Futurez  Kulkukoira

D24 tehon lisäys keskustelu

  • 3082 Vastauksia
  • 895042 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa MJF

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1575 : 23.06.2013, 22:08:17 »
Ei ne kannen oikasuun liity. Paksuus valitaan sen mukaan kuin paljon mäntä tulee dekkitasosta yli.

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1576 : 25.06.2013, 19:24:25 »
Otin omasta romukasasta soundtrackin... ei se näimmä ees enää pöllytä ilman kuormitusta ku otin syöttöä vartin pois :(

http://www.youtube.com/watch?v=QGXuP4zPHXY&feature=c4-overview&list=UUrfhF2s3F1Dy5Z-aptuqQKw
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa Bomble

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 83
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1577 : 25.06.2013, 21:05:09 »
Rempan jälkeinen koeajo:

ja pettyminen, toivottavasti olis pumppu vaan vituillaan kun käy vähän huonosti ja savuttaa valkosta kaasutellessa/kiihdyttäessä.. En yli 3000rmp edes viittinyt huudattaa  ;D

ps. Komeet soundit
Volvo 740 -88 Deeku

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1578 : 25.06.2013, 21:08:24 »
onhan niitä vissii kolmea eri paksuutta tarjolla, 1-lovinen1,4mm 2-lovinen 1,5mm 3-lovinen 1,6mm

Männän ylitys 0,67-0,80mm = 1-lovinen pahvi
Männän ylitys 0,81-0,90mm = 2-lovinen pahvi
Männän ylitys 0,91-1,02mm = 3-lovinen pahvi

Männän ylitys siis dekistä.

Ton mukaan valitaan pahvi.. Ja aina voi laittaa ton 3-lovisen jos ei jaksa hifistellä turhan takia
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1579 : 25.06.2013, 21:22:16 »
Männän ylitys 0,67-0,80mm = 1-lovinen pahvi
Männän ylitys 0,81-0,90mm = 2-lovinen pahvi
Männän ylitys 0,91-1,02mm = 3-lovinen pahvi

Männän ylitys siis dekistä.

Ton mukaan valitaan pahvi.. Ja aina voi laittaa ton 3-lovisen jos ei jaksa hifistellä turhan takia

Eikös tuo 3-lovinen oo TDICin vakiotiiviste.. sitä itekki käytin ku turbotin.
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1580 : 25.06.2013, 21:40:10 »
Eikös tuo 3-lovinen oo TDICin vakiotiiviste.. sitä itekki käytin ku turbotin.

Niiiin... puristukset laskee eli toisaalta kestää paremmin. Mutta taas toisaalta diisseli kun ei nakuta nii puristuksilla ei niinkään väliä. Kylmäkäynnistys ehkä huononee tai sitten ei.. mutta kyllä minäkin korkeimman pahvin laittaisin suosiolla. Tosin eihän näissä tunnu ikinä tarvitsevankaan edes kansipahvia vaihtaa..
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1581 : 25.06.2013, 21:51:07 »
Tosin eihän näissä tunnu ikinä tarvitsevankaan edes kansipahvia vaihtaa..

Niin tuosta johtuva puristussuhteen ero on niin pieni, että tuskin sitä hajalle saa 1-lovisellakaan..kai. Mutta taas mitä enemmän puristuksia sitä enemmän menohaluja alakierroksilla..tosin niin pienestä menohalujen lisäyksestä on varmasti kyse, että paree laittaa 3-lovinen.

Ja lähtee hyvin käyntiin kunhan vaan hehkut pelaa, suuttimet&pumppu kunnossa ja ennakkoa vähintää se 0,95.
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1582 : 25.06.2013, 21:53:58 »
Eikös tuo 3-lovinen oo TDICin vakiotiiviste.. sitä itekki käytin ku turbotin.

En tiiä. Mulla on volkkarin ISO korjausmanuaali kys.koneeseen käsittäen vaparin ja turbon ja jopa
tdic:n ( volkkarilla on ollu ) ja toinen korjausmanuaali on syöttöpumpulle, suomenkielisiä molemmat.
Vihreekantiset on säälittävät noista koneista verrattuna volkkarin sinikantiset ( ylläri sinänsä.. volkkarin kone)

Sieltä mää noita katon jos tarvii
« Viimeksi muokattu: 25.06.2013, 22:03:17 kirjoittanut InlineFour »
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa Bomble

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 83
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1583 : 27.06.2013, 06:11:04 »
Pumppu oli ainakin hampaan pielessä.. Noh valkonen savu ainakin laski muttei hävinny kokonaan.

pitää varmaa rupee seuraavaks tutkii paljonkoha ennakot on, ja laiskalta tuo tuntu ainakin sen mitä viimosesta kakssatkusta muistan, voi tosin olla senki takia ku ei oo mitäön vielä ruuvailtu

ja mites esiintyy jos nokka on hampaan johkisuuntaa pielessä?
Volvo 740 -88 Deeku

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1584 : 27.06.2013, 07:54:05 »
Pumppu oli ainakin hampaan pielessä.. Noh valkonen savu ainakin laski muttei hävinny kokonaan.

pitää varmaa rupee seuraavaks tutkii paljonkoha ennakot on, ja laiskalta tuo tuntu ainakin sen mitä viimosesta kakssatkusta muistan, voi tosin olla senki takia ku ei oo mitäön vielä ruuvailtu

ja mites esiintyy jos nokka on hampaan johkisuuntaa pielessä?

Nyt on pakko kysyä että siis laitoitko molemmat remmit ihan summissa paikoilleen?
Pistä nyt ihan alkuun se ajotus kohdalleen, sekä nokalta, että pumpulta, niin voi olla jotain toiveita saada toimimaan :)
Eikä tarvitse arvailla onko ne pielessä vai eikö ole.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa Bomble

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 83
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1585 : 27.06.2013, 12:16:44 »
Nyt on pakko kysyä että siis laitoitko molemmat remmit ihan summissa paikoilleen?
Pistä nyt ihan alkuun se ajotus kohdalleen, sekä nokalta, että pumpulta, niin voi olla jotain toiveita saada toimimaan :)
Eikä tarvitse arvailla onko ne pielessä vai eikö ole.

siis kyllä jakopää laitettiin ihan merkkien mukaa ja nokka lukittiin, en usko että se on pielessä mutta kuhan mietin, pumppu oli menny vähän väärin :D eilen laitettiin pumppu kohilleen ja savutus siis laski reippaasti
Volvo 740 -88 Deeku

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1586 : 27.06.2013, 16:03:43 »
Kampiakselille kyllä on jonkinlainen merkki vauhtipyörässä, mutta nokka-akselissa ei ole varsinaista merkkiä vaan se pitää ajoittaa nokka-akselin takapäässä olevasta 3-4mm hahlosta, jonka pitäisi olla tasoissa venttiilikopan tiivistepinnan kanssa....

se ennakkokin kannattaa säätää heittokellolla tai tönärillä...

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1587 : 27.06.2013, 16:11:13 »
Kampiakselille kyllä on jonkinlainen merkki vauhtipyörässä, mutta nokka-akselissa ei ole varsinaista merkkiä vaan se pitää ajoittaa nokka-akselin takapäässä olevasta 3-4mm hahlosta, jonka pitäisi olla tasoissa venttiilikopan tiivistepinnan kanssa....

se ennakkokin kannattaa säätää heittokellolla tai tönärillä...
pumppu menee parhaiten kohdilleen korvakuulolla pikkuhiljaa kokeillen.  sopivan karkea käyntiääni ja hyvä alavääntö on  tie onneen

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 437
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1588 : 27.06.2013, 16:44:30 »
pumppu menee parhaiten kohdilleen korvakuulolla pikkuhiljaa kokeillen.  sopivan karkea käyntiääni ja hyvä alavääntö on  tie onneen

näin tein volkkarin 5 pyttyseen ja kummasti moottorissa vedot parani ;D

Poissa Bomble

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 83
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1589 : 27.06.2013, 19:06:00 »
pumppu menee parhaiten kohdilleen korvakuulolla pikkuhiljaa kokeillen.  sopivan karkea käyntiääni ja hyvä alavääntö on  tie onneen

löytyy molemmat, pitää harjotella :D ensimmäinen pumpun säätö


e: täytyy varmaan volvolta hakea termari, 2x motonetin termaria ja kumpikaan ei toiminut...

e2: jos vaihtaa automaatin manuaaliksi niin käykö kardaani? Pari m47 tallilla ylimääräsenä ja loputkin hilppeet
« Viimeksi muokattu: 29.06.2013, 21:50:18 kirjoittanut Bomble »
Volvo 740 -88 Deeku

 

Carcom Oy  Ateho