Race.fi  Puotilan autokorjaamo

D24 tehon lisäys keskustelu

  • 3082 Vastauksia
  • 895219 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1830 : 29.10.2013, 21:06:43 »
Sen verran kysellään vielä tyhmiä, että kannattaako tuohon lähes vakioon rueta isompaa dp:tä värkkäämään? Pakoputken joudun kuitenkin tuohon rakentamaan, niin samalla voisi dp:nkin nikkaroida jos siitä yhtään hyötyä on..

Poissa kipi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 27
  • Honkilahden keskusautohalli.
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1831 : 29.10.2013, 21:46:17 »

Vaikea sanoa, huhupuheita on niin paljon.. Mut jos ei hae deekusta yli 250hp niin lähes hyödytön alkaa käyttää aikaa tekeen pakosatsia.   ::)

Mä en sit tarkoittanu turbogurulla mitään foorumien tietäjiä vaan tyyppejä jotka on ikänsä tehneet töitä turbojen ym virittämisen parissa.

Mieluummin teen päivän hommia ja teen uuden pakosarjan kuin alkaisin modaan koria/tekeen mitään väliputkia. Jos ei tee hommaa kunnolla niin miks pitää sit ylipäätään tehdä mitään??
Etuveto allergikko.

Poissa Jöyni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 63
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1832 : 30.10.2013, 17:46:10 »
Mistä löytyy hyvät ohjeet ahtokaran muokkaukseen?
Raakakappale on tehty eli ois vaa viilausta vaille.

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1833 : 30.10.2013, 18:08:01 »
Tuossa on hyviä malleja muokatuista karoista



Tuolla sitten koko sivusto jossa hyviä ohjeita tuosta karan muokkauksestakin...

http://www.netikka.net/vepiku/syotto.htm

Myös etusivulla olisi ollut hyvät ohjeet

« Viimeksi muokattu: 30.10.2013, 18:09:49 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa Sukkamies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 184
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1834 : 31.10.2013, 00:00:29 »
Noniin nyt on taas löylyä koneessa. Mikkäs on turvalliset ahto rajat garretin T3 jossa AR 42? Nytten 1.9bar ja kun ennen katkaisi ahdot nollaab heti, nyt alkaa hiipuu ja pitää ne ahdot. Mitähän tapahtui asennuksessa?  Anyway jaksaa kolmosellakin mennö hienosti luisussa asfaltilla  :nohnoh

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1835 : 31.10.2013, 11:13:45 »
Ahdot on juuri nyt hyvät... ei muuta kun anna palaa!

PS.Osta pari vara kantta ja ahdinta jos sattuu rivahtamaan.
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa Sukkamies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 184
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1836 : 31.10.2013, 11:25:34 »
Ahdot on juuri nyt hyvät... ei muuta kun anna palaa!

PS.Osta pari vara kantta ja ahdinta jos sattuu rivahtamaan.
Not sure if sarkasmi or not :( ehkä lasken johki 1.5bar tuntumaan talveks

Poissa Jonse

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1837 : 31.10.2013, 17:27:41 »
Löytyykö enään mistään uutta öljysuodattimen siirtojalan pulttia? Kun semmonen jäi uupumaan D24 turbotus projektista. Saa tarjota jos löytyy! ;D

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1838 : 31.10.2013, 18:12:51 »
ehkä lasken johki 1.5bar tuntumaan talveks

Tuokin on ihan liikaa...max 1.2 bar saattaa vielä kestääkin. Suosittelen myös pakopainemittaria...

PS.Osta pari vara kantta ja ahdinta jos sattuu rivahtamaan.
Kyllä sieltä mäntäkin saattaa hajota kannen lisäksi :P..yhden d24:sen tiedän mistä meni mäntä kun oli tuollaiset paineet vakioahtimella
« Viimeksi muokattu: 31.10.2013, 18:15:41 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1839 : 31.10.2013, 20:34:54 »
Mistä löytyy hyvät ohjeet ahtokaran muokkaukseen.
Raakakappale on tehty eli ois vaa viilausta vaille.

Ite teetin tommosen tutun sorvilla&jyrsimellä. Siitä johtuen tuo menee noin kun maksimi on saavutettu niin viiste alkaa palamaan takaisin (ei jyrsimellä saanu muuten). Mutta ei se mtn, se pitäs olla pohjassa tossa kohalla jo.. Kuvassa näkyy (vas.) ensimmäinen versio, syvin kohta on 10mm (vert. karan halkaisija ~12mm muistaakseni..  ::) )
. Sitte tosta oik. raakakappaleesta tehtiin vielä myöhemmin samanlainen jossa syvin kohta on 7mm, joka on nyt paikallaan.

MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1840 : 01.11.2013, 17:25:59 »
Mä en sit tarkoittanu turbogurulla mitään foorumien tietäjiä vaan tyyppejä jotka on ikänsä tehneet töitä turbojen ym virittämisen parissa.

Mieluummin teen päivän hommia ja teen uuden pakosarjan kuin alkaisin modaan koria/tekeen mitään väliputkia. Jos ei tee hommaa kunnolla niin miks pitää sit ylipäätään tehdä mitään??

Oma mielipide on, ettei kannata tehdä kaikkea vaikeimman kautta. Runkoaisaan tekee suht siistin väistön maalauksineen muutamassa tunnissa, ihan suorasta pellistä. Pakosarjaan tarvitsee laipat, käyrää, suoraa, pirusti aikaa putkien sovitteluun, suunnitteluun, hitsaukseen, sekä laippojen jyrsintään, jonka jälkeen lopputulos on muutama hevonen enemmän tai vähemmän kuin vakisarjalla. Varmasti oikean kokoisilla putkilla voi saada hiukan hyötyä heräämiseen tai huipputehoon, mutta mun mielipide on että kannattaa käyttää sekin aika vaikka pumpun säätelyyn, vesiruutan rakenteluun, tms. Toki jos kaikki muut asiat on hiottu huippuunsa, eikä mitään muuta enää keksi, niin voi väkerrellä aikansa kuluksi muutaman version eri kokoisilla ja pituisilla putkilla ja dynotella niiden välisiä eroja.

Usein vain huomaa, että aloitetaan jostain ihan muualta kuin missä todellinen tehoja rajoittava tekijä on ja jäädään hiplailemaan jotain epäolennaista, kun samalla vaivalla olis laitettu vehkeet nippuun ja otettu voimaa ulos huomattavasti suurempia määriä, jos olisi keskitytty siihen olennaiseen. Usein myös huomaa, että mitä enemmän muutetaan, sitä enemmän asioita jää huomioimatta. Se juuri oikaistu laippa vetääkin jännityksistä johtuen itsensä kieroon hiukan lämpöjä saatuaan ja tiiviste palaa, öljynpaluu ei pelaakaan kuten oli suunniteltu, lohkolämppärin johto sulaa ja auto palaa ensimmäisen pakkasyön jälkeen lämmityksessä oltuaan, pakosarjasta irronnut hitsinööli irtoaa ja silpoo turbiinin, naapuri suuttuu ja soittaa poliisille, vaimo pakkaa kamat kun ukkoa ei kiinnosta muu kuin pakosarjan hitsaus, otsonikerros tuhoutuu, napajäätiköt sulaa, yms odottamatonta.

Sitten toki asia on eri, jos sovitellaan jotain vnt:tä tms, jota ei vakiosarjan jatkeeksi saa mitenkään järkevästi.

Tämä oli toki vain minun näkemykseni asiasta ja eriävät mielipiteet ovat sallittuja.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1841 : 01.11.2013, 19:03:42 »
Jos ne ahtopaineet menee himpun yli pakopaineitten sopivalla ahtimella ja VAKIOsarjalla ja 255hp ni toimiiko se vakiosarja vai ei? Toki jokainen turaa sellasen sarjan ku ite haluaa.Nykysee koneesee oli pakko tehä uus sarja kun holsettia ei ois saanu mahtuu mitenkä päin muuten.Nyt uus sarja on aika lailla samanlain ku vakiosarja mut ahdin vaan eri kohassa ja hyvin pelaa edelleen.

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 704
  • savua!
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1842 : 01.11.2013, 19:46:49 »
Erittäin havainnollistava video VE-pumpusta ja nestepäästä. Taas olen vähän fiksumpi vaikken kieltä ymmärtänytkään.

http://www.youtube.com/watch?v=-A9_o-erJbs
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1843 : 01.11.2013, 21:38:23 »
very simple, but easy

Poissa Sukkamies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 184
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1844 : 02.11.2013, 10:13:30 »
Osaisko joku ilman kuvaa kertoo minkälainen ahtosäädin autossani on? Se näyttää iha pneumatiikka penkistä otetulta säätökappaleelta, ja siitä menee sähköjohdot hyttiin ja siitä kytkimelle mikä sitten säätää paineita. Mutta se ei ole enään toiminut niin kannattaisiko ostaa bleed valve vai saakohan ton toimiin ja miten sitä säädetään?
ps. oli kyllä niin huono aamuinen selitys että pitää varmaa kuva mennä nappaan... :2funny:

 

Proturbo  Autodiagnoosi