Futurez  Kulkukoira

D24 tehon lisäys keskustelu

  • 3082 Vastauksia
  • 895104 Lukukerrat

0 jäsentä ja 6 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2370 : 28.02.2014, 18:30:11 »
ideana et laittas rivipumpun toho kaveriks ku koneistaja olen ni ei varmaa mahdoton homma?. vois löytyy joku vanha raktorin tai kuorma auton pumppu
Ei välttämättä ihan niin helppo homma... traktorit ja kuormaautot kun kiertää 2000-3000rpm. Voi joutua muokkaamaan pumppua kovalla kädellä ja mahtaako siltikään saada toimivaa??
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2371 : 28.02.2014, 18:45:54 »
Eikös nuo traktoreiden pumput kans pyöri eri suuntaan kuin D24 VE6:nen ?...eli ovat jakopään puolella yleensä...

jokuhan taisi sovittaakin muistaakseni valmetin rivipumpun deekuun ja se oli jakopään puolella...


Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 704
  • savua!
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2372 : 28.02.2014, 19:30:54 »
Kyllä, pääsääntösesti pumput jakopään puolella ja deekussa pyörii väärinpäin.

Periaatteessa, jos uudessa pumpussa on samanlainen keskipakois-kierrostenrajoitin kuin VE:ssä, kiristämällä kuvernöörin jousta saadaan kone ottamaan enemmän kierroksia.




Usein deekuun laitettu rivipumppu on jotenkin patentoitu jakopäähän:

945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa Harri_82

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2373 : 28.02.2014, 20:22:44 »


Tuossa mun ensimmäinen viritys rivipumpusta deekuun. Tuo paketti on käynykki mut tuo p-boschilainen ei kestä kierroksia ku noin 3000 ilman uusia sisuskaluja ja tuskin ihan halvalla sittekään saa kierroksia yli 7000. Pumpun voimansiirto on rakennettu ton jälkeen uusiksi ja sillä sai remmin pysymään paikallaan. Passeli remmi oli muistaakseni Fordin D16 moottorista.

Hommasin tuon pumpun tilalle Hanomakin pyöräkuormaajan pumpun joka on a-boschi jossa on 9,5 mm elementit ja siitä purin säätimen pois ja oli tarkotus rakennella sähkönen kierrostenrajoitus mut nyt on ollu vähän hiljasta sillä rintamalla. Mahollisesti jossain välissä testaan saako sitä pelaan mut ei ole sitten enää itellä koria mihin laittaa ku 242 menee purkuun ku ei ole paikkaa säilyttää sitä.

Kierroksia nuista saa tosiaan lisää jäykentämällä jousia tai keventämällä painoja.
« Viimeksi muokattu: 28.02.2014, 20:24:33 kirjoittanut Harri_82 »

Poissa VinskiMo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 175
  • Volovo
    • TeamKuraperseRacing -> Katso :)
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2374 : 02.03.2014, 23:23:08 »
Moro!

Mites D24TIC paineiden nosto kun mulla on kuulemma seiskan ahdin et siinä ei olis säädettävää hukkaportin tankoa? Käykö bleederi ja kumman letkun väliin se tulee kun kompura pesästä lähtee hukkiksen kellolle 2 letkua? 1 bar paineita, ahtokara maksimi asentoon lienee riittää? Perus syöttöä tietysti sopivasti...

Niin ja suora 2,5" tuutti alusta loppuun yhellä simonssin peräpöntöllä ja vapari putsari löytyy jo.

Hyötyykö kunnon alumiini coolerilla ja 2" ahtoputkistolla mitään, sattuis olemaan cooleri tallissa nimittäin ylimääräsenä.

Onko puheet siitä että m47 ei kestä deekussa totta?
Nykyinen: 740 B230F (ralliauto)
EX: 945 B230FK, 240 B230F, 240 B200K, 945 D24TIC, 240 B200E, 245 B200F, 240 B200K, 940 B230FT, 940 B230FT, 760 B6254T, 740 B204FT, 940 B230FT, V70 2.5TDI, 940 B234F, 240 B200K, 740 B230F, S80 T6

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2375 : 02.03.2014, 23:30:54 »
Olisin kyllä laittanut mielummin 3" putkiston samantien koska onhan tuo vakioputkikin jo 2.25". Alumiinicooleri on parempi kuin tuo vakio muovipäätyinen, mutta ahtoputkiston suurentamisessa ei taida olla kovinkaan suurta hyötyä.

Dieselin perään ei tainnut olla edes saatavilla M47 laatikkoa juuri tuon hajoamisherkkyyden takia...

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2376 : 02.03.2014, 23:36:37 »
Hukkiksen tankoa voi kiristää juu, muttei sitä voi mahottomia kiristää koska sitten hukkiksen avautuminen kärsii. Mutta varmaan siihen 1 bariin saakka voi kiristää. Voit myös laittaa bleederin, se tulee siihen painepuolen letkuun mikä menee siihen kellon kalvon päälle. 1 bar painetta on joo turvallinen vielä ja tuskin se ahtokaran kääntäminen maksimiasentoon ainakaan liikaa on, jos sitä ei oo muokattu. Perussyöttöä sopivasti juu.

Eipä siitä coolerin vaihdosta varmaan hyötyä oo niin kauan kun pelataan vakiopumpulla ja -turbolla.

M47 kestää tai ei kestä, riippuu käytöstä ja yksilöstä. Omassa deekussa on noin 220hp/340Nm eikä itellä ainaka oo hajonnu, kärsii kiihdyttää täysillä tehoilla sekä 3. että 5. vaihteella. Mutta taas AtAi:lta hajosi laatikko ~150hp/350Nm, vakioturbo ja -pumppu. Mutta jos on hyvä yksilö niin pitäisi kestää ~420Nm, 450Nm:kin kestää osa vaihteista, mutta 3. vaihde kuulemma hajoaa noilla väännöillä jos kuormitus kestää pitempään ku muutaman sekunnin.
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 704
  • savua!
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2377 : 03.03.2014, 00:04:43 »
Käykö bleederi ja kumman letkun väliin se tulee kun kompura pesästä lähtee hukkiksen kellolle 2 letkua? 1 bar paineita, ahtokara maksimi asentoon lienee riittää?

Bleederi on hyvä, asiansa ajaa kuulemma myös rei'itetty jarruputki letkun välissä, vähän taaksepäin kun selailet tätä viestiketjua...

Hyötyykö kunnon alumiini coolerilla ja 2" ahtoputkistolla mitään, sattuis olemaan cooleri tallissa nimittäin ylimääräsenä.

Ei taida vakioturpolla hirveesti hyötyä isommasta coolerista, ja eiks vakio ahtoputkisto ole jo 2"...

Dieselin perään ei tainnut olla edes saatavilla M47 laatikkoa juuri tuon hajoamisherkkyyden takia...

M47:aa on saanut vain vapaastihönkiviin, siis myös D24 mutta ei D24T(IC). Myöskään turbobensoissa noita ei ole ollut mun mielestä koskaan tehtaalta, juuri sen väännönkeston takia.

945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa Tyggi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2378 : 03.03.2014, 00:44:38 »
Ei taida vakioturpolla hirveesti hyötyä isommasta coolerista, ja eiks vakio ahtoputkisto ole jo 2"...

Olisin kyllä laittanut mielummin 3" putkiston samantien koska onhan tuo vakioputkikin jo 2.25". Alumiinicooleri on parempi kuin tuo vakio muovipäätyinen, mutta ahtoputkiston suurentamisessa ei taida olla kovinkaan suurta hyötyä.


tämän olen ehkä kaverin kanssa huomannut ja todennut, itsellä d24tic, garret t3, 3" putkisto, melkein vakio ahtoputkisto, turbon ja cuulerin välistä otettu pois se 90" alu mutka "kuristaja" ja tilalle 2" putkee (eikös se vakio ole jotain 2" rööriä), kuuleri ja imusarja (tulossa vaparin imusarja)= alhaalta ei oikein vedä ennen kuin ahdin herää mutta jaksaa vetää sitten loppuun asti n.5000rpm

kaverilla muuten sama kokoonpano mutta 3" ahtoputket ja 600x300x80 cooleri ja vaparin imusarja= alavääntöjä ihan helevetisti mutta jossain 3500rpm jälkeen loppuu vedot

onko vaan että liian isot ahtoputket ja cuuleri, tulee hävikkiä ei jaksa tuottaa ilmaan tarpeeksi? kaikki pumpun säädöt katsottiin samanlaisiksi kuin minulla eikä paljoa paremmaksi parantunut vedot
Real Cars Dont Have Spark Plugs!

945 d24tic

Poissa Sukkamies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 184
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2379 : 03.03.2014, 10:25:25 »
Omassa ainakin joku rakentanut isot ahtoputket ja ison painekotelon. (kun vapari aluks oli) ja ahdin herää tosi myöhään ja suht äkillisesti.

Poissa rottarauta

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 143
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2380 : 03.03.2014, 10:58:26 »
Nonih kaveri toi näytille tuon switzerin s2a hybridi ahtimen. Pro turbolla aikoinaan mitotettu 2 litraseen ooppeliin. Ikinä ei ole missään ollut kiinni ja uudet pesät sekå siivet. Täysin uutta vastaava hyrrä. Saisin tuon pariinsataan lunastettua. Varmaan parempi kuin kiinalainen. Riittäää kuulemma 300hv asti. Pitäsköhän kokeilla kun ei häävin hintanenkaan ole ?

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2381 : 03.03.2014, 13:12:00 »
Nonih kaveri toi näytille tuon switzerin s2a hybridi ahtimen. Pro turbolla aikoinaan mitotettu 2 litraseen ooppeliin. Ikinä ei ole missään ollut kiinni ja uudet pesät sekå siivet. Täysin uutta vastaava hyrrä. Saisin tuon pariinsataan lunastettua. Varmaan parempi kuin kiinalainen. Riittäää kuulemma 300hv asti. Pitäsköhän kokeilla kun ei häävin hintanenkaan ole ?

Vois olla aika passeli, riippuu tietty minkä kokonen pakopuoli siinä on, että paljon kestää painetta. Ton riittävyyden suhteen kannattaa olla hieman varuillaan, deeku vaatii 300hv aika paljon painetta (ja ruokaa tietty) ku ei tuo kansi oo ihan parhaimmasta päästä.
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa Sukkamies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 184
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2382 : 03.03.2014, 13:29:40 »
Varmaan tarkoitti sillä 300hv sen ahtimen maksimia, tyylin 2baria kilpakoneessa. Saa kyllä deekuuta vähä laittaa että tulee 300hv sillain että sitä voidaan käyttää vielä päivästä toiseen  :)

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2383 : 03.03.2014, 18:15:06 »
Saattaa olla että jos tuo S2A bensassa riittää 300hv niin dieselissä vain johonkin 200-250hv. Kuten vaikka HX35 vinokoneessa 12" pesällä riittää 1,4 bar ahtopaineella n. 400hv ja D24:sessa 260-280hv 1.6-2 bar....

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2384 : 03.03.2014, 20:43:40 »
Onko toi hx35,tai mikä muu tahansa ahdin oikea vertailukohde.Hx35:sta löytyy monia variaatioita ja muistelen että audin 2,2 20v koneesta otettu yli 500hp.Sitä en sano että ois ollu 12 pesällä mutta kuitenki.Ahdin pelkästään ei sanele sitä tehon määrää.Deekulle saa tehä aika paljon jos meinaa päästä tonne 300hp hujakoille.Kansi/nokka vaikuttaa jo aika paljon.Vakio kansi/nokka,jäykemmät venajouset,12mm np,vakio alakerta,isompi putki,isompi cooleri.Noilla saa jo 255hp ilman sen tarkempia säätöjä.Ja juurikin tolla hx35 12 pesällä.Väitän että jos kansi ois tehty ja ehkäpä jopa vakiosta hiottu nokka ni ollaan jo siellä 300hp paremmalla puolella edellisten jälkeen

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron