Futurez  Kulkukoira

D24 tehon lisäys keskustelu

  • 3082 Vastauksia
  • 895107 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Sukkamies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 184
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2040 : 22.12.2013, 19:24:04 »
Kello on 100% lukossa. Nyt hoksasin mikä mättää. Ilmanputsarin putki on taitoksissa. Otin irti kokonaan ni lähti ahtaan. Tosin hyvin hitaasti nousee ahdot. Ehkä tarvii syöttöö lisätä. Ahtoja sain nyt joku 1.2bar kauheella vedätyksellä :D ja hyvin se näytti liikahtavan.

Poissa rottarauta

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 143
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2041 : 22.12.2013, 19:44:03 »
miul ois d24 vaparissa semmone onkelma ku lisäsin pikkase syöttöjä nii kylmällä koneella nousee tyhjäkäynti ja lämpimällä tasaantuu sinne normaaliin eikä jää huutamaan. et onko tää ihan ominaisuus vai mikä on

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2042 : 22.12.2013, 19:50:43 »
Saattaa johtua ihan kylmäkäynnistimestä. Senhän pitääkin toimia juuri noin että kylmänä on vähän korkeampi käynti.

Poissa rottarauta

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 143
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2043 : 22.12.2013, 20:02:41 »
no voiko sitä säätää jotenki ku huutaa nii kovilla kierroksilla???

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2044 : 22.12.2013, 20:12:31 »
Kello on 100% lukossa. Nyt hoksasin mikä mättää. Ilmanputsarin putki on taitoksissa. Otin irti kokonaan ni lähti ahtaan. Tosin hyvin hitaasti nousee ahdot. Ehkä tarvii syöttöö lisätä. Ahtoja sain nyt joku 1.2bar kauheella vedätyksellä :D ja hyvin se näytti liikahtavan.

Se hukkaportti tosiaan pitää kääntää sinne kelloon päin, jos sen haluaa tukkia. Tai yleensä ainakin kello on työntävää mallia, joten vipua kelloon päin vetäessä menee hukkaportti kiinni. Jos vuotaa vähänkin, niin ahdot nousee aika heikosti. Eli siis sen täytyy olla kunnolla kiristetty jollain siihen kiinni-asentoon. Kelloahan ei tarvitse, eikä kannata lukita, vaan se hukkaportti ;)

Tuo muuten tuhoaa ahtimen aika nopeasti, jos imupuoli on tukossa. Ahdin karkaa ylikierroksille, kun ei saa ilmaa. Sama ilmiö kun pölynimuri joka huutaa kuin hyeena, kun letkun pään tukkii.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2045 : 22.12.2013, 20:16:10 »
no voiko sitä säätää jotenki ku huutaa nii kovilla kierroksilla???

Voi. Kylmäkäynnistin on se syöttöpumpun kyljessä oleva mötikkä, jonka läpi jäähdytysneste kiertää. Siitä lähtee vaijeri, jota mötikkä kiskoo kireämmälle kylmänä. Sitä kun katsoo, niin näkee toimintaperiaateen. Säätää ennakkoa sitä toista vipstaakkia vetämällä ja tyhjäkäyntikierroksia sitä toista vetämällä. Ennakonsäätöön ei kannata koskea, vain siihen tyhjäkäynnin säätöön.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2046 : 22.12.2013, 21:34:37 »
Omasta autosta olen ottanut koko kylmäkäynnistimen pois käytöstä.

Poissa Rapo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2047 : 23.12.2013, 00:00:42 »
Pikainen kysymys. Olis tarkotus vaihtaa omaan deekuun mittaristo jossa on kierrosluku. Löytyykö mittarille johtoja valmiina ja tuleeko tieto vauhtipyörältä vai mistä?
Volvo 740 -87 D24 prokkis
Ja kaksi ex hollanninvolvoa.
Useampia Bmw merkkisiä nuorisohenkilöautoja...

Poissa Sukkamies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 184
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2048 : 23.12.2013, 07:42:02 »
Se hukkaportti tosiaan pitää kääntää sinne kelloon päin, jos sen haluaa tukkia. Tai yleensä ainakin kello on työntävää mallia, joten vipua kelloon päin vetäessä menee hukkaportti kiinni. Jos vuotaa vähänkin, niin ahdot nousee aika heikosti. Eli siis sen täytyy olla kunnolla kiristetty jollain siihen kiinni-asentoon. Kelloahan ei tarvitse, eikä kannata lukita, vaan se hukkaportti ;)

Tuo muuten tuhoaa ahtimen aika nopeasti, jos imupuoli on tukossa. Ahdin karkaa ylikierroksille, kun ei saa ilmaa. Sama ilmiö kun pölynimuri joka huutaa kuin hyeena, kun letkun pään tukkii.
Siis itse kellohan on poies ja se vipu lukittu kiinni pellin pätkällä. Ja tosiaan ku heitin ekan lenkin niin ahdot meni vaan miinukselle ku paino kaasua :D sit otin putsarin pois kokonaan ni lähti ahtaan. Pitää laturia siirrellä vähä pois tieltä.

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2049 : 23.12.2013, 09:37:14 »
Ei ole niin kovin helppoa sitoa hukkaporttia auki, koska se edellyttää sitä että vääntää ensin sen väkisin auki ennen kuin alkaa sitä rautalankaa sinne kieputtamaan. Se on kuitenkin melko tiukka se jousi joka sitä kiinni pitää.

Ei siinä mitään vastusta(jousta) ole koska kello on kokonaan irti... itse hukkaportissahan ei minkäänlaista jousta ole.

E:Jaa olitkin myöhemmin korjannut
« Viimeksi muokattu: 23.12.2013, 09:39:48 kirjoittanut VahuJ »
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2050 : 23.12.2013, 09:46:27 »
Nyt hoksasin mikä mättää. Ilmanputsarin putki on taitoksissa. Otin irti kokonaan ni lähti ahtaan. Tosin hyvin hitaasti nousee ahdot. Ehkä tarvii syöttöö lisätä. Ahtoja sain nyt joku 1.2bar kauheella vedätyksellä :D ja hyvin se näytti liikahtavan.

Hyvä että löysit vian! Tuli muuten mieleen että mulle kävi täysin sama homma kerran... se veti sen alkuperäisen muovisen haitariputken lyttyyn mikä on ilmanputsarista seuraavana :) Laitoin puruimuriputkea tilalle niin enää ei imenyt littiin.

Kato nyt että se hukkaportti on tosiaan oikeastikkin kiinni. Vähänkin vuotaa niin ahdot nousee ihan varmana hitaasti.. en kyllä ymmärrä miten se hukkaportinkello ei muka paikoilleen sopinut kun ahdin on irroitettu täysin samanlaisesta moottorista? Onko näissä erillaisia pakosarjoja jo tehtaalta?

Ja laita välittömästi joku ilmanputsari. Se ahdin on siellä alhaalla niin "herkässä" paikassa imemään kaikkea p*skaa hiekoitussepelistä lähtien ettei tuu olemaan pitkäikäinen ilman putsaria..
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa Sukkamies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 184
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2051 : 23.12.2013, 12:43:22 »
Yhden testin ajoin ilman putsaria. Nyt vaan lyhyempi hihna laturiin että pystyy siirtään sitä. Mites ootte säätänyt syöttöö ison ahtimen kanssa? Ahdonalaista paljon ja normia vähän? Vai miten sen saa herään herkiten? Tosiaa ahtomittari menee putsarin kaa vaan enemmän miinukselle ku antaa kenkää :D ilman sitä toimii auto ja ylhäällä kaikki tehot. Ei tosin kiekkamittaria ole auttamassa säätöä.

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2052 : 23.12.2013, 16:53:07 »
Onko näissä erillaisia pakosarjoja jo tehtaalta?

Ja laita välittömästi joku ilmanputsari. Se ahdin on siellä alhaalla niin "herkässä" paikassa imemään kaikkea p*skaa hiekoitussepelistä lähtien ettei tuu olemaan pitkäikäinen ilman putsaria..

Eikös näissä ollut joissakin pakosarjoissa turbon laippa eri asennoissa ?...eli alas tai sitten sivulle ???

ehdottomasti kannattaa laittaa se suodatin tai se ahdin on kohta entinen...


Poissa Sukkamies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 184
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2053 : 23.12.2013, 17:17:01 »
Ei ole putkessa vika. Otin pelkän putsarin irti ja ahtaa. Putsari kiinni ei ahda. En siis ole kuin kerran ajanut kadun päästä päähän ilman suodatinta. Kyllä ne ahdot saa nouseen tallissakin. Elikkäs putken päähän uusi suodatin ja ready to go!

Poissa rottarauta

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 143
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2054 : 23.12.2013, 21:21:18 »
jahas väkersin tänään d24seen turbon pakosarjan ja 45 holsetti siellä päässä :P.... mutta mistä otan öljyn tulon?? biltemasta saa suodattimelta haarottimen.... mutta onko helpompia konsteja esim öljynpaine mittarin lähtö? tuossahan ei öljynpaine mittaria ole...   paluun meinasin laittaa venakoppaan tai öly tikkuun :D vai onko kuinka helppo laittaa öljypohjaan???..

 

Proturbo  Autodiagnoosi