RallyBaron  Samppasport

D24 tehon lisäys keskustelu

  • 3082 Vastauksia
  • 895070 Lukukerrat

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa VinskiMo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 175
  • Volovo
    • TeamKuraperseRacing -> Katso :)
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2355 : 26.02.2014, 23:01:25 »
Moroja vaan. Tässä 2 päivää vanha deekumies kirjottelee. Kyseessä siis d24tic, 300k ajettu kone entisen omistajan mukaan.

Ensinnäkin ahtopainemittari näyttää 0,7bar, eikös ne ole vakio ahdot? Puski ihan älyttömästi mustaa savua ja kävi varmaa jotain 2k tyhjää (ei toimi rundikello, korjaus seuraavana listalla) niin säädin perus syöttöä puol kierrosta pienemmälle ja tyhjäkäyntiä hiukan pienemmälle ni kone käy nätisti enkä huomannu mitään tehollista eroa, ainakaan niin isoa savupilveä ei jää enään kun polkasee.

Mitenköhän tota lähtis piristelemään, ahtoja varmaan uskaltaa laittaa sen 1bar. Kannattaako ahtokaraa kääntää vai säädetäänkö perus syöttöä vaan isommalle?

Mitenköhän toi on katsastettu ku otteessa lukee että pakokaasun takaisin kierrätys ja hapettava katalysaattori, putki on suora 2.5" alusta loppuun ilman kattia yhellä pikku pöntöllä ja egr:rän paikat on hitsattu umpeen??

Niin ja kaiken kukkurana konepellin alla on semmonen kartio suodatin joka kyllä lähtee vaihtoon, tilalle varmaan vaahtomuovinen öljyttynä?
Nykyinen: 740 B230F (ralliauto)
EX: 945 B230FK, 240 B230F, 240 B200K, 945 D24TIC, 240 B200E, 245 B200F, 240 B200K, 940 B230FT, 940 B230FT, 760 B6254T, 740 B204FT, 940 B230FT, V70 2.5TDI, 940 B234F, 240 B200K, 740 B230F, S80 T6

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 704
  • savua!
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2356 : 26.02.2014, 23:29:31 »
Puol kierrosta syöttöruuvista on aika paljon. Varmasti kuluttaakin nyt selvästi vähemmän.

Jos turpo on vakio t3, ei kannata hirveesti yli kiloa laittaa, ei ainakaan yli 1,2. 1bar on vielä ihan turvallinen. Perussyöttöön ei kannata koskea pahemmin, käännä ja viilaa karaa niin ei hirveästi savuttele ennen ahtoja.

En oikeen usko että katastusmiehiä hirveesti kiinnostaa toi EGR, mutta katista ne kai on yleensä tarkempia. Voi olla ettei vaan ole inssiä kiinnostanut tai leimalla ollu eri putkisto.

Itse en näe kartiosuodattimessa vikaa, mutten kyllä tarvettakaan vakioturpolla/nestepäällä.
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa VinskiMo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 175
  • Volovo
    • TeamKuraperseRacing -> Katso :)
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2357 : 27.02.2014, 09:07:20 »
Puol kierrosta syöttöruuvista on aika paljon. Varmasti kuluttaakin nyt selvästi vähemmän.

Jos turpo on vakio t3, ei kannata hirveesti yli kiloa laittaa, ei ainakaan yli 1,2. 1bar on vielä ihan turvallinen. Perussyöttöön ei kannata koskea pahemmin, käännä ja viilaa karaa niin ei hirveästi savuttele ennen ahtoja.

En oikeen usko että katastusmiehiä hirveesti kiinnostaa toi EGR, mutta katista ne kai on yleensä tarkempia. Voi olla ettei vaan ole inssiä kiinnostanut tai leimalla ollu eri putkisto.

Itse en näe kartiosuodattimessa vikaa, mutten kyllä tarvettakaan vakioturpolla/nestepäällä.

Juu kiitoksia vaan inffosta :)

Eli kartio suodatin on tossa huonossa kunnossa siinä on pari pientä reikää ja vakio ilmanputsaria ei ole. Katti ongelmahan poistuu varmasti laittamalla jotku katin kuoret putken päälle?

Joo egr näyttiki olevan ruosteesta päätellen jo aika kauan hitsattuna.

Millä ahtoja kannattaa nostaa? Rajapaine vena löytyis jo tallista :) Veikkaan muuten et tota syöttä voi kääntää vieläkin pienemmälle savuista päätellen joten tosiaan ehkä sitä karaa olis syytä kääntää.
Nykyinen: 740 B230F (ralliauto)
EX: 945 B230FK, 240 B230F, 240 B200K, 945 D24TIC, 240 B200E, 245 B200F, 240 B200K, 940 B230FT, 940 B230FT, 760 B6254T, 740 B204FT, 940 B230FT, V70 2.5TDI, 940 B234F, 240 B200K, 740 B230F, S80 T6

Poissa Sukkamies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 184
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2358 : 27.02.2014, 09:34:46 »
Juu kiitoksia vaan inffosta :)

Eli kartio suodatin on tossa huonossa kunnossa siinä on pari pientä reikää ja vakio ilmanputsaria ei ole. Katti ongelmahan poistuu varmasti laittamalla jotku katin kuoret putken päälle?

Joo egr näyttiki olevan ruosteesta päätellen jo aika kauan hitsattuna.

Millä ahtoja kannattaa nostaa? Rajapaine vena löytyis jo tallista :) Veikkaan muuten et tota syöttä voi kääntää vieläkin pienemmälle savuista päätellen joten tosiaan ehkä sitä karaa olis syytä kääntää.
perussyöttö suht pienelle ja sitä ahtokaraa sit vaan sääteleen ja jousta kiristeleen/löysään. Hukkiksen letkua voi huijata kiristömällä umpeen niin toisella puolella (kellon puolella) on pienempi paine kuin oikeasti ahtimessa.

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 704
  • savua!
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2359 : 27.02.2014, 13:21:54 »
Ahtopaine nousee jonkun verran kun lisäät syöttöä vaan. Itellä tais kyllä vakioturpon kanssa olla ihan "oikea" bleedi lisäksi.

Toi letkun kiristäminen umpeen voi tehdä sen että se paine ei pääse sieltä kellolta sitten poiskaan niin nopeesti kun ahdot laskee -> hukkaportti jää vielä hetkeksi auki, hidastaa ahtojen nousua esim vaihteenvaihdossa. Eikä se paine sen pienemmäksi siellä kellolla muutu kyllä vaikka sitä letkua tukitaan, nousee vaan hitaammin ja hukkaportti aukeaa hitaammin. Jotkut on kai tunkenu toho letkun väliin jotain rei'itettyä jarruputkea tms.
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa rottarauta

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 143
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2360 : 27.02.2014, 14:18:43 »
kumpa kannattaa gt35 vai gt 28 vai jotain siltä väliltä. et viel lähtiski suht järkevästi ?

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2361 : 27.02.2014, 17:11:48 »
Jotkut on kai tunkenu toho letkun väliin jotain rei'itettyä jarruputkea tms.
Omassa autossa on juurikin tuollainen jarruputki bleederi...eli pätkä hukkaportin letkun väliin ja siinä 2mm reikä...ahdot juuri 1bar

kumpa kannattaa gt35 vai gt 28 vai jotain siltä väliltä. et viel lähtiski suht järkevästi ?
ainakin tuo gt35 sopii suoraan d24 pakosarjaan koska T3 laipalla...tuo gt28 taas on T25 laippa...

Poissa rottarauta

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 143
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2362 : 27.02.2014, 17:29:35 »
kannattasko kompurapesän siipi olla pikkuse suurempi ku pakopesän ?

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 704
  • savua!
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2363 : 27.02.2014, 22:27:11 »
kumpa kannattaa gt35 vai gt 28 vai jotain siltä väliltä. et viel lähtiski suht järkevästi ?

Mitä on suht järkevästi lähteminen? GT28 tosiaan eri laipalla, mutta GT35 taas aika yläkireä, käsittääkseni vielä yläkireempi kuin esim oma HX35. GT32:a on nähty jonkun verran d24:n kyljessä, ilmeisesti vähän alempaa heräilee kuin HX35, ei sitten tietty riitä ihan niin isoille tehoillekaan.
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2364 : 27.02.2014, 23:44:07 »

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2365 : 27.02.2014, 23:46:00 »
Mitä on suht järkevästi lähteminen? GT28 tosiaan eri laipalla, mutta GT35 taas aika yläkireä, käsittääkseni vielä yläkireempi kuin esim oma HX35. GT32:a on nähty jonkun verran d24:n kyljessä, ilmeisesti vähän alempaa heräilee kuin HX35, ei sitten tietty riitä ihan niin isoille tehoillekaan.

Mä oon taas muiden kokemusten pohjalta kuullu, että GT32 tolla 69 pako A/R:llä heräilis hiukan heikommin jopa mitä HX35 jaetulla 12# pesällä (olettaen toki että myös pakosarja on pulssisatsi..).  :idiot2: Mutta voi olla paskapuhettaki..

Jos heräämisen parannukset kiinnostaa niin ois kiva jos joku deekuvirittäjä jaksais kokeilla tota "Quick Spool Valve" juttua, itellä ei riitä aika eikä kiinnostus tällä hetkellä. Toki se vaatii sitte jonku isomman ahtimen (isolla pakopesällä), että saa kokeilulle kannattavuutta..esim. HX40 yms.
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 704
  • savua!
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2366 : 27.02.2014, 23:56:03 »
Mä oon taas muiden kokemusten pohjalta kuullu, että GT32 tolla 69 pako A/R:llä heräilis hiukan heikommin jopa mitä HX35 jaetulla 12# pesällä (olettaen toki että myös pakosarja on pulssisatsi..).  :idiot2: Mutta voi olla paskapuhettaki..

Joo siis muiden kokemusista nääkin on revitty :D Itellä nyt tällähetkellä toi HX35 enkä muita oo kokeillu, kuulopuheita vain..
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa rottarauta

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 143
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2367 : 28.02.2014, 12:00:01 »
olis tommone gt 35 kiina malli ar 70 tarjolla. ideana et laittas rivipumpun toho kaveriks ku koneistaja olen ni ei varmaa mahdoton homma?. vois löytyy joku vanha raktorin tai kuorma auton pumppu

Poissa rottarauta

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 143
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2368 : 28.02.2014, 12:02:01 »
http://www.ebay.com/itm/T70-T04Z-Comp-A-R-70-T4-Turbine-A-R-0-84-V-Band-water-cold-turbo-TurboCharger-/200973951599?pt=AU_Car_Parts_Accessories&hash=item2ecafb226f&vxp=mtr
kannattasko ottaa jaetulla vai normi ja ei vissii tee mitää noilla integroiduilla porteil kiinalaises?
http://www.ebay.com/itm/GT45R-5-GT45-turbo-Turbocharger-A-R-70-A-R-1-32-T4-oil-cooled-v-band-/190840778358?pt=AU_Car_Parts_Accessories&hash=item2c6eff2e76&vxp=mtr
tossa olis järkyttävä ar kopressori puolella

ja tohonhan mahtuu mikä ahdin tahansa ja laipanki voi vaihtaa. ja toi pömpeli lentää romukoppaa tosta
olis myös tarjolla kohtuu hintaan pro turbolla switzeristä tehty hybridi ahdin 50/50 siivillä
« Viimeksi muokattu: 28.02.2014, 12:07:54 kirjoittanut rottarauta »

Poissa rottarauta

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 143
  • www.vrcf.fi

 

Autoracing  KL-varaosat