Elekma  Autoracing

Arposen seiskakantti '88 ÖRRi --- Huollot ja valmiit "sätökset"

  • 70 Vastauksia
  • 24650 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Arponen

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 506
  • www.vrcf.fi
Vs: Arposen seiskakantti '88
« Vastaus #15 : 01.08.2012, 14:40:02 »
En ymmärrä tuon auton sielunelämää enää ollenkaan, viikonlopun yli seiso pihassa koskemattomana reissaamisen takia, eilen sitte aattelin käydä kattomaan mihin jää virrat, noh huvikseni kokeilin kääntää avaimesta mitä se sanoo ja heti lähti tulemaan poppikoneelle ja kaikelle muulle virta, eikä hävinny mihinkään enää  :idiot2:

Noh parempi niin, pääs kasaamaan keulaa ja laittamaan johtoja menemään oikeita reittejä akulle ja löysin samalla vahingossa oikeen paikan yhelle maajoholle laturin alta moottorista  ::) , sitte mietittii vielä miksei kuitenkaan starttaa, mut sekii vika oli yksinkertane kun oli kaveri viime kasauskerralla laittanu vaa startin herätejohon väärää pistokkeeseen, sen paikan vaihto, kääntö avaimesta ja kerrasta käymään (latausta toki kaipas, kun oli toista tuntia soiteltu musiikkia keulan kasaamisen ohella)

Kasaamisen kannalta näytti hyvältä ettei jääny ruuveja puuttumaan tai ylimääräsiä (tai no oli niitä pari, mut ihan tietosesti ylimääräsiä ku jätin pari turhaa muovilärpätintä pois)

Nyt jää vaan pyyhkijät suihkimaan joka asennossa!? Tänään sitte sen selvittelyä samalla kun kytkimen vaijerin vielä säätää silleen et voi sitäkii voi käyttää ja pääsee pitkästä aikaa koeajamaan.

Jossain välissä pitäis nuo tupakkimuovitkii heittää etuoviin kiinni.

Etujarrulevyt pitäis kanssa vaihtaa samalla ja johan tässä huomenna vois uskaltaa lähteä uutta leimaa hakemaan, kunha moottori rupeaa käymään tasasemmin, ekalla käynnistyksellä kävi vähän heikosti mut tasaantu huomattavasti kaasuttelun jälkeen.

Outoo ku auto näyttää keulastakii katottuna taas autolta ja seisoo omilla jaloilla maassa  :D

Huomenna jos on hyvä ilma vois pestä auton kunnolla ja imuroija ja muutenkii siistiä sisältä, ikkunat pessä yms, kehtaa ehkä kuvaakii laittaa miltä se nyt näyttää (vaikkei paljoa oo muuttunukkaan ekasta kuvasta)

Nii ja hirvitarrat laittaa kanssa! :)
Volvo 740 '88 -ÖRRi
Volvo XC70 D5 '10
Valmet 359D
Shineray stixe 250

Poissa Arponen

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 506
  • www.vrcf.fi
Vs: Arposen seiskakantti '88
« Vastaus #16 : 01.08.2012, 22:44:02 »
Nyt on uutta, kytkin + asetelma + painelaakeri, kytkinvaijeri, oikeen takapyöränlaakeri, etujarrulevyt + palat ja etuvilkut.

Melkein outoo et kytkinpoljin on kevytliikkeine ja irrottaa jo aika alhaalla :D

Pienen näpertelyn jälkee valotkii sai pelaamaan oikein.

Huomenna auto mukaa töihi, viimoset tutkailut ja jarrujen tarkastus jarrudynossa ja ei muutakon leimalle kokeilemaan töitte jälkeen. Innolla ootan jo, jos vaikka pääsis pitkästä aikaa ajamaan omalla autolla  :)
Volvo 740 '88 -ÖRRi
Volvo XC70 D5 '10
Valmet 359D
Shineray stixe 250

Poissa Arponen

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 506
  • www.vrcf.fi
Vs: Arposen seiskakantti '88
« Vastaus #17 : 02.08.2012, 14:03:00 »
Ja näin! Saa taas vuoden ajella näistä huolehtimatta, eikä mistään löytyny vikaa vaikka aluks muuta pelkäsin, tai no tuo pyyhkijäjuttu oli ainut minkä kehotti korjjaamaan ja sekii muuttunu ajoittaiseks ongelmaks, ei suihki enää mitensattuu vaikka mitä rituaaleja tekis

Seuraavaks sitten hiljalleen keräämään noita "lisähapen" palikoita
Volvo 740 '88 -ÖRRi
Volvo XC70 D5 '10
Valmet 359D
Shineray stixe 250

Poissa Arponen

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 506
  • www.vrcf.fi
Vs: Arposen seiskakantti '88
« Vastaus #18 : 21.08.2012, 12:49:42 »
Tiensä autoon on löytäny myös ruutumaski, snowcap ja hirvitarratkin



Korkeutta hämää nurmikko ja muutenkii ikivanhan ajosillan muotoilu, ei tällä kuitenkaa joka hidastetta pysty raapimaan :)
Tosin keskivaimennin on kerenny ottamaa vähän osumaa raapiessaan, uus sellane ois kontissa mut sekii menee varmaan perään, jos nuo äänet vähä rauhottuis vielä sen jälkee.

Isompaa vannetta kaipais, suunnitelmana ois 16" käännetyt ja/tai levitetyt pellit.

Lisävalotkii pitäis asentaa takasi ku ei pimeellä aina nää kunnolla eteesä.

Ja muuta asiaa, viime perjantaina tuli haettua varaosa-auto minkä vanhus jakso hyvi vetää kärrissä kotia :)





Tästä ois tarkotus ensi kattoa kone käyntikuntoon (ei kuulemma saa bensaa?) ja sitte, jos käy, niin kone ylös ja rakentelun kohteeksi.

Nuo nahkapenkit pitäis käyttää verhoilijalla ja siirtää käyttikseen, tulis mukavampi istua ku ei selkä uppoa takamatkustajan polviin asti :D
Sähköikkunat suunnittelin kanssa siirtäväni ja pitää myös tutkia toimisko tuo ilmastointi tuossa, olis aika luksus varuste  ::)

Myös muita sisustan mustia muoviosia pitäis tuosta ottaa Oriin
Volvo 740 '88 -ÖRRi
Volvo XC70 D5 '10
Valmet 359D
Shineray stixe 250

Poissa Arponen

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 506
  • www.vrcf.fi
Vs: Arposen seiskakantti '88 ja vähän peräkärriä
« Vastaus #19 : 12.12.2012, 09:18:38 »
Kukkuluuruu!

Ja kyllä tiedän ettei ole yli 60 päivään kirjoteltu mitään, aika on mennyt muiden pienten projektien kanssa ja kotitilan töissä ym. mutta eipä tässä mitään ihmeellistä kirjoteltavaa oo ollut kun auto toimii! Bensaa tankkiin ja kovaa ajoa  :)

Nyt tosin on alkanut vaivaamaan toimimattomat pakkivalot, ei vaan kehtais lumessa ja kylmässä ettiä vikaa, joten täytynee odotella että sedän hallista lähtee massikka taas klapikoneen eteen ja vallata tila volvolle, samallla voisi sitten nuo tupakkimuovitkin asennella jos lämpimään pääsisi (lue=lämpimämpään kuin pihalla, ei se pieni masterikaan ihmeisiin kykene).

Toinen mikä samaisessa hallissa vie tilaa on kesällä alotettu peräkärriprojekti, kun teki mieli saada oma pienempi peräkärri mitä ois kivempi vejellä volvolla ja kun raato-aihio on sattunu olemaan monta vuotta aitan takana mätänemässä lisää, meinaa nimittäin olla tuskaa näillä tehoilla vetää meidän kuomukärriä varsinkii jos sinne sattuu vähän sementtiä ja muuta rakennuskamaa heittämään kyytiin, ja kärrikin noin kaks kertaa pikkuvolvon korukunen joten alkaa olla aerodynamiikat entistä enemmän hukassa  :D

Esitelläänpä nyt kuitenkii tuota aikaansaannosta:

Tämä oli suunnilleen lähtökohta, akseli näkyy taustalla


Uutta runkoa..





Pohja kiinni..



Ja menossa hallille maalausta odottelemaan



Lokasuojat kaipaa vähän fiksiä ennenku ne voi kiinni laittaa ja maalien jälkeen valojen ja vaneripohjan asentamista, toivottavasti ei vaan menny kaikki aika hukkaan ja saan tän kilpiin  :D voi olla että pitää kääntöpellit vaihtaa kuitenkii pois.

Se peräkärristä ja vielä volvosta..

Eilen illalla välähti muutaman päivän vaivanneeseen korkeeseen tyhjäkäyntiin aiheuttaja, joka tietysti oli perinteinen kylmäkäyntisuuttimen (?) kytkimen jatkuva auki olo, vähän säätöä tankoon ja nyt käy taas normaalia tyhjää ja ei työnnä savua koko 2,5" täydeltä  ::)

Lisäilmaprojekti seisoo valuuttapuutteen takia, suurin osa osista alkaa olla kuitenkii jo hankittuna, mutta siitä tuonnempana tulevaisuudessa koska tammikuun intin alku ei auta asiaan.

Tulipas pitkää postia vaikkei näitä muuut lue kuin mie ite  ;)
Volvo 740 '88 -ÖRRi
Volvo XC70 D5 '10
Valmet 359D
Shineray stixe 250

Poissa vilsse

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 138
  • www.vrcf.fi
Vs: Arposen seiskakantti '88
« Vastaus #20 : 12.12.2012, 10:03:38 »
Meil on viel hauskempaa ku ukol on kakkonen  :arkkupakastin: ja iso asuntovaunu ja volvolle jää 50kg hyvää papereiden mukaa  :pomo:

Poissa Arponen

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 506
  • www.vrcf.fi
Vs: Arposen seiskakantti '88
« Vastaus #21 : 17.12.2012, 13:04:41 »
Tänää pääsin hallille tuulelta suojaan kattomaan autoa ja tunkkaamaan ylös.

Pari päivää tässä ehtiny miettimään että jokos se vasta kesällä uusittu kytkin on menossa kun ravistaa siihen malliin neloselta kolmoselle tiputtaessa ettei mitään rajaa, noh tunkkailin siinä autoa ja koitin kattella löytyskö jotai yksinkertasta vikaa pakkivalojen toimimattomuudelle, ja vian kohteeksi lopulta totesin pakkivalokytkimen laatikossa, joka tapauksessa, auton alla ootti yllätys nimeltä puuttuva pultti, oli lähteny kardaanista samalta sivulta yks pultti kokonaan karkuteille, toisesta pelkkä mutteri ja kolmannessa oli mutterikii tallessa, mutta oli kierteet syöny pultista ja mutterikii vaan enää pultin päässä, ajan kysymys olis ollu millo ois kardaani tippunu maahan ja matka tyssänny ikävästi.



Ei muutakun kyytiä soittamaan kotia ja pultteja hakemaan, hallilta joku vieny kaikki sopivat pultit mennessään.

Kohta pitäis mennä takasin kylmään ja laittaa kardaani takasin että saa auton ajoon.

Pariin oveen voisin samalla vaihtaa vihdoin nuo kesällä hankitut "äärivalot"
Volvo 740 '88 -ÖRRi
Volvo XC70 D5 '10
Valmet 359D
Shineray stixe 250

Poissa Arponen

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 506
  • www.vrcf.fi
Vs: Arposen seiskakantti '88
« Vastaus #22 : 27.12.2012, 15:03:10 »
Ennen jouluu kävin vaihtelemassa pakkivalokatkasijan, muttei vieläkään pelaa, pitää siis
seuraavaks tutkii johtoja jos siellä ois vika, kesällä nuo kuitekii palo ja kerra kotona peruutellessa totesin etteihän täällä nää peruuttaa ku ei valot pala.

Toine ihmehomma on tuo lämpömittarin anturi, vanha alkaa olla tiensä päässä ja uutta
ei meinaa löytää mistään, paikallisesta varaosaliikkeestä hain kaks anturii ja molemmat
vääriä, toisen kattovat ite koneelta ja toine oli siniseltä saadulla varaosanumerolla otettu
oli pien hintaero, varaosakeskukselta sain kyseisen anturin 20.50e ja sain seuraavaks
päiväks, sinisellä ois maksanu 66e ja risat ja olis saanu vast uudenvuoden jälkeen,
anyways molemmat anturit oli vääriä, ekassa oli vaan yks lattaliitin, se vaihdettiin
tuohon mikä oli sinisenvaraosanumerolla, ei vieläkään tärpänny ja joulu puski päälle
joten ei päässy enää palauttamaan samana päivänä joten joutu laittamaan vanhan takasi
ihme homma muute kun oli väärällä kierteellä se "oikee" anturi ja liitinkii oli kahella
pyöreellä ku alkuperäne kahella pienellä latalla. Mistä tuollasen oikeenlaisen sais B200e
koneesee jossei siniseltäkään saa oikeeta :idiot2:

ps. on muuten hanurista kirjottaa xcoverilla näi pitkää tekstiä :D
Volvo 740 '88 -ÖRRi
Volvo XC70 D5 '10
Valmet 359D
Shineray stixe 250

Poissa Arponen

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 506
  • www.vrcf.fi
Vs: Arposen seiskakantti '88
« Vastaus #23 : 04.01.2013, 12:41:48 »
Nyt on sitten aika laittaa jäihin ainakii puoleks vuotee kaikki muut paitsi pakolliset huollot (poislukien pakkivalot mitkä pitäis saada toimimaan että ihmiset tietää mitä teen), alkukesästä siis ei vielä(kään) turboilla, armeijan harmaat kutsuu.

Tänään kuitekii tuli pakoputkesta hitsattua etummaine vaimennin taas vähän tiiviimmäks, oli vähä raapiutunu reikää hidasteista, ja oli siitä etupuolen sisäänmenoputkikii ottanu siipeensä jossai vaiheessa, kun pysty pyörittämään ja pituussuunnassa liikuttamaan putkea.

Samalla auton alla silmäilin et on näköjään kardaanin kannatinlaakerin palkki ottanu pari kertaa pohjakosketusta, pikkasen alkaa olla etulaita rullalla

Näillä eväillä kevääseen ja kesään!   :arkkupakastin:   -H-
Volvo 740 '88 -ÖRRi
Volvo XC70 D5 '10
Valmet 359D
Shineray stixe 250

Poissa Arponen

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 506
  • www.vrcf.fi
Vs: Arposen seiskakantti '88
« Vastaus #24 : 31.01.2013, 15:54:39 »
Sorruinpa sitte kuitenkii tilaisuuden tullen ostelemaan :D

Toisenlaista rattia on tulossa kokeiluun, paketti oottelis ilmeisesti jo matkahuollossa.

Toisena tulossa jossain vaiheessa, kunhan tuo kimppatilaus sen kotiin asti suopi, vihdoin
perään se kauan kaivattu lukko, tekemistä riittää kun kotia pääsee :)
Volvo 740 '88 -ÖRRi
Volvo XC70 D5 '10
Valmet 359D
Shineray stixe 250

Poissa Teemu-

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2468
  • Kantti on kaunista.
Vs: Arposen seiskakantti '88
« Vastaus #25 : 07.02.2013, 17:50:28 »
Hetkinen, tää autohan seisoo Imatralla aika useasti Lempeenlietteentiellä? Vai onko se toinen samanlainen tapaus, muistaakseni rekkari täsmää siihen?

Poissa Arponen

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 506
  • www.vrcf.fi
Vs: Arposen seiskakantti '88
« Vastaus #26 : 07.02.2013, 18:56:58 »
Juu samainen auto tämä on :) Sattuneesta syystä majailen aika useesti, kuten tälläkin hetkellä ::) jos siis suunnilleen tuota kenttää vastapäätä on

Asiaakin, tänään kotiuduttu harmaista ja kotona ootti uus käytetty ratti ja saapumisilmotus postiin, missä odottaa lukko perään :)
Volvo 740 '88 -ÖRRi
Volvo XC70 D5 '10
Valmet 359D
Shineray stixe 250

Poissa Teemu-

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2468
  • Kantti on kaunista.
Vs: Arposen seiskakantti '88
« Vastaus #27 : 07.02.2013, 19:25:18 »
Juu samainen auto tämä on :) Sattuneesta syystä majailen aika useesti, kuten tälläkin hetkellä ::) jos siis suunnilleen tuota kenttää vastapäätä on

Asiaakin, tänään kotiuduttu harmaista ja kotona ootti uus käytetty ratti ja saapumisilmotus postiin, missä odottaa lukko perään :)
Jep, just siinä kohti. Monesti ajanu siitä ohi kun siinä kadun päässä oli sukulaisen talo myynnissä.  ;)

Poissa Arponen

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 506
  • www.vrcf.fi
Vs: Arposen seiskakantti '88
« Vastaus #28 : 11.02.2013, 08:57:39 »
Viime perjantaina oli tullut joulu etukäteen

Rattia




Perään hilpettä :)




Lopuksi vielä talvista kuvaa, josta näkyy myös "hienot" ite väsätyt lisävalojen telineet :D harmiksi puhelimella ei saa kunnollista kuvaa

Volvo 740 '88 -ÖRRi
Volvo XC70 D5 '10
Valmet 359D
Shineray stixe 250

Poissa Arponen

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 506
  • www.vrcf.fi
Vs: Arposen seiskakantti '88
« Vastaus #29 : 16.02.2013, 19:42:18 »
Hei taas minä! Ja muut :)

Torstainen bensapumpun vaihto ei menny taas ihan putkeen, tai ite pumpun vaihto kyllä meni, mutta oli tannkilaitehärdellin bensapumpun läpiviennin putkeen tullu pienen pieni reikä, mistä se sitten iloseen bensaa ruikki ulos aina ku on auto käynnissä  :tickedoff:

Tulikin ihmeteltyä pumpun vaihon jälkeen epätavallisen voimakasta bensan hajua. Tänään sitte vaihtoon varaosa-autosta tankkilaite, minkä luulin olevan bolt-on, väärin jälleen kerran... (seuraa kuva)





Vasemmalla vanha, oikealla "uusi", jossa läpiviennit tulikin suoraan ja johdon liitin oli erilainen, sorruin leikkaamaan johtoja ja liittämään vanhan liittimen uuteen palikkaan, jonka jälkeen alko kiva operaatio lumihangessa kaivaa varaosasesta bensaletkuja irti, helpompaa olis ollu jos ne renkaat olis syksyllä laittanu takasi alle ja olis autoo voinu tunkata, kerrankii ku olis ystävämme korroosio syyä bensalinjoja ni tottakai ne on hyvin suojattu ja ei käsinee huonosta asennosta saanu mitenkää väänneltyä et olis katkennu.

Kiroomisen jälkee irtos varasta letkut ja hetken päästä oli Orista kanssa letkut irti ja toiset paikallaan, innoissani siinä kasasin kaikki hilppeet kiinni ja toki muistin laittaa sen kiristys"korkin" paikalleen  ::) ei muutakon kerra vielä letkut ja johto irti. Vieläkään ei saanu bensamittaria toimimaan, seuraavaks pitää jälleen kerra tutkia mittaristoa mikä siellä mättää.

Hox viisaammat! Kuuluuko tuossa tankkilaitteessa siellä putkilon sisällä liikkua joku palikka mikä mittaa bensan pinnan tasoa?
Volvo 740 '88 -ÖRRi
Volvo XC70 D5 '10
Valmet 359D
Shineray stixe 250

 

Carcom Oy  Ateho