Futurez  Kulkukoira

D24 tehon lisäys keskustelu

  • 3082 Vastauksia
  • 895065 Lukukerrat

0 jäsentä ja 6 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Sukkamies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 184
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2250 : 02.02.2014, 11:17:40 »
kokeilin muuten piruuttani (kun on ehkä säädöt vähän hakusessa isommalla ahtimella) tuota jousen kireyden muuttamista. Väänsin sisäänpäin eli löysemmälle eli rikkaammalle niin tuntui että ahdin ei lähde niin helpolla mukaan ahdot taisi jopa vähän tippua. Eli kireemmälle päin niin pitäisi vetojen parantua... Hassua kyllä miten vähän toi savuttaa sitten muihin nähtyihin verrattuna. Jos savua rupee tuleen vähäki enemmän niin alkaa vedot tökkimään. Onkohan jotain huomioimatta säädöissä? Perussyöttö pienellä 12mm np ja karaa ylhäältä muokattu, jos muokkasi alhaalta asti niin tuntui tukkoiselta.

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2251 : 02.02.2014, 11:25:08 »
Melko pienelle on tällähetkellä tyhjäkäynti ruuvi pyöritetty että justiinsa yltää kaasupohjassa siihen max kierros ruuvin päähän. Ja tuo ruuvi on koskematon.

Mites se tyhjäkäyntiruuvi liittyy siihen rajoitinruuviin? En tiedä miten se sulla nyt on säädetty, mutta säädä se niin että on max liikerata käytössä ja sitten avaat sitä rajoitinruuvia oikein reilusti. Jos vivusto on väärin säädetty niin silloin ei auta rajoitinruuvin pyörittelykään mitään. Ja sillä tajoitinruuvilla juuri saadaan niitä kierroksia lisää.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa SoSSe92

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 34
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2252 : 02.02.2014, 13:23:46 »
Ite kiristi 5mm sitä pääjousta pumpun sisältä tunnusti sen jälkeen paremmin vetävän. Pitää reilusti ottaa sitä perusyöttöä pois. Ahdonalaisen kara on edellisen omistajan jäljiltä ja näkyy viilattu jyrkästi loppupäässä. Kaasuvivustossa on koko liikevarakäytössä. Sitä tarkoitin että jos sitä maksimi kierros ruuvia pyörittää niin ei liikevara yllä vivustossa kauemmaksi.

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2253 : 02.02.2014, 17:21:15 »
Ite kiristi 5mm sitä pääjousta pumpun sisältä tunnusti sen jälkeen paremmin vetävän. Pitää reilusti ottaa sitä perusyöttöä pois. Ahdonalaisen kara on edellisen omistajan jäljiltä ja näkyy viilattu jyrkästi loppupäässä. Kaasuvivustossa on koko liikevarakäytössä. Sitä tarkoitin että jos sitä maksimi kierros ruuvia pyörittää niin ei liikevara yllä vivustossa kauemmaksi.

Ok. Muistelisin kyllä että jos vivusto on oikein säädetty, niin liikerata riittää lähes "tappiin asti" vaikka rajoitinruuvin ruuvaisi kokonaan pois. Mutta voin toki muistaa väärinkin. Vivustohan pitää säätää aina tyhjäkäynnin säädön jälkeen uusiksi, jos haluaa että maksimi liikerata on käytössä.
Mutta jos ei muuten riitä liikerata, niin välitangon paikkaa voi siirtää kaasuvivussa. Sen paikkaahan pystyy säätämään alunperinkin, mutta jos sekään ei riitä, niin sille voi porata uuden reiänkin.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2254 : 02.02.2014, 17:38:47 »
Jos tietää mitä sielä pumpun sisällä on ni tietää mitä sille kaasuvivustolle pitää tehä saadaksee maksimit.Jos ulkopuolisista osista loppuu varat kesken ni kansi auki ja kaasuakseli käteen.Siitä voi myös jatkaa vipusuhdetta pumpun sisältä leikkaa/liitä periaatteella :)

Poissa SoSSe92

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 34
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2255 : 02.02.2014, 21:16:06 »
Jepulis. Kylläpä se alkaa vara loppua ulkopuolisista osista, oon kyllä kokeillut kaikkea säätöjä mitä nyt sille voikaan tehdä. Leikkasin siitä rullastakin ne topparit pois. Olin siinä uskossa tuon vwdieselin foorumin mukaan tuolla pumpun sisäisen jousen simmauksella saisi niitä kieroksia lisää. Mutta ilmeisesti sitä liikettä vain pitäisi saada loppuun asti. Noh pitää vielä kurkata sinne pumpun sisälle kuhan kerkiää 8).

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2256 : 02.02.2014, 21:27:20 »
No jos keskipakosäätimee ei oo koskettu ni ei ihme ku ei vetäviä löydy.Eli ns:governor jousi jäykemmäks ni rupee soppa riittämää isommillaki kierroksil ;)

Poissa SoSSe92

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 34
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2257 : 02.02.2014, 21:35:18 »
Elikkäs sitä keskimmäistäkin jousta vain tiukemmaksi myös? Kumma kyllä foorumilla sanotaan että vain sitä pääjousta tulisi tiukentaa? mutta kokeillaan :)
vwdiesel lainattua:
"How the mod works
The mod will prevent the governor from stretching by NOT touching the intermediate spring and instead shimming the main spring with 3-5mm. The small idle spring is left UNTOUCHED"

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2258 : 02.02.2014, 21:56:41 »
Mikäköhän kaverin 1.6TD Golffissa on vikana kun jää kierrokset päälle? Tankkiin on kokeiltu kaataa 2-tahtiöljyäkin kun epäilys oli että ennakot jumittaa mutta ei auttanut. Nyt on vaihdettu toinen syöttöpumppu ja edelleenkin sama homma :P Käy nätisti tyhjää mutta heti kun kaasuun koskee niin kone ryntää eikä kierrokset laske ennen kuin avaimesta sammuttaa..
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa Sukkamies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 184
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2259 : 02.02.2014, 22:30:45 »
Mikäköhän kaverin 1.6TD Golffissa on vikana kun jää kierrokset päälle? Tankkiin on kokeiltu kaataa 2-tahtiöljyäkin kun epäilys oli että ennakot jumittaa mutta ei auttanut. Nyt on vaihdettu toinen syöttöpumppu ja edelleenkin sama homma :P Käy nätisti tyhjää mutta heti kun kaasuun koskee niin kone ryntää eikä kierrokset laske ennen kuin avaimesta sammuttaa..
pikku googletuksella tuli ekana että pumpun kiinnitys olisi liian heikko tai ilmaa pääsee jostain.

Poissa rottarauta

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 143
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2260 : 02.02.2014, 22:32:55 »
vaijeri jumii ? tai syöttöä liikaa?

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2261 : 02.02.2014, 22:56:44 »
Omasta kokemuksesta sen verran että syöttöruuvia vaan pienemmällä ja reilusti.Sitte ku löytää normi tyhjäkäynnin ni ruvetaa hakemaa sitä syöttöä lisää

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2262 : 02.02.2014, 23:01:40 »
Jepulis. Kylläpä se alkaa vara loppua ulkopuolisista osista, oon kyllä kokeillut kaikkea säätöjä mitä nyt sille voikaan tehdä. Leikkasin siitä rullastakin ne topparit pois. Olin siinä uskossa tuon vwdieselin foorumin mukaan tuolla pumpun sisäisen jousen simmauksella saisi niitä kieroksia lisää. Mutta ilmeisesti sitä liikettä vain pitäisi saada loppuun asti. Noh pitää vielä kurkata sinne pumpun sisälle kuhan kerkiää 8).

Jos tietää mitä sielä pumpun sisällä on ni tietää mitä sille kaasuvivustolle pitää tehä saadaksee maksimit.Jos ulkopuolisista osista loppuu varat kesken ni kansi auki ja kaasuakseli käteen.Siitä voi myös jatkaa vipusuhdetta pumpun sisältä leikkaa/liitä periaatteella :)

Se vipuhan liikkuu aikalailla tapista tappiin ilman rajoitinruuviakin, jos osat on oikein säädetty ja se tanko on oikeassa kohdassa. Voihan sen pumpun avatakin, mutta mielestäni helpompaa on pistää ne ulkopuoliset osat kondikseen ensin. Sitä liikerataa on kyllä melkoisen paljon, kunhan vain hoksaa miten sen kaiken saa käytetyksi. Jos se ihan oikeasti on varmasti kunnossa se vivuston säätö, niin sitten toki voi etsiä ratkaisua jostain muualta.

Suurimmassa osassa näitä tapauksia vain ei ole hoksattu sitä vivuston säätöä oikein ja on säädetty väärin joko vaijeri tai välitanko, eivätkä ne ole synkassa keskenään, tai sitten tanko on väärässä kohtaa vipua, jolloin koko liikerataa ei käytetä hyödyksi.
Jos nämä on kunnossa niin helppo konsti saada lisää kierroksia, on säätää tyhjäkäynti reilusti korkealle, jolloin liikerataa saadaan lisää sinne toiseen päähän, kuten varmaan hoksasitkin. Siis ihan siksi aikaa että saa kokeiltua onko sillä vaikutusta.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2263 : 02.02.2014, 23:02:34 »
Mikäköhän kaverin 1.6TD Golffissa on vikana kun jää kierrokset päälle? Tankkiin on kokeiltu kaataa 2-tahtiöljyäkin kun epäilys oli että ennakot jumittaa mutta ei auttanut. Nyt on vaihdettu toinen syöttöpumppu ja edelleenkin sama homma :P Käy nätisti tyhjää mutta heti kun kaasuun koskee niin kone ryntää eikä kierrokset laske ennen kuin avaimesta sammuttaa..

Ehkä kaukaa haettua, mutta eihän se vain käy omilla moottoriöljyillään?
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2264 : 03.02.2014, 11:46:05 »
Omasta kokemuksesta sen verran että syöttöruuvia vaan pienemmällä ja reilusti.Sitte ku löytää normi tyhjäkäynnin ni ruvetaa hakemaa sitä syöttöä lisää

Ei täällä nyt sentään ihan niin tyhmiä olla että syöttöä olisi liikaa tai veijeri jumittaisi...

Kaveri tilasi tosiaan toisen syöttöpumpunkin purkaamolta jossa on vielä sinettikin kiinni syöttöruuvissa. Että syötöistä tämä ei ole kiinni ja perusjutut kuten vaijerit yms on tietenkin katsottu. Outoa tosiaan että tuo vika jäi vielä pumpun vaihdonkin jälkeen? Vai voisiko käydä niin huono tuuri että 2 eri syöttöpumpussa olisi sama vika?

En oikein usko omilla öljyillä käymiseenkään kun sammuu kuitenkin avaimesta?
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

 

KL-varaosat  Race.fi