Samppasport  Futurez

D24 tehon lisäys keskustelu

  • 3082 Vastauksia
  • 895256 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2160 : 16.01.2014, 18:10:27 »
260-280hv ?




Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2161 : 16.01.2014, 18:31:15 »
300hv jos kansi muokataan... vakiossahan on aika onnettomat kanavat ja venttiilit->hengittää huonosti.
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2162 : 16.01.2014, 19:14:31 »
Ilman porausta ja ilman h-profiileja 12mm nestepää vakio nokkalevyllä ja vakiokannella ja vakio pakosarjalla hx35 12 pesällä on odotettavissa 255hp.

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2163 : 16.01.2014, 19:17:01 »
Hiottu nokka vois olla kova sana jos kannen osalta haluu edullisesti päästä.On varmasti parempi vaihtoehto ku nyrkkipajalla viilattu kansi.Tokihan mä en tiedä missä meinasit kannen teettää vai teetkö ite :) Kansipajalla tota omaa kantta kerran ihmeteltii ja tultii siihen tuloksee että sinne ei juurikaan isompia venoja saa kun ottaa melkein heti sylinterin seinämää kiinni.

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2164 : 16.01.2014, 19:37:45 »
Mites paljon tuo 2.8mm nokkalevy sitten vaikuttaa tehoihin/vetäviin kierroksiin ?

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2165 : 16.01.2014, 19:52:02 »
Tosta ei oo tietoo.Onko juuri kellään tällä foorumilla kun huhut vaan kertoo että ei saa toimimaa tolla ym.Itellääki semmonen oli hyllyssä mutta en jaksanu kiinni laittaa koskaan.

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2166 : 16.01.2014, 20:25:05 »
Yhden D24:sen tiedän missä on 12mm nestepää ja tuo 2.8mm nokkalevy...en ole ainakaan kuullut että siinä olisi ollut toimimisen kanssa ongelmia, mitä olivat vähän kokeilleet  ???

kierroksia otti hyvin ja jaksoi sutiakin jopa 3:sella asfaltilla :P

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2167 : 16.01.2014, 20:46:20 »
Vakio levyn nosto muistaakseni oli 2,4mm eli erohan ei loppujen lopuks oo iso mutta miten nokan profiilit vaikuttaa toimintaa? Itekki epäilen etteikö toimis huhuista huolimatta.Jos 12mm nestepää ni 3,1416x(6x6)x0,4=45,23904mm3 eli onhan nokkalevyjen välillä  aika iso ero ellen sitte ihan väärin laskenu.

Lisää laskelmia eli 8,5% pitäs olla enemmän tuottoo tolla 2,8 nostosel levyl.
« Viimeksi muokattu: 16.01.2014, 20:49:43 kirjoittanut vpernu »

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2168 : 16.01.2014, 20:56:23 »
Eli tuolla jyrkemmällä levyllähän saisi myös 10mm nestepäähän lisättyä tuottoa ?

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2169 : 16.01.2014, 21:17:34 »
kyl..n.4,1%

Poissa Vömbsteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2170 : 16.01.2014, 22:10:15 »
Sillähä sais sit vähä lisää keittoa koneesee  :buck2:
Ite tulee toden näkösesti kokeltua se kannen porttaus ku täs kotona yks hajallinen kansi nii saa sille koittaa ne virtaukset ja sit tekis samat hommat toisee kanteen jos paranee virtaukset.
Tosta 2.8mm nokkalevystä kaveri kehu et voi paljo ajetusta pumpusta katketa aksila ku menis nii kovalle rasitukselle sillä.
Onko kukaa muu kuullu tälläsestä
« Viimeksi muokattu: 16.01.2014, 22:11:57 kirjoittanut Vömbsteri »

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2171 : 16.01.2014, 22:13:50 »
Lasketaampas vielä kerran uudestaa noi prosenttierot  ;D

Eli iskunpituus muuttuu n.16,6% vakionokkalevy vrt korkeanostonen joten tuotto muuttuu ton saman verran riippumatta nestepään koosta.Rupesin epäilemää omaa laskutaitoa joten piti tarkistaa laskukaava  :D


Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2172 : 16.01.2014, 22:16:34 »
Onhan noista akseleitten kestoista kuultu juttua mutta mulla on tohon deekun pumppuu kasattu d5252t eli suoraruikkarin nestepää jossa on deekun nokkalevyy verrattuun paljon jyrkempinostoin levy ja suuttimilla isommat avautumispaineet ja on se täs jo reilu puol vuotta kestäny kasassa.

Poissa Vömbsteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2173 : 16.01.2014, 23:43:32 »
joo tämä on hyvää tietoa tulevan kans, vaihtaako kukaan enää noita kiinanestepäitä esim mynä, pp mitä näitä nyt on?

Poissa Vömbsteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2174 : 16.01.2014, 23:52:31 »
Niin muute sitä viel kysäsisin et onko tolla alkuperäsen turbon ja vaparin öljypumpulla mitään eroa?

 

Carcom Oy  Ateho