Moro!
Ensimmäinen postaus tälle foorumille, joten ois hirveesti tyhmiä kysymyksiä tietäville.
Ois pikku projektina tallissa 240 -89 b200k m45...
Tarkotuksena ois tehdä parannuksia, joten kiinnostaisi muutamat asiat.
Ensinnäkin kiinnostaisi tietää mitä vaatii tehostetun ohjauksen asennus tehostamattoman tilalle?
Tiedän, hammastangon, pumpun(jalkoineen), säiliön ja letkut...
Mutta mitenkäs nämä näissä Volvo malleissa ovat käypäsiä keskenään?
1. Täytyykö hammastangon olla 240stä, vai kävisikö esim 740 hamppitanko?
2. Ovatko tehostimenpumput tai niiden jalat moottorikohtasia, eli jos ois tiedossa d24 pumppu niin passaako mitenkään b200:seen?
3. Sitten olen kuullut jotain huhua että etutolpat oisivat erillaiset tehostamattomassa ja tehostetussa, pitääkö paikkansa ja miten muka?
Vielä etutolppiin liittyen extra kysymys, onko 240:ssä eri vahvuisia tolppia?
Toisekseen pitäs saada joskus tuon nelilovisen laatikon tilalle kovalla vitosella varustettu laatikko... eli m45->m47.
1. Mitä muuta tarvitsen kuin m47 laatikon?
Kytkinkoppia erillaisia moottorimalleittain? Kardaani tietysti eri mittanen(lyhyempi)? mitä muuta?
Ööö... tässäpä nämä päivän polttavimmat kysymykset... mielestäni oli vielä jotain, mutta kyselempä lisää ku muistuu mieleen.
Kiitokset niille jotka jaksaa auttaa ja vastailla, anteeksi niille joita vituttaa lukea näitä...
EDIT: Tähän voi myös laittaa vastauksena pelkkiä linkkejä jos löytyy valmiiksi selvät vastaukset kysymyksiin.
Lisäksi jos olisi linkittää projekteja tai how-to tyyppisiä selostuksia kaasarikoneen vaihtamisesta 2,3 ruiskuun.
Lähinnä kiinnostaa mitä osia kannattaisi haalia ja mitä muutoksia on tehtävä mihinkin. Tehoja kiinnostaisi saada lisää, joten kaikki iskutilavuuden stroukkaukset ja turbotus keskustelut kiinnostaa myös.
Pitipä nyt tehä tämmönen idioottimainen ketju, koska ainakin näin aluksi on vaikea löytää etsimäänsä uudelta foorumilta.