Futurez  Kulkukoira

D24 tehon lisäys keskustelu

  • 3082 Vastauksia
  • 895339 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1470
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1980 : 10.12.2013, 19:14:38 »
Lainaus
En ole kuullut mutta venttiilien välistä noi kannet ainakin useimmiten halkeaa.
miten niin halkeaa  ;D


Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1981 : 10.12.2013, 20:30:00 »
Tai venttiilistä kammioo päin.

Poissa Rapo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1982 : 10.12.2013, 23:45:00 »
Kyllähän noista suurimmasta osasta on just ventiilien välistä pikkusen halki mutta eipä tuo haittaa mitään  :D
Volvo 740 -87 D24 prokkis
Ja kaksi ex hollanninvolvoa.
Useampia Bmw merkkisiä nuorisohenkilöautoja...

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1983 : 13.12.2013, 13:35:14 »
Oottekos tei laittanu noita jaetulla pakopesällä olevia ahtimia noihin d24t:n vakio pakosarjoihin mitkä ei oo jaettuja? Miten on toiminut?

Parempihan se tietty olis jos sen pakosarjan jakais mutta mahtaako tuollaisessa valusarjassa pysyä migillä hitsattuna mikään? Ajattelin vaan jos sen pakosarjan jakais mutta alkaako hitsikikkareet irtoilemaan kun ajaa ahtimen punaiseksi? Ja mikä mahtaa olla kyseisen operaation todellinen hyöty tehoissa? Jos alle 10 heppaa ni en riskeeraa uutta ahdinta..
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1984 : 13.12.2013, 15:57:32 »
Ite en ainaka persdynolla huomannu eroa ollenkaa niin heräämises ku tehoissa jaetulla tai jakamattomalla vakiosarjalla joten pitäisin ihan originaaliin.

Poissa Sukkamies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 184
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1985 : 13.12.2013, 19:07:25 »
Noniin isompi hyrrä hankittu (kiitos VahuJ) ja runkopalkkia pitäis vähän rälläköidä. Se ei ole ongelma mutta mitäs sen päälle laittaa? Joku pellin pala? Muita vaihtoehtoja? Kun ei itselläni ole hitsiä...

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1986 : 13.12.2013, 19:11:44 »
Jaettu/jakamaton ei taida huipputehoon sinällään vaikuttaa mitään. Jaetulla pesällä pitäisi ahtimen herätä muutama sata kierrosta aikaisemmin... Ei kannata alkaa vakio sarjaa modaamaan, kun ei siitä hyvää saa kumminkaan. Suoraan uusi pakosarja tai anna koko asian olla. Ei taida vakio sarjassa edes jaettuun pesään olla aineksia, kun pulssit tulee väärässä järjestyksessä(mutu ei ole ollut vakio sarjoja itsellä)

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1987 : 13.12.2013, 20:07:48 »
Tuosta jaetusta pakopesästä/-sarjasta ku tuli puhetta ni muistaako joku millasia käyttökokemuksia pyhän savun foorumilla saatiin niistä läppäjakajista joilla pienillä kierroksilla (liian suurta)ahdinta heräteltiin ohjaamalla kaikki kaasut vain toiseen nieluun.


E:
Lainaus käyttäjältä: http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=101977
Kukaan testannut tämmöstä ison jaetun pesän kanssa? Humpuukia vai ei? Netistä löytyy kyllä kovasti dynokäppyröitä jotka kertoo et edesauttais heräämistä selvästi isojen ahtimien kanssa. Läpän kestävyys herättää ainakin itsessäni epäilyksiä. Toisaalta ei toi läppä välttämättä mahdu kulkeutumaan turbiinille saakka jos se irtoaa...
(Kuva poistettu lainauksesta.)
« Viimeksi muokattu: 13.12.2013, 20:21:27 kirjoittanut j_tapio »

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 704
  • savua!
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1988 : 13.12.2013, 21:17:09 »
Parempihan se tietty olis jos sen pakosarjan jakais mutta mahtaako tuollaisessa valusarjassa pysyä migillä hitsattuna mikään?

Ite oon huitassut vakiopakosatsiin uuden laipan migillä tota muuttuvasiipistä garrettia varten ja on siellä reilu vuoden päivät roikkunut saumojen halkeilematta.
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1989 : 14.12.2013, 13:04:13 »
Noniin isompi hyrrä hankittu (kiitos VahuJ) ja runkopalkkia pitäis vähän rälläköidä. Se ei ole ongelma mutta mitäs sen päälle laittaa? Joku pellin pala? Muita vaihtoehtoja? Kun ei itselläni ole hitsiä...

Siihen kompurakotelon kohtaalle runkopalkkiin rälläkällä pari viiltoa ja sitten lyö sen runkopalkin siittä viiltojen välistä sisään ;) Sivulle hitsasin pellin palat..
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1990 : 14.12.2013, 14:48:09 »
Mihkäs koppaa tää isompi ahdin olikaa menossa? Ite ku laitoin 7-sarjaa hx35:n ni piti näyttää moskaa runkopalkin pokkauksee ja sopi paikallee.Jossain vaihees hajos oikeen puoleinen moottorin kumityyny ja uus tilalle ni ei ois tarvinu näköjää muokata runkopalkkii yhtää.

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1991 : 14.12.2013, 15:02:56 »
Mikä siihen runkopalkkiin ottaa kiinni? Kompurakotelo vai pakopesä?

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1992 : 14.12.2013, 15:12:47 »
Mikä siihen runkopalkkiin ottaa kiinni? Kompurakotelo vai pakopesä?

200-sarjalaisessa kompurakotelo..
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1993 : 15.12.2013, 21:00:29 »
Noniin isompi hyrrä hankittu (kiitos VahuJ) ja runkopalkkia pitäis vähän rälläköidä. Se ei ole ongelma mutta mitäs sen päälle laittaa? Joku pellin pala? Muita vaihtoehtoja? Kun ei itselläni ole hitsiä...

Tämän verran itse rälläköin.. sitten taivutin kaarevan pellinpalan pohjalle ja leikkasin vielä kylkiin sopivat palaset. Harmi kun ei tullu lopputuloksesta otettua kuvaa.. kuvassa siis T3/4 kiinan ahdin ja 240:pin konehuone.

« Viimeksi muokattu: 15.12.2013, 21:04:33 kirjoittanut VahuJ »
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #1994 : 15.12.2013, 21:02:23 »
Näytti tuolla vakiopakosarjassakin jonkunmoinen väliseinä olevan :P Tosin ei ylös asti..

R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

 

Futurez  Kulkukoira