KL-varaosat  Race.fi

Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"

  • 833 Vastauksia
  • 151768 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jonze

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2064
    • jonze_photos
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #480 : 24.05.2020, 10:03:42 »
Männän mennessä alas korkki varmaan nostaa öljyä pois sieltä putkesta. Jos männän akseli on väljä siihen kanteen, niin silloin öljy vuotaa kannen ja akselin välistä männän sisälle. Olenkohan ihan hakoteillä  :-\

Öljyn pitäisi pysyä männän akselin sisäpuolelle ja korkin alareunassa olevan tapin välissä. Se neula taas on akelin sisällä ja se tappi painaa sitä neulan yläreunaa vasten öljyn kun mäntä on ylhäällä

Jos öljy menee tuon männän väärälle puolelle niin männän pohjassa on reiät mistä se valuisi pois. Ilmeisesti jotenkin näin se menee ;D

Ihmettelen vain että miksi se valuu neulan juuresta. Jos se akseli ois väljä niin öljyn pitäs valua siit männän pohjasta











« Viimeksi muokattu: 24.05.2020, 10:10:15 kirjoittanut jonze »
Volvo s40 D3 classic 2011
Bmw 118 m-sport 2013
Mersu clk 230 kompressor -98 avo
Insta @jonze_photos

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6345
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #481 : 24.05.2020, 10:17:00 »
Kyllä öljy nousee sen tikun päässä olevan männän yläpuolelle, kun iso mäntä nousee ylös. Se just saa aikaan sen vaimennuksen.

Pysyykö öljyn männän akselin sisällä, jos sitä vaan kaataa sinne, eikä tee mitään?

edit. Se korkki kuuluu laittaa paikalleenkin siten, että mäntä on nostettuna ylös. Näin ylimääräinen öljy valuu heti pois akselin sisältä.
« Viimeksi muokattu: 24.05.2020, 10:18:47 kirjoittanut Kulmamies »

Poissa jonze

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2064
    • jonze_photos
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #482 : 24.05.2020, 10:21:51 »
Kyllä öljy nousee sen tikun päässä olevan männän yläpuolelle, kun iso mäntä nousee ylös. Se just saa aikaan sen vaimennuksen.

Pysyykö öljyn männän akselin sisällä, jos sitä vaan kaataa sinne, eikä tee mitään?

edit. Se korkki kuuluu laittaa paikalleenkin siten, että mäntä on nostettuna ylös. Näin ylimääräinen öljy valuu heti pois akselin sisältä.
Totta, niin nouseekin  O0
Öljy pysyy tosiaan sisällä jos mäntää ei liikuta. Eli se paine siellä saa sen öljyn vuotamaan ulos

Kokeilen vielä tolla tavalla että mäntä ylös ja korkki kii.
« Viimeksi muokattu: 24.05.2020, 10:24:20 kirjoittanut jonze »
Volvo s40 D3 classic 2011
Bmw 118 m-sport 2013
Mersu clk 230 kompressor -98 avo
Insta @jonze_photos

Poissa jonze

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2064
    • jonze_photos
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #483 : 24.05.2020, 11:32:47 »
Ei auttanut. Kun täyttää öljyllä ja nostaa männän ylös ja painaa sen korkin tikun paikalleen alkaa se työntämään heti öljyä ulos neulan juuresta
Volvo s40 D3 classic 2011
Bmw 118 m-sport 2013
Mersu clk 230 kompressor -98 avo
Insta @jonze_photos

Poissa jonze

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2064
    • jonze_photos
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #484 : 24.05.2020, 13:02:40 »
Taisi löytyä syyllinen. Männön pohja on toisessa umpinainen ja se toimii hyvin. Toisessa näkyy valoa läpi eli se ei ole ihan täysin umpinainen. Toi kohta on siis se mihin neulan pohja vastaa männässä.


Volvo s40 D3 classic 2011
Bmw 118 m-sport 2013
Mersu clk 230 kompressor -98 avo
Insta @jonze_photos

Poissa jonze

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2064
    • jonze_photos
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #485 : 24.05.2020, 15:14:19 »
Mulla oli viel se yks jumissa oleva mäntä, siitä irtosi taputtelemalla tuo keski akseli, ne on prässätty vaan tohon mäntään. Katotaa saako siitä tuon ehjän akselin siirrettyä rikkinäisen tilalle
Volvo s40 D3 classic 2011
Bmw 118 m-sport 2013
Mersu clk 230 kompressor -98 avo
Insta @jonze_photos

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6345
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #486 : 24.05.2020, 15:36:03 »
Aika jännää, että miten se tuolta voi olla noin puhki  :idiot2:

Poissa jonze

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2064
    • jonze_photos
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #487 : 24.05.2020, 15:42:49 »
Aika jännää, että miten se tuolta voi olla noin puhki  :idiot2:
Jaa paha sanoa miten onki menny noin. Näähän oli aika jumissa kun ostin ja ruuveista huomas että oli availtu kyl että oisko ollu joku "hyvä" taktiikka jollain millä yrittäny purkaa näitä :idiot2:
Volvo s40 D3 classic 2011
Bmw 118 m-sport 2013
Mersu clk 230 kompressor -98 avo
Insta @jonze_photos

Poissa jonze

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2064
    • jonze_photos
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #488 : 25.05.2020, 18:03:06 »
Noniin
Akselin sai vaihdettua ja keskitettyä ja nyt mäntä liikkuu hyvin kopassaan. Mutta löin kaasarit kasaan ja auto käyntiin niin nyt mäntä ei liiku kaasua painaessa yhtään. Suhisee vaan kovempaa kuin "ehjä" kaasari missä se mäntä liikkuu iloisesti kaasua lisätessä

En siis purkanu itse kaasareita viime käynnistyksen jälkeen vaan vain männän ja kopan. Mistä johtuu että nyt se mäntä ei liiku enää? Eikö siellä ole enää alipainetta?

Auto käy nätisti vaikka toinen mäntä ei liikukaan ja vastaa kaasuun kyllä hyvin
Volvo s40 D3 classic 2011
Bmw 118 m-sport 2013
Mersu clk 230 kompressor -98 avo
Insta @jonze_photos

Poissa jonze

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2064
    • jonze_photos
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #489 : 26.05.2020, 05:17:53 »
Löysin myynnistä toiset kaasarit. Joudun ostaa molemmat kun ei yhtä myynyt mutta jos niistä sais nyt sit yhden toimivan vielä.
Volvo s40 D3 classic 2011
Bmw 118 m-sport 2013
Mersu clk 230 kompressor -98 avo
Insta @jonze_photos

Poissa jonze

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2064
    • jonze_photos
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #490 : 28.05.2020, 15:26:28 »
Nyt käy taas ja männät liikkuu aika nätisti.
https://jonze.kuvat.fi/kuvat/Volvo%20144/VID_20200528_152105821.mp4


Tyhjä käynti vaan aika kovalla. Säädöt minimissään. Mitä seuraavaks?
Kun auton käynnistää käy hyvää tyhjäkäyntiä, ja kun kosket kaasuun niin ei enää laske tyhjäkäyntiä niin alas kuin mitä se oli ennen kaasuun koskemista. Männät ei siis laske itsestään enää niin alas, jos niitä auttaa laskeutumaan niin tyhjä käynti paranee mutta kun lasket irti männistä nousee ne heti ylemmäs ja käynti tietysti nousee

Edit: mikäs tää on? Letku meni ennen ilmanputsariin.


« Viimeksi muokattu: 28.05.2020, 15:59:08 kirjoittanut jonze »
Volvo s40 D3 classic 2011
Bmw 118 m-sport 2013
Mersu clk 230 kompressor -98 avo
Insta @jonze_photos

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4624
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #491 : 28.05.2020, 16:40:05 »
se on huohotin se. ;)
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa jonze

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2064
    • jonze_photos
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #492 : 28.05.2020, 17:21:25 »
se on huohotin se. ;)
No sitä minäkin, pakko oli varmistaa. Eli täysin turha  ;D
Volvo s40 D3 classic 2011
Bmw 118 m-sport 2013
Mersu clk 230 kompressor -98 avo
Insta @jonze_photos

Poissa jonze

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2064
    • jonze_photos
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #493 : 28.05.2020, 17:57:18 »
Tosiaan, tyhjä käynnin saa alas kun säätää kaasarit ihan laihalle. Sit vasen pitää kääntää täysin rikkaalle ettei hörähtele kun mäntää nostaa. Oikean puoleseen ei tuo seoksen säätö ruuvi vaikuta mitenkään männän nostoon eli ihan sama onko laihalla vai rikkaalla ei männän nosto vaikuta käyntiin, vain tyhjäkäynti nousee jos rikastaa seosta.

Volvo s40 D3 classic 2011
Bmw 118 m-sport 2013
Mersu clk 230 kompressor -98 avo
Insta @jonze_photos

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6345
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Jonzen 144 -74 de luxe"HESSU"
« Vastaus #494 : 28.05.2020, 19:40:37 »
Onko neulat varmasti samaa paria, kun olet niin monesta kaasarista nämä kasannut?

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo