerien/mekanismin väljyydeksi, sillä en ole saanut lasia revittyä irti useammalla yrityksellä. Kaverilta löytyi sopivasti uutta ja vanhaa peilimallia. Purettiin peili runkoineen irti, ja eikun kotiin vaihtamaan. Varaosa rungossa oli sivuttais suunnan säätövaijeri poikki, ja irrotus kertoja tuli sen takia kaksi. Lopulta purin auton oman peilin, että näen lasin kiinnitysmekanismin. 1989 mallisessa peilissä oli näppärä pyörä, jota kääntämällä lasin runko putosi käteen,  1991 mallinen olikin erilainen ja lasi piti purkaa vääntämällä irti. Vähän jänskätti, että särkyykö tässä toinenkin lasi.

1989 versio


1991 versio


Hakureissulla tuli mieleen jälleen kerran lisä äänieristys. Autoon on lätkitty jo Silent Coattia joku 8 vuotta sitten, nyt tuntuu että joku 100€ black gold paketti motonetistä ei ole yhtään huonompi idea...
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: 240 B230FT
« Vastaus #445 : 17.06.2019, 15:37:32 »
Auto käytetty leimalla. Jarru remppa/päivitys oli melko lailla menestys, teho ei laskenut, erot oli molemmilla akseleilla 5% ja käkkäri 0. Alustassa ei mitään, kuulerille vähän aikaa naureskeltiin, ja ahtopaineista keskusteltiin, paineissa nyt ei ole mitään ihmeellistä kun nehän ei ole vakiota suuremmat :P Sovittiin uusi tapaaminen vuoden päähän ja ajoin hallista ulos hymy naamalla, greit success!



Sitten oiskin öljyn vaihto aika. Kuski kaipaa M90 veivattavakseen, vois sitten sitä painettakin nostaa ihan pikkiriikkisen.
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: 240 B230FT
« Vastaus #446 : 30.07.2019, 15:53:32 »
Tuskastuin tuohon Bilteman putkenpäähän, kun sen alapinta roikkui todella alhaalla. Hitsasin tilalle suoraa 3" putkea pätkän.


Metallican keikka tuli hyödynnettyä hakemalla M90. Enää tarviis loput että sais vaihdettua.

Siitä osto ilmoon:
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=110121.0
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: 240 B230FT
« Vastaus #447 : 24.08.2019, 08:33:23 »
Turusta tuli m90 vaihteiston tukipalkin ja nestekytkin polkimen muutos kilpukat. Sre 763:n tilasin VP motorsportilta. Kardaanina hyödynnetään autossa olevaa. Työ- ja pääsylinteri, painelaakeri, letku/putki ja massalevy pitää vielä hommata.

Pakosarjaan vaihtelin tiivisteet ärsyttävän sirinän poiston toiveissa keväällä. Ääni vaimeni ehkä vähän, vaikea sanoa. Pakosarja on halki kollektorista ja sirinä/tikitys alkaa kuulua lämpimällä koneella 1800rpm ylittyessä ??? Liekkö pakosarjasta voi kuulua halkeaman kautta vuotoääntä, tai sitten laippa on niin kiero, että tiivisteet pitää vain hetken. Venttiili välykset pitäisi olla ihan ohjearvoissa. Pakosarjan tekoa tässä vähän suunnitellut lähinnä oppimismielessä ::)
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: 240 B230FT
« Vastaus #448 : 06.10.2019, 09:02:29 »
Venttiilikoneiston sirkutus poistui parantamalla johtojen läpivientiä V:> Laajakaista lambda kuoli, ja sitä tuli puitua tuolla keskustelua laajakaista lambdoista -keskustelussa. Pian onkin aika viimeiselle pesulle ja seisontaan laiton. Kerran piti jo lumet harjata päältä pois. Katsotaan mitä talven aikana ehtii tekemään, hukkakipinä ja m90 nyt ainakin.



240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: 240 B230FT
« Vastaus #449 : 07.01.2020, 18:30:58 »
Eipä ole vielä vaihteisto-, eikä kipinä puoli vielä päivittynyt. Laatikko tosin käytetty auki ja tilalle vaihdeltu ehjemmän oloisia osia ???. Vahvistimien johdotuksia tuli siistittyä kontista, takaoviin lisäsin samalla kaiuttimet. Vahvareille pitäis vielä kyhätä teline.


 
Pistinpähän Motonetin ryppymaalin testiin. Lupaillaan hyvää kulutuksen- ja 120°c lämmönkestoa. Saa nähä mitä kestää, kuhan ei itekseen rapise pois, muista kolhuista saa syyttää lähinnä itseään.







« Viimeksi muokattu: 10.01.2020, 13:42:43 kirjoittanut puppet »
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo