Ateho  Elekma

D24 tehon lisäys keskustelu

  • 3082 Vastauksia
  • 895109 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1470
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2910 : 15.08.2017, 13:42:32 »
Eikai tonne mitään "Juuttuvasiipistä" kannata sovittaa, varmaan vakio garretti ihan peli jos vaan pajalla hienosäätää pumppua. Mutta jos sinne sovittaa 12mm pään niin pieneksi se menee. Eikö tuo hx35 on todettu ihan hyväksi, kannesta ei oikein o varaa ottaa tulee vesikanavat vastaan jokapuolelta. Joku T3/4 en itse kyllä laittais deekuun, liian ahistava pakopuoli

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2911 : 15.08.2017, 18:40:41 »
Aikaisemmilla sivuilla on myös mainittu vakio-nestepään riittävyys (max. 130-140hv/tuotto n. 45mm3 ja tuo 12mm nestepää tuottaa yli 100mm3. T3/T4 riittää noin 200hv asti, mutta heräävyys on samaa luokkaa kuin HX35 #12 pakopesällä.

Ehdotan kans tuota HX35 ahdinta.
« Viimeksi muokattu: 30.11.2017, 22:39:38 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa Vömbsteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2912 : 17.08.2017, 14:51:29 »
Mitäpä ne on kolleegat mieltä, minkälaista ahinta 940 d24tic kannattais harkita kun tarkotuksena ois saada lisää alavääntöjä ja vähän ylhäälle vetoja?   Kannattaako ees harkita mitään muuttuva siipistä ja mitenkähän mahtais pitemmmän päälle toimia?
Aatellut ehkä jotain hx35 jollain #8 tai #10  pesällä tai garretin T3/4 tai jotai gt32 jos jonkun 200hp sais

Varmaan isompaa nestepäätä samantien kun vaihtaa t3 isompaa ahinta? Vai mitenkä riittää vakio nestepäällä jos käyttää jossain pajalla vähän laitossa/säädössä?


Mitäs porukka on tehnyt kannelle remonttien yhteydessä, porttaillut kanavia, muokattu nokka-akselia, isonnettu venttiilejä, yms....? Ja onko nuilla toimenpiteillä niin suurta vaikutusta? Itellä menossa kansi koneistukseen tällä viikko

Vähän asianvierestä mutta onko lohkossa jotain vesiroppua jolla saan kanavista kaikki veet pois kun ei alavesiletkun kautta kaikki tullut?
Kokeileppa jollain hx35 mis on 12pesä mikä ob aika hyväks todettu, en muista laitoinko omaan deekutopikkiin sillon kannestyöstä kuvia mutta kyllä sieltä tuli otettu pikkusen tavaraa pois että kanava isoni jonkin verran muttei menny se kansi enää sitte paikalleen ja nokan suhteen pikkuseb imuventtiiliä aikastanu mutta hylyssä olis hiottu nokka jos se sattuu kiinnostaan.

Poissa rivipumppu69

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2913 : 03.11.2017, 15:13:55 »
Mitähän pitäs deekun pumpulle tehä, ku tällä hetkellä ei savuta yhtään ja ku reilu vartinki kääntää syöttöö ni kierrokset jää heti leijjumaa vaikka tyhjäkäynti on pienellä :idiot2:

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2914 : 03.11.2017, 17:47:31 »
Eihän kaasuakseli ole väärällä poorilla tai ennakko pielessä ?

Poissa rivipumppu69

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2915 : 04.11.2017, 10:14:31 »
Eihän kaasuakseli ole väärällä poorilla tai ennakko pielessä ?
No itseasissa se näyttää minusta vähä oudolle verrattuna kaverin pumpun akseliin. Jotenki se toinen pää menee tyhjäkäynti asennossa tosi lähelle tulipeltiä. Pitäsko koittaa kääntää sens. enemmän vaakasuoraan sillonku on tyhjäkäynti kohassa?

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2916 : 04.11.2017, 21:40:20 »
Sitä voi säätää pooriakselissa, nostamalla se kaasuvipu irti ja laittamalla eri asentoon. Tai sitten löysää sitä yhtä 10mm lukitusmutteria ja kääntää sitä vipua sen jälkeen.

Tuossa kuvassa näkyy se 10mm lukituspultti. Muistaakseni tuon pooriakselissa olevan hahlon pitäisi olla melko suorassa linjassa, tuon pumpunrungon/moottorin kanssa, milloin se on oikeassa asennossa. Saahan sen asennon tarkastettua siitä kaverin pumpustakin, jos on epävarmuutta.


Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2917 : 30.11.2017, 19:41:14 »
Varmaan ollutkin esillä, tuolta garageorgista jotain selailin, niin tuli esiin. S/40 TD nestepää on kai hiukan isompi ja sopii näihin td koneiden pumppuun?  ???

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2918 : 30.11.2017, 20:01:53 »
Varmaan ollutkin esillä, tuolta garageorgista jotain selailin, niin tuli esiin. S/40 TD nestepää on kai hiukan isompi ja sopii näihin td koneiden pumppuun?  ???

Tuskin sopii R4 koneen nestepää R6 koneen Bosch VE6 pumppuun. Noissa on eroja nokkalevyssä, nestepään suutinlähtöjen määrässä ja nestepään männässä olevissa "lovissa". Luulen kanssa että se nestepää R4 pumpussa on 9mm ja D24 VE6 on vakiona 10mm nestepää. X40 rellun koneissahan taitaa olla ainakin osassa Lucasin pumppu.

Kiinalaisen 12mm nestepään saa VE6 pumppuun muutenkin 100-150e hintaan...

Sitä paitsi eikös nuo X40 renaultin dieselmoottorit ole myös suoraruiskuja (TDI), kuten 850 moottorit...uudemmissa sitten commonrail...
« Viimeksi muokattu: 30.11.2017, 20:12:40 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2919 : 30.11.2017, 20:12:02 »
Jotain siinä höpistiin 11mm ja ettei monikaan tiedä moisen sopivan  :D

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2920 : 30.11.2017, 20:14:19 »
Jotain siinä höpistiin 11mm ja ettei monikaan tiedä moisen sopivan  :D
Voin luvata että tuskin sopii. Vaikka sopisikin niin hyöty verrattuna vakio 10mm nestepäähän on varmaan aika olematon. Parempi vaihtoehto ostaa se 12mm, joka sopii suoraan.

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2922 : 30.11.2017, 20:23:06 »
Luulen vahvasti että tuo nestepää ei tuohon pumppuun mene ja tuo rakentajakaan ei taida tietää mitä tekee :P...en ymmärrä miksei sinne samalla vaivalla voinut laittaa sitä "bolt on" 12mm nestepäätä. Tuo idea kaatuu jo siihen että tuo X40 pumppu näyttäisi pyörivän toiseen suuntaan verrattuna D24 VE6 pumppuun, mikä pyörii "väärään" suuntaan. Sama se on myös VW 1.9 dieselin VE pumpussa, että se pyörii eri suuntaan kuin D24 pumppu.

Jostain syystähän vakio-nestepäissäkin on eri valmistusnumerot noissa R4 ja R6 versioissa ja noita nestepäitä on myös eri pyörimis-suunnalla, pumpun sijainnin mukaan.
« Viimeksi muokattu: 30.11.2017, 20:26:48 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2923 : 30.11.2017, 20:27:35 »
Kovasti se sanoo moisen olevan käytössä ja menevän suoraan  :D

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2924 : 30.11.2017, 20:34:27 »
Kovasti se sanoo moisen olevan käytössä ja menevän suoraan  :D
Ettei vaan olisi kuitenkin ihan vakio 10mm nestepää sisällä. Ainahan voi väittää vaikka mitä, mutta eri asia onko asia totta. Eihän tuo 11mm elementti mene tuollaiseen VE6 nestepäähän muutenkaan kuin porauksella ja koneistuksella, missä taas ei ole mitään järkeä hintaansa/työhön nähden.

Suoraan tuo nestepää tuskin menee d24 pumppuun, varsinkin jos X40 kone on TDI.
« Viimeksi muokattu: 30.11.2017, 20:36:35 kirjoittanut Kovalchuck33 »

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron