Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

turbon korjaaminen itse ?

  • 9 Vastauksia
  • 3638 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa palonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 61
  • www.vrcf.fi
turbon korjaaminen itse ?
« : 24.10.2014, 13:59:47 »
elikkäs jäi mietityttämään onnistuisiko moisen homman tekemään itse ?

tässä tapauksessa autona olisi v70 D5 -03 ja turbon laakerit on loppu.

löysin tällaisen paketin:
http://www.ebay.de/itm/Turbolader-Rumpfgruppe-Volvo-Penta-Schiff-S60-S80-V70-2-4-D-2001-120-Kw-/280934163849?pt=DE_Autoteile&fits=Make%3AVolvo|

ymmärtääkseni tällaista pakettia ei tarvitse tasapainottaa  :idiot2:

onko kenellään kokemusta ?
v70 D5 -03

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1522
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: turbon korjaaminen itse ?
« Vastaus #1 : 24.10.2014, 14:14:28 »
Ei tarvitse tasapainottaa kun tuo on valmiiksi tasapainotettu.
Vanhasta ahtimesta vaan pesät tuohon ja kovaa ajoa. :sundaydriver:
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa palonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 61
  • www.vrcf.fi
Vs: turbon korjaaminen itse ?
« Vastaus #2 : 24.10.2014, 14:18:29 »
kiitoksia  :) kyllä on helppoa ja halpaa uuteen turboon nähden  O0
v70 D5 -03

Poissa jip59

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 328
  • Tervajoki "Pohojammaalla"
Vs: turbon korjaaminen itse ?
« Vastaus #3 : 24.10.2014, 23:36:41 »
Toivotan onnea...
Ei savua ilman kokeilua...
V70 D5 -05

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1404
  • www.vrcf.fi
Vs: turbon korjaaminen itse ?
« Vastaus #4 : 26.10.2014, 12:16:30 »
Eipä tuossa ihmeitä jos pesät vaan on ehjät. Paikalleen asennuksen jälkeen kannattaa pitää akselia paikallaan ja pyörittää startilla öljynpaineet ettei pääse kuivana pyörimään. Voi olla ehkä vähän hätävarjelua mutta kuitenkin...
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: turbon korjaaminen itse ?
« Vastaus #5 : 26.10.2014, 13:06:50 »
Voihan sinne vähän crctä ruikata. Ihan vaan varalta. Äkkiä se palaa pois mutta ei kerkeä kuivana käydä.
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1522
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: turbon korjaaminen itse ?
« Vastaus #6 : 26.10.2014, 14:45:28 »
helpoimmalla pääsee kun ihan kaataa korkillisen moottoriöljyä turbon oljyreijästä sisään ja hieman pyörittelee siipiä sormin ja romut läjään ja vetoja
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa palonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 61
  • www.vrcf.fi
Vs: turbon korjaaminen itse ?
« Vastaus #7 : 26.10.2014, 21:51:37 »
ihan moottori öljyä aattelin laittaa tippakannulla ettei kuivana pyöri..

tilaus tehty ja sunnilleen parin viikon päästä olis osat suomessa  :pomo:
v70 D5 -03

Poissa palonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 61
  • www.vrcf.fi
Vs: turbon korjaaminen itse ?
« Vastaus #8 : 30.10.2014, 06:42:12 »
tätä hommaa pystyn suosittelemaan nyt kaikille joilla vähänkään pysyy työkalut käsissä ja uuden turbon hinta hirvittää  O0
osat tulivat kolmessa päivässä ja eilen tuon vaihdoin  :) auto käyttäytyy vallan erilailla ja älyttömät ahtopiikit myös hävisi  :3/4 jättää sen:
v70 D5 -03

Poissa Pyssy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 352
  • :p
    • Oldsmobile Club of Finland ry.
Vs: turbon korjaaminen itse ?
« Vastaus #9 : 30.10.2014, 14:20:43 »
Kokoonpanoöljynä kannattaa käyttää mahdollisimman jäykkää tavaraa, oli laite mikä hyvänsä.  Pääasia, että öljy pysyy kaikissa voitelukohteissa riittävän pitkään.  Ensisavujen oton yhteydessä kerkiää koneen oma öljy lähteä kiertämään ennen kaiken kasausöljyn poistumista.  Vanhan liiton väki käyttää STP:tä kasausöljynä. 

CRC on liian juoksevaa, eikä öljykalvo kestä, ja syntyy metalli-metalli-kosketus, joka vaurioittaa laakeria.  Eikä voida olla varmoja, että laakereissa edes on enää CRC:tä jäljellä, kun öljy vihdoin alkaa kiertää.

Ei sitten huudateta eikä kuormiteta liian aikaisin.
Etuvetoiset ei ole Volvoja
Nelitahtiset ei ole Saabeja
Vesijäähdytteiset ei ole Porscheja
Alle 11-sylinteriset ei ole Ferrareja

 

Elekma  Autoracing