Race.fi  Puotilan autokorjaamo

D24 tehon lisäys keskustelu

  • 3082 Vastauksia
  • 895037 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1485 : 15.05.2013, 21:35:15 »
paljonko luulette olevan tehoa, vakio turbo hilppeet, ahtoja 1.5bar pumpusta otettu kaikki irti?kivasti liikkuu ja jauhaa asfaltilla!

Ei ainakaan sitä 200hv mitä ilmoituksessa mainittu..

oisko cirka 150hp..? hyvällä tuurilla voi olla 160..
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1486 : 15.05.2013, 22:15:46 »
oisko cirka 150hp..? hyvällä tuurilla voi olla 160..

Tuskinpa 130-140 enempää kun ei ole edes välijäähdytintä...
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1487 : 15.05.2013, 22:44:22 »
Niin ja saa tehdä remontoituun moottoriin kohta uuden remontin ::)

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1488 : 16.05.2013, 06:25:16 »
Tuskinpa 130-140 enempää kun ei ole edes välijäähdytintä...

Aa, oho..jäi se noteeraamatta..   ::) No sit ei oo joo..
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1873
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1489 : 18.05.2013, 17:37:26 »
Asiasta kymmenenteen kertokeehan mulle mitenkä tämmöset huokasun äänet saapi d24tic:iin???? 
(onko terveen, kestävän ja pitkäaikais käyttöisen volvon äänet???)

siinä muutama esimerkki video, niin ymmärrätte mitä tarkoitan.

http://www.youtube.com/watch?v=ukmNPo5xzVY
http://www.youtube.com/watch?v=Nw4Z0ssAjAg

Tuo parkaisu tulee turbiinin sakkaamisesta. Eli kun kaasu nostetaan ylös, ja turbo pyörii vielä täysillä, niin pakosarjaan tulee alipaipaine ja turbiini alkaa imemään pakosarjasta. Tuollainen ääni kuuluu kaikista truboista, mutta yleensä äänenvaimentimet peittää sen äänen.

Mun mielestä tuo ei ole pienten turbojen juttu, vaan pikemminkin raskaiden, eli mitä suurempi energia sitoutuu turbiinisiipiin, sen enemmän niissä on potentiaalia metelöidä. Vanhemmissa kuorma-autoissa nuo imuäänet olivat oikeasti kovaäänisiä. Kun sitä osasi kuunnella ne kuului joskus kilometrien päästä.

Volvo745D

  • Vieras
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1490 : 18.05.2013, 21:41:23 »
Kuuluuhaan se joistahi raktoreistaki  :D
Noniinja. Onkos tuosta garrettin t3/4 turbosta hyötyjä jos päivittäs semmoseen? tarviiko vielä pumpulle tehä ihmeempiä?

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1491 : 18.05.2013, 22:36:24 »
Kuuluuhaan se joistahi raktoreistaki  :D
Noniinja. Onkos tuosta garrettin t3/4 turbosta hyötyjä jos päivittäs semmoseen? tarviiko vielä pumpulle tehä ihmeempiä?

Voin kokemuksella sanoa, että vakiopumpulla turha..t03 vakio turbolla varmasti miellyttävämpi. Mutta 12mm np:n kanssa hyvät kokemukset. :-)
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Volvo745D

  • Vieras
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1492 : 18.05.2013, 23:03:06 »
Voin kokemuksella sanoa, että vakiopumpulla turha..t03 vakio turbolla varmasti miellyttävämpi. Mutta 12mm np:n kanssa hyvät kokemukset. :-)
No siis vakionahan tossa on se t03 kyllä? No mimmone se nestepää on laittaa? oon vähä käsi näitte juttujen kanssa  :hello:

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1493 : 19.05.2013, 02:23:16 »
Lainaus käyttäjältä: Volvo745D link=thic=122.msg609126#msg609126 date=1368907386
No siis vakionahan tossa on se t03 kyllä? No mimmone se nestepää on laittaa? oon vähä käsi näitte juttujen kanssa  :hello:

Suosittelen käyttämään diesel huollon palveluita, jos itellä ei oo kokemusta. Mutta ainahan sitä voi itekki sen vaihtaa, oppiipahan siinä. Mutta jos huoltoon vie niin huolto+nestepään vaihto on 350-600€ hintahaarukassa + itse nestepää. Riippuu huoltofirmasta ja siitä kui paska pumppu on. Itse suosittelisin kyselemään diesel huoltamoista hintoja..osa puljuista tekee vaihto+ huoltotyön ok kuntoseen pumppuun 350€ kun taas joku PP-diesel ryöstää 500-600(?) eikä kuulemma edes suostu vaihtamaan itse hankittuja (kiinalaisia) nestepäitä. Toki noihin hintoihin pitää lisätä se nestepään hinta (120-135), nestepäiden kimppatilaus löytyy kimppatilaus keskustelualueelta.

Ja tuossa ohjeet np:n vaihtoon.
« Viimeksi muokattu: 19.05.2013, 10:49:24 kirjoittanut Diudi »
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa Joona.S

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 172
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1495 : 19.05.2013, 12:36:09 »
Kuuluuhaan se joistahi raktoreistaki  :D
Noniinja. Onkos tuosta garrettin t3/4 turbosta hyötyjä jos päivittäs semmoseen? tarviiko vielä pumpulle tehä ihmeempiä?


Hollannit o hyviä parkumaan ko viskaa vaimentimen pois...
http://www.youtube.com/watch?v=9f0csUn6i4c

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1496 : 19.05.2013, 16:10:18 »
Onkos nestepäätä järkeä vaihtaa vakioputkistolla ja ahtimella ? ???


Hollannit o hyviä parkumaan ko viskaa vaimentimen pois...
http://www.youtube.com/watch?v=9f0csUn6i4c
ei taida liittyä tämä D24 virittelyyn ...vaikka kyllähän timberjakitkin pitävät melko mörinää ilman vaimentimia...

Volvo745D

  • Vieras
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1497 : 19.05.2013, 16:35:12 »
Itellä nyt on se vakioahdin ja koko matkalta 2,5" ilman vaimentimia(katti tyhjennetty välissä), kesällä jos olis aikaa ja saumaa niin teettäs 3" koko matkalle.. Ahtopaineet käypi siinä vähä päälle kilon nytten.. Oisko siitä sitten hyötyjä vaihtaa/vaihattaa se np..? Ei se taidoista jäis kiinni kun ohjeet olis, pumpussakaan ei pitäis olla mitään viboja.

Poissa Pate

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 102
  • Volvo Racing Club Finland
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1498 : 19.05.2013, 16:59:48 »
Ei siitä nestepäästä ole oikein hyötyä, kun vakioahtimen tuotto loppuu heti kättelyssä. Eli isompi ahdin ja tuo nestepää niin alkaa liikkua.
Volvo 945 -98 b230fk+aw71l
Varaosa 745 -90

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1499 : 19.05.2013, 19:43:22 »
vakioahdin + vakiopumppu tai isompi ahdin ja 12mm nestepää. Ristiin noita ei kannata vetää.. ostat sen T3/T4 turbon vaikka ja sitte 12mm nestepään.
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy