Viime perjantaina tuli englantilaiseen ensimmäinen päivitysosa ensi vuotta ajatellen Protopartsin kasaaman MS3X-boksin muodossa, V3 levyllä.
Lauantaina tein tarvittavat johtosarjamuutokset ja laitoin käyntikuntoon. Suuttimet ovat matalaohmiset ja niille joutui laittamaan Extra-levyä varten etuvastukset ja ne tulivat boksin ohessa. Paljon meni viikonlopulla aikaa ihmettelyyn ensin miksei lähde käyntiin ja sen jälkeen miksi vaatii req fuelilla kikkailua, että saa tarpeeksi bensaa. Ja VE-karttaakaan ei saanut järjelliseen muotoon. Mittailin johtoja, kävin kaikki johtomuutokset läpi, yms., eikä mitään selkeää ratkaisua. Suuttimetkin kuulostivat hieman siltä kuin ääni olisi ollut vaimeampi kuin aiemmin.
Sunnuntaina iltasella tuli sitten viimeinkin mieleen, että taitaa olla etuvastukset liian suuret ja rajoittavat virtaa. Toimitetut olivat 10ohm ja MS3/Extra ohje antaa 3,3ohm. Tilasin 3,3ohm 50W tehovastukset jotka saapuivat tänään. Palikat paikalleen, alkuperäiset asetukset sisään ja tulille ilman ongelmia. Myös MS2:ssa ollut VE-kartta menee suurilta osin aika lähellä oikeaa ilman säätöä. Pikkaisen rikkaalla, mutta se nyt on pientä. Seuraavaksi sekventaalia varten nokka-akselin asentotunnistimen johtojen lisäys. Halusin saada ensin toimimaan kunnolla ja sen jälkeen vasta lisätä muutoksia.
Muissa uutisissa valkeasta hajosi laatikko. Lyhyt testiveto noin 1,4bar paineella nelosella ja vitosella, kunnes rusahti, veto loppui ja alkoi julmettu ronklotus. Rullaillessa vaihteita etsiessä joka osoitteessa oli sama ilmoitus. Heti kun yritti laittaa vaihdetta päälle, alkoi ronklotus. Kytkimen käytöllä ei ole mitään merkitystä. Tietää sitä, että talviseisonta alkoi nyt ja ensi vuodeksi sitten vissiin isompi versio.