Proturbo  Autodiagnoosi

D24 tehon lisäys keskustelu

  • 3082 Vastauksia
  • 895003 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2880 : 15.10.2016, 19:35:53 »
Itse oletin että johtuisi korkeasta nokkalevystä ja vaihdoin nestepään toiseen pumppuun vakiolevyn kanssa, eikä se silläkään kadonnut/muuttunut oikein miksikään. Ainoastaan käynnin karkeus alakierroksilla väheni.

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 437
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2881 : 16.10.2016, 12:49:18 »
onko kukaan kokeilut että läheekö pienillä kierroksilla oleva nykimen/rynkytys pois ku keskipakosäätimen painoja  kevennetään? yks pumpuntekijä sano että se oli joutunut keventää painoja rynkytyksen poistamiseksi.

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2882 : 16.10.2016, 17:30:20 »
Niin noita kolmion muotoisia "governor weights", painojako tarkoitat ?...olisi kyllä mukavampi ajaa jos tuon nykimisen alhaalta saisi pois..


Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 437
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2883 : 16.10.2016, 19:00:34 »
just noita painoja

Poissa J4nne_

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2884 : 16.10.2016, 19:06:02 »
Kaverille kasasin 12mm pumpun vakio nokkalevyllä vaparipumpun alakertaan, turbosta lda torni jne. Kaasuakselilla olevista jousista sitä pääjousta shimmattu 3mm prikoilla, ei rynkytä yhtään se pumppu millään kierroksilla  :o Vetäviä löytyy nyt sen turbolle jne ihan riittävästi.
rip -940 classic, B230FT+++
Seat leon 1.8t topsport

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2885 : 16.10.2016, 19:20:38 »
Governor jouseenko laitoit 3mm shimmauksen ?...jos niin karkaako kierrokset miten paikallaan kierrättäessä ?

just noita painoja
paljonko noista pitää ottaa sitten tavaraa pois ?
« Viimeksi muokattu: 16.10.2016, 19:22:19 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa J4nne_

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2886 : 16.10.2016, 19:42:39 »
Lainaus käyttäjältä: Kovalchuck33

Governor jouseenko laitoit 3mm shimmauksen ?...jos niin karkaako kierrokset miten paikallaan kierrättäessä ?
Kyllä siinä kaasuakselilla olevan jousipaketin jäykimpään jouseen 3mm verran esijännitystä lisää. Paikallaan huudattaessa ei huomaa eroa mitenkään mutta ajossa eron huomaa heti kun pumppu ei rupea leikkaamaan syöttöä heti kolmen tonnin jälkeen. Vetää siis huomattavasti paremmin yläkierroksilla verraten pumppuun ilman noita.

Ongelmia ja sitä ryntäilyä ilmenee kai jos menee koskemaan siihen keskimmäiseen jouseen. Tai isot pojat koskee siihenki mutten ole itse ainakaan koittanut tai tietoinen sen vaikutuksista mutta pääjousta uskaltaa shimmailla  :)
rip -940 classic, B230FT+++
Seat leon 1.8t topsport

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2887 : 16.10.2016, 19:44:19 »
Itse muokkasin vakiopumpusta governoria niin paikallaan alkoi kierrokset karata vähän liikaa. Ajossa veti kyllä selvästi paremmin 3000rpm paikkeilla.

Poissa J4nne_

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2888 : 16.10.2016, 19:45:22 »
Itse muokkasin vakiopumpusta governoria niin paikallaan alkoi kierrokset karata vähän liikaa. Ajossa veti kyllä selvästi paremmin 3000rpm paikkeilla.
Paljonko sitten kirit sitä jousta tai mitä niistä jousista?
Yleensä riittää myös jäykistetyllä governorilla myös pienempi perussyöttö kun ei tarvitse sitä pumpun omaa laihennusta kompensoida jäätävällä perussyötöllä.
« Viimeksi muokattu: 16.10.2016, 19:49:20 kirjoittanut J4nne_ »
rip -940 classic, B230FT+++
Seat leon 1.8t topsport

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2889 : 16.10.2016, 19:54:35 »
Muistaakseni sen pisimmän jousen alla oli 2-3mm prikkoja ja niillä karkasi kierrokset liikaa (kiersi helposti yli 6000rpm). Olikohan ne prikat nyt sittenkään oikeassa paikassa  ???

Poissa J4nne_

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2890 : 16.10.2016, 20:43:09 »
Muistaakseni sen pisimmän jousen alla oli 2-3mm prikkoja ja niillä karkasi kierrokset liikaa (kiersi helposti yli 6000rpm). Olikohan ne prikat nyt sittenkään oikeassa paikassa  ???
Huomioithan sen että siinä jousen vastakappaleissa on ikäänkuin jousta keskittävät olakkeet, joten ainakin m5 rosteriprikoilla joilla itse shimmailen tarvii laittaa niitä vain kaksi kun ne prikat "istuvat" sen olakkeen päällä, eli prikkoja on n.2mm verran ja ne kokonaisuudessaan sen olakkeen kanssa lisäävät esijännitystä kolmen millin verran. Huhujen mukaan 3-5mm kun pääjousta shimmailee niin peruspumppuun riittää. Tämä pääjousihan oman käsityksen mukaan määrittää sen maksimi kierrosluvun joten shimmaus nostaa sitä muttei siitä ole tullut ainakaan ongelmia.
rip -940 classic, B230FT+++
Seat leon 1.8t topsport

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2891 : 16.10.2016, 22:52:27 »
Tuossa taisi ilmeisesti olla jousi liian kireälle shimmattu.

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 437
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2892 : 17.10.2016, 00:04:24 »

paljonko noista pitää ottaa sitten tavaraa pois ?

kokeilemalla löytyy. kaveri joka kerto ni oli puolet sahanut pois niistä.

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2893 : 17.10.2016, 00:48:32 »
Niin tuosta painon kärjestäkö smirkkelillä/rälläkällä pala pois vai mistä ?

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 437
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2894 : 17.10.2016, 11:30:10 »
Niin tuosta painon kärjestäkö smirkkelillä/rälläkällä pala pois vai mistä ?

painon päästä noista kärjistä mikkä osottaa vipuun päin. se tekee ilmeisesti korjausliikettä liikaa isommalla nestepäällä ku alkaa käynti nykimää. kevennys auttaa.
« Viimeksi muokattu: 17.10.2016, 11:43:36 kirjoittanut jake74 »

 

Futurez  Kulkukoira