Proturbo  Autodiagnoosi

D24 tehon lisäys keskustelu

  • 3082 Vastauksia
  • 895007 Lukukerrat

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1365 : 19.03.2013, 14:45:47 »
Hepsistä täältäkin.  :hello:
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1366 : 19.03.2013, 14:54:35 »
Hepsistä täältäkin.  :hello:

Missäs olosuhteissa tää tapahtu?
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1367 : 19.03.2013, 16:11:16 »
Talvella luisutellen.
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1368 : 19.03.2013, 16:27:12 »
Tuo oma 945 TDIC on ollut jo 6 vuotta ja pari talvea ajellut ilman mitään viskoa, ahdot 1 bar luokkaa vakio T3:sella eikä kannen kanssa ole ollut mitään ongelmia.

Yleensä ennen sammuttamista jälkikäyttänyt tuota 3-4min...

että ihan hyvin tuo on tähän mennessä toiminut :pomo:

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1369 : 19.03.2013, 16:31:48 »
Sehän se salaisuus on..ei ikinä saa polkea kylmänä ja muistaa jälkikäyttää. Niin munkin kansi kestäny hyvin, vaikka ajoja tosin takana vasta se 3000-3500km..  ::)

Mut onhan noita huhujen mukaan ja näköjään ihan oikeestikkin menny rikki, etten kyllä ite käyttisdeekuun ainakaa laittais ahtoja niin paljoa, että pakopaine ylittää ahtopaineen radikaalisti.. Joskus nähny myynti-ilmoituksen jossa vakio t03:lla oli otettu 2,0bar ahtoja..en ikinä ostais moista. :o pakopaine varmaan 3,0 kiloo..
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1370 : 19.03.2013, 16:43:30 »
Mulla oli ahtopaine max 0,9 bar ja syöttöä sillee et maailma alko tummumaa takana ku imetti  ;D
Kyllä sitä ajojen jälkee jälkikäytettii ja vedättelyt suoritettii lämpimällä koneella. Huom siis niin jotta öljytkin on lämpöstä eikä vaan nesteet. Mut silti halkes kesken luisuttelun jolloin siel ei oo ollu ees kovin suurta rasitusta.
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa svolvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 81
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1371 : 19.03.2013, 17:02:43 »
Milläs toi pakopaine mitataan? Tavallisella ahtopainemittarilla pakosarjaan kiinni periaatteella? Vai onko siihen tarkotukseen ihan oma mittari?

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1372 : 19.03.2013, 18:30:20 »
Pätkä jarruputkea pakosarjalle ja siitä letku ahtopainemittarille...

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1373 : 19.03.2013, 19:11:40 »
Mulla oli ahtopaine max 0,9 bar ja syöttöä sillee et maailma alko tummumaa takana ku imetti  ;D
Kyllä sitä ajojen jälkee jälkikäytettii ja vedättelyt suoritettii lämpimällä koneella. Huom siis niin jotta öljytkin on lämpöstä eikä vaan nesteet. Mut silti halkes kesken luisuttelun jolloin siel ei oo ollu ees kovin suurta rasitusta.

Kaikki on mahdollista, yksilöitähän nuo moottorit on jokainen.
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1374 : 19.03.2013, 19:16:45 »
perus ahtopainemittari on yleensä kuiva mittari, jota ei ole mitenkään nesteellä vaimennettu. Siinä tapauksessa pakopaineen mittaus on aika hankalaa, sillä viisari väpättää edes takaisin..mutta kyllä siitä semmosen +/- 0,2baria pystyy lukemaan..riippuu varmaan vähän mittarista. Paras kuitenkin on nestevaimennettu teollisuusmittari, hintaa joku ~30€. Omalla autogaugella pakopaineen mittaus ainakaa ei ollu yhtään tarkka.. se vaihteli 1,2-1,5baria täydellä kuormalla..eli otappa siitä ny selvää..
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1375 : 19.03.2013, 20:08:50 »
Joo kannattaa sijottaa noihin teollisuusmittareihin ennemmin ku autogaugee..kerran ku autogauge karkas asteikon yli ni sen jälkee se näytti moottori sammuksis +0,6 bar  ;D

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 551
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1376 : 26.03.2013, 20:02:40 »
Passaako toi bensan kytkinlevy tuohon dieseliin. Vaihteisto m46. Sre asetelma tilattu tänään, ja nyt pitäs tietää minkä levyn laitan. Toi minkä katoin koivuselta on ilmeisesti tarkotettu 2.3 turboon, ja n. puolet halvempi kuin dieseliin tarkotettu. Koko ainaki näyttää olevan sama 228mm ja 22 boorinen.

Volvo745D

  • Vieras
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1377 : 28.03.2013, 11:15:22 »
mitenkäs onnistuuko/kannattaako asentaa viskoflektin tilalle sähköflekti? Miten hankala ois toteuttaa kun hihnapyörä on vesipumpussa.
Tuleeko hyötyjä asentaa 940 bensaturbon intercooleria, turbo on t3 melko tuore ja ahtokaraa muokattu, 1,4bar paineita. Eikös deekussa cooleri oo melko pieni?

Ediittiä: auto on siis 945 d24tdic, tehdas ic

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1378 : 28.03.2013, 15:16:37 »
mitenkäs onnistuuko/kannattaako asentaa viskoflektin tilalle sähköflekti? Miten hankala ois toteuttaa kun hihnapyörä on vesipumpussa.

Ediittiä: auto on siis 945 d24tdic, tehdas ic
Onnistuu. Mutta se hihnapyörä ei liity deekussa mitenkään vesipumppuun. Nokkahihna pyörittää vesipumppua. Otat vaan viskon irti hihnapyörästä, sähköflektille kiinnikkeet, flektin lämpökytkin vesijärjestelmään ja releen + sulakkeen kautta sähköt.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Volvo745D

  • Vieras
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1379 : 28.03.2013, 15:28:11 »
Onnistuu. Mutta se hihnapyörä ei liity deekussa mitenkään vesipumppuun. Nokkahihna pyörittää vesipumppua. Otat vaan viskon irti hihnapyörästä, sähköflektille kiinnikkeet, flektin lämpökytkin vesijärjestelmään ja releen + sulakkeen kautta sähköt.
cool, onko joku tehnyt tämmösen ratkasun? Mites osaako joku ottaa kantaa tuohon coolerinvaihtoasiaan?

 

RallyBaron  Samppasport