KL-varaosat  Race.fi

D24 tehon lisäys keskustelu

  • 3082 Vastauksia
  • 895043 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa bastiq

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1410 : 04.04.2013, 19:35:09 »
Tuli tohon d24t tehtyä koneremppa ja nyt tarvis uutta ahdinta... en aio tuohon koneeseen mitään isompia virityksiä tehdä, tuo vanha
ahdin sattuu vaan olemaan loppu eikä saa korjattua enään :( Eli onko mitään vakiota vastaavaa saatavilla jostain vai olisiko parempi laittaa hieman isompi, Eli millaisella kestäisi parhaiten, asiasta osaavat kertokoon? Ja Coolerilla olisi tarkoitus asentaa.  :)

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1411 : 04.04.2013, 20:23:28 »
mulla on tos pari toimivaa vakioahdinta josset mitään isompaa viritystä meinaa..toises dp:n kiinnitys kolmel ja toises neljäl pultil..toises oli vähän enemmän päittäisvälystä ja toises ei juuri nimeksikää näppituntumal mutten muista kumpi oli kumpi.

Poissa Hannu_264

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1412 : 05.04.2013, 10:50:40 »
Tuli tohon d24t tehtyä koneremppa ja nyt tarvis uutta ahdinta... en aio tuohon koneeseen mitään isompia virityksiä tehdä, tuo vanha
ahdin sattuu vaan olemaan loppu eikä saa korjattua enään :( Eli onko mitään vakiota vastaavaa saatavilla jostain vai olisiko parempi laittaa hieman isompi, Eli millaisella kestäisi parhaiten, asiasta osaavat kertokoon? Ja Coolerilla olisi tarkoitus asentaa.  :)

Aikoinaan käytin 240 volvoissa 0.48 ja 0.63 pakopesillä olevia T3 ahtimia. Riittävät vähän pitemmälle, haittapuolena tietenkin se ne heräävät 2-300 rpm ylempää. Noita ostaessa kannattaa tarkistaa se pakopesä huolella, bensa-vehkeissä kun nuo pakopesät halkeilevat.

Asennuksen kanssa vähän vaikeuksia, muistaakseni ahdin siirtyy ulommaksi, jolloin öljyn syöttö- ja paluulinjat joutuu rakentamaan uudestaan. Jossakin laitteessa hukkaportinkello otti jonnekin kiinni tms, ei muista enää.

Vaihtoehtoisesti laita remmiahdin sinne. Saisit samalla vaparin äänet ja ahdetun suorituskyvyn... Eikä pakopaine haittaa huuhtelua 8)

 
« Viimeksi muokattu: 05.04.2013, 10:53:11 kirjoittanut Hannu_264 »

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1413 : 06.04.2013, 09:34:29 »
en tuosta kansiongelmasta tiiä..ite oon päästelly jotain 15tkm(melko vähän) tolla 945 tdic:lläni eikä oo mitään ongelmia toistaseksi..

pitkiä vetoja tosin ei hirveesti tuu mitä nyt jos pakkokakkosella kumeja sulattaa niin sillon menee aina lämmöt punaselle..


Ootko ihan varma ettei siellä ole jo kansi tai tiiviste porsinut?
itse ainakin olen huomannut että suurin osa ihmisistä ei edes huomaa kansivikaa, vaan kehuu vaan kuinka esim se d24 ei tuumannut mitään vaikka pari kertaa keitti ja todellisuudessa kansi on halki tai vähintään kiero.

Mulla taisi nyt lopulta mennä kansi tai tiiviste, täytyy tutkia kumpi. Vähän reilun 40tkm se kesti, vaikka oli sekä kannen että lohkon pinnat koneistettu, kunnon peltitiivisteellä kasattu, oikein kiristetty, jälkikiristetty yms. Varovainen oon koittanut olla mutta tiedä sitten olisinko kumminkin joskus polkassut vähän liikaa kylmänä tai sammuttanut liian nopeesti. Lämmöt ei ole koskaan käyneet yli puolenvälin.
Tai sitten vaan liian kova rasitus, mutta siihen en ihan heti usko, kun ei tuota voimaakaan ole vielä saatu edes irti mitenkään merkittävästi, eikä isoilla ahdoilla käy liian rikkaalla, joka rasittaisi kantta.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Volvo745D

  • Vieras
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1414 : 06.04.2013, 13:27:04 »
Palaan vielä aikasempaan aiheeseeni. Eli muistelisin että tosta mun tdic:stä on jonai vaiheessa poistettu se rajoitinrengas karasta, jonka myötä sitte ahtopaineet piiskaa sinne 1,3baariin. Liekkö se sitten miten vaarallinen pakopaineiden kannalta. Lämmöt ei oo ikinä noussu liikaa, nestettä ei syö eikä öljyä pahemmin. Lippiskin pysyy päässä kun öljykorkin ottaa pois  :D Tosiaan tehdas ic , uusi t3 garretti...  :buck2: kannattaako ahtopaineita lähtee pienentää vielä nuilla kiloilla vai maltillisesti vaa ajeltava hillityillä syötöillä?  :-\

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1415 : 06.04.2013, 13:28:14 »
Ei se siitä karan rajotinrenkaan poistosta johu että piikkaa 1.3bar
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Volvo745D

  • Vieras
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1416 : 06.04.2013, 13:29:46 »
Ei se siitä karan rajotinrenkaan poistosta johu että piikkaa 1.3bar
...vaan siihen on varmaa tehty jotain muutakin, mutta mitä ESIMERKIKSI ?

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1417 : 06.04.2013, 13:39:14 »
Hukkaportinkelloa säädetty, bleedattu yms yms..
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1418 : 06.04.2013, 15:41:49 »
Ei kai tuo 1.3bar vielä mitään hirmu vaarallista ole, ellei aja monta kilometriä kaasu pohjassa...omassa dieselissä ne käyvät jossakin 1.1bar eikä se ole siihen vielä hajonnut...

kannattaa hukkaportille menevä letku tutkia niin selviää minkälainen bleedi yms.. sinne on laitettu...

Volvo745D

  • Vieras
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1419 : 06.04.2013, 16:57:46 »

No tuosta vissiin selviää se, jos tuosta hukkaportista? pitäis letku lähtä johonkin ?
ps. ahtomittarin viritykset  :D

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1420 : 06.04.2013, 17:40:05 »
No tuosta ei kyllä selviä yhtään mitään :)
Turbolta se kuva pitäisi saada otettua missä näkyy kello ja letkut, ja jos siellä ei o mitää epäilyttävää niin sit tankoa säätelemään, sitäki voi olla modattu. Syöttöpumpulla ei sen kanssa ole tekemistä :)
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Volvo745D

  • Vieras
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1421 : 06.04.2013, 19:02:03 »
No tuosta ei kyllä selviä yhtään mitään :)
Turbolta se kuva pitäisi saada otettua missä näkyy kello ja letkut, ja jos siellä ei o mitää epäilyttävää niin sit tankoa säätelemään, sitäki voi olla modattu. Syöttöpumpulla ei sen kanssa ole tekemistä :)
No siis tuo ylempi (onko tuo nyt jonkunäköne alipainekello) nii turbon laipan kupeesta tulee se putki tuolle ja tuo vuorostaa yhistyy imusarjaan, itessää turbossa ei näkyny mittää kelloja eikä letkuja...ei tässä syöttöpumpusta oo mitää puhetta ollu  >:( ja jonkun muun moottorin kuvasta katoin että tuon kellon pillistä lähtee joku letku, mutta tässä sitä ei ole ollenkaan... riittikö :D kertokaa viisaat, ei oo niin näistä tolkkua itellä..  :idiot2:

Poissa Sohveli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 185
  • Aina ei voi voittaa, ei edes joka päivä.
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1422 : 06.04.2013, 19:08:02 »
Kuvassa alempanahan on siis syöttöpumppu ja ylempänä pakokaasunkierrätyksen härpäke. Kyllä se hukkaportin kello on turbossa kiinni, turbosta kelloon menee lyhyt musta letku. Siihen jos tekee reiän/reikiä niin ahdot nousee kun työntää ilmaa välistä jolloin hukkaportti aukeaa myöhemmin.
*V70 -05 D5 Black Sapphire --- Volvo 240 Ambulance D24*

Volvo745D

  • Vieras
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1423 : 06.04.2013, 19:13:55 »
Kuvassa alempanahan on siis syöttöpumppu ja ylempänä pakokaasunkierrätyksen härpäke. Kyllä se hukkaportin kello on turbossa kiinni, turbosta kelloon menee lyhyt musta letku. Siihen jos tekee reiän/reikiä niin ahdot nousee kun työntää ilmaa välistä jolloin hukkaportti aukeaa myöhemmin.
Eiku prk.. nyt kolahti itsetunnolle.  ??? Tdi koneesta räpelsin tuota egr härpäkettä tosiaan ku tukin sen, ei sitte tullu nyt mieleen että se olis se  :buck2:
Pittääpä tutkiskella tuota mistä se löytyypi..

Volvo745D

  • Vieras
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1424 : 06.04.2013, 20:01:40 »

Löytyhän se tarkemmin katottuna, joko tämä jotai kertois? Letku turbolta kellolle..  :)

 

KL-varaosat  Race.fi