Proturbo  Autodiagnoosi

D24 tehon lisäys keskustelu

  • 3082 Vastauksia
  • 895069 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Tyggi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • www.vrcf.fi
Real Cars Dont Have Spark Plugs!

945 d24tic

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1591 : 10.07.2013, 02:08:09 »
Eihä hukkiksen kello pitäs olla ongelma.

itse en ajatellu ees koko kelloasiaa kun väänsin imukopan TD-asennosta niin että sojotti suoraan ylöspäin.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1592 : 10.07.2013, 11:07:08 »
Eihä hukkiksen kello pitäs olla ongelma.

itse en ajatellu ees koko kelloasiaa kun väänsin imukopan TD-asennosta niin että sojotti suoraan ylöspäin.

Tyggillä taitaa olla nyt se toisen mallin t03 missä on hukkaportti tangolla eikä integroitua niin kuin alkuperäisissä dieselin ahtimissa? Sen hukkaportin kiinnike raudan saa kyllä rälläköimällä ja hitsaamalla muokattua mieleisekseen...
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1593 : 10.07.2013, 13:31:32 »
Eikös D24T ja Tic malleissa ole erilaiset ahtimet ainakin mitä minä olen nähnyt?

tuota noin aattelin tässä kesän aikaan vielä vaihtaa palikkata volovoon niin tuli mieleen yksi kysymys, että kun mun 945 on tätä d24tic mallia niin ja siinähän turbon se  ns. imupuolen se lähtevä ahtoputki on alapuolella niin että pystyykö ihan normaalisti sitä kotelo pyöräyttämään 180astetta, että se lähtevä ahtoputki olisi yläpuolella (vakio pakosarja)????? mitenkäs sen hukkaportin kellon saaapi kiinni????

elikkä nyt se on näin:
http://www.google.fi/search?q=volvo+940+tdic&bav=on.2,or.r_qf.&bvm=bv.48705608,d.bGE&biw=1600&bih=799&um=1&ie=UTF-8&hl=fi&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=F43cUYO1Dc_b4QTfmID4Cw#facrc=_&imgdii=_&imgrc=Y3fLhubVGI5XqM%3A%3B_EClr3X9hG6pfM%3Bhttp%253A%252F%252Fimg3.auto24.ee%252Fauto24%252F320%252F271%252F10815271.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Ffin.auto24.ee%252Fused%252F500596%3B320%3B240

ja tämmöstä aattelin:
http://www.google.fi/imgres?q=volvo+d24t&um=1&hl=fi&biw=1600&bih=799&tbm=isch&tbnid=h0pLV8cKsuW48M:&imgrefurl=http://www.lintsi.info/wx/volvo/265_Diesel/tic/dieselmoottorin_turbotus.htm&docid=yaPvOnuTeOck7M&imgurl=http://www.lintsi.info/wx/volvo/265_Diesel/tic/CIMG0549.JPG&w=640&h=480&ei=6I7cUav-K8i64ATZtIGwBA&zoom=1&ved=1t:3588,r:39,s:0,i:203&iact=rc&page=2&tbnh=192&tbnw=244&start=26&ndsp=27&tx=120&ty=74
Eihä hukkiksen kello pitäs olla ongelma.

itse en ajatellu ees koko kelloasiaa kun väänsin imukopan TD-asennosta niin että sojotti suoraan ylöspäin.
Tyggillä taitaa olla nyt se toisen mallin t03 missä on hukkaportti tangolla eikä integroitua niin kuin alkuperäisissä dieselin ahtimissa? Sen hukkaportin kiinnike raudan saa kyllä rälläköimällä ja hitsaamalla muokattua mieleisekseen...

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1470
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1594 : 10.07.2013, 14:59:00 »
Lainaus
Eikös D24T ja Tic malleissa ole erilaiset ahtimet ainakin mitä minä olen nähnyt?

niin  eikö viimeisissä 94x tdic on mitsu ja taas kaikkista td stä olen aina löytäny garretti. 

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 704
  • savua!
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1595 : 10.07.2013, 18:05:08 »
niin  eikö viimeisissä 94x tdic on mitsu ja taas kaikkista td stä olen aina löytäny garretti.

Omassa -93 940 tdic oli vielä garrett. Eikös mitsut ole vaan bensavehkeissä.
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1596 : 10.07.2013, 18:08:21 »
Eikös D24T ja Tic malleissa ole erilaiset ahtimet ainakin mitä minä olen nähnyt?

niin  eikö viimeisissä 94x tdic on mitsu ja taas kaikkista td stä olen aina löytäny garretti.
eiköhän kaikissa D24TIC ja D24T moottoreissa ole se sama T3 garretin p*ska :P

oma auto on -95 mallinen ja siinä on tuo kolmosgarretti...

Omassa -93 940 tdic oli vielä garrett. Eikös mitsut ole vaan bensavehkeissä.
todennäköisesti vain bensaturboissa on ollut tuo mitsun ahdin...

« Viimeksi muokattu: 10.07.2013, 18:15:44 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 704
  • savua!
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1597 : 10.07.2013, 18:18:14 »
eiköhän kaikissa D24TIC ja D24T moottoreissa ole se sama T3 garretin p*ska :P

T3 kyllä mutta ei täysin samanlaisena, eri AR:llä olevia löytyy ainakin, ja TDIC:ssä on dp:n laippa kolmella pultilla ja TD:ssä neljällä. Näin kurkin jostain motonetist katalogista kun ostin pakoputkenpätkiä...
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1598 : 10.07.2013, 18:21:07 »
Tietääkseni EGR mallin koneissa on tuo pienempi AR.36 pakopesä ja joissakin AR.47.

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1599 : 10.07.2013, 20:58:24 »
eiköhän kaikissa D24TIC ja D24T moottoreissa ole se sama T3 garretin p*ska :P

Eiköhän juu alkuperänen oo kaikissa "samanlainen" mutta tässä lähes 30 vuoden aikana se alkuperäinen ahdin on monesti vaihtunut jo toiseen... kuten bensa-turboista tuttuun ahtimeen jossa hukkaportti toimii tangolla eikä oo pakopesään integroitu...
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1600 : 10.07.2013, 21:31:54 »
Eiköhän juu alkuperänen oo kaikissa "samanlainen" mutta tässä lähes 30 vuoden aikana se alkuperäinen ahdin on monesti vaihtunut jo toiseen... kuten bensa-turboista tuttuun ahtimeen jossa hukkaportti toimii tangolla eikä oo pakopesään integroitu...
eiköhän kaikissa D24TIC ja D24T moottoreissa ole se sama T3 garretin p*ska :P

oma auto on -95 mallinen ja siinä on tuo kolmosgarretti...
todennäköisesti vain bensaturboissa on ollut tuo mitsun ahdin...


:facepalm: Cossu-sierrassakin on komosgarretti jos aletaan yleistämään.
Tarkoitin juurikin sitä rakenteellista pientä ero hukkaportissa ja dp:n laipassa TD ja TDic välillä, vai onko se sitten joku vuosimalli juttu.. molemmat mulla on ollu ja -90 740TD ja -93 945TDic ja erilaiset ahtimet niissä ainakin oli.


Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1601 : 11.07.2013, 01:28:29 »
Totta kai pilkkua saa viilata :P. Esim.puhutaanhan HX35 ja HX40 ahtimistakin pelkästään noilla nimillä, riippumatta siitä onko niissä 12, 14 tai 16 pakopesä vai V-panta/ 6 pulttisella laipalla oleva DP:n liitos ::)

eli sama ahdin se T3:kin on oli sitten AR.36 tai AR.47 pakopesällä...

ei kait tuo T3:nenkaan heti hajoa kun 680tkm on tuolla 945:sella ajeltu ja vielä siinä sellainen on :P...tosin jossain vaiheessa se vaihtuu toisenlaiseen ahtimeen muiden osien kanssa :pomo:

 

« Viimeksi muokattu: 11.07.2013, 02:24:50 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1602 : 11.07.2013, 12:06:40 »
Tässä vielä kuvat ahtimista ja hukkaportinkellon kiinnitysten eroista:


D24T



D24TIC

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1603 : 11.07.2013, 21:56:24 »
No niin hyvä Janne nyt ymmärtää varmasti jo tyhmempikin mitä tarkoitin ;)

E:Onko se aina tdic:ssä tuo tangollinen malli?
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 704
  • savua!
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1604 : 13.07.2013, 13:40:53 »
Onko se aina tdic:ssä tuo tangollinen malli?

Tuskin voi varmaksi sanoa kun volvosta kyse.  ::)
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron