Kulkukoira  Proturbo

D24 tehon lisäys keskustelu

  • 3082 Vastauksia
  • 895091 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1290 : 29.01.2013, 21:27:40 »
Ahtimen valmistaja muistaakseni ilmoittaa että kellon vakioasetus on 0.6-0.7bar. Vedin jo silloin ku ahdin oli tossa käsissä ni tankoa reilusti kireemmälle josta syystä siis tällä hetkellä ahdot 0.9bar... mut tosiaan outoa kun ilman letkuakin noi ahdot vain 1-1.2bar??

Alan tässä itsekkin pikkuhiljaa epäilemään tuota hukkaporttia syyksi miksi ahdot nousee laiskasti eikä ees pystyy hirveesti ahtamaan... täytyy varmaan huomenna koittaa koemielessä jumittaa tuo portti. Vaan auttaako sekään jos itse portti on jotenkin viallinen? Ei sulkeudu tiiviiksi tms??

Itekki epäilen omaa hukkistani..tekis mieli vetää se täysin lukkoon ja asentaa ulkonen hukkis..mut koitetaan ny vielä pärjätä tolla. :) Kyllähän se myös jos hukkis on liian pieni niin vaikuttaa pakopaineisiin ja ahtopaineisiin.. Välil mietin, että aika säälittävä tuo integroitu hukkis dieseliin varsinki isommille ahdoille..  :idiot2:
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa Volvopoju

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 558
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1291 : 09.02.2013, 13:29:23 »
Pystyykö d24tic pumpun yläosaa siirtää vaparin pumppuun, että saisi ahdonalaisen syötön? Tuo d24tic pumppuun pitäisi tehdä remppa, koska vuotaa jostain välistä/väleistä.

Onko iso homma? Kukan tehnyt vastaavaa hommaa?


Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1292 : 09.02.2013, 13:47:56 »
Pystyykö d24tic pumpun yläosaa siirtää vaparin pumppuun, että saisi ahdonalaisen syötön? Tuo d24tic pumppuun pitäisi tehdä remppa, koska vuotaa jostain välistä/väleistä.

Onko iso homma? Kukan tehnyt vastaavaa hommaa?

Tuosta pitäisi löytyä juttua jostain tältä foorumilta. Pitäisi onnistua ihan kotikonstein. Itse en ole tehnyt mutta eikai tuo mikään amerikan temppu ole. Pientä sälää siellä on paljon, joten kannattaa katsoa tarkkaan missä mikäkin oli ja ennenkaikkea missä asennossa.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1293 : 09.02.2013, 17:35:18 »
Pystyykö d24tic pumpun yläosaa siirtää vaparin pumppuun, että saisi ahdonalaisen syötön? Tuo d24tic pumppuun pitäisi tehdä remppa, koska vuotaa jostain välistä/väleistä.

Onko iso homma? Kukan tehnyt vastaavaa hommaa?

Ei se aina onnistu, jotku kannet on hieman erilaisia vaikka ne sopiski paikalleen. Melkeen samalla vaivalla saa td pumpun ostettua 50€ hintaan joltaki foorumilaiselta jos pitää varapumppu saada.

Mut voithan sä yrittää.. :)
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1294 : 09.02.2013, 17:47:14 »
Ei se aina onnistu, jotku kannet on hieman erilaisia vaikka ne sopiski paikalleen. Melkeen samalla vaivalla saa td pumpun ostettua 50€ hintaan joltaki foorumilaiselta jos pitää varapumppu saada.

Mut voithan sä yrittää.. :)

Aivan, tuo unohtuikin että ilmeisesti joissakin pumpuissa on eroja, sorry.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa Volvopoju

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 558
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1295 : 09.02.2013, 23:07:31 »
Sinäpäs sen sanoit.. Pitääkin katsoa, jos jostain löytyisi hyvä kuntoinen td-pumppu, niin ei tarvi alkaa leikkimään noitten kanssa.

Pumpun vaihto pitäisi olla sitten lastenleikkiä tuon palasiksi purkamisen rinnalla.  :)

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1296 : 09.02.2013, 23:39:04 »
Sinäpäs sen sanoit.. Pitääkin katsoa, jos jostain löytyisi hyvä kuntoinen td-pumppu, niin ei tarvi alkaa leikkimään noitten kanssa.

Pumpun vaihto pitäisi olla sitten lastenleikkiä tuon palasiksi purkamisen rinnalla.  :)

Nyt oot kyllä väärässä. Kannen vaihto 5 minuuttia ja pumpun vaihto ehtä tunti ja 5 minuuttia.

Ei siinä ole mitään ihmeellistä eikä sieltä lennä yhtäkään osaa... tärkeintä on että muistat merkitä kaasuakselin boorin paikoilleen jos haluat sen vielä samaan kohtaan.
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1297 : 10.02.2013, 10:44:33 »
Nyt oot kyllä väärässä. Kannen vaihto 5 minuuttia ja pumpun vaihto ehtä tunti ja 5 minuuttia.

Ei siinä ole mitään ihmeellistä eikä sieltä lennä yhtäkään osaa... tärkeintä on että muistat merkitä kaasuakselin boorin paikoilleen jos haluat sen vielä samaan kohtaan.

Niin JOS löytyy paikalleen sopiva kansi. Itellä ei ainakaan varaosalaatikosta löytyny td kansi sopinu vaparin pumppuun..ei ainakaan viidessä minuutissa.

Ei pumpun vaihtoon mee kyllä tuntia, jos tietää mitä tekee.. ja jos irrottaa hihnapyörän pumpun päästä eikä ota pumpun runkoa irti lohkosta niin saa ennakonki pysymään kohdallaan kunhan vetää pumpun pyörän nippusiteellä hihnan kanssa naimisiin ja merkkaa vielä tussilla varmuuden vuoksi. Tosin pumpun pyörä on välil aika lujalla..

Mutta pumpunhan otat irti joka tapauksessa, jos se menee remonttiin niin kyl voisin väittää, että uus pumppu paikalleen vs. kannen sovittaminen (jos ei sovi suoraan) niin pumpun vaihto on yhtä nopeaa tai nopeempi.
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1298 : 15.02.2013, 14:03:41 »
Tänään pitkästä aikaa jaksoin taas hiukan säädellä Volvoo...

Edelleenkin ahdot nousee hitaasti kierrosten mukaan eikä piikkaa :( Hukkaportin jo hirtin jumiin mutta ei auttanut... otin kaasusta rajotin ruuvin kokonaan pois ja rälläköin siittä rullasta missa vaijeri on kiinni stopparin pois. Ei juma mutta alko kiertään ;D Tehdas säädöillä kakkoselta kolmoselle vaihdon joutui tekemään 60km/h kohdalla ja nyt vasta 70km/h:ssa... kokeilin ni 75 sai kakkosella ja olis ehkä vieläki kiertäny mut ei raaskinu :) Et hiukan kulkee taas paremmin ku kierrosalue nousi ylemmäs ni ei pääse ahdot tippuun niin kovin. Mutta edelleenkin ihmetyttää tuo että miksi ahdot nousevat vasta kierrosten mukaan eikä rasituksen niin kuin yleensä?
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1299 : 15.02.2013, 15:49:02 »
Tänään pitkästä aikaa jaksoin taas hiukan säädellä Volvoo...

Edelleenkin ahdot nousee hitaasti kierrosten mukaan eikä piikkaa :( Hukkaportin jo hirtin jumiin mutta ei auttanut... otin kaasusta rajotin ruuvin kokonaan pois ja rälläköin siittä rullasta missa vaijeri on kiinni stopparin pois. Ei juma mutta alko kiertään ;D Tehdas säädöillä kakkoselta kolmoselle vaihdon joutui tekemään 60km/h kohdalla ja nyt vasta 70km/h:ssa... kokeilin ni 75 sai kakkosella ja olis ehkä vieläki kiertäny mut ei raaskinu :) Et hiukan kulkee taas paremmin ku kierrosalue nousi ylemmäs ni ei pääse ahdot tippuun niin kovin. Mutta edelleenkin ihmetyttää tuo että miksi ahdot nousevat vasta kierrosten mukaan eikä rasituksen niin kuin yleensä?

Paljon sait ahtoja nytte ilman hukkista? Ite aattelin laittaa tangon mahd. pitkälle, sillee kuitenki että siin on esijännitystä hiukan. Sillon portti aukee eniten tavoteahdoilla eikä ahdot /pako paineet karkaa. Ei nimittäin oo mikää järjen suuri tuo integroitu hukkis.. Laitan siihen semmosen lisäjousen ulkopuolelle, jolla saa nostettua ahtoja. Siitä oli juttua täälä foorumilla ne ny vaan muista missä topicissa.. Sit jos vielä askartelis rajapaineventtiilin ja kenties vähä bleedausta..

Eipä jakajapumpulla ole kovista kierroksista hirveesti iloa ku niitä vetäviä ei kuitenkaa varmaa paljo yli 5500rpm saa.. tai näin ainaki on huhuiltu.. oma pumppu kiertää jossain 5200-5500 välillä..ainaki "pumppumekaanikon" puheiden perusteella. Kiekkamittarihan en omista..ainakaa toimivaa sellaista.
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1300 : 15.02.2013, 16:37:49 »
Justhan Juha tossa edellisessä viestissään kerto kuinka vaihtoalue muuttu melko radikaalisti noin pienellä värkkäämisellä ja loppu tuloksena voidaan päätellä myös vetävien lisääntyneen
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1301 : 15.02.2013, 16:56:56 »
Justhan Juha tossa edellisessä viestissään kerto kuinka vaihtoalue muuttu melko radikaalisti noin pienellä värkkäämisellä ja loppu tuloksena voidaan päätellä myös vetävien lisääntyneen

Voihan se pumppu olla säädetty ottaan "tavallista" vähemmän kierroksia ja nyt on sitte tuolla äärirajoilla..vaikee sanoo ku ei oo itellä tarkkaa tietoo ku ei oo kiekkamittaria enkä oo kokeillu nostaa kierroksia tosta enää..  :idiot2: Enkä ny muista mitä oma volle 2. vaihteella kulkee..jtn 60-70 mut en sen tarkemmin.
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1302 : 15.02.2013, 17:19:33 »
Justhan Juha tossa edellisessä viestissään kerto kuinka vaihtoalue muuttu melko radikaalisti noin pienellä värkkäämisellä ja loppu tuloksena voidaan päätellä myös vetävien lisääntyneen

Juurikin vetävät lisäänty... mun tekis vielä mieli muuttaa kaasuvivun/akselin asentoa yhdellä boorilla ja kattoo mitä tapahtuu ku nyt tuota kaasua ei saa enää muuten lisää aukeamaan. Sehän jotenki selittäis miks noi ahdot ei nousekka niinku pitäis jos "kaasu" ei aukeakkaan kokonaan ::)
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1303 : 15.02.2013, 17:21:44 »
Paljon sait ahtoja nytte ilman hukkista?

1.2bar taitaa parhaillaan ahtaa... mustaa riittäis kovemmillekkin paineille. En vaan ymmärrä miks ei tuo ahda enempää ja ahdot nouse rajummin ::)
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1304 : 15.02.2013, 17:32:37 »
Reilusti mustaa pöllyttävän Golffin kans kiihdyteltiin... perässä luki GTD :)

http://www.youtube.com/watch?v=6Ynhj0sRAcM&feature=youtu.be
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy