KL-varaosat  Race.fi

D24 tehon lisäys keskustelu

  • 3082 Vastauksia
  • 894942 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1185 : 18.01.2013, 14:59:09 »
Ei oo mullakaan ikinä käynyt lämmöt yli puolen välin, vaikka miten kenkii, vedättää, ajaa kovaa tai ihan mitä vaan. Kärryäkin on tullut vedettyä aika reippaasti yms.
Flektihän ei kovassa vauhdissa auta oikeastaan mitään kun ajoviima on jo vahvempi kuin flektin puhallus. Paitsi jos menee kokoajan poikittain ;)
Rikas seos nostaa lämpöjä, eli ei muutakun lisää ilmaa koneeseen :)
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1186 : 18.01.2013, 16:21:16 »
Rikas seos nostaa lämpöjä, eli ei muutakun lisää ilmaa koneeseen :)

Niinhän se on... mutta toisaalta ilman savua ei oo voimaakaan ::)
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1187 : 18.01.2013, 16:42:09 »
Katsastuksessakaan ei ollut savumittauksessa mitään flektejä ja silti lämmöt eivät nousseet yli puolen välin....ei ole kyllä koskaan nousseet, vaikka välillä ajellut heinäkuussakkin ilman mitään flektejä...

Niinhän se on... mutta toisaalta ilman savua ei oo voimaakaan ::)
onhan noissa uudemmissa työkonemoottoreissa voimaa hyvin ilman savuakin...
« Viimeksi muokattu: 18.01.2013, 17:03:19 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1188 : 18.01.2013, 17:04:44 »
Katsastuksessakaan ei ollut savumittauksessa mitään flektejä ja silti lämmöt eivät nousseet yli puolen välin....ei ole kyllä koskaan nousseet, vaikka välillä ajellut heinäkuussakkin ilman mitään flektejä...

No ei päästömittauksessa nyt nousekka ku ei oo kuormitusta... kaasupohjassa ajamaan maantielle tai radalle ni varmasti nousee.
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1189 : 18.01.2013, 17:05:48 »

onhan noissa uudemmissa työkonemoottoreissa voimaa hyvin ilman savuakin...

Eiköhän tässä topicissa nyt kuitenkin puhuta näistä jeesuksen vanhoista d24-moottoreista.
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1190 : 18.01.2013, 17:07:06 »
No ei päästömittauksessa nyt nousekka ku ei oo kuormitusta... kaasupohjassa ajamaan maantielle tai radalle ni varmasti nousee.
rata-ajo on vähän eri asia kuin normaali käyttöajo ::)...eikä tuo nyt mikään 200D mersu ole että pitää ajaa kaasu pohjassa koko ajan maantiellä...

Eiköhän tässä topicissa nyt kuitenkin puhuta näistä jeesuksen vanhoista d24-moottoreista.
eipä vakio 10mm pumpulla näissä mitään kovia tehoja ole vaikka miten syöttöjä ruuvaisi ja mustaa tulis putkesta...varsinkin jos on vielä T3 garretti ahdistamassa...
« Viimeksi muokattu: 18.01.2013, 17:09:52 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1191 : 18.01.2013, 18:20:38 »
Eipä mullakaa nouse lämmöt vaikka kuinka polkee. en oo tiesti mtn ihan hirveetä rääkkiä kokeillu mut.. koneessa ei öljyruiskuja, ei öljylauhdutinta, normi flekti ja syötötki "liian" isolla tällä hetkellä.. välijäähdytin sitä 550x225xjtn -kokoluokkaa ja vakio syyläri (tosin melkein brand new).
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1192 : 21.01.2013, 12:27:39 »
Tommonen tuli kotiovelle 7 päivän odotuksen jälkeen ja tarvis koittaa asentaa se 245:sen konehuoneeseen joku päivä tuo lumihangessa... ens viikolla kai hiukan pakkaset laskee ni sit vois onnistua. Ei viitti nyt hulluilla ku kipeenä valmiiks.

R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1193 : 21.01.2013, 12:29:20 »
Voisko joku muuten kertoa miksi tossa hukkaportissa on 2 lähtöä?
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1194 : 21.01.2013, 13:58:54 »
Tommonen tuli kotiovelle 7 päivän odotuksen jälkeen ja tarvis koittaa asentaa se 245:sen konehuoneeseen joku päivä tuo lumihangessa... ens viikolla kai hiukan pakkaset laskee ni sit vois onnistua. Ei viitti nyt hulluilla ku kipeenä valmiiks.

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Toivottavasti sulla tuo V-panta ei oo yhtä paska mitä mulla..sitä ei saa pitään millään vaikka oon yrittäny vähän muokatakkin niita kauluksia..  :-\ Tuleeko tähän nyt sitte semmonen ylös-eteen tyyppinen sarja?
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1195 : 21.01.2013, 14:33:55 »
Toivottavasti sulla tuo V-panta ei oo yhtä paska mitä mulla..sitä ei saa pitään millään vaikka oon yrittäny vähän muokatakkin niita kauluksia..  :-\ Tuleeko tähän nyt sitte semmonen ylös-eteen tyyppinen sarja?

Se olis kaikista paras ni ei tarvis tuhota autoa mutta taidan laiskuuttani vaan rälläköidä runkopalkista palan pois :-\ Ei kauheesti huvita hipoilla tuolla lumihangessa... mittailin ni vakio t3:sen kompuran halkaisija ~14,5cm ja tässä 3/4:ssa ~16cm. Lähellä on että sopis paikoilleen ilman muokkaamistakin..
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1196 : 21.01.2013, 14:40:58 »
Se olis kaikista paras ni ei tarvis tuhota autoa mutta taidan laiskuuttani vaan rälläköidä runkopalkista palan pois :-\ Ei kauheesti huvita hipoilla tuolla lumihangessa... mittailin ni vakio t3:sen kompuran halkaisija ~14,5cm ja tässä 3/4:ssa ~16cm. Lähellä on että sopis paikoilleen ilman muokkaamistakin..

Lähellä lähellä mutta silti niin kaukana..itekki alotan rälläköinti operaation ens vkl:na. Siitä eteen-ylös sarjasta on niin paljon ongelmaa että tuo on paras ratkasu. Se 240 kone tila ei vänkärin puolella oo tilava. Meneekö t3:kaan suoraan paikalleen?
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1197 : 21.01.2013, 16:00:01 »
itekku asensin 7-satkuu hx35:n ni joutu näyttää moskaa runkopalkin pokkauksee..sitte ku repes repsikan puolen kumityyny ja vaihoin uuen ni turbo nous about 3cm ylöspäin eli ei ois tarvinu näyttää sitä moskaa ollenkaa.

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1198 : 21.01.2013, 16:16:19 »
Meneekö t3:kaan suoraan paikalleen?

Menee mutta väliä palkkiin jää 1-2cm moottorinkumityynyn kunnosta riippuen... että periaatteessa toi 3/4 saattais mennä juuri ja juuri paikoilleen ehjällä tyynyllä mutta ajossa ku tollanen öljypoltin kumminki vatkaa jonkun verran ni hakkais siihen palkkiin aika varmasti.
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1199 : 21.01.2013, 16:40:55 »
Voisko joku muuten kertoa miksi tossa hukkaportissa on 2 lähtöä?
Sen takia että saa ahtopainetta ajettua kalvon toiselle puolelle, esim. paineensäätöventtiilillä, jolloin hukkaportti ei avaudu yhtä helposti ja ahtopaine nousee korkeammalle...

samalla tavalla nostetaan ahtoja ulkoisillakin hukkaporteilla...


 

Elekma  Autoracing