Ateho  Elekma

D24 tehon lisäys keskustelu

  • 3082 Vastauksia
  • 895104 Lukukerrat

0 jäsentä ja 6 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa rottarauta

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 143
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2100 : 27.12.2013, 23:06:48 »
Nonii nyt on otettu d24 sest savut ja tuloksena on että ekasta holsetista katkes akseli ekassq vedossa ja kaverin nurkista löytyi toinen 45 holset nii on liian väljä... rupee sirklaqmaqn juuri kun ahot rupeaa nousemaan ja työntää niin paljon öljyä läpi että kone kuumenee ja savu on aika törkeetä... eli uutta ahdinta etsimään tae saako mistä korjaus sarjaa

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2101 : 27.12.2013, 23:15:56 »
Onko joku avarrellut ikinä näiden dieseleiden vakio ilmansuodatinkoteloita? Bensavolvoissahan saa vähän imuääntä ja ehkä himpun tehoakin, kun vähän näyttää sahaa kotelolle ja vaihtaa sen ilmanottoletkun fiksumpaan.
Onko näissä mahdollista kikkailla samaan tyyliin vai onko helpompaa vaan hommata joku halppis oravaimuri putsariksi? Lähinnä vaan rakentamisen ilosta kyselen :D
Auto on siis 740 facelift, mikäli sillä suurta merkitystä on.
« Viimeksi muokattu: 27.12.2013, 23:21:18 kirjoittanut Sawo »

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2102 : 28.12.2013, 00:03:36 »
Nonii nyt on otettu d24 sest savut ja tuloksena on että ekasta holsetista katkes akseli ekassq vedossa ja kaverin nurkista löytyi toinen 45 holset nii on liian väljä... rupee sirklaqmaqn juuri kun ahot rupeaa nousemaan ja työntää niin paljon öljyä läpi että kone kuumenee ja savu on aika törkeetä... eli uutta ahdinta etsimään tae saako mistä korjaus sarjaa

Tulppaat sen ahtimen öljyletkun ja otat ahtimesta sisuskalut pois ja eiku kovaa ajoa

Poissa rottarauta

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 143
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2103 : 28.12.2013, 00:17:20 »
:D noh miul kyllä on vapari kamt valmiina jollei löydy heti uutta ahdinta. tai laitan sen turbon mistä on akseli poikki nii ei tarvii ees ruveta vapari pakosarjaa asentamaan. pääsee pakokaasu turbon kautta down pipeen vaikkei siellä sitä siipeä oliskaan
« Viimeksi muokattu: 28.12.2013, 00:20:41 kirjoittanut rottarauta »

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2104 : 28.12.2013, 00:47:35 »
Onko joku avarrellut ikinä näiden dieseleiden vakio ilmansuodatinkoteloita?
Omasta 940:stä otin suodatinkotelosta sen tulpan lokasuojan puolelta pois kokonaan ja sen muoviputken mikä lähtee putsarikotelosta...halpaa vapaavirtaussuodatinta en suosittele..

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2105 : 30.12.2013, 11:26:53 »
Nonii nyt on otettu d24 sest savut ja tuloksena on että ekasta holsetista katkes akseli ekassq vedossa ja kaverin nurkista löytyi toinen 45 holset nii on liian väljä... rupee sirklaqmaqn juuri kun ahot rupeaa nousemaan ja työntää niin paljon öljyä läpi että kone kuumenee ja savu on aika törkeetä... eli uutta ahdinta etsimään tae saako mistä korjaus sarjaa

Toimiikohan se öljynpaluu varmasti kunnolla? Jos öljynpaluu ei pelaa, niin puskee kaiken ahtimen läpi, vaikka olisi miten kunnossa.
Moottorin huohotus pitää olla kunnolla auki, ettei vastapaine estä öljyn valumista ahtimelta pois.
Paluuputken pitää myös olla riittävän suuri ja laskea alaviistoon moottorille. Ylämäkeen ei toimi.
Mutta toki jos se ahdin on rikki, niin sitten se on rikki, siihenhän ei mikään auta.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa jaako

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2106 : 30.12.2013, 15:32:28 »
Moro. löytyisikö täältä ohjeet ja ajotuksen yms d24 88vm vapariin? kun sain yhdestä varaosa autosta tämän koneen ja siitä oli ilmeisesti yritetty irroittaa kantta ja jäänyt kesken... kaikki hihnat on vedetty poikki ja nokka-akselin etupään hammaspyörä irrallaan. Toimiva kone pitäisi silti olla suoraan ajosta, noin vuoden ainakin seisonut. itellä ei aikasempaa kokemusta tästä koneesta.
940 turbo classic  -98, 740 -88, 745 -89

Poissa ipia

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 67
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2107 : 30.12.2013, 16:24:04 »
Moro. löytyisikö täältä ohjeet ja ajotuksen yms d24 88vm vapariin? kun sain yhdestä varaosa autosta tämän koneen ja siitä oli ilmeisesti yritetty irroittaa kantta ja jäänyt kesken... kaikki hihnat on vedetty poikki ja nokka-akselin etupään hammaspyörä irrallaan. Toimiva kone pitäisi silti olla suoraan ajosta, noin vuoden ainakin seisonut. itellä ei aikasempaa kokemusta tästä koneesta.

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=659.0
Olisko tuosta apua?

Poissa Jonse

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2108 : 30.12.2013, 19:13:46 »
Oisko kellään tietoa minkä mittaiset laturin hihnat pitää olla, kun siirtää laturin kuskin puolelle? Löytyiskö keltään öljynsuodattimen siirtojalan banjopultin mittoja?  :idiot2:

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2109 : 30.12.2013, 21:49:11 »
Taitaa olla viskon kanssa 1145mm motonetin mukaan...

http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/30-1145?ajoneuvo=658

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2110 : 31.12.2013, 16:15:47 »
Millaisia lisäpumppuja ootte d24:sissa käyttäny?

En saa ahtamaan ku 1.6bar ton HX35:sen kans ja sitten kun ajaa esim.4-vaihteella jonkun aikaa kaasupohjassa niin ahdot alkaa tippumaan... eihän tuo voi kai muusta olla kiinni kun että polttoaine loppuu kesken? Hukkaportin letkukin on irti eli pitäis ahtaa kaiken mitä syöttää...

Mulla olis tuolla tallissa k-jetronicin tankki sekä painepumppu mutta onko ne jo liian rajut? Mekaanisessa ruiskussahan on muistaakseni aikamoinen järjestelmäpaine. Esim.kaasarikoneessahan alkaa kaasarit tulvimaan jos liian kovalla paineella syöttää polttoainetta. Mites näissä dieseleissä? Alkaako suuttimet kusemaan tai tuleeko jotain muita lieveilmiöitä? ::)
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2111 : 31.12.2013, 17:47:38 »
tuskin alkaa suuttimet kusemaan jos laittaa siirtopumpun...

suuttimien avauspaine kuitenkin vaparissa 155bar(muistaakseni) ja turpaanissa enemmän.  :2funny: Aika jeesus saa olla jos meinaa millään perus bensapumpulla saada suuttimet kuseen.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 551
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2112 : 31.12.2013, 17:55:13 »
Millanen syöttöpumppu sulla on? Muistaakseni 1.8 bar ahto mulla vakionestepäällä, ku oli pumpusta kaikki irti. Tolla nykysella pumpulla ahtaa 3bar. Enemmänki kakkua tulis, muttei ilman hukkista viittiny enää nostaa syöttöä. Tuskin se siitä sulla kiinni on, ku ei mullakaan ollu siirtopumppua vielä paikallaan.

Siirtopumpun jos laitat niin ei sais tehä painetta pahemmin, vissiin kotelopaine vaikuttaa ennakkoon.

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2113 : 31.12.2013, 18:24:12 »
Kotelopaine vaikuttaa ennakkoon joten jos haluu laittaa siiropumpun ni isotuottonen ja nimenomaan SIIRTOPUMPPU.Mulla 12mm nestepää ja hx35 ilman mitään ylimääräsii pumppuja ni ahtopaineet parhaimmillaa 3,5bar.Vakionestepäällä ei varmaan ton kummosempii lukemii pääsekkää ;)

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2114 : 01.01.2014, 01:07:27 »
Mites nämä hurjat laitteet suoriutuu esim. varttimaililla? Mulla meni silloin parhaillaan 15,9s/149km/h eikä ahtoja ollu ku 1,8bar ja ilman lukkoperää kiihdyteltiin? Onko nämä 1,8bar vakio pumpulla ja 3,5bar 12mm nestepäällä lapinsatuja vai mitä nämä on? Jos 2bar hx35:lla on 270hv niin luulis jo 3,5bar olevan lähemmäks 350hv?
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

 

Proturbo  Autodiagnoosi