Carcom Oy  Ateho

D24 tehon lisäys keskustelu

  • 3082 Vastauksia
  • 895065 Lukukerrat

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Jonse

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1800 : 22.10.2013, 14:44:39 »
Mistä löytyis D24T uudet suuttimet ja putket? Vai löytyykö enään mistään?  O.o

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1801 : 22.10.2013, 15:31:03 »
Putket saa varaosaliikkeestä tilaamalla, jos ei saa niin tiskin takana on ihan käsi kaveri. Suuttimet löytyy diesel-huollosta tai markkinapaikalta käytetyt ja niihin uudet kärjet.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1802 : 22.10.2013, 21:30:23 »
Mistä löytyis D24T uudet suuttimet ja putket? Vai löytyykö enään mistään?  O.o
http://motonet.fi/fi/varaosatuote/26-2083?ajoneuvo=655
Tuote on tilattavissa.

On muuten hinnat noussu, kun tuo on 55e ja vaparin 70e, sillon kun ite ostin 5v sitten niin hinnat oli 45e ja vaparin mihin ostin 49,90e.
---

Suutinkärjet vanhoihin suuttimiin? niitäkin taitaa vielä motskarinetistä.

Jos kokonaan uudet suuttimet haluat sekin järjestyy, muutama vuosi sitten diilasin itselle aiotun setin ameriikasta, oli vielä mersukärjillä, niin hintaa tuli noin 400e, nyt toki varmaan hinnat noussu. Mutta jos kiinnostaa, niin voin kattoa jos niitä vielä saa ameriikasta, tai sitten löytyykö tuolta mun hovinestepäätoimittajalta suuttimiakin näihin. :hg:
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Caideman

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 58
  • Paluu ruotsinrautaan...
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1803 : 22.10.2013, 21:37:46 »
Vaikka hiukan aiheen vierestä, mutta olisko tietoa onko se mun vanha VRG-538 vielä jossain päin suomea hengissä?  :) Siitä oli vissiin aika hyvät lukemat penkitetty hetikohta sen jälkeen kun se multa lähti?  O0 

Aijjuu, kaikille D24-hörhöille tiedoksi:

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=40213.new#new
« Viimeksi muokattu: 22.10.2013, 22:11:45 kirjoittanut Caideman »
V70 AWD 2.5T A 1998, Impala 4d HT '63

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1804 : 22.10.2013, 22:51:59 »
Nykytilannetta en osaa sanoa mutta tuolla on jotain juttua tuosta autosta

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=10014.0

eikös tuo nyt ole juuri se sama  ???

Poissa Jonse

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1805 : 23.10.2013, 20:09:31 »
Onko porukka rakennellu minkä verran d24 vapari pakosarjasta kääntämällä ja jatkamalla turbo satseja? Vai onko aivan turhaa ajan hukkaa?  :o

Poissa Caideman

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 58
  • Paluu ruotsinrautaan...
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1806 : 23.10.2013, 20:33:33 »
Nykytilannetta en osaa sanoa mutta tuolla on jotain juttua tuosta autosta

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=10014.0

eikös tuo nyt ole juuri se sama  ???

Onhan se, kiitti.  :)
V70 AWD 2.5T A 1998, Impala 4d HT '63

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1807 : 25.10.2013, 23:44:20 »
Miten helpoiten/halvoiten saa deekuun lisää ahtoja? Nyt ahtaa equus-mittarin mukaan n.0,6 bar ja jonnekkin yhden kilon tuntumaan/paremmalle puolelle olis tarkotus saada. Se vielä vakioturbolla käsittääkseni on ihan siedettävä määrä?
Koitin haulla ehtiä, mutta en oikein löytäny mitään järkevää...

Poissa Sohveli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 185
  • Aina ei voi voittaa, ei edes joka päivä.
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1808 : 26.10.2013, 12:27:05 »
Miten helpoiten/halvoiten saa deekuun lisää ahtoja? Nyt ahtaa equus-mittarin mukaan n.0,6 bar ja jonnekkin yhden kilon tuntumaan/paremmalle puolelle olis tarkotus saada. Se vielä vakioturbolla käsittääkseni on ihan siedettävä määrä?
Koitin haulla ehtiä, mutta en oikein löytäny mitään järkevää...

Reikä taikka T-haara hukkaportin letkuun. Löytyy juttua jo ensimmäiseltä sivulta.
*V70 -05 D5 Black Sapphire --- Volvo 240 Ambulance D24*

Poissa Caideman

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 58
  • Paluu ruotsinrautaan...
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1809 : 26.10.2013, 23:22:30 »
Miten helpoiten/halvoiten saa deekuun lisää ahtoja? Nyt ahtaa equus-mittarin mukaan n.0,6 bar ja jonnekkin yhden kilon tuntumaan/paremmalle puolelle olis tarkotus saada. Se vielä vakioturbolla käsittääkseni on ihan siedettävä määrä?
Koitin haulla ehtiä, mutta en oikein löytäny mitään järkevää...

Onko IC:lla? Jos kyllä, niin anna paukkaa vaan 1,5bar, kestää hyvin, kokeiltu on.  :hello: Bleed valvella saa ihmeitä aikaan.
V70 AWD 2.5T A 1998, Impala 4d HT '63

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 704
  • savua!
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1810 : 27.10.2013, 00:12:12 »
Onko IC:lla? Jos kyllä, niin anna paukkaa vaan 1,5bar, kestää hyvin, kokeiltu on.  :hello: Bleed valvella saa ihmeitä aikaan.

Kestää varmasti, mutta jos syöttöpumpussa vielä vakio nestepää, on melko turhaa nostaa kiloa ylöspäin niitä ahtoja kun eihän sinne mene soppaa samassa suhteessa. Kokeiltu on :buck2:
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa Caideman

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 58
  • Paluu ruotsinrautaan...
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1811 : 27.10.2013, 00:32:09 »
Kas perkele, kun alkaa nuo virivinkit unohtua...   Oli pakko luntata juutuubista omia videoita, mikä nestepää ja paljonko paineita.  ;D Sorry guys.

Mulla oli vakiokamppeissa joku kilon paineet kun ostin auton, siitä lähti evoluutio.  :pomo: Älä siis laita yli kiloa...
V70 AWD 2.5T A 1998, Impala 4d HT '63

Poissa Sukkamies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 184
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1812 : 27.10.2013, 11:35:34 »
Älä siis laita yli kiloa...
Omassa Deekuussa oli parhaimmillaan 2.5Baria Garretin T3:sella (vakio ahdin siis?) Hyvin on kestäny, nyt kun ahtimen laitan takaisin niin talveksi varmaankin ''riittää'' se alta 2kiloo. Mitäs veikkaatte paljonko on tehoa 2kilon tuntumassa ? 12mm nestepää 3'' kokoputkisto yhellä vapari vaimentimella, IC, rakennettu imukoppa (semmonen laatikko kannen päällä  ;D) ja tietenkin POWERfiltteri. Ennakko tuntuisi olevan todella karkealla käynnillä.

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1813 : 27.10.2013, 11:51:11 »
Onko IC:lla? Jos kyllä, niin anna paukkaa vaan 1,5bar, kestää hyvin, kokeiltu on.  :hello: Bleed valvella saa ihmeitä aikaan.
On tuo IC:llä juu. Mutta tosiaan vakiopumpulla/nestepäällä. Ja tuskin ainakaan heti alkuun tulossa mitään kummosempaa kuin perussyöttöjä+karan kääntelyä jne.
Mennään sillä kilolla nyt näin alkuun ja katelllaan sitten kun se nälkä rupee kasvamaan :D

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 704
  • savua!
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1814 : 27.10.2013, 12:00:46 »
Omassa Deekuussa oli parhaimmillaan 2.5Baria Garretin T3:sella (vakio ahdin siis?) Hyvin on kestäny, nyt kun ahtimen laitan takaisin niin talveksi varmaankin ''riittää'' se alta 2kiloo. Mitäs veikkaatte paljonko on tehoa 2kilon tuntumassa ?

Jos 2.5bar on ahtoja ollut voin vaan kuvitella mitä pakopaineet on ollu... ei säily kansi kauheen pitkäikäsenä.
T3 on kyllä vakio, mutta on vähän väärin sanoa että T3 on pieni koska sitä on erikokoisilla pakopesillä, tietenkin. Volvossa vakiona olevissa T3:ssa pakopesät ovat pieniä ja siksi pakopaineista tulee järkyttäviä yhtään isommilla ahdoilla.

Joku, olisiko ollut juuri Caideman, penkitti joskus vakiogarretilla ja 12mm nestepäällä 197hv, paineita ahtopainetta en muista. Taisi siinäkin pakopaineet olla aika jäätävät, ei suositeltavaa.
« Viimeksi muokattu: 27.10.2013, 12:02:21 kirjoittanut anone »
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy