Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Volvo V60 D6 Hybridi

  • 4860 Vastauksia
  • 1059719 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Moottoripää

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 184
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1260 : 18.03.2019, 18:49:22 »
Mitenkäs renkaan vaihto näissä hybrideissä?
Auto on aika matalan näköinen, mutta kyllä kai tuohon itse voi renkaat vaihtaa?
Kellään tietoa, mistä kohtaa voi nostaa? :idiot2:

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1261 : 18.03.2019, 19:46:51 »
Mitenkäs renkaan vaihto näissä hybrideissä?
Auto on aika matalan näköinen, mutta kyllä kai tuohon itse voi renkaat vaihtaa?
Kellään tietoa, mistä kohtaa voi nostaa? :idiot2:
Ei kait nää normi V60:stä matalampia ole ::)
R-Design on 10mm normaalia matalampi. Molemmissa helmojen päätyä on tunkin paikka. Jos on vetokoukku, niin siitä saa koko takapään ilmaan 8)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

j.kiiskinen

  • Vieras
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1262 : 18.03.2019, 22:13:03 »
Mitenkäs renkaan vaihto näissä hybrideissä?
Auto on aika matalan näköinen, mutta kyllä kai tuohon itse voi renkaat vaihtaa?
Kellään tietoa, mistä kohtaa voi nostaa? :idiot2:

Helmassa on auton alla olevassa "peltihuulessa" lovi, mistä voi nostaa. Ei voi erehtyä paikasta kun ei tunkki minnekään muualle mahtuisikaan (perus hallitunkki siis). Vaihtelen itse renkaat aina oli auto mikä tahansa, että saa tutkailtua aina ripustukset yms. renkaan takaa löytyvät osakohdat ettei tule yllätyksiä.

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1263 : 18.03.2019, 22:30:15 »
Tullut joku kumma fiksaatio tästä autosta mutta onko tämä kannattava ostos?  ;D

Mulla kertyy työmatka ajoa 60km, 6pv viikossa ja siihen päälle muut ajot. Varmaan joku 20000-25000km vuodessa. Onko tämä kannattava peli näille ajoille vai pysynkö bensa-autoissa? Huollot on ilmeisesti kalliit mutta kuinka vika herkkiä nämä oikeasti on?

Jos ajat 2x30km työmatka-ajoa, niin on aika lähellä täydellistä. Vaatii latauksen molemmissa päissä. Auto kulkee 60 km matkan noin 2 l/100 km kulutuksella. Meillä on Toyota toisena autona ja siihen verrattuna tämä on vikaherkkä. Aikaisemmat VAG-kulkineet olivat vikaherkempiä.
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Poissa Moottoripää

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 184
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1264 : 19.03.2019, 06:58:06 »
Helmassa on auton alla olevassa "peltihuulessa" lovi, mistä voi nostaa. Ei voi erehtyä paikasta kun ei tunkki minnekään muualle mahtuisikaan (perus hallitunkki siis). Vaihtelen itse renkaat aina oli auto mikä tahansa, että saa tutkailtua aina ripustukset yms. renkaan takaa löytyvät osakohdat ettei tule yllätyksiä.
Sempä tähden minäkin mieluiten vaihdan itse. Näkee jarrut sun muut siellä.

Poissa Jyrmy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 98
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1265 : 19.03.2019, 12:42:06 »
Tullut joku kumma fiksaatio tästä autosta mutta onko tämä kannattava ostos?  ;D

Mulla kertyy työmatka ajoa 60km, 6pv viikossa ja siihen päälle muut ajot. Varmaan joku 20000-25000km vuodessa. Onko tämä kannattava peli näille ajoille vai pysynkö bensa-autoissa? Huollot on ilmeisesti kalliit mutta kuinka vika herkkiä nämä oikeasti on?

Jos saat töissä ladattua niin aika hyvin pääsee noi matkat. Tuon 30km tuntuu pääsevän kovemmillakin pakkasilla, nyt jo vähä pidemmällekin kun kelit lämpenee
Oma työmatka noin 11km suunta, joten kotona lataamalla pääsen käytännössä kaikki arkiajot yhdellä latauksella.
Sen oon huomannu et jos ajan moottoritietä semmosta +100kmh noi työmatkat ( ~ehkä puolet työmatkasta mahd ajaa motaria) niin aika tiukilla on päästä 25km.
« Viimeksi muokattu: 19.03.2019, 17:53:07 kirjoittanut Jyrmy »
V60 D6

Poissa zemex

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 242
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1266 : 19.03.2019, 13:37:16 »
Jos ajat 2x30km työmatka-ajoa, niin on aika lähellä täydellistä. Vaatii latauksen molemmissa päissä. Auto kulkee 60 km matkan noin 2 l/100 km kulutuksella. Meillä on Toyota toisena autona ja siihen verrattuna tämä on vikaherkkä. Aikaisemmat VAG-kulkineet olivat vikaherkempiä.

Tuohan kuulostais hyvälle. Mitä näissä yleisimmin vikaantuu? Ilmastoinnin kompuroita vissiin menee mutta, onko muut sitten perus kuluvia osia vai jotain isompaa..?

Poissa ARonkko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1267 : 19.03.2019, 16:53:08 »
Minulla on sama 30km/suunta työmatka ja kun lataa molemmissa päissä niin menee sähköllä aina.
Paitsi kun -15 tai alle, silloin menee n.5-10km ennenkuin siirtyy sähkölle=yksi viikko tänä vuonna.
Auto aina ulkona parkissa. Jos olisi edes puolilämmin halli, esim. Easton itiksessä, niin lähtee suoraan sähkölle.

Minulla on auto ollut 3 vuotta ja 40tkm. Tälle ajalle kulutus n. 1.8 l/100km(tankkauksista laskettu) ja ei yhtään vikaa.
Tai juu oli yksi. Kuskin oven 'keyless' lakkasi toimimasta ja seleckt vaihtoautotakuu hoiti asian. Tämä siis 2/2018.
Huhtikuu 2014 on käyttöönotto ja tällä hetkellä n. 60tkm ajettu. Uutena Bilia kaivokselan esittelyautona.

T: Antti R.
V60 hybrid Polestar -14
Pösö 207 CC 110 Hdi -08
ex. XC70 2.4T -01

Poissa Jyrmy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 98
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1268 : 19.03.2019, 18:03:58 »
Kamppiksena/takaisinkutsuna vaihdettiin perjantaina ilmastoinnin kompura. (100 000km ajettu, 11/2013 käyttöönotettu, hollannin tuonti)
Jakohihna jäi vielä vaihtamatta, ja apulaitehihna on mahdollisesti vaihdettu hiljan kun oli kuulemma ihan uuden näkönen. Joten sekin jäi laittamatta toistaseksi.

Vaihdatan seuraavan huollon yhteydessa jakopään, alkaa kuitenki oleen ikä täynnä.

Vikoja, no kuskin penkin hitsaus petti, varmaan ihan yksittäis tapaus?
Ja 12V Akku jätti tien päälle, hinuri hommiks meni. Mut sekin ny on "kuluva osa" joten onko toi ny vika sitte... Mun lyhyillä ajoilla, ja tolla webaston käytöllä varmaa odotettavissakin hiukan lyhyempi akun käyttöikä.

Mut eipä parin tuhannen ajokilsan jälkee voi viä kauheeta analyysiä tehdäkkään.
Kulutus 4-5l välillä, talvi, paskat kelit, neliveto ollu paljo käytössä jne... Ohjelmoinnin jälkeen powerillakin on leikityttäny ;)
Tossa arki suhailussa menee pelkällä sähköllä, tällä viikollaki ainoo nafta mikä on palanu on menny webastossa

edelliseen kommentoijaan vrt, ei tartte edes olla puolilämpimässä tallissa, mulla on ainakin tän talven lähteny ihan ulkokatoksesta sähköllä aina. Yhden ainoon kerran tullu teksti:  Hybridi ei käytettävissä tilapäisistä rajoituksista johtuen. Tai jotain sen tapasta se oli, ajoin ehkä kilometrin ja sit toimi normaalisti..
« Viimeksi muokattu: 19.03.2019, 18:10:11 kirjoittanut Jyrmy »
V60 D6

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1269 : 19.03.2019, 19:59:41 »
Tuohan kuulostais hyvälle. Mitä näissä yleisimmin vikaantuu? Ilmastoinnin kompuroita vissiin menee mutta, onko muut sitten perus kuluvia osia vai jotain isompaa..?

Tuo ilmastoinnin kompura onkin jo täällä mainittu usein. Omaan vaihdettiin johtosarjat kaikkiin oviin, kun ovet aukenivat vain kaukosäätimestä metrin päässä autosta. Olen kuullut, että alustan puslat on näissä kulutustavaraa, mutta kait näissä on eri vahvuudet kuin peruspainoisessa V60:ssä, toivottavasti.

Akku näissä loppuu yllättäen eli moottoria kannataisi käyttää vähintäänkin viikoittain ja ajella sellainen reipas lenkki karstanpoltto mielessä. Minulla on epäilys, että EGR-venttiili on jossain vaiheessa tukossa. Autolla on nyt ajettu lähes 200 000 km ja minä olen nistä ajellut yli 20 000 km hymyillen.

Se ilkeä vika on tuo apulaitehihnan katkeaminen ajossa, jolloin se voi mennä jakohihnan väliin ja se on moottorin yläkerran menoa se.

Ominaisuutena pidän auton pientä vetelyä uraisilla teillä leveillä renkailla. Tämän saman olen huomannut V70:n ja XC60:n kohdalla, jotka oli firman laina-autoina.
« Viimeksi muokattu: 19.03.2019, 20:03:12 kirjoittanut matalaut »
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Poissa Uusivolvoilija

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 97
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1270 : 19.03.2019, 20:18:51 »
Akkuhan näissä latautuu samalla kun hybridiakkukin, joten tuskin sen enempää siitä tarvii murehtia. Jos se 12V akku kuitenkin tulee lopullisesti tiensä päähän, niin se on helppo vaihtaa itsekin, kun ei vaadi mitään koodauksia tms. (säästää kuluissa ja ajassa) Näin omalla kokemuksella, kun sain uuden akun auton mukaan.
Vaihdatin itsekin tuon apulaitehihnan, kun oli jossain lehtijutuissa D5 koneiden hihnoista juttua, mutta näissä on ilmeisesti tukevampi hihna noihin normi D5 koneisiin verrattuna
« Viimeksi muokattu: 19.03.2019, 20:21:11 kirjoittanut Uusivolvoilija »

Poissa Kallu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1271 : 20.03.2019, 19:08:49 »
Nyt näin kesänopeusrajoituksilla motarilla pelkällä sähköllä olen huomannut, että pelkällä sähköllä ajettaessa oikeanpuoleinen "virtamittari" pysy niin ylhäällä kuin hiljaa ajettaessa. Moottorijarrutuksessa ja/tai polttoaineella ajettaessa nousee taas about puoleen väliin aika nopeasti. Onko tämä joku normaali suoja kun mennään äärirajoilla vai mistä moinen?

Poissa JJT

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 163
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1272 : 20.03.2019, 19:09:38 »

Lähin täydellä akulla ajelulle ja nopeus vaihteli 50-70km/h välillä ja kotipihassa näytti akku täysin tyhjää.
 Eli ei ihan 45-50km vielä näillä keleillä.

Poissa ARonkko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1273 : 20.03.2019, 19:40:39 »
Juu ei.
Vaatii optimi olosuhteet siis 20-30 astetta plussan puolella.
Olen pari kertaa pääsyt n. 50 km kun kesällä on aamullakin lämmintä ja auto p-hallissa päivän.
V60 hybrid Polestar -14
Pösö 207 CC 110 Hdi -08
ex. XC70 2.4T -01

Poissa Moottoripää

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 184
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1274 : 20.03.2019, 19:43:49 »
Nyt näin kesänopeusrajoituksilla motarilla pelkällä sähköllä olen huomannut, että pelkällä sähköllä ajettaessa oikeanpuoleinen "virtamittari" pysy niin ylhäällä kuin hiljaa ajettaessa. Moottorijarrutuksessa ja/tai polttoaineella ajettaessa nousee taas about puoleen väliin aika nopeasti. Onko tämä joku normaali suoja kun mennään äärirajoilla vai mistä moinen?
Tarkoitat varmaan sitä rajaa , jonka alapuolella mennään sähköllä ja yläpuolella dieselillä. Se on varmaan ihan ohjelmistollisesti säätyvä raja , joka ihan järkevästi laskee alemmaksi isoilla nopeuksilla, koska on selvää , että polttomoottorin tarve tulee eteen paljon helpommin kaasupoljinta painamalla , kuin pienillä nopeuksilla.

 

Futurez  Kulkukoira