Kulkukoira  Proturbo

Volvo V60 D6 Hybridi

  • 4870 Vastauksia
  • 1067172 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa pile jr

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 654
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1215 : 04.03.2019, 13:55:43 »
Tarpeeksi pakkasta niin tuo Mennekes laturi näemmä näyttää pelkkää punaista. Yöllä Kuusamossa oli käyny -30 tienoilla pakkanen. Toin sisälle lämpeämään niin tokeni.
Itse latailin samaisella laturilla -36 pakkasessa, ei ongelmia ja kaapeli oli koko yön takakontissa.
S60R -06 Blue Monster
icarsoft i906

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1216 : 04.03.2019, 19:54:46 »
Onko joku kehittänyt jotain järkevää ratkaisua latauskaapeleiden säilömiseen takakontissa? Siellähän ei ihan liikaa tilaa ole muutenkaan ja aiheuttaa vähän närästystä kun pari 4m kaapelia levällään ja solmussa. Jotain verkkopusseja oon hahmotellut sivuille muttei ole vielä ainakaan löytynyt sopivaa.

Kaapelille on oma paikka tavaratilan etureunassa. Vasemmalla puolella, kun nostat reunan ylös, löytyy verkkolokero kaapelille. Toimii silloin kun on aikaa niputtaa kaapeli, mutta oma kyllä lentää kaaressa tavaratilaan melkein joka aamu ja ilta. :o
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Poissa mikate

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1217 : 04.03.2019, 20:33:41 »
Pikkupakkasilla XC60 lokarikin lämpenee ihonlämpöiseksi. Ei nyt sentään nokeennu mutta lämpenee. Tuo nokeentuminen on kyllä hupaisa homma, jos saa sanoa. Näkee ainakin että on webasto :)

Kannattaa korjauttaa

Juu ei se nokeennu sentään, tuossa mun kuvassa näkyy vaan miten lika tahtoo tarttua. Pestynä ja putsattuna siitä erottuu sellainen kellastunut läikkä tuossa kuumenevassa kohdassa. Sen verran ehdin kurkistaa pakokaasun kulkua että auton alla on putki puhdas, auki ja puhaltaa nätisti heti starttisyklistä alkaen. Huomenna ehtii sitten uudestaan kurkistella sinne lokarin taakse. Viimeksi sieltä katsellen ja sen kuumenevan kohdan luona tunnustellen en kyllä mitään vikaa havainnut, peltikään ei ollut mitenkään sen näköinen että siihen olisi savut puhallelleet. Pitää laittaa lämmitin tulille ja kokeilla josko siellä jotain ylimääräisiä virtauksia tuntuisi.
« Viimeksi muokattu: 04.03.2019, 22:33:38 kirjoittanut mikate »

Poissa pile jr

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 654
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1218 : 04.03.2019, 21:30:47 »
Mitäs ohjaustehostimen öljyy näihin laitetaan, nyt näyttäis olevan "vihreetä" näytti olevan juuri min yläpuolella. Moottoriin 0w30 öljyä näihin vissiin laitetaan? Sitäkin pitää hiukan lisäillä
S60R -06 Blue Monster
icarsoft i906

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1219 : 04.03.2019, 23:56:50 »
Mitäs ohjaustehostimen öljyy näihin laitetaan, nyt näyttäis olevan "vihreetä" näytti olevan juuri min yläpuolella. Moottoriin 0w30 öljyä näihin vissiin laitetaan? Sitäkin pitää hiukan lisäillä

Helpoimmalla pääset kun haet merkkiliikkeestä putelin. Parisen kymppiä taisi olla kun itse hain. Nesteet eivät ole ikuisia eli kannattaisi jo vaihtaa kokonaan. Sama on minullakin mielessä omaan koslaan. Tulee kohta 5v täyteen
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa mikate

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1220 : 05.03.2019, 14:57:32 »
Kävin just katsomassa uudemman kerran tätä mun webaston kuumentamaa lokaria sisäpuolelta. Mitään havaittavaa vikaa siellä ei ole, kaikki on ehjää ja siistiä. Lämmitin käy nätisti ja puhaltaa pakokaasut putkestaan auton alle, äänenvaimentimen luona ei ole minkäänlaista vuotoa ja lokarin pelti on sisäpuolelta aivan siisti. Vaimennin siinä käydessä kuumenee ja sitä myöden kuumentaa lokarin niin että maali on tummunut siitä kohtaa jossa ilmarako näiden välillä on pienin. Valkoisessa värissä näkyy selvästi tuo.
Kyllä tää on nyt käytävä volvolla juttelemassa, mä katson että tässä on tuotteessa virhe. Putsasin nyt lokarin tuolta kohtaa jotta selviää minkälaisesta tummumisesta on kyse. Pikkuisen kuva tuota kontrastia tässä liioittelee, läikkä on kuitenkin selvästi havaittava.

« Viimeksi muokattu: 06.03.2019, 10:21:18 kirjoittanut mikate »

Poissa pile jr

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 654
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1221 : 06.03.2019, 16:27:40 »
Onkos kukaan ensiviikolla levin/ylläksen maisemissa? Itse olen tulossa, jos tarvetta koodien lukuun, niin multa löytyy icarsoft906.
S60R -06 Blue Monster
icarsoft i906

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1222 : 06.03.2019, 22:51:32 »
Kävin just katsomassa uudemman kerran tätä mun webaston kuumentamaa lokaria sisäpuolelta. Mitään havaittavaa vikaa siellä ei ole, kaikki on ehjää ja siistiä. Lämmitin käy nätisti ja puhaltaa pakokaasut putkestaan auton alle, äänenvaimentimen luona ei ole minkäänlaista vuotoa ja lokarin pelti on sisäpuolelta aivan siisti. Vaimennin siinä käydessä kuumenee ja sitä myöden kuumentaa lokarin niin että maali on tummunut siitä kohtaa jossa ilmarako näiden välillä on pienin. Valkoisessa värissä näkyy selvästi tuo.
Kyllä tää on nyt käytävä volvolla juttelemassa, mä katson että tässä on tuotteessa virhe. Putsasin nyt lokarin tuolta kohtaa jotta selviää minkälaisesta tummumisesta on kyse. Pikkuisen kuva tuota kontrastia tässä liioittelee, läikkä on kuitenkin selvästi havaittava.


Tuo läikkä saattaa silti lähteä kunnon myrkyillä. Jollain raudanpoisto, vannespray tms aineella tai hiovalla vahalla. Automaalit on kuitenkin erittäin monipuolisesti testattuja tuotteita ja kuumissa maissa jopa ilman lämpötila voi nousta järjettömän korkeaksi ja siihen päälle auringonpaiste (ja moottorin lämpö).

Kysäisepä autofixarilta puhdistusvinkit:
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=31708.0
« Viimeksi muokattu: 06.03.2019, 22:55:37 kirjoittanut mulugren »
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Moottoripää

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 185
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1223 : 08.03.2019, 15:54:50 »
Koskee tuontiautoja myös. Tilasin omaani apulaitehihnan ja kiristimen vaihdon, niin uusivat kompuran ja ilmeisesti jotain hybridijärjestelmaän osia samalla.
Kompressori on nyt huollettu tai vaihdettu tai mitä sille tehtiinkään. Katsoin konepellin alle eilen , en nähnyt siellä mitään uutta. Mutta ei tule  enää vikailmoituksia ilmastoinnista. Jako- ja apulaitehihnahommat tehtiin samalla. Hihnan kyllä näkee, että se on uusi.  Tietääkö kukaan mistä näkisi näiden autojen teknisiä kuvia esim akuista , moottorin apulaitteiden sijainneista jne? konehuone on niin ahdas, ettei erota mikä on laturin hihnapyörä jne.

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1872
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1224 : 08.03.2019, 16:20:53 »
Kävin just katsomassa uudemman kerran tätä mun webaston kuumentamaa lokaria sisäpuolelta. Mitään havaittavaa vikaa siellä ei ole, kaikki on ehjää ja siistiä. Lämmitin käy nätisti ja puhaltaa pakokaasut putkestaan auton alle, äänenvaimentimen luona ei ole minkäänlaista vuotoa ja lokarin pelti on sisäpuolelta aivan siisti. Vaimennin siinä käydessä kuumenee ja sitä myöden kuumentaa lokarin niin että maali on tummunut siitä kohtaa jossa ilmarako näiden välillä on pienin. Valkoisessa värissä näkyy selvästi tuo.
Kyllä tää on nyt käytävä volvolla juttelemassa, mä katson että tässä on tuotteessa virhe. Putsasin nyt lokarin tuolta kohtaa jotta selviää minkälaisesta tummumisesta on kyse. Pikkuisen kuva tuota kontrastia tässä liioittelee, läikkä on kuitenkin selvästi havaittava.


Ainakin jos webasto käy liian laihalla se kuumentaa pakoputkea.. Tai näin olen antanut itselleni kertoa.

Poissa ARonkko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1225 : 08.03.2019, 20:34:05 »
Vihdoinkin aamulla muistin kokeilla.
Noin puolituntia lämmitin päällä ja lokasuoja ei edes kädenlämpöinen?
Valkoinen väri (707 koodi=helmi metalli tms) eikä mitään läikkää yms. näy.

Antti R.

V60 hybrid Polestar -14
Pösö 207 CC 110 Hdi -08
ex. XC70 2.4T -01

Poissa Pasileppa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1226 : 08.03.2019, 21:56:17 »
Nyt 7kk ko malli ollut ajossa ja tykkään! Lähes joka aamu kun polkasen motarin rampista menemään niin rupeaa kiihtyvyys hymyilyttämään (olen Teslaa kokeillut ja siihen tunteeseen on on vain pieni ero mutta iso hinta!).
Ainoa yllättävä ja vähän negatiivinen piirre on kun talven liukkailla moottori on tarpeeksi lämmennyt ja mennään vain sähköllä (=takavedolla) tosi helposti ja usein yllättäen perä heittää sivulle ennen kuin ajonvakautus korjaa tilanteen. Tähänkin tilanteesen on autossa ratkaisu valmiina: AWD-nappi eli neliveto vain päälle. Tai sitten kun pitää esim Postitalon vieressä pienessä liukkaassa ylämäessä lähteä liikennevaloista liikkeelle ei hetkeen tapahdukkaan mitään!? Mutta tästäkin voi tehdä haasteen: kuinka pitkään pystyn driftaamaan pelkällä sähköllä ;D Autoni on talvella nopea lämpiämään ja ratinlämmittimestä ei vaimo halua luopua jos auto menisi taas vaihtoon. Tilaa riittävästi ja sähköllä mennään se 45-50km. Niin ja se kiihtyvyys: noin 6sek 0-100kmh :2funny:

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1227 : 08.03.2019, 22:04:25 »
Nyt 7kk ko malli ollut ajossa ja tykkään! Lähes joka aamu kun polkasen motarin rampista menemään niin rupeaa kiihtyvyys hymyilyttämään (olen Teslaa kokeillut ja siihen tunteeseen on on vain pieni ero mutta iso hinta!).

Jos sulla sattuu olemaan vetokoukku, niin sitten vasta alkaa hymyilyttämään. Hain melko reippaan kuorman koivurunkoja peräkärryllä ja ajelin Power-nappi alhaalla. Sanotaanko näin, että isot mäet mennään ihan kivasti ylös ja rampeista kiihdytys yllätti kanssa-autoilijat. Ääni kasvaa ylämäessä, mutta nopeus pysyy vakiona. Onko kukaan vedellyt isompaa asuntovaunua näillä vehkeillä? Moni vannoo hevosvoimien puolesta, mutta hyvä alakirerrosten vääntö saa hymyn huulille.
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Poissa mikate

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1228 : 09.03.2019, 10:05:50 »
Vihdoinkin aamulla muistin kokeilla.
Noin puolituntia lämmitin päällä ja lokasuoja ei edes kädenlämpöinen?
Valkoinen väri (707 koodi=helmi metalli tms) eikä mitään läikkää yms. näy.

Antti R.

Mainiota, hyvä juttu että on verrokkia. Tää mun lämpiää ihan huolella, ei mihinkään kädenlämpöön vaan kuumaksi. Pitää viedä näytille.

Poissa reimah

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1229 : 09.03.2019, 10:32:18 »
1400kg teliasuntovaunua kiskoin 300 kilometriä. Ei se kauheasti perässä tuntunut. Kulutus oli 11litran pintaan mutta matkavauhti ei ollut aivan lainkirjaimen täyttävä

 

Proturbo  Autodiagnoosi