Elekma  Autoracing

D24 tehon lisäys keskustelu

  • 3082 Vastauksia
  • 895366 Lukukerrat

bolinder ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Raksteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2895 : 17.10.2016, 16:58:28 »
Huomioithan sen että siinä jousen vastakappaleissa on ikäänkuin jousta keskittävät olakkeet, joten ainakin m5 rosteriprikoilla joilla itse shimmailen tarvii laittaa niitä vain kaksi kun ne prikat "istuvat" sen olakkeen päällä, eli prikkoja on n.2mm verran ja ne kokonaisuudessaan sen olakkeen kanssa lisäävät esijännitystä kolmen millin verran. Huhujen mukaan 3-5mm kun pääjousta shimmailee niin peruspumppuun riittää. Tämä pääjousihan oman käsityksen mukaan määrittää sen maksimi kierrosluvun joten shimmaus nostaa sitä muttei siitä ole tullut ainakaan ongelmia.

Huomioikaa myös että korkean nokkalevyn kanssa mitat ei välttämättä päde  ;)

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2896 : 17.10.2016, 17:22:49 »
painon päästä noista kärjistä mikkä osottaa vipuun päin. se tekee ilmeisesti korjausliikettä liikaa isommalla nestepäällä ku alkaa käynti nykimää. kevennys auttaa.
Tuo varmaan selittää myös tärisevän tyhjäkäynnin. Eikös noita VE-pumppuja ole ollut ihan tehtaan jäljiltäkin 12mm nestepäillä ja niissä on varmaan sitten erilaiset painolimput tuossa keskipakosäätimessä.
Huomioikaa myös että korkean nokkalevyn kanssa mitat ei välttämättä päde  ;)
Niin tuo governorin liikerata muuttuu...

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 437
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2897 : 17.10.2016, 17:43:27 »
Tuo varmaan selittää myös tärisevän tyhjäkäynnin. Eikös noita VE-pumppuja ole ollut ihan tehtaan jäljiltäkin 12mm nestepäillä ja niissä on varmaan sitten erilaiset painolimput tuossa keskipakosäätimessä.Niin tuo governorin liikerata muuttuu...

tai sitte on jousi tai vipusuhde erilainen siinä vivussa mihin tappi nojaa mitä painot liikuttaa. noita luistimen vipuja on kuulemma monta erilaista olemassa.
« Viimeksi muokattu: 17.10.2016, 17:45:07 kirjoittanut jake74 »

Poissa J4nne_

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2898 : 17.10.2016, 20:51:53 »

Huomioikaa myös että korkean nokkalevyn kanssa mitat ei välttämättä päde  ;)
Toimi sama määrä shimmiä kaverille tehdyssä pumpussa jossa vakio nokkalevy ja 12mm pääty  S*
rip -940 classic, B230FT+++
Seat leon 1.8t topsport

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2899 : 18.10.2016, 23:00:08 »
Näkyy olevan tuossa keskipakosäätimen kiinnitysruuvissa, keskellä kuusiokolo-reikä ja 13mm lukkomutteri, eli sitä pystyy ilmeisesti säätämään. Mitähän sen säätö sitten vaikuttaa ja mihin ?

Poissa J4nne_

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2900 : 21.10.2016, 07:43:08 »
Se säätöruuvi vaikuttaa pääasiassa tyhjäkäynti sitkeyteen, joissakin ve pumpuissa siinä tapissa on porattuja kanavia joilla kammiopainetta käyttäen tehdään jotain. Kummiskin sitä irroittessa olen itse mitannut sen ruuvin etäisyyden pumppurunkoon ja ruuvannut samaan niin hyvin rokkaa  ;)
rip -940 classic, B230FT+++
Seat leon 1.8t topsport

Poissa J4nne_

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2901 : 06.11.2016, 18:02:53 »
Kenelläkään tietoa mistä noita deekuun meneviä pakosarjan laippoja saa, Myykö niitä joku jamppa?
rip -940 classic, B230FT+++
Seat leon 1.8t topsport

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2902 : 06.11.2016, 18:34:42 »
Eikö tuo D24 vakio-valusarja ole todettu riittävän melko pitkälle ?...eihän dieselkone tarvitse mitään pulssi-pakosarjaa. Tuollainen lyhyillä putkilla oleva, kuten vakiosarja taitaa olla kaikkein toimivin.
« Viimeksi muokattu: 06.11.2016, 18:37:29 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa J4nne_

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2903 : 06.11.2016, 20:19:04 »
Eikö tuo D24 vakio-valusarja ole todettu riittävän melko pitkälle ?...eihän dieselkone tarvitse mitään pulssi-pakosarjaa. Tuollainen lyhyillä putkilla oleva, kuten vakiosarja taitaa olla kaikkein toimivin.
Joo, hyvä sarjahan se on. Ei tosin minun käyttötarkoituksiin sovi kun ei ahti(met) sovi olemaan ;) Tarve saada sarja joka siirtää toisen ahtimen fiksumpaan paikkaan ja sallii hyvin virtaavan hukkaportin käytön sarjasta. Muutoin perusrakenne on sama kuin siinä vakiossaki. Lyhyt ja suunnatuilla ja hyvinvirtaavilla putkilla :)

Ja niitä laippoja saa edelleen näemmä nettivaraosassa olevan myyjän kautta.
rip -940 classic, B230FT+++
Seat leon 1.8t topsport

Poissa Bambu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
  • Volvo 240
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2904 : 19.11.2016, 21:49:09 »
Minkäläisillä a/r luvuilla olevaa t3/t4 kokoluokan ahdinta porukka suosittelee deekuun?

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2905 : 19.11.2016, 23:02:58 »
Tietääkseni t3/t4 ovat yleisesti AR.63 pakopesillä ja herääminen on samaa luokkaa kuin hx35 #12 pakopesällä, eli siinä 3000-3500rpm paikkeilla

Poissa A-j-P

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 391
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2906 : 20.11.2016, 19:44:48 »
Muistaako kukaan minkä vahvuisella latalla saa lukittua nokka-akselin?

nimimerkillä tarviis lukitustyökalu tehdä :)
V70 D5 2002

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2907 : 20.11.2016, 21:09:43 »
Muistelen että 3-4mm oli se hahlo nokka-akselin takapäässä.

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 437
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2908 : 20.11.2016, 22:57:41 »
ite oon  lattarauta tai jms joka mahtuu koloon ja rakotulkilla sitte hienosäätö tiukaksi.

Poissa Tyggi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2909 : 14.08.2017, 23:23:20 »
Mitäpä ne on kolleegat mieltä, minkälaista ahinta 940 d24tic kannattais harkita kun tarkotuksena ois saada lisää alavääntöjä ja vähän ylhäälle vetoja?   Kannattaako ees harkita mitään muuttuva siipistä ja mitenkähän mahtais pitemmmän päälle toimia?
Aatellut ehkä jotain hx35 jollain #8 tai #10  pesällä tai garretin T3/4 tai jotai gt32 jos jonkun 200hp sais

Varmaan isompaa nestepäätä samantien kun vaihtaa t3 isompaa ahinta? Vai mitenkä riittää vakio nestepäällä jos käyttää jossain pajalla vähän laitossa/säädössä?


Mitäs porukka on tehnyt kannelle remonttien yhteydessä, porttaillut kanavia, muokattu nokka-akselia, isonnettu venttiilejä, yms....? Ja onko nuilla toimenpiteillä niin suurta vaikutusta? Itellä menossa kansi koneistukseen tällä viikko

Vähän asianvierestä mutta onko lohkossa jotain vesiroppua jolla saan kanavista kaikki veet pois kun ei alavesiletkun kautta kaikki tullut?
« Viimeksi muokattu: 14.08.2017, 23:26:24 kirjoittanut Tyggi »
Real Cars Dont Have Spark Plugs!

945 d24tic

 

KL-varaosat  Race.fi