Samppasport  Futurez

Volvo s80 d5 automaatin manuaaliasennon nurinkurisuus

  • 5 Vastauksia
  • 2378 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa zombiland

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 370
  • www.vrcf.fi
Kokeilin pitkästä aikaa käsi asentoa ajellessa, ja tulin taas siihen tulokseen, että kaavio on väärin päin, kun kiihdyttää reippaasti niin tuntuu väärältä työntää keppiä eteen päin isommalle vaihtaessa ! Loogisesti ajatellen olisi nyppästä taakse päin ja pienemmälle taas eteen päin!Mitä mieltä olette asiasta?

Otsikkoa muokattu. Lankku
« Viimeksi muokattu: 06.09.2017, 17:40:21 kirjoittanut Lankku »

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo s80 d5 vaihdelaatikko
« Vastaus #1 : 06.09.2017, 00:36:33 »
Samaa mieltä. Ainakin itse olen tänään rallia pelannu tietokoneella tuntitolkulla sekventiaalilla ja laitoin sen juuri päin vastoin.

Kai se ois muutettavissa. Lienee johtoja ja mikrokytkimiä?
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Mepi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 714
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo s80 d5 vaihdelaatikko
« Vastaus #2 : 06.09.2017, 15:52:12 »
Sama täällä, mielestäni Volvon keppi toimii nurinkurisesti verrattuna muihin ajamiini merkkeihin
Volvo XC60 2016 D3 - (150hp 350Nm) 230hp 500Nm
Ex. Volvo V70 2013 Summum D5 AWD Rica 275hp
Ex. Volvo V70 2007 Classic 2.5T AWD Rica +180kW # Ex. S40 T4

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3469
Vs: Volvo s80 d5 automaatin manuaaliasennon nurinkurisuus
« Vastaus #3 : 06.09.2017, 20:07:45 »
Mä komppaan myös. En ratapäivilläkään edes uskaltanut kokeilla manuaalipuolta koska pelkäsin että runttaan täydestä kiihdytyksestä pienempää pesään. En toki tiedä minkälaiset suojaukset noissa on että antaako edes vaihtaa väärään suuntaan mutta kuitenkin käytännössä "kaikissa" kilpa-autoissakin toimii toisin päin ja on maalaisjärjellekin looginen.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa zombiland

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 370
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo s80 d5 automaatin manuaaliasennon nurinkurisuus
« Vastaus #4 : 10.09.2017, 11:42:51 »
Mä komppaan myös. En ratapäivilläkään edes uskaltanut kokeilla manuaalipuolta koska pelkäsin että runttaan täydestä kiihdytyksestä pienempää pesään. En toki tiedä minkälaiset suojaukset noissa on että antaako edes vaihtaa väärään suuntaan mutta kuitenkin käytännössä "kaikissa" kilpa-autoissakin toimii toisin päin ja on maalaisjärjellekin looginen.
Ja onhan se jo loogisestikin ajatellen ,että kun kiihdyttää reippaasti niin ei tosiaankaan tule mieleen työntää eteen päin isommalle pykälälle vaihtaessa, kait jos ajaa enemmän manuaali asennossa niin siihenkin tottuisi  ::)

Poissa J2K

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1694
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo s80 d5 automaatin manuaaliasennon nurinkurisuus
« Vastaus #5 : 10.09.2017, 19:21:33 »
Kyllä siihen tottuu ajan kanssa. Itse kans kirosin aikoinaan, mutta nyt menee ilman miettimistä oikein päin.
Jeep Grand Cherokee 3.0crd Overland -14
Ex. Kia Sorento -16
Ex. V70 D5 AWD -07

 

Autoracing  KL-varaosat