Autodiagnoosi  Carcom Oy

D24 tehon lisäys keskustelu

  • 3082 Vastauksia
  • 895000 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1380 : 28.03.2013, 16:07:49 »
cool, onko joku tehnyt tämmösen ratkasun? Mites osaako joku ottaa kantaa tuohon coolerinvaihtoasiaan?

Samaa p*skaa sekä bensa-turbon että turbo-dieselin coolerit eri päädyt kai vaan?
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1381 : 28.03.2013, 16:38:31 »
Eikä sitä flektiäkään tarvi deekussa kuin vasta kesällä....toimii ihan hyvin ilman mitään viskojakin talvisin ja syksyisin...

2 talvea ajellut omalla 945 deekulla ilman viskoa eikä ole lämpöjen kanssa ongelmia ollut....

Volvo745D

  • Vieras
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1382 : 28.03.2013, 18:01:41 »
kesää päinhä tässä ollaan vissii menossa.... Eikös deekussa oo aika pieni se cooleri, kuulin et se bensaturbon ic on melkee isompi ku syyläri?

Poissa janekki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 89
  • -Team Karvavako Racing-
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1383 : 28.03.2013, 18:28:30 »
mitenkäs onnistuuko/kannattaako asentaa viskoflektin tilalle sähköflekti? Miten hankala ois toteuttaa kun hihnapyörä on vesipumpussa.
Tuleeko hyötyjä asentaa 940 bensaturbon intercooleria, turbo on t3 melko tuore ja ahtokaraa muokattu, 1,4bar paineita. Eikös deekussa cooleri oo melko pieni?

Ediittiä: auto on siis 945 d24tdic, tehdas ic
Flektihommaan tuliki jo vastaus.
Tuohon cooleriin niin eikös bensaturbossa oo pienempi cooleri, isompi se ei ainakaan oo. Suoraan vaan kiinacuuleri(about 100e) keulalle ja riittää varmasti.
 1.4bariakin alkaa olla jo liikaa t3:sella, seuraa vaan turhaa pakopainetta ja sitä myöten kansiongelmia.

Volvo745D

  • Vieras
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1384 : 29.03.2013, 09:16:07 »
Flektihommaan tuliki jo vastaus.
Tuohon cooleriin niin eikös bensaturbossa oo pienempi cooleri, isompi se ei ainakaan oo. Suoraan vaan kiinacuuleri(about 100e) keulalle ja riittää varmasti.
 1.4bariakin alkaa olla jo liikaa t3:sella, seuraa vaan turhaa pakopainetta ja sitä myöten kansiongelmia.
mitenkäs tuossa niitä ahtopaineita saat pienennettyä ?

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1385 : 29.03.2013, 10:13:36 »
mitenkäs tuossa niitä ahtopaineita saat pienennettyä ?

Se riippuu siitä miten niitä on nostettu. Jos on nostettu hukkaportin letkuun laitetulla säädettävällä bleederillä, niin sitä säätämällä. Jos taas jollain muulla konstilla niin peruuttamalla nostotoimenpiteen joko kokonaan tai osittain :D
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Volvo745D

  • Vieras
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1386 : 29.03.2013, 10:34:51 »
Se riippuu siitä miten niitä on nostettu. Jos on nostettu hukkaportin letkuun laitetulla säädettävällä bleederillä, niin sitä säätämällä. Jos taas jollain muulla konstilla niin peruuttamalla nostotoimenpiteen joko kokonaan tai osittain :D
Sen ku tietäs... edellinen omistaja kertoi että joku ahistin poistettu karasta ettei rajota ahtopaineita... eipä ne muutu suuntaan eikä toiseen syöttöruuvia kääntämälläkään...

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1387 : 29.03.2013, 11:34:28 »
Sen ku tietäs... edellinen omistaja kertoi että joku ahistin poistettu karasta ettei rajota ahtopaineita... eipä ne muutu suuntaan eikä toiseen syöttöruuvia kääntämälläkään...

Niin tosiaan syöttöjen rajoittaminen on yksi vaihtoehto kun dieselihän ei ahda enempää mitä saa ruokaa... käännä kara 180-astetta(jos on viilattu vain yhdeltä sivulta) niin laskee syötöt ainakin..
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa JuusoV94

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1388 : 30.03.2013, 03:38:33 »
Tuli tuossa ostettua d24 jossa uus kansi ja 650tkm ajettu alakerta.. laitettiin turbon hilkkeet ja nostettiin keulille. auto ei meinaa lähteä käyntiin ja kun lähtee niin käy nätisti hetken ja sitten sammuu.? pumppu vaihettu tdic koneesta joka toimi hyvin. ollut talven hallissa irraallaan. se ilmattiin avaamalla suutin putket ja laitettiin ajoitus kohilleen. ihanku loppus diisselin saanti tai ottas ilmaa jotenki.. hyviä neuvoja??  :-\

Poissa janekki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 89
  • -Team Karvavako Racing-
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1389 : 30.03.2013, 10:46:16 »
löpösuodatin vaihettu millon? Eihän oo kesälaatua tankissa joka olis hyytyny pakkasen voimasta?

Poissa Ökykisko

  • Käyttäjällä hoitamattomia kauppoja. T:Ylläpitö
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 302
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1390 : 31.03.2013, 22:50:17 »
en tuosta kansiongelmasta tiiä..ite oon päästelly jotain 15tkm(melko vähän) tolla 945 tdic:lläni eikä oo mitään ongelmia toistaseksi..vakio t3 ja hukkaportin letku kokonaan irti, syötöt+ahtokara ruuvattu melko sopivasti..pitkiä vetoja tosin ei hirveesti tuu mitä nyt jos pakkokakkosella kumeja sulattaa niin sillon menee aina lämmöt punaselle..jälkikäyttöö ooon paljon harrastellu ja silloin kun lämmöt nousee niin lämmönsäädin kuumalle ja puhallin 5 asentoon ja lähes tyhjäkäyntiajoa kunnes lämmöt normaalit..
kyllä vääntöä tuntuu löytyvän kun ykkösvaihteella paineita kerätessä paukahti perän pikkurattaat halki..noh nyt on kemppi niin ei pauku.

seuraava aste on suunitelmissa sellainen että tulee toinen t3 ton vanhan kaveriksi ja ehkä kiinacuuleri..katotaan mitä mahtaa sen jälkeen tapahtua..jos sais vähän voimaa jo kun paineet tulee alemmas ja ilmamäärä kasvaa.. :hello:
Käyttäjällä Ökykisko on selvittämättömiä kauppoja, ks. tarkemmin http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=126.msg747348#msg747348

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1873
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1391 : 01.04.2013, 14:08:10 »
Eikö sille jäähdytykselle kannattaisi tehdä jotain?

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1392 : 01.04.2013, 14:59:47 »
seuraava aste on suunitelmissa sellainen että tulee toinen t3 ton vanhan kaveriksi ja ehkä kiinacuuleri..katotaan mitä mahtaa sen jälkeen tapahtua..jos sais vähän voimaa jo kun paineet tulee alemmas ja ilmamäärä kasvaa.. :hello:

Tai sit käy niin et herääminen huononee. Alunperinkin herää vähä turhan huonosti noin pieneks ahtimeks ja sit jos jakaa viel pakokaasujen määrän kahella ni voi äkkiä tulla pettymys...
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1393 : 01.04.2013, 17:48:14 »
Varmasti hajoaa jossain vaiheessa jotakin kun ajetaan vakioahtimella, ilman hukkaportin letkua ::)...sitä paitsi eihän se tuota kuin turhaa lämpöä ja pakopainetta yli 1 bar ahtopaineella ;D

omassa dieselissä on vielä pakopesäkin T3:sessa AR.36...
« Viimeksi muokattu: 01.04.2013, 17:50:24 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa Ökykisko

  • Käyttäjällä hoitamattomia kauppoja. T:Ylläpitö
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 302
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1394 : 01.04.2013, 18:21:19 »
toki voihan ne asentaa myös sarjaan..kumpi lienee parempi?
Käyttäjällä Ökykisko on selvittämättömiä kauppoja, ks. tarkemmin http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=126.msg747348#msg747348

 

Samppasport  Futurez