Tervehdys!
Pakko kääntyä tietävämpien puoleen seuraavassa ongelmassa. Em autossa on ollut käyntihäiriöitä jo pian pari vuotta. Tänään n. 20km ajon jälkeen moottori nyki vaihtaessa ja kiihdyttäessä vielä hetken nykiminen. 1km jälkeen pikkutielle kääntyessä sammui nykien. Ei käynnistynyt useammallakaan startilla. Käytin akun navan irti 3-4min. Sitten startatessa muutaman kerran startin loputtua vähän köhi ja joku sylinteri potki. Kaveri piti ykkösen tulpanhattua ventt.kannen kiinnikkeessä ja kipinä tuli ja silloin käynnistyi kolmella. Sammutin ja tulpanhattu kiinni. Ei sitten enää käynnistynyt. Hinattiin loppumatka. 15min päästä käynnistyi ja toimi ongelmitta. Vikamuisti antaa 1-1-1 eli ei kai vikaa. Mutta oireet, kun kerran vähän potki, viittaisi vähän bensapulaan?
Autoon on vaihdettu vuoden sis. sähköpuolelle: Tulpat, tulpanjohdot, virranjak.kansi, pyörijä, puola, kampiaks. asentotunnistin ja bensapumpun rele sinne tuhkiksen taakse.
Polttoainepuolelle: Molemmat bensapumput, suodatin ja paineensäädin.
Ennen osienvahtoja on myös kerran nykinyt ajossa, silloin ei tarvinnut hiljentää ja nykiminen meni ohi. Samoin jätti tielle aika samalla tavalla reilu 1/2h ajon jälkeen. Silloinkaan ei akun kengän irroitus auttanut, mutta n. 20-30min päästä käynnistyi ja toimi normaalisti. Mikä vähän kummallista, aina kun on nykinyt tai jättänyt tielle, on ollut samanlainen parin plusasteen hyvin märkä keli.
En oikein enää keksi epäillä kuin moottorin ohjausyksikköä, sen kauttahan kai tulee virta bensapumpulle? Pitäisikö vaihtaa? Mitä ne releet paisuntasäiliön kyljessä tekee, voisiko niissä olla vikaa? Vai mitä kannattaisi kokeilla?