Carcom Oy  Ateho

240 Turbo -84

  • 89 Vastauksia
  • 41107 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa keskone

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 62
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 Turbo -84
« Vastaus #75 : 02.08.2013, 10:52:25 »
Tehokkaampi öljynjäähdytin, ja vaikkapa REd Line Water Wetteriä jäähdytysnesteen joukkoon saattaisi auttaa tuollaisissa pienissä lämpöongelmissa.
Ei välttämättä poista vikaa, mutta pienentää oireita.

Poissa JAMH

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 Turbo -84
« Vastaus #76 : 10.10.2013, 11:20:33 »
Eilen tuli käytyä ottamassa päästötesti ja saman tien sitten kävin auton katsastamassa.
Peruutusvalo ei toimi ja etujarruletkujen kiinnitys iskaritolppaan on huono. Muuta vikaa autossa ei ole.
Bensanpainemittarin tilasin kaverilta. Sen kun saa paikalleen niin käydään vielä vähän autoa säätelemässä.
Sen jälkeen voikin auton laittaa talviteloille ensi kesää odottelemaan.
Volvo 240 Turbo -84 http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=12725.0 -Ex. harrasteauto
Volvo 940 Turbo -96 http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=29084.0 -Ex. käyttöauto

Poissa JAMH

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 Turbo -84
« Vastaus #77 : 30.01.2014, 18:42:20 »
Posti toi tällä viikolla racing- ja styling osia.
Toivottavasti kevät tulee nopeasti, että pääsee asentaan ja testaileen.  8)
Ei oikein kiinnosta tuolla kylmässä ahtaassa tallissa mitään puuhastella...  :(

Talmut keulille ja Kaplhenken quick steer roll correction- palikat alatukivarsien asentoa korjaan.
Volvo 240 Turbo -84 http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=12725.0 -Ex. harrasteauto
Volvo 940 Turbo -96 http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=29084.0 -Ex. käyttöauto

Poissa Beris

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 54
    • Flickr
Vs: 240 Turbo -84
« Vastaus #78 : 30.01.2014, 22:36:51 »
Mitä steer roll correctionit makso postikuluineen Suomeen?
Lainaus käyttäjältä: The_OttoB
Kukaan järkevä ihminen ei irroita etutolppaa 200-sarjan Volvosta jos ei ole pakko.

Poissa JAMH

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 Turbo -84
« Vastaus #79 : 31.01.2014, 05:50:04 »
Mitä steer roll correctionit makso postikuluineen Suomeen?
276€ + tulli ja alv 78€. Aika kalliita palikoitahan noi on...  :-\
Volvo 240 Turbo -84 http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=12725.0 -Ex. harrasteauto
Volvo 940 Turbo -96 http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=29084.0 -Ex. käyttöauto

Poissa Beris

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 54
    • Flickr
Vs: 240 Turbo -84
« Vastaus #80 : 31.01.2014, 07:29:20 »
Tota just mietin et tohon hintaan alkaa itse valmistaminen kuulostamaan vähintään yrityksen arvoselta :D
Lainaus käyttäjältä: The_OttoB
Kukaan järkevä ihminen ei irroita etutolppaa 200-sarjan Volvosta jos ei ole pakko.

Poissa JAMH

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 Turbo -84
« Vastaus #81 : 31.01.2014, 08:21:57 »
Tota just mietin et tohon hintaan alkaa itse valmistaminen kuulostamaan vähintään yrityksen arvoselta :D
Aina kannattaa yrittää!  :D
Itsekin sitä mietin, mutta en tarvittavia koneita omista niin päädyin valmiiseen ratkaisuun.
Noi palikat näyttäis olevan valua, johon on koneistettu reiät ja upotukset ja koneistettu tasopinnat suoriksi.
Volvo 240 Turbo -84 http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=12725.0 -Ex. harrasteauto
Volvo 940 Turbo -96 http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=29084.0 -Ex. käyttöauto

Poissa S4ce

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 338
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 Turbo -84
« Vastaus #82 : 31.01.2014, 09:54:35 »
Täältä tilasin itse, saa osat nopeasti ja vaivattomasti ja ilmeisesti halvemmallakin.


KaplHenke L-M-R.se:ltä

Poissa JAMH

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 Turbo -84
« Vastaus #83 : 31.01.2014, 10:26:00 »
Täältä tilasin itse, saa osat nopeasti ja vaivattomasti ja ilmeisesti halvemmallakin.
Näköjään olis muutaman kympin säästänyt, kun ei tarvi tulleja maksaa.
Noitakin sivuja oon selaillut jonkun aikaa sitten, mutta ei pistänyt silloin silmään noi.
Vaivattomasti nää kyllä jenkeistäkin asti tulee, vaikka siihen tulli ilmoitukseen joutuu muutaman minuutin aikaa käyttään...  :)
Volvo 240 Turbo -84 http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=12725.0 -Ex. harrasteauto
Volvo 940 Turbo -96 http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=29084.0 -Ex. käyttöauto

Poissa JAMH

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 Turbo -84
« Vastaus #84 : 31.03.2014, 21:57:11 »
Eilen tuli vaihdettua öljyt ja suodatin ajokauden alkuvalmisteluissa.
Samalla rupesin vaihtaan noita quick steer roll correction-palikoita. Kuskin puolelle laitoin palikan paikalleen vain huomatakseni ettei ne
sovikaan 14" vanteen kanssa. Raidetangon pää ottaa normiasennossa vanteeseen kiinni. Siinä vaiheessa ilta oli niin pitkällä että auto jäi pukeille.
Tänään en asiaan ehtinyt perehtyä muuta kuin netin kautta. Ilmeisesti vakio 15" vanne mahtuu pyöriin jos raidetangon laittaa noista kolmesta reiästä
keskimmäiseen tai sisimpään. Uloimmassa reiässä raidetangon pää osuu myös 15" vanteeseen.
Näköjään täytyy laittaa noi 14" vanteet ja melkein ajamattomat renkaat sit myyntiin.
Tarkoitus oli kyllä jossain vaiheessa levipellit tähän laittaa, se vaihto tuli nyt sit näköjään vähän nopeammin eteen.
Yhdet 15" 9-satkun peltivanteet mulla tossa on, mutta pari niistä on niin ruosteisia ettei niistä taida levitys aihioiksi olla.
Täytyy vähän tutkailla asiaa.
Volvo 240 Turbo -84 http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=12725.0 -Ex. harrasteauto
Volvo 940 Turbo -96 http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=29084.0 -Ex. käyttöauto

Poissa JAMH

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 Turbo -84
« Vastaus #85 : 23.04.2014, 20:39:47 »
Päätin sitten laittaa nuo 9-satkun vanteet tähän ja käytin ne jauhemaalauksessa.
Väriksi tuli grafiitin harmaa helmiäislakalla.

Noiden alustapalikoiden kanssa ei tosiaan 14" vanne sovi vaan pitää olla vähintään 15" vanne.
Laitoin noi 14" vanteet sit myyntiin jos jonkun muun autoon vaikka sopis.

Varjossa noista vanteista tulee lähinnä mieleen Amerikan police interceptor- autot, mutta auringossa ne jo näyttää ihan mukavalta.  :D


Talmujakin sovittelin tonne keulalle, mutta en oikein tykännyt niin otin ne pois.

Kesäkautta varten asensin myös pitkään hyllyllä lojuneet gt-tukiraudat.
Volvo 240 Turbo -84 http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=12725.0 -Ex. harrasteauto
Volvo 940 Turbo -96 http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=29084.0 -Ex. käyttöauto

Poissa JAMH

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 Turbo -84
« Vastaus #86 : 11.05.2014, 15:46:44 »
Nyt on vähän ajeltu, säädelty ja ihmetelty autoa.
Auto tuntui menevän kiihdytyksessä aina 3000rpm hujakoilla rikkaalle koko lailla ruiskun säädöistä riippumatta.
Sitten muistin jostain lukeneeni, että ilmansuodattimen ja turbon välinen letku saattaa mennä lyttyyn ja aiheuttaa
jotain ton tyyppisiä murheita. Vaihdoin sen letkun tilalle nyt 45 asteen pakoputki käyrää ja auto muuttuikin sitten heti erilaiseksi.

Nyt saakin ruiskun säädöt hakea uusiksi, kun seos menikin sitten aika laihalle koko alueelta..  :idiot2:

Bonuksena dump-valven ääni voimistui huomattavasti syystä jota en ymmärrä.?  ???



Volvo 240 Turbo -84 http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=12725.0 -Ex. harrasteauto
Volvo 940 Turbo -96 http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=29084.0 -Ex. käyttöauto

Poissa JAMH

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 Turbo -84
« Vastaus #87 : 26.04.2015, 10:29:35 »
Tääkin tuli katsastettua perjantaina, että pääsi hot rod rock showhun omalla harrastepelillä.
Vanteiksi vaihtui 17" alut, kun halusin siirtää raidetangon päät orggis asetukseen ja 15" vanteilla se ei onnistunut.
Vanteiden keskiöihin tarvii vielä saada volvo-merkit että näyttää vähän fiksummalta.
Jouduin autoa säilyttään pihalla talven talliremontin takia ja pikkusen pintaruostetta on helmoihin iskenyt.
Täytyy ne putsata ja eheyttää kun ehtii.

Volvo 240 Turbo -84 http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=12725.0 -Ex. harrasteauto
Volvo 940 Turbo -96 http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=29084.0 -Ex. käyttöauto

Poissa JAMH

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 Turbo -84
« Vastaus #88 : 31.08.2017, 01:26:46 »
Pari vuotta tässä näköjään vierähti edellisestä kirjoituksesta. Viime kesänä piti helmoja vähän putsata ja mennä sitten leimalle.
Sieltä löytyikin muutama reikä ja motivaatio karisi vauhdilla eikä autoa tullut laitettua ajokuntoon ennen tätä kesää.
Tänä vuonna sitten kesän kynnyksellä kaveri hitsasi helmat kuntoon ja itse viimeistelin niistä pinnat.
Auton katsastin kuitenkin vasta elokuun alussa uuden katsastuskauden alettua.
Viime viikolla tuli asennettua jo pari vuotta sitten hankkimani kl-racing iso välijäähdytin ja tänään auto säädettiin w-dynossa Hattulassa vähän isommilla paineilla (0,8bar).
Teholukemat ovat nyt 176hv@5285rpm/276Nm@3155rpm. Ei siis mikään urheiluauto vieläkään, mutta ihan hyvältä se pitkästä aikaa tuntuu.
« Viimeksi muokattu: 31.08.2017, 14:39:57 kirjoittanut JAMH »
Volvo 240 Turbo -84 http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=12725.0 -Ex. harrasteauto
Volvo 940 Turbo -96 http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=29084.0 -Ex. käyttöauto

Poissa JAMH

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 Turbo -84. Aiheen voisi lukita.
« Vastaus #89 : 03.09.2017, 18:27:42 »
Kymmenen vuotta tuli tätä auto harrastettua, mutta perjantaina volvo lähti uuteen kotiin. Nyt aiheen voisi puolestani lukita.
Volvo 240 Turbo -84 http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=12725.0 -Ex. harrasteauto
Volvo 940 Turbo -96 http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=29084.0 -Ex. käyttöauto

 

Elekma  Autoracing