RallyBaron  Samppasport

D24 tehon lisäys keskustelu

  • 3082 Vastauksia
  • 895031 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Sukkamies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 184
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2010 : 20.12.2013, 20:27:59 »
Sain t3/t4 kiinni nytten. Hukkaportti tosin ei ole vielä kiinni pitää vähän hitsailla. Mutta valaiskaa tyhmää että miksei vakio ahtimessa ahdot mennyt miinus-luvuille mutta uudessa menee?

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2011 : 20.12.2013, 20:31:25 »
Sulla ahistaa imu/ahtopuoli jostain kohtaa ja vakiohyrrä työntää sitä ilmaa jo tyhjäkäynnilläki vaikkei sitä varsinaista painetta vielä tee.Tai sitte kiinaturbo vaan jumittaa tyhjäkäynnil ;) Jopa hx35 työns sitä ilmaa tyhjäkäynnil ku imusarjasta oli yks 10mm reikä auki ni siinä tuntu kädellä selvä puhallus.

Poissa Sukkamies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 184
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2012 : 20.12.2013, 20:56:58 »
Sulla ahistaa imu/ahtopuoli jostain kohtaa ja vakiohyrrä työntää sitä ilmaa jo tyhjäkäynnilläki vaikkei sitä varsinaista painetta vielä tee.Tai sitte kiinaturbo vaan jumittaa tyhjäkäynnil ;) Jopa hx35 työns sitä ilmaa tyhjäkäynnil ku imusarjasta oli yks 10mm reikä auki ni siinä tuntu kädellä selvä puhallus.
Aijaa. Luin kyllä että on täysin normaalia että ahdin on - puolella kun ei ole kaasua painettu. Ja uusi hyrrähän pyöri todella sulavasti vanhaan verrattuna mikä muutenkin oli väljä ja nahea.
Edit: kyllähän se ilmaa puskee tyhjäkäynnilläkin mittari vaan lukee olikohan jotain -. 1 luokkaa.
« Viimeksi muokattu: 20.12.2013, 21:00:07 kirjoittanut Sukkamies »

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2013 : 20.12.2013, 21:00:21 »
bensakoneessa kyllä menee noin mutta jos nokikoneessa ni joku siel ahistaa.Paljonko se sitte menee miinukselle?

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2014 : 20.12.2013, 21:46:04 »
bensakoneessa kyllä menee noin mutta jos nokikoneessa ni joku siel ahistaa.Paljonko se sitte menee miinukselle?
Jos ahtomittari kytketty imusarjaan. sensijaan ahtoputkessa harvemmin tyhjäkäynniläkään alipainetta.

Ennenkaikkea sukkamies, mikä ahtopainemittari sulla on? Kunnon teollinen vai joku autogauge-ripulimittari.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2015 : 20.12.2013, 21:50:22 »
Jos ahtomittari kytketty imusarjaan. sensijaan ahtoputkessa harvemmin tyhjäkäynniläkään alipainetta.

Ennenkaikkea sukkamies, mikä ahtopainemittari sulla on? Kunnon teollinen vai joku autogauge-ripulimittari.

Tää ois ollu seuraava kysymys.Autogaugen saa työntää juurikin sinne ja laitat sen teollisuusmittarin kiinni joka näyttää pelkästää ylipaineen niin ei tartte miettii tollasii ;)

Poissa Sukkamies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 184
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2016 : 20.12.2013, 22:18:52 »
Imusarjassa kii paska autogauge. Entinen omistaja laittanut iha hienosti kolmen mittarin setin siihen en ala repimään pois. Mutta joo paska mittari Imusarjassa niin näyttää vähä hassusti?

Poissa rooppis93

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • yrittänyttä EI laiteta... tai ainakin niin ne sano
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2017 : 20.12.2013, 22:34:43 »
Terve kyselisin kun kaverille tarjottiin asconaan vaihdossa 740tdic jossa on KUULEMMA 400hp+ ja 700nm niin olisiko tämä taas mahdollisesti kyseinen kiertopalkinto josta oli juttua jonkin aika sitte? Sori ot
-740TDic kartano rotta n.130hp/220nm kytkin sanoi heihei. - EX. volvo V70 TDI "vähän" lipsahti

Poissa Sukkamies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 184
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2018 : 20.12.2013, 22:38:16 »
Terve kyselisin kun kaverille tarjottiin asconaan vaihdossa 740tdic jossa on KUULEMMA 400hp+ ja 700nm niin olisiko tämä taas mahdollisesti kyseinen kiertopalkinto josta oli juttua jonkin aika sitte? Sori ot
Osalista ois kiva nähdä ja 700nm tuntuu aika hurjalta :DDD

Poissa rooppis93

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • yrittänyttä EI laiteta... tai ainakin niin ne sano
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2019 : 20.12.2013, 23:07:34 »
Sitä sanoin kaverillekkin että kysy kuka on rakentanu mitä osia ja jne ja PALJONKO  ahtopaineita  ei mahatosta valumalmi koneesta alle 3bar saada edes 320hp   ;D
-740TDic kartano rotta n.130hp/220nm kytkin sanoi heihei. - EX. volvo V70 TDI "vähän" lipsahti

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2020 : 20.12.2013, 23:10:11 »
Terve kyselisin kun kaverille tarjottiin asconaan vaihdossa 740tdic jossa on KUULEMMA 400hp+ ja 700nm niin olisiko tämä taas mahdollisesti kyseinen kiertopalkinto josta oli juttua jonkin aika sitte? Sori ot
Tuskin on tuollaisia tehoja ja tietenkään ei ole minkäänlaista penkkilappuakaan ::)...olis kans mielenkiintoista tietää tarkemmin moottorin osista että millä osilla nuo tehot on saatu...luultavasti tarvis kans 7mm rivipumpun mersusta että tuollaisiin tehoihin olisi oikeasti toivoa.

silloin voi ainakin olla varma ettei tuollaisia tehoja ole, jos laatikkona M46 tai M47 ;D..tosin ei taida enää M90 laatikkokaan 700nm vääntöä kauan kestää..

Imusarjassa kii paska autogauge.
omassa deekussa kans paska autogauge...piti laittaa se kun yksi teollisuusmittari hajos ja alkoi näyttämään melkein jatkuvasti -1 alipainetta :P
« Viimeksi muokattu: 20.12.2013, 23:14:01 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 551
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2021 : 20.12.2013, 23:16:23 »
Terve kyselisin kun kaverille tarjottiin asconaan vaihdossa 740tdic jossa on KUULEMMA 400hp+ ja 700nm niin olisiko tämä taas mahdollisesti kyseinen kiertopalkinto josta oli juttua jonkin aika sitte? Sori ot
Eiköhän ne penkkipaperit ois tallessa jos tollaset ois deekusta joskus saatu. Eiköhän se sama kasa oo, mikä on ollu aina vähän väliä myynnissä. Oon mää kyllä jutellu tyypin kans joka saa yli 200hv syötönlisäyksellä deekusta, että sillä laskentakaavalla ihan mahdollista.  :2funny: Oisko vaan huono persdyno, niinku tälläki tapauksella. :2funny: Mikä laatikko siinä oli? 
« Viimeksi muokattu: 20.12.2013, 23:19:20 kirjoittanut pete881 »

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2022 : 20.12.2013, 23:20:44 »
Eipä taida 10mm nestepäässä tuotto riittää lähellekään 200hv.

tuotto on 10mm päällä jotain 40-50 mm3

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 551
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2023 : 20.12.2013, 23:26:45 »
Eipä taida 10mm nestepäässä tuotto riittää lähellekään 200hv.

tuotto on 10mm päällä jotain 40-50 mm3

No ei. Hänen puheiden mukaan siinä kuitenki oli +200hp ;D Mut mulla oliki se pointti et joittenki persdyno valehtelee reilusti :)

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2024 : 20.12.2013, 23:51:07 »
Eipä taida 10mm nestepäässä tuotto riittää lähellekään 200hv.

tuotto on 10mm päällä jotain 40-50 mm3
150heppaan riittää vakinestepää... tietenkin jos vähän muuten parantelee konetta niin ehkä voi paremmin sen vähän naftan saada hyödynnettyä, ja päästä vähän lähemmäs, mutta siltikin ollaan montakymmentä kaakkia alle tuon 200hv.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

 

Samppasport  Futurez